בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
על קו הזינוק: איתן דרור 
 
 רוצה להיות גיטריסט. איתן דרור (מתוך האתר הרשמי)   
 
אמיר עמרמי

המסלול של איתן רצוף אבני דרך מוסיקליות. הוא היה מאמץ כל תחום אחר בשמחה, אבל דומה כי זהו יעודו. בקרוב ייצא אלבום הבכורה, ולנו יש שיר מתוכו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לילדים יש נטייה להיות רעים. הח"מ, לדוגמא, זוכר ימים אומללים שרצה להצטרף למשחקי הכדורגל בשכונה, אך מפאת הקילוגרמים העודפים שהבאתי למגרש, העדיפו שתי הקבוצות להניח בצד את הכדור, ופשוט לבעוט בי.

זכרונות מהילדות של איתן דרור, מחזירים אותו לתקופה שכולם קראו לו פרייר, דרך היסודי ועד חטיבת הביניים. העניין הוא, שזה פשוט היה שם המשפחה שלו, עד שאחותו הגדולה התגייסה לצבא, והמשפחה החליטה להחליף את שם המשפחה מ'פרייר' (שנגזר מהמילה חופש) לדרור.

מים רבים זרמו מאז בנהר, ובימים אלה, משחרר דרור סינגל ראשון בשם 'מתי זה יקרה לך', מתוך אלבום בכורה שיראה אור בחודש מרץ הקרוב ('איתן דרור', נענע דיסק). השיר נכתב כמחאה אישית על אותם סיפורים ואגדות, שלפי דרור, מכרו לו ולסובבים אותו כשהיה קטן. השיר הופק בשיתוף עם קורין אלאל, ששרה קולות והשתתפה בהפקת השירה של שירים נוספים באלבום.
 

נא להכיר

 
"את מי מחבק העולם / וכמה טוב לכולם / אולי זה יקרה לך / מתי זה יקרה לך / הרגל לנעל כמעט מתאימה / זה סיפור של- אחרת ואת מחכה / שאולי זה יקרה לך / מתי זה יקרה לך"

(מתוך 'מתי זה יקרה לך' – מילים ולחן: איתן דרור)

איתן דרור גדל בירושלים, ובדיוק השבוע עבר לתל אביב. "תמיד רציתי לגור בתל אביב" מספר דרור, "ובדיוק עכשיו מצאתי עבודה והחלטתי לעבור". דרור עובד במרכז שטריקלר למוסיקה קאמרית בת"א, בתחום ההפקה, יחצ"נות וכיו"ב. לפני שעבר לת"א, סיים באוניברסיטה העברית בירושלים תואר ראשון במוסיקולוגיה, ומשם פנה ללימודים בבי"ס רימון ברמת השרון.

מדוע הלכת ללמוד מוסיקולוגיה? ממה שאני מכיר, מדובר בלימודים בעיקר עיוניים, ופחות בנגינה הלכה למעשה.
"אלה לימודי מוסיקה לכל דבר. יש שיעור מרכזי וחשוב של תולדות המוסיקה, אבל אני יותר התעסקתי בהרמוניה, סולפג' וקצב".

מבלי לפגוע בתחום הזה, חלילה, זה נשמע מעט "יבש" לעומת נגינה.
"תראה, אתה מוכרח לדעת לנגן פסנתר באיזושהי רמה של קריאת תווים בשתי ידיים, בצורה סבירה, בעיקר כדי שתוכל לנגן מהלכים הרמוניים. אחרי הלימוד בירושלים, הלכתי לרימון וקיבלתי פטורים מקורסים בסיסיים. הלכתי לכיוון של הלחנה לקולנוע, הפקת שירים באולפן, הפקת פרסומות ודברים כאלה".

מה אתה עושה בימים אלו, מלבד העבודה על האלבום והעבודה היומית?
"עכשיו אני עושה מוסיקה לסרט, ואני אוהב לנגן גיטרה, אם כי אני לא מצטיין בזה בגלל דלקת בידיים שנמשכה הרבה שנים. בהתחלה הייתי גיטריסט, אבל הידיים נדפקו והלכתי ללמוד מוסיקולוגיה".

כלומר, במשך כל תקופת הלימודים לא ניגנת?
"בתקופת הלימודים בירושלים הייתי קם כל בוקר ועושה תרגילים לאוזניים, אבל לא יכולתי לנגן. הכל בגלל הדלקת".

לא היית מתוסכל מהעובדה שאתה נמצא בסביבה מוסיקלית, אבל אין לך אפשרות לבטא את עצמך בתחום?
"הייתי גמור לגמרי. זה היה אחרי שבמשך חמש שנים הייתי מנגן כל יום שעות – שעתיים פסנתר, שעתיים גיטרה, שעה פיתוח שמיעה ושעה פיתוח קול עם מורה פרטית. רציתי להיות גיטריסט - לא הייתי מבלה, לא פוגש חברים. הכל היה אובססיבי. כשהתחילה הדלקת ולא יכולתי להמשיך, נתקעתי עם עצמי. לא ידעתי מה אנשים נורמלים עושים במשך היום".
 
 

ממש לא מיינסטרים

מתי התחלת לעבוד על האלבום?
"כבר ברימון לפני שלוש שנים, התחלנו לעבוד, אני וחבר טוב בשם רן, על כל מיני עיבודים שעשינו בבית. חשבנו שנתחיל לעשות משהו, אבל ידעתי מראש שאין סיכוי בחברות תקליטים שמישהו ייקח את זה, כי אני לא כל כך מיינסטרים. אז עוד לא ידעתי שניצן זעירא רן ואני קנינו את אותו ציוד ואת אותה תוכנה, והיינו מתקשרים דרך המייל. היינו נפגשים פעם בשבוע ועובדים על השירים. מאוחר יותר התחלנו להקליט אצל עמירם לוקץ', שעובד עם קורין אלאל, שלומי שבן, ערן צור והדרה לוין".

