בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פיל אי אפשר לפסנתר  
 
 עוד לא תמו כל פלאיו. קלינשטיין (צילום: יח``צ)   
 
אמיר עמרמי

קלינשטיין הוא מבצע מצוין ומעבד בחסד, אולם אמיר עמרמי לא היה יכול שלא להצטער על כך שבהופעה הפסנתר נדחק לטובת גיטרות ואלקטרוניקה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"אם הפטיש הוא הכלי היחיד המצוי בידך, לא יעלה גודלה של הבעיה שעליך לפתור על גודלו של מסמר" (אברהם מסאלו – 1908-1970).

פסנתר חשמלי במרכז הבמה, מערכת תופים בפינה השמאלית, שני מחשבים ניידים וקלידים בפינה הימנית, שש גיטרות יושבות בניחותא על שישה סטנדים שחורים, וחמישה מסכים שטוחים בגב הבמה. כך נראית היום הבמה של רמי קלינשטיין והמועצה 2 בסיבוב ההופעות החדש שלהם.

בתום המופע ישבתי מספר רגעים ביציע השמאלי של היכל התרבות בנס ציונה, כשאני מנסה להשליט סדר בדיון הפנימי שהחל בתוכי כבר מאמצע המופע. רשימתי הפעם תנסה להביא בפני הגולשים היקרים את ההבדל בין תחושת המצוי שהייתה במופע ביום שישי האחרון, לבין מחשבות על הרצוי הכל כך מתבקש, בהסתמך על כך שמדובר באחד המוסיקאים היותר משובחים שיש בסצינה המוסיקלית בארץ.

המוסיקליות של קלינשטיין נוטפת ממנו כמו אורניום מכור גרעיני שסובל מבעיות תחזוקה. רמי כבר נגע בכל ז'אנר אפשרי שיש, כשבכל פעם הוא מכניס פנימה את הערך המוסף הגבוה שלו. אם זה במוסיקת רוק, בלוז, ג'אז, מוסיקה מזרחית ואלקטרונית. בין כל האלבומים המשובחים שלו, זה שמסגיר במיוחד את הראש המוסיקלי הרחב שלו הוא 'תגיד את זה' (2000, הליקון). מומלץ לתת תשומת לב נוספת לאלבום הזה, ולנסות לספור את מספר הכלים הרבים שמנוגנים בו, ולנסות לנחש כמה מהם לא נרשמו בקרדיטים מפאת המקום. כמובן שהכמות איננה קובעת, והאיכות האמיתית של האלבום היא השילוב הפורה בין ז'אנרים רבים, תוך שהוא תמיד מוצא את החוט המקשר ביניהם.

זו גם הייתה החוויה על הבמה ביום שישי האחרון, שלוותה בהרגשה הראשונית שקלינשטיין הוא פרפורמר מצוין, מעבד בחסד, ואחד שיודע להרים הופעה טובה. מי שהיה במופע המשותף שלו עם ריטה לפני שלוש שנים, יוכל לומר בפה מלא שלבנאדם יש ראש מוסיקלי עמוס כישרון, ידע ויצירתיות. קלינשטיין הרכיב מחדש את המועצה שלו, כאשר הזכר היחידי שנשאר ממנה הוא הבסיסט המהוקצע בנצי גפני, אחד הפייבוריטים שלי בכל מה שקשור לרוק ישראלי. שחר חזיזה ישב מאחורי מערכת התופים. תחילה פיקפקתי ביכולת שלו (ושל כל אחד אחר לצורך העניין), להיכנס לנעליים הגדולות של אלון הלל. האמת היא שהוא הסתדר עם זה טוב, ונתן אחלה של הופעה. עם זאת, הרגשתי כלפיו דמתה להרגשה אל חבר חדש שתפס את המקום של האקס המיתולוגי. אבל איך אומרים - זה לא אתה, זה אני.

המופע הזה, בדיוק כמו הקו המוסיקלי של קליינשטיין בשנים האחרונות, מלא בגיטרות. עושה רושם בין השירים שהוא כל הזמן רצה לנגן על הכלי הזה ומעולם לא יצא לו. כשהלהקה ירדה מהבמה לאתנחתא קלה, הוא התייצב מאחורי הפסנתר וביצע את 'צליל מיתר' של אייל גולן. באותו רגע ברכתי את השם על שברא לנו אוזניים. מעטים הרגעים בהם אדם יכול להגיע לכזו רמה של רגש בערב אחד. בין האתנחתאות השונות הוא ביצע את 'עוד לא תמו כל פלאייך', 'הים כבר לא' ושירים אחרים. קצת חזרה לתחילת המילניום עם סדרת ההופעות 'קלינשטיין והפסנתר', והעיבוד שלו ל'חוץ ממך כלום' נתן זווית חדשה על השיר, כמו בשירים אחרים שהגיש.

המצוי עד כאן מציג את ההופעה של רמי, שהיא ללא ספק מושקעת, מעובדת, מופקת ומנוגנת ללא שום דופי. בנקודה זאת אבקש לגעת ברצוי. המיצוי המוסיקלי של קלינשטיין על הבמה, לא פירגן לחצי מהמוסיקאי שהוא. אף פעם לא הצלחתי להבין מדוע הוא מופיע עם פסנתר חשמלי בעמידה, בעוד, לטעמי, הוא צריך לשבת מאחורי פסנתר כנף מאוד מאוד שחור, ולהוסיף למועצה שלו זמרות ליווי, מחלקת כלי נשיפה וכלי מיתר. ולמען השם, עם כל הכבוד לרון קליין בעמדת המחשב, בעיני שאין בו צורך של ממש. הנגנים על הבמה היו מלאי רגש ומבצעים טובים לכל הדעות - נגיעות המחשב הללו היו פשוט מיותרות.

קלינשטיין מזוהה עם הפסנתר. אין בכוחי להבין את השיקולים העומדים מאחורי הדחיקה של הפסנתר וההתעטפות בגיטרות ובמחשבים. הייתי רוצה לראות אותו מרים הופעה ברמה של אלטון ג'ון ובילי ג'ואל - הוא מסוגל לזה כמו כלום. יצויין בחום שלדעתי קליינשטיין לא נופל מאלטון ג'ון, ואוסיף לטעון הזה משפט מתומצת לסיום – בעברית זה נשמע יותר טוב.

רמי קלינשטיין והמועצה 2 בהופעה - רמי קלינשטיין – שירה, פסנתר ; אודי שמחון – גיטרות, קולות ; ניר גבע - גיטרות, קולות ; בנצי גפני – בס ; רון קליין – מחשב וקלידים ; שחר חזיזה – תופים

ההופעה הבאה: 20.1.2006 (יום שישי) מוזיאון ת"א לאמנות, אולם רקנאטי בשעה 22:00
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by