בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
על קו הזינוק  

על קו הזינוק

 
 
אמיר עמרמי

קרן אברשי ניגנה לצדו של דודו טסה ועכשיו היא בדרך לאלבום. יש גם שיר להשמעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"חלק מהקילומטרז' הוא על הבמה". קרן אברשי (צילום: יריב אלדד)
 "חלק מהקילומטרז' הוא על הבמה". קרן אברשי (צילום: יריב אלדד)   
ואם הפרצוף הזה נראה לכם מוכר, זה רק מפני שהוא הרבה שנים כבר שר. קבלו את קרן אברשי, זמרת בזכות עצמה, שמוציאה בימים אלה את סינגל ראשון פרי עטה בשם 'מה יהיה', מתוך אלבום בכורה שבדרך, שבשנים האחרונות הופיעה לצידו של דודו טסה כנגנית גיטרה וזמרת.

אברשי עברה עם השיר הזה כברת דרך מסוימת. בהופעות, דודו טסה פינה לכבודה את קדמת הבמה ונתן לה לשיר אותו.

ממש יהודית רביץ ופיטר רוט, אה?
"כן, זה הפך לסוג של טרנד".
 

נא להכיר

 
"תגיד לי מה קורה איתי / כי הכל לא נראה לי אמיתי / ימים של שכחה / אתה מוצא קצת זמן לעצמך / ספר לי מה יקרה מחר / כי הכל נראה כמעט אותו דבר / מן חוסר אמונה / שמדגדג בתוך הנשמה"

(מתוך השיר 'מה יהיה', מילים ולחן: קרן אברשי)

קרן אברשי (29, "אבל אתה חייב לכתוב את הגיל? למה? אני פשוט לא אוהבת שמתעסקים בזה יותר מדי") טבלה בביצה המוסיקלית עוד כשהייתה בתיכון. את הגיטרה הראשונה היא קיבלה כשהייתה בת 15, ולמדה לבד מחוברות נגינה. כבר אז החלה לכתוב שירים. "הייתי שרה בעיקר על משברים של גיל 15 ו-16 ומשברים עם המשפחה, דברים שלא רציתי לדבר עליהם, וזאת הייתה הדרך שלי להגיד להם את מה שאני מרגישה".

לפני הצבא היא השתתפה בלהקת הצעירים המיתולוגית 'השכנים של צ'יץ''. אחרי השירות הצבאי היא החלה להופיע לבד עם גיטרה אקוסטית, נרשמה לבי"ס רימון כזמרת, והחלה את לימודיה במגמת הלחנה ועיבוד.

בשנתיים וחצי האחרונות, כאמור, היא הופיעה לצדו של טסה ובמקביל החלה לעבוד על אלבום הבכורה שלה, כשהיא רותמת לטובתו מוסיקאים מובילים מהתעשייה, כמו חיים רומנו, עיליי בוטנר, שמוליק דניאל, גדי סרי, אורי קליימן, אלדד ציטרין שהפיק את האלבום ואפילו את קורין אלאל שתרמה מכישוריה להפקת השירה.

אם נחזור רגע ל"שכנים של צ'יץ'', אפשר ללמוד שגם המשחק שיחק חלק חשוב בחייך.
"לחלוטין. כבר מגיל 8 הייתי יודעת בעל פה מערכונים ישנים של דודו טופז, והייתי מופיעה בכל מיני אירועים משפחתיים וכאלה".

היו לו פעם מערכונים ממש טובים. הוא השתנה, לא?
"כן,זה לא אותו הבנאדם, הוא פעם היה מדהים, ענק. הכל אצלי התחיל שם ומגיל מאוד מוקדם".

אברשי למדה ברימון שנתיים והמשיכה הלאה אל חייה המקצועיים. על הדרך היא הופיעה במועדון שנקרא ה'גרוב ג'אם בר' ברח' הרצל, שם היא הכירה את יניב דדון, מוסיקאי בפני עצמו, ומי שמנגן היום בהופעות האקוסטיות של דנה ברגר. "הכרנו דרך ההופעות שלי בבר. בשלב מסוים אמרתי שקצת לבד לי. ביקשתי שיצרפו אלי מישהו, והכירו לי את יניב. נהינו חברים מאוד טובים ושנים הופענו ביחד. לאט לאט גדלנו להרכב מלא".