איך התחברת אליו?
"הפקתי פרויקט למוסיקה אתנית בבית הקונפדרציה בירושלים. הוא עשה שם סאונד, וחברה שלו עבדה שם. עמירם היה זה שאמר לי שאני צריך לעשות אלבום והלכתי לניצן זעירא מ'נענע דיסק'"

ניסית לשלוח חומר לחברות תקליטים אחרות?
שלחתי לכל החברות. נדמה לי שמ'הליקון' החזירו לי תשובה סימפטית, אבל אמרו לי שכסף הם לא יעשו מזה, כי הם חברה עסקית. אני מסכים איתם, כי אני גם כנראה לא אראה מזה כסף".

אם נסתכל לרגע על הקריירה והלימודים - למעשה לא ניסית תחומים אחרים, נשארת תמיד בעולם המוסיקה.
"האמת היא ששום כיוון אחר לא רצה אותי, הייתי בורח בשמחה".
 

קח אוויר

"הם אומרים לא דובים / הם אומרים, לא דובים ולא יער, זהבה / ויש משאלה שבקיץ הבא / רק התחושה בצבעים ל שקיעה / ואולי זה יקרה לך / מתי זה יקרה לך / ועוד יום שהלך / והלב כבר מוכרח / אינשאללה יקרה לך / מחר זה יקרה לך"

(מתוך 'מתי זה יקרה לך' – מילים ולחן: איתן דרור)

ספר לי על החיבור שלך עם קורין אלאל.
"היינו לקראת הקלטות שירה של האלבום. אני הפקתי מוסיקלית את כל האלבום, ואמרתי לעמירם שיש לי בעיה, כי אם אני אפיק את השירה, הדיסק לא ייגמר לעולם. שאלתי אותו אם הוא מכיר מישהו להפקת שירה, והוא הציע לפנות לקורין. הוא אמר שהיא הכי טובה בזה".

הסינגל הראשון מעיד כי הזמרה היא לא החלק העיקרי שלך. נשמע שהתואר 'הפקת שירה' קצת גדול עליך, לא?
"ברור שאני לא משתייך לקבוצת המוסיקאים שנקראים 'זמרים' בארץ, ולא הייתי עובר את 'כוכב נולד'. הסיבה שלקחתי הפקת שירה, זה כי אני הפקתי את הדיסק, והרגשתי שזה גדול עליי. זה גם היה לקראת הסוף והייתי מותש. תחשוב על כל אמן שעושה דיסק, על איזה צוות של אנשים מדובר. היו המון נגנים, והייתי עסוק בזה כל הזמן. בשלב של השירה, הייתי חייב מישהו אחר, והרגשתי שאני מתפרק".

היא הפיקה את השירה בכל הדיסק?
"את חלקה".

איך התנהלתה העבודה?
"זה השתנה משיר לשיר. את 'מתי זה יקרה לך' עשינו ראשון. בסך הכל היא די שמרה על הקו שלי והלכה איתי ולא ניסתה לשנות יותר מדי. אם זה בעניין של חלוקת אוויר ואיפה צריך לשיר חזק יותר. גם לא כול הדיסק הוא רוק. יש כמה שירים בדיסק שהיא חשבה על רעיונות מאוד יפים לקולות בשבילם".

יש משהו ספציפי שלמדת ממנה, שאתה זוקף לזכותה?
"קצת קשה להגדיר, כי היו לנו רק חמישה מפגשים. אני כן חושב שהיא הצליחה לשנות את ההגשה שלי, שנפתחה קצת".
 

עבדו עלינו

בוא נדבר על השיר עצמו. ספר קצת על הרקע שלו.
"יש משהו שמאוד מעסיק אותי. העובדה שרימו אותנו ושיקרו לנו כל הזמן. מכרו לנו אגדות כשהיינו קטנים, שהכל יהיה בסדר. מכרו לנו סיפור לא נכון. יש מישהי בשיר, כמוני וכמו הרבה אנשים, שזוכרת על מה גידלו אותנו, ואין לזה שום קשר למציאות".

אני חייב לציין שהטקסט מעט דל לעומת העומק שאני נחשף אליו דרך הראיון איתך.
"השיר כללי מדי, כי הוא לא מדבר על מישהי ספציפית. יש שיר בסוף האלבום שלי, שהוא פרודיה על דרשת הבר מצווה שלי ומדבר על כל החיים שלי. אני לא כל כך אוהב לכתוב טקסטים, ולמעט טקסט אחד באלבום של לאה גולדברג, כתבתי בעצמי את כל האלבום.

"אבל אני חושב שזה גם תלוי בטעם, כי יש כאלה שגם הגיבו טוב לטקסטים שלי. אני יודע שהשיר הזה מגיע מכיוון אחר לגמרי משירים שיש היום. אני מניח שהוא יידבר לפחות אנשים".

מאוד השקעת באלבום. מדוע לא שקלת מראש להיעזר בכותבים אחרים?
"היה לי יותר קל להלחין טקסטים שלי, והיום יותר קל לי להלחין שירים של אחרים. באלבום הבא שלי אני מתכנן לקחת כותבים אחרים. אני גם מאמין שיש משהו במשפט 'מתי זה יקרה לך' שאומר משהו מאוד חזק על הציפייה. אני כן חושב שהוא בעייתי, אבל אני מאוד אוהב את הטקסט הזה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by