בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
במאי בנזונה  
 
 
תרבות נענע

לעזאזל, האשמאי הזקן (וודי אלן) ראוי לכל המועמדויות בטקס גלובוס הזהב על סרטו 'נקודת מפגש'. מיכל זמרני קצת עצבנית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ונפתח בקלישאה: החיים אינם שחור ולבן. יש הרבה גוונים של אפור באמצע. אף אחד אינו מושלם. אף אחד גם אינו מרושע לחלוטין. קחו למשל את וודי אלן. קשה לחלוק על הישגיו המקצועיים של האיש. אלן זכה שלוש פעמים באוסקר, עבור התסריט ל'חנה ואחיותיה', ועבור התסריט והבימוי של 'אנני הול', והיה מועמד לפרס עוד פעמים רבות, על עבודות הבימוי והתסריט בלא פחות מ-11 סרטים. אלן גם קטף פעם אחת את פרס גלובוס הזהב וזכה בפרסים נוספים בפסטיבלים בבריטניה, צרפת, גרמניה ועוד. מבחינה מקצועית מדובר, ללא ספק, בקולנוען מחונן. אבל כאדם, סלחו לי על הצרפתית שלי, אלן הוא חתיכת חרא, שעזב כזכור את בת זוגו מיה פארו למען בתה המאומצת, הצעירה ממנו ב-35 שנים. הדואליות הזאת, האנושית כל כך, באה היטב לידי ביטוי ב'נקודת מפגש', סרטו החדש של אלן, שצולם – לראשונה בקריירה שלו – מחוץ לניו יורק, בלונדון וסביבותיה.

יש לומר מיד שמדובר בסרט מצוין, כתוב, משוחק ומבוים להפליא, ונחשב בעיני רבים לטוב ביותר שעשה אלן בשנים האחרונות. הסרט עוסק בכריס ווילטון (ג'ונתן ריס מאיירס) שחקן טניס כושל, הנחוש בדעתו לטפס במעלה הסולם החברתי. כריס מתחיל לעבוד כמדריך טניס בקאנטרי-קלאב יוקרתי, מתחבר לצעיר העשיר טום (מתיו גוד), מכיר דרכו את אחותו קלואי (אמילי מורטימר) ובדיוק כשנראה שהזוג המאושר עומד להפליג לדרכו על נהרות השמפניה (דום פריניון, בציר משובח) – פוגש כריס את נולה (סקארלט ג'והנסן), ארוסתו של טום, והכל מתחיל להשתבש.
 
 
בדומה לאלן עצמו, גם הדמויות שעיצב לסרט רחוקות מלהיות מושלמות. גיבור הסרט כריס הוא צעיר רב קסם ושאפתן מחד, וחלאה אינטרסנטית מאידך. זוגתו קלואי, בת אצילים מפונקת שלא רגילה לבקש משהו יותר מפעם אחת לפני שהיא מקבלת אותו, יהיו אלה בגדים, גברים או משרות אצל אבא, היא במקביל בחורה רגישה ופגיעה, שעובדת קשה על מערכת היחסים עם בן זוגה, אותו הרימה מאשפתות. הדמות העגולה ביותר בסרט, ולכן גם מעוררת האמפתיה ביותר, היא נולה, בלונדינית פתיינית ושחקנית כושלת, עצמאית ותלותית, בטוחה בעצמה ושבירה כחרסינה. כל שלושת השחקנים המגלמים את הדמויות הראשיות עושים עבודה לא פחות ממעולה. סקראלט ג'והנסן, בתפקיד נולה, עשויה לחזור הביתה הלילה (שני) עם גושפנקא רשמית להצלחתה, בדמות פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר.

אבל עם כל הכבוד (וכאמור – יש) לשחקנים, שומה עלי לבלוע את הסלידה המצטברת בגרון, ולהודות בפה מלא בכך שעיקר גאוניותו של הסרט נובעת מאלן, אותו חולירע מהפסקה הראשונה. אלן ביצע כאן עבודת תסריט מבריקה, נטל קלישאה חבוטה (לפעמים כל מה שצריך בחיים זה מזל) והציגה בצורה חדשנית ומרתקת. בימוי השחקנים רגיש, ויש להעריך גם את העובדה שבניגוד לרוב סרטיו הקודמים, הפעם אלן חסך מכולנו את נוכחותו בסרט כשחקן. 'נקודת מפגש' מועמד לשלושה פרסים נוספים בטקס גלובוס הזהב שיערך הלילה: לבמאי, לתסריטאי ולסרט הטוב ביותר. עברו 19 שנים מאז ראה אלן את הטקס ממקומו של מועמד (ב-87' על התסריט והבימוי של 'חנה ואחיותיה') ועשרים שנה מאז זכה בו בפעם הראשונה והאחרונה (ב-86' על התסריט של 'שושנת קהיר הסגולה'). הלילה נדע האם מסמל הסרט הזה, הראשון שעשה אלן בחו"ל, את חזרתו הרשמית לרשימה המצומצמת והיוקרתית של הקולנוענים הכי מוערכים בהוליווד. כל הסימנים מעידים שכן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by