איך קראתם להרכב?
"קרן אברשי".

מקורי משהו?
"מאוד" (מצחקקת לרגע) "אף פעם לא הרגשתי כמו להקה. אני מקווה שזה לא נשמע סנובי, חלילה".

לא, זה בסדר. אבל את החשיפה שלך קיבלת בעיקר דרך ההופעות עם דודו טסה.
"בוא נאמר שבכל מה שקשור לתעשייה, זה נכון, וזה עשה את הדרך לקלה יותר. העבודה איתו הייתה מדהימה. זאת הייתה אחלה במה והוא בנאדם הכי מקסים בעולם".

איך התגלגלת להופעה איתו?
"זה היה מקרי לגמרי. בדיוק יצא האלבום השלישי שלו, זה שהקהל הרחב מכיר ('יותר ברור' שכלל את 'אני רץ' ו'באת עם השמש' – א.ע) והוא חיפש זמרת בדחיפות. טלפנו אליי, הגעתי אליו לאודישן וניגנתי לו. הוא היה מבסוט, וביקש שאני אשיר לו שיר שלו. שרתי לו שיר שלי, את 'מה יהיה', שיוצא עכשיו. הוא מאוד אהב את זה וזה גם נכנס להופעות שלו".

לא הרגשת שאת נעלמת לידו, כשכל הפוקוס מופנה אליו?
"ממש לא. אני חושבת שבעניין הזה צריך לדעת להפריד. לי חשוב מאוד לצאת כמוסיקאית. מעבר לזה שאני זמרת חמודה שכותבת שירים. חשוב לי שזה ייצא החוצה. אני מנגנת - זה המקצוע שלי וזה מה שאני עושה. צריך לדעת לשרת מישהו אחר, לתת את הפרגון ולעבוד בשבילו".

"לכל אחד יש את הזמן שלו. אתה נמצא שם ואתה יודע שאתה עובר דרך וצריך לתת לה לקרות. אני אומרת בלב שלם שאני מתה על דודו, ואני מתה על החומרים שלו ויש הרבה מה להעריץ בו. אבל אם שאלת על פוקוס אז הוא יצא הכי גבר בעולם ונתן לי את כל הפוקוס. זה כמו שריטה גם נתנה לדודו לשיר במופע שלה, וריקי (גל) נתנה לעידן (רייכל)".

לא פיתחת שום קנאה?
"זו ממש לא קנאה. אם כבר זה משהו שהפך לאתגר. אתה אומר לעצמך 'אוקיי, אפשר לעשות את זה' ואתה הולך על זה".

מתי התחלת לשיר את החומר שלך בהופעות שלו?
"ישר, איך שהתחלנו. הוא נתן לי לשיר אפילו בימי סטודנט, ובמופעים מצומצמים שאנשים באים כדי לשמוע אותו".
 
 

"תמיד ידעתי מוסיקה"

שמעה ואהבה. קורין אלאל (צילום: יח"צ)
 שמעה ואהבה. קורין אלאל (צילום: יח"צ)   
הכיוון המוסיקלי בחייה של קרן אברשי מעולם לא היה מובן מאליו, ולמרות תחילת הדרך שבה הופיעה עם יניב דדון והלימודים ברימון, עוד לפני המפגש עם טסה, היא החלה לחפש דרכים אחרות להתקיים מהן בכבוד. "הייתה לי תקופה של פחות עשייה וחיפשתי את עצמי. תמיד ידעתי מוסיקה אבל הרגשתי שזה בורח ממני. הלכתי לעשות פסיכומטרי בגיל 26, וניסיתי כיוונים אחרים".

כמה הוצאת?
"הגזמת - גם בת כמה אני וגם כמה הוצאתי בפסיכומטרי? אני יכולה לומר לך שלא יצאתי גאון אבל גם לא אהבלה".

