בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

מחזמר בבית הסוהר, סיפור אהבה בין בדואית ליהודי, ריגול ותככים בפנמה, טרגדיה משפחתית בסין - הכל בסרטי השבוע 'לאקי ברייק', 'אספלט צהוב' הישראלי, 'החייט מפנמה' ו'שבע-עשרה שנים' שעלה בשבוע שעבר בטרום-בכורה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החייט מפנמה

תככים, סחיטות ופרשיית ריגול. החייט מפנמה
 תככים, סחיטות ופרשיית ריגול. החייט מפנמה   
The Tailor of Panama
עיבוד לספרו של ג`ון לה-קארה. פירס ברוסנן (ג`יימס בונד) מגלם מרגל בריטי מרושע, אכזרי ורודף נשים, המגיע לפנמה. הוא מכריח חייט בריטי (ג`פרי ראש, "ניצוצות") התופר חליפות לראשי המדינה לשתף עימו פעולה, תוך סחיטה: אם יסרב, יספר לרעייתו (ג`יימי לי קרטיס) על עברו המפוקפק (היותו אסיר לשעבר) ועל העובדה שהוא שקוע בחובות. החייט מספק לו מידע ומסבך את העניינים שמתחילים לצאת משליטה.
ארה"ב 2001 (109 דקות).
בימוי: ג`ון בורמן
הקרנות: ת"א - רב חן מגדל האופרה; י-ם - רב חן; חיפה - רב חן לב המפרץ, רב חן חורב; ב"ש - רב חן; פ"ת - רב חן; ראשל"צ - רב חן; רעננה - פארק;
 
סלון.קום: בידור מתוחכם ומעודן שמחמיא לקהל שלו. חלק מהכיף נובע מהערמומיות שהשחקנים מכניסים בדמויות. בורמן מביים כמו רקדן מיומן בלי לפספס אף צעד.

שיקגו סאן-טיימס: אמין, עשיר ומלא אווירה ייחודית ורגש אמיתי. הליהוק של פירס ברוסנן מושלם - הוא כמו ג`יימס בונד נכלולי רק בלי צעצועים ופעלולים. חובבי מותחנים שנונים והומוריסטיים יהנו במיוחד.

פילם.קום: פנמה מלאה במרגלים מכל העולם - ישראלים, סינים, בריטים, צרפתים ואמריקנים. ועדיין, המילה `החמצה` קצת קטנה על הסרט. בורמן הוא לא היצ`קוק, ולכן העלילה מתמקדת יותר מדי על הדמויות ופחות על המקום עצמו. מה שמציל את העסק הוא המשחק - ג`פרי ראש ופירס ברוסנן עושים תפקידים מעולים.

* * *
 

לאקי ברייק

אהבה ומחזמר מאחורי הסורגים. לאקי ברייק
 אהבה ומחזמר מאחורי הסורגים. לאקי ברייק   
Lucky Break
קומדית-פשע בריטית רומנטית מאת הבמאי של `ללכת עד הסוף`. שודד כריזמטי שנתפס (ג`יימס נסביט) מקווה להימלט מבית הסוהר בעזרת מחזמר שנכתב על ידי הסוהר. הוא מצרף אליו את אהובתו החדשה, היועצת הפסיכולוגית של המוסד (אוליביה וויליאמס).
אנגליה 2001 (100 דקות)
במאי: פיטר קטנאו
הקרנות: ת"א - הקולנוע החדש בבית ציוני אמריקה, לב אביב; י-ם - גיל; חיפה - אורי; כפ"ס - גיל; נתניה - גיל; פ"ת - רב חן; ק. ביאליק - קריון; ראשל"צ - הזהב; רחובות - חן; ר"ג - לב אלרם; רעננה - רענן
 
 
בי-בי-סי: לא פשוט לחזור על ההצלחה הבינלאומית של `ללכת עד הסוף`, אבל הבמאי כמעט מצליח לעשות את זה. התסריט נמרץ למדי, למרות שהסוף קצת צפוי. הבעיה היחידה של הסרט היא במצבי הרוח המשתנים שלו - באמצע העלילה הטון הופך טרגי, בניגוד למשחק של חלק מהצוות.

גרדיאן: חביב ומבדר. צוות השחקנים חמוד: נסביט חכם ומשעשע עם עתיד גדול, פלאמר מצוין, וויליאמס מקסימה. אפילו יותר נחמד מ`ללכת עד הסוף`.

אובזרוור: התוצאה מאכזבת למדי, למרות הבידור המהנה. חלק מהבדיחות צפויות, החומר לא מספיק שאפתני, ובסך הכל הציפיות מן הבמאי היו גבוהות יותר.

