בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
גברים סמרטוטים 

גברים סמרטוטים

 
 
נילי אורן

הגברים רפי השכל שמופיעים בסדרת הפרסומות של ניקול, לא ממש מצחיקים את נילי אורן, שמתנערת מה"עליונות" ההיגיינית שמייחסים לה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פעם, בימי האדם הקדמון, כך לימדו אותנו בבית הספר, חיינו כציידים-לקטים. באותם זמנים נהגו הגברים הנאצלים להשכים קום, ולהטיל מימיהם על קיר המערה. אחר כך לבשו את פרוות הבואשים המהודרת שלהם, ויצאו לצייד ממותות בג'ונגל הסמוך למקום מגוריהם, כדי שיהיה במה להאכיל את הילדים. בדיוק באותו זמן נהגו נשותיהם לקום, ללקט מהגינה ליד הבית כמה עלים כדי להכין לצאצאים סנדביצ'ים, ואז הן עסקו בעבודות טיפוח הבית והחצר.

כמה אלפי שנים אחר כך, נזכרו המפרסמים של 'ניקול' במה שלימדו אותם בבית הספר, וכנראה הסיקו מכך, בניגוד לממצאי המדע, שלנשים יש את גן הניקיון שאין לגברים. אין לי דרך אחרת להסביר את הסאב-טקסט השוביניסטי הדי מקומם של סדרת הפרסומות למוצרי הניקוי האלה.

באופן מצער למדי, קהל היעד של המוצר המדובר, הן נשים. לצורך שיווקו אפילו גייסו כקריינית את עינב גלילי, אהובת הבנות הנוכחית. אחר כך גם הפגיזו בהמון חוש הומור עצמי גברי, שכידוע ממיס לב כל אישה, והשתמשו בחבורת אווילים שכנראה עברו ניתוח לכריתת אונה. אותם גברים רפי שכל לא מבינים למשל את ההבדל בין כתם שמן במטבח לכתם שמן בכביש, ומסתבכים עם הספונג'ה. אבל נשים, שכמובן מבינות בדברים האלה, יקנו למאותגר הפרטי שלהן 'ניקול'. אצלנו, הנשים, זה הרי בגנים, ולכן ממש חבל שנעזוב את מקומנו הטבעי מעל סחבת המטבח.

סקר קצרצר שערכתי, שהתפתח לויכוח איום, גילה לי שרוב חברותי דווקא צחקו מהפרסומות הללו, ובכלל לא מצאו אותן פוגעניות. לדעתן, המחשבה שהנחתה את היוצרים היתה שקהל היעד הנשי ישמח שהגברים יוצגו כמפגרים, כי זה יגרום להן להרגיש שוות יותר. אני, לעומתן, טענתי בתוקף שגן הנקיון הוא גן מפוקפק מאוד, שהתעלקותו עלי לא גורמת לי להרגיש שווה יותר מאף אחד, ואף להיפך - אשמח מאוד להעניק את הבעלות עליו לכל גבר שרק ידרוש. אם כי לצערי, כרגע הם מעדיפים להשתטות ולהעמיד פני אימבצילים, כי הרי עדיף להיות דביל מגבר-גבר עם מטאטא.

בסוף הסכמנו שאנחנו לא מסכימות, ושלחתי אותן לנקות את כתמי הדם שלנו, שהחלו להקריש על הרצפה. בעודי צופה בהן משפשפות, ניקרו במוחי התהיות הבאות - למה כשכבר משתמשים בהומור בפרסומות במקום בדוגמניות נוטפות סקס, המסר עדיין נשאר שוביניסטי להחריד? ומתי, לעזאזל, משרד פרסום ינסה למכור מוצר לקהל יעד גברי, וישתמש לשם כך בסאב טקסט פמיניסטי? אני מנחשת שאף פעם.

הכתבה התפרסמה לראשונה באתר RED>>
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by