ומצאת כיוון אחר?
"הייתי בצומת דרכים מאוד גדול בחיים שלי ולא ידעתי מה הולך לקרות. עשיתי קורס קופירייטינג והכנתי תיק עבודות, ובין כל הבלגן התקשרו ואמרו לי שדודו צריך זמרת. גם כשזה קרה, כשהייתי ב'יצפאן' בפעם ראשונה, לא הבנתי מה קורה. גם למחרת שדודו התקשר אליי וקבע איתי לו"ז לחזרות. עוד לא עיכלתי הכל".

בואי נדבר קצת על האלבום שבדרך. בין כל המוסיקאים שנוטלים בו חלק, השם שהכי בולט הוא של קורין אלאל שעשתה את הפקת השירה.
"לקורין יש משקל גדול בהתפתחות המוסיקלית שלי כאמן. יש פה כמה נשים כאלה, כמו יהודית רביץ, אתי אנקרי לאה שבת וקורין. אני מאוד מזוהה עם נשים יוצרות".

פחות מזמרות מבצעות?
"כן. אני אוהבת לראות אמן שמתפתח עם היצירה שלו מאלבום לאלבום. לכתוב שירים זה כמו לעשות ילדים. מה שהיה הוא שכמעט סיימנו את האלבום ונכנסתי להקליט עוד שירה. עבדתי הרבה עם ריקי גל שהייתה מורה שלי לפיתוח קול. רציתי מפיקת שירה וידעתי שריקי מאוד עסוקה. השם של קורין עלה דרך אלי סורני שהוא חבר טוב שלי שגם מנגן עם קורין כבר שנים. דיברנו עליה והוא שאל אותה".

"הסיפור היה שקורין ראתה אותי בהופעה עם דודו בחיפה, והיא הופיעה אחרינו. שרתי את 'מה יהיה' וקורין אמרה לי שזה אחלה של שיר, ככה שידעתי שזה לא יהיה לה זר. שלחתי לה חומרים והיא התקשרה ואמרה שיש על מה לעבוד ושהיא אוהבת".

זאת לא הפעם הראשונה שקורין מתעסקת בהפקת שירה, אבל עם יד על הלב, היא לא בדיוק הפירוש הטהור למונח זמרת.
"בגלל זה היא מפיקת שירה ולא מורה לפיתוח קול. זה המון דברים: זה איך להרגיש בשיר, איך להגיש אותו. דברים של פרייזינג ודברים שהם מאוד גדולים בסופו של דבר".

עשית את האלבום בהפקה עצמית. זה תיק גדול, לא?
"המזל שלי הוא שאני בתוך התחום ויותר קל לי. יש המון אנשים שבאו מהתחום ויש חבר'ה באלבום שבאו למען הפרויקט".

לא חשבת לשלוח חומרים לחברת תקליטים ולפרוץ דרכם?
"עשיתי את זה בגיל מוקדם יותר. לאלבום הזה בחרתי שלא. חברות היום לא משקיעות באמנים משלב אפס. רוב ההחתמות זה חבר'ה שבאים עם חומרים מוכנים. אולי יעזרו לך ביחסי ציבור ופוסטרים. אבל ת'כלס לא משקיעים בך, לפחות לא משלב אפס. אמרתי לעצמי שאם אני אשב ואחכה שנים עד שיחתימו אותי זה פשוט לא יקרה".

את רואה חשיבות רבה בזה שאמן מופיע לפני שהוא יוצא?
"מאוד. אני חושבת שבתור אמן צעיר, חלק מהעניין של להופיע זה לגבש את עצמך. זה מאוד חשוב. אתה לומד המון דברים על מה מתאים לך ומה לא. על מה נראה טוב, מה נשמע טוב ומה לא. אתה מקבל תגובות מהקהל. לפעמים אתה מגלה שירים שלא חשבת שהם טובים. זה המון דברים וזה מאוד חשוב. אתה לא יכול להחליט שאתה זמר ביום אחד. חלק מהקילומטרז' זה על הבמה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by