* * *
 

אספלט צהוב

שלושה סיפורי אהבה בדואיים. אספלט צהוב
 שלושה סיפורי אהבה בדואיים. אספלט צהוב   
שלושה סיפורים:
1) מפגש בין שני נהגי משאית ישראלית, הפוגעים בילד בדואי, עם בני שבטו של הילד.
2) סיפור נישואיה הכואבים של טטיאנה הגרמנייה (הנקראת כיום תמאם), המנסה להשתחרר מבעלה הבדואי סלימאן.
3) סיפור אהבתה הנואשת של סוהילה למעבידה היהודי שמואל וסיפור חייו הכפולים של עבד, פועל חקלאי, הנע בין נאמנות לשבטו ולמסורתו לבין כוחות הקדמה המערביים, המכתיבים אורח חיים אחר. זכה בפרס הראשון בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בחיפה ובפרס של כבוד מיוחד בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקרלובי וארי בצ`כיה.
ישראל 2001 (87 דקות)
במאי, מפיק, תסריטאי: דני ורטה
שחקנים: משה איבגי,זאב רז, טטיאנה בלאכר, עבד זועבי, מוטי כץ, סמי סמיר, ראידה אדון
הקרנות: סינמטק ת"א, גיל אשדוד, גיל נצרת, גלובוס קרית מוצקין
 
עיתון העיר: סרט בוטה, פולקלוריסטי, מתחנף לקהל זר, שמבוים בגסות ועושה לא פעם עוול לקהילה הבדואית שאותה הוא לכאורה מנסה להלל. לסרט הזה אין שום סיכוי מסחרי בתוך ישראל, אבל יש לו סיכוי להצליח לא רע בפסטיבלים בחו"ל: לכן הוא זכה בפסטיבל הסרטים של חיפה, מכיוון שהפרס הכספי הוא ההכנסה היחידה שהוא יראה בישראל.

שיקגו רידר: לבמאי דני ורטה יש כישרון טבעי לספר סיפור, והוא מתחמק משימוש מלודרמטי או מוסרני בעלילה ובדמויות. הסיפורים פשוטים ויפהפיים ומצולמים כהלכה על ידי יורם מילוא.

* * *

 

שבע עשרה שנים

החזרה אל החיים הרגילים. שבע-עשרה שנים
 החזרה אל החיים הרגילים. שבע-עשרה שנים   
Seventeen Years
דרמה סינית על משפחה שאיבדה 17 שנה מחייה בעקבות טרגדיה משפחתית שבעקבותיה אחת הבנות הורגת את אחותה ונכנסת למאסר עולם. לאחר תקופה ארוכה בכלא, מתקשה הבת לחזור לחיים הנורמליים ולשחזר את יחסיה עם ההורים. לעזרתה נחלצת סוהרת צעירה. זו הפעם הראשונה שהשלטונות הסיניים מתירים לצלם סרט בתוך כותלי כלא סיני. זכה בפרס מיוחד לבמאי הטוב ביותר בפסטיבל ונציה 99 ובפרס מיוחד לתרבות ושלום מטעם אונסקו.
בימוי: ז`נג יואן
סין 1999 (85 דקות)
הקרנות: ת"א - לב דיזנגוף, לב אביב; ר"ג - לב אלרם; רעננה - פארק
 
CityPages: החלק הראשון סולידי, עם משחק אמין ורגיש על משפחה בעלת מערכות יחסים הדוקות מדי. החלק השני, לעומת זאת, עדיין מרגש אבל הרבה פחות בוטח. הסיום מזכיר מערכה שלישית דביקה של מחזה עם יותר מדי כוונות טובות.

ChinaNow: ההתחלה מוצלחת, אך בשלב מסוים הסגנון הופך מלודרמטי והדיאלוג נשמע דביק. לכן הבמאי לא מסוגל להתמודד עימו והסרט כולו הופך חסר-חן. מי שמכיר את הבמאי יודע שהוא עצמו לא מאמין בחלק מהמסרים המשפחתיים שהוא מעביר. יש לציין שחלק מן הבעיות נגרמו בגלל הצנזורה ומשרד המשפטים בסין, שפגעו קשות בתסריט המקורי.

IndieWire: למרות הקונספט הדרמטי המרשים, המשחק המצוין והעובדה שזהו הסרט הראשון המצולם בחלקו בתוך כלא סיני, החלקים השונים לא משתלבים כהלכה, ולכן הדרמה המשפחתית (מרכז העלילה) סובלת מכך ואינה מרגשת מספיק. ועדיין, התוצאה תעניין את הקהל המערבי, בגלל המבט הקודר אל תוך סין המודרנית.

* * *
 

בשבועות הקודמים

לארכיון שלנו יש זכרון ארוך. תוכלו לבדוק את הרשימה המלאה בחיפוש אחר סרטים נוספים, או לעיין במדורים האחרונים:

את מטורפת...אתה חתיך, דג-חרב

שבועה, ונוס ביוטי, אל תשטו באהבה, שעת שיא 2

יומני הנסיכה, בזרועות זרים, ליאם, מגרש השדים, האהבה על פי סטיב, פיינל פנטסי

ראיתם את אחד הסרטים? כתבו ביקורת בפורום הקולנוע שלנו!

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by