בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

ספילברג מפגין בינה מלאכותית, חתולים וכלבים יוצאים למלחמה כוללת, חבורת ישראלים מתעללת בפושע נאצי בהרי החרמון - ובחור בלגי לא יוצא מן הבית ומסתפק בסייבר-סקס. שווה צפייה מספר לכם מה צפוי בבתי הקולנוע בסוף השבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

AI אינטליגנציה מלאכותית

סקס-רובוט לשירותכם. ג`וד לאו בסרט AI
 סקס-רובוט לשירותכם. ג`וד לאו בסרט AI   
A.I.: Artificial Intelligence
מדע בדיוני. מסתמך על תסריט שחיבר הבמאי המנוח סטנלי קובריק ("התפוז המכני", "אודיסאה בחלל"). בעולם פוסט-אפוקליפטי, מים מכסים את רוב כדור הארץ. גזע שלם של רובוטים מסייע למין האנושי לשקם את עצמו. ילד-רובוט בן אחת-עשרה (היילי ג`ואל אוזמנט, "החוש השישי") שמופרד מהוריו, כמה לאהבה ומשתוקק להיות בן אנוש. ג`וד לאו מגלם סייבר-ג`יגולו, רובוט סקסי, המספק את לקוחותיו השונים.
בימוי: סטיבן ספילברג
ארה"ב 2001 (147 דקות)

הקרנות: ת"א - גלובוס, פאר, הוד; י-ם - גיל; חיפה - גלובוס, אורי; אילת - גיל; אשדוד - גיל; אשקלון - גיל; ב"ש - אורי; בת ים - רב חן; הוד השרון - גיל; חדרה - לב; חולון - גלובוס; כפ"ס - גיל; נהריה - גלובוס; נ"צ - גיל; נתניה - גיל; פ"ת - גיל; ק. ביאליק - קריון; ק. שמונה - גיל; ראשל"צ - הזהב; ר"ג - לב אלרם; רעננה - פארק; שהם - גיל
 

הביקורת קצת התקררה מכל הסיפור

CNN: אינטליגנטי, אבל מלאכותי; שילוב מוזר של `פינוקיו` עם `הקוסם מארץ עוץ`. מעריציו של ספילברג יתאכזבו, אם יצפו לעוד ET רגיש וחמים. מעריציו של קובריק, לעומת זאת, גם הם יתאכזבו אם יצפו לאינטלקט המחושב של `אודיסיאה בחלל`. היחידים שאולי יהיו מרוצים הם מעריציו של היילי ג`ואל אוזמנט - השחקן הצעיר (בן 13) מפגין משחק מדהים. חשוב לציין: הסרט ממש לא מתאים לילדים צעירים, ועלול לגרום לסיוטים קשים.

לוס אנג`לס טיימס: מרתק, אבל קר. השילוב בין קובריק וספילברג לא מוצלח, ולכן התוצאה הסופית לא מסוגלת לרגש ולגעת. ועדיין, הצילום יוצא מן הכלל, המראה הכללי העתידני משכנע לגמרי. החזון המורכב והקודר של AI רחוק מלהיות מושלם: יש גבול עד כמה רובוט יכול לרגש בני-אדם, וכתוצאה מכך, אפילו בני-האדם בסרט הזה נראים חלולים וריקניים.

הוליווד ריפוטר: סרט מדע בדיוני מורכב, המציג הכלאה מסובכת בין מרכיבים שונים שאינם משתלבים כהלכה. הוא לא פחות ממרתק, זה בטוח. הילד בתפקיד הראשי משחק נפלא; ההפקה, העיצוב והאפקטים מבריקים. ספילברג יצר עולם מכוער ומבהיל, שבו אנחנו מובלים בתוך אי-האמון של קובריק בטכנולוגיה ובהתנהגות האנושית. הסיום, לעומת זאת, לא ברור, והמסר המועבר לצופה מעורב ורב-משמעי.

* * *
 

כלבים נגד חתולים

מיאו - אנחנו נשתלט על העולם. כלבים נגד חתולים
 מיאו - אנחנו נשתלט על העולם. כלבים נגד חתולים   
Cats And Dogs
קומדיה-פעולה לילדים, עם המון חיות מחמד בתפקידים הראשיים. לאורך ההיסטוריה, נאבקו הכלבים נגד נסיונותיהם של החתולים להשתלט על המין האנושי. חתול פרסי קשוח (מיסטר טינקלס) מתכנן לשתק את אוכלוסיית הכלבים העולמית, אך קבוצה אמיצה בהנהגתו של כלבלב נאמן (ששמו הוא לו) נאבקים באיום החדש. עם ג`ף גולדבלום ואליזבת פרקינס. מוצג גם בגירסה מדובבת לעברית.
בימוי: לורנס גוטרמן
ארה"ב 2001 (87 דקות)

הקרנות: כל בתי הקולנוע מקרינים גירסה מדובבת. מצוינים המקומות בהם מוקרנת גם הגירסה המקורית. ת"א - גלובוס, הוד, פאר (גם אנגלית); י-ם - גיל (גם אנגלית); חיפה - אורי, גלובוס (גם אנגלית); אור יהודה - גיל; אילת - גיל; אשדוד - גיל; אשקלון - גיל; ב"ש - אורי; בת ים - רב חן; הוד השרון - גיל; הרצליה - רב חן; חדרה - לב; חולון - גלובוס (גם אנגלית); כפ"ס - גיל (גם אנגלית); כרמיאל - רב חן; מבשרת - גיל; נהריה - גלובוס; נ"צ - גיל (גם אנגלית); נצרת - גיל