בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רצח ממדרגה ראשונה  
 
 מתוך הסדרה (צילום: יח``צ)   
 
לילך וולך

לילך וולך נשארה מרותקת לסדרת הדוקו-מתח 'המדרגות', שמגלה אט-אט את הבקיעים שבדמותו המהוגנת של אדם המואשם ברצח אשתו שהתגלגלה במורד מדרגות ביתם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפוזיציה שבה אנחנו הכי אוהבים להיות בה כצופים, היא זו של השופטים, או בגרסא היותר צנועה, של המושבעים. מושג המושבעים, שהוצג לנו על ידי מערכת המשפט האמריקאית, קובעת בבסיסה שאין אדם טוב יותר מכם, לקבוע מי אשם ומי זכאי, מי משקר ומי דובר אמת. הניצול הקר שישנו ועוד יגיע לאמריקאים בעקבות שיטת המק'צדק הזו, היא למירב השמחה, לא דבר שקיבלנו בירושה. מה שבטוח הוא שכלי השרת הגדול ביותר של המשפט האמריקאי היא הדמגוגיה והרטוריקה של הפרקליטים וכסף, הרבה כסף.

סרטים דוקומנטרים בהם אנחנו כצופים מתפקדים כמושבעים, אמנם נפוצים הרבה פחות מסדרות טלוויזיה כאלו, אבל בהחלט אסור לשכוח את 'לתפוס את הפרידמנים' המצמרר בו לא ניתן לצפות בשלווה בלי לגבש דיעה או תיאוריה באשר לשאלה האם בני משפחת פרידמן אכן היו פדופילים חולניים או קורבן לתקשורת ולחברה. חלק מהמשיכה ומהכוח של עשיות טלוויזיוניות כאלה, נעוץ כמובן באלמנט המציצנות החזק שלהם: לחדור בלי הפרעה לתוך חיי הנפש, חיי המין, חיי המשפחה וכל מה שבדרך כלל מחוץ לתחום אצל זרים. אבל חלק משמעותי לא פחות, שפונה יותר אל הקהל האמריקאי, הוא הקלות הבלתי נסבלת בה התקשורת מעצבת את דעת הקהל לגבי משפטים גדולים, עוד לפני שהם מגיעים אל המושבעים, שהם, בואו לא נשכח זאת - בסך הכל שניים עשר אנשים פשוטים שגררו אותם מיום עבודה ורק מתים לחזור הביתה. האם הייתם רוצים שהם יקבעו את גורלכם?

'יס דוקו', העושה את מלאכתה נאמנה, מצ'פרת אותנו בסדרת דוקו-מתח חדשה, שמעלה בדיוק את כל הסוגיות האלו - 'המדרגות'. מה שהתחיל כסרט תיעודי מוזמן על ידי ההגנה, כדי לתעד את עבודתה, הפך להיות במהרה פרויקט משמעותי ולא תלוי של הבמאי ז'אן חביאר דה לאסטראד, ('רצח ביום ראשון בבוקר'), שתיעד גם את התביעה ואת מהלך המשפט כולו.

מייקל פטרסון הוא דוגמא ומופת לאמריקאי "הנכון". הוא לבן, עשיר, נפצע בויאטנאם, אבל יצא משם בגבורה. הוא בעל טור בעיתון, סופר ידוע למדי, והתמודד לראשות העיריה בדורהם, עיר מגוריו. עד ל-2001, הוא חי באושר ועושר עם אשתו השנייה, שתי בנותיו המאומצות, שני בניו מנישואים קודמים ועוד בת של אשתו הנוכחית. מושלם, לא? כל זה נכון עד לרגע בו באביב 2001, מתקשר פיטרסון בשעת לילה מאוחרת למשטרה ומדווח בהיסטריה שאשתו נפלה במדרגות ביתם. מה שנראה כתאונה טרגית ויומיומית, הופך למקרה רצח, כאשר השוטרים חושדים שמדובר ביותר מאשר מקריות מצערת, ופטרסון מאושם ברצח ממדרגה ראשונה של אשתו האהובה קייטלין.

לאט לאט, עם התקדמות הפרקים, נראה שבשביל מר פטרסון החיים הופכים להיות יותר ויותר מסובכים, ושבשביל מר דה לאסטראד (הבמאי), הסרט הופך להיות יותר ויותר מרתק. בקיעים ופרצות בסיפור חייו המהוגנים של פטרסון נחשפים, וחיי הנישואים נטענים כלא כל כך מאושרים כפי שהוא ומשפחתו טוענים בלהט. צירוף מקרים (או לא), של אירוע קודם ודומה מעברו, שב לרדוף אותו, ובקיצור השמחה רבה והדרמה משתוללת. אני עדיין לא יודעת איך הדברים מסתיימים עבור מייקל פיטרסון, אבל במחיר המציצנות הזו, אנחנו הרווחנו יצירה מרתקת וממכרת, בת שישה פרקים, של אירוע שנדיר לצפות בו באופן לא מתוסרט הוליוודית.

התוכנית משודרת בימי ראשון בשעה 22:00 בערוץ יס דוקו

בקטנה
* שעת צהריים אפורה, ערוץ סטאר וורלד הנידח, פרק נוסף של "מכושפות", שהיתה צריכה לרדת כבר מזמן. והנה לפתע – נועה תשבי שלנו בתפקיד לא קטן בכלל, באנגלית מושלמת ושיניים צחורות. אמנם גאווה קרתנית ולא באמת מוצדקת, אבל בכל זאת, איז נחת...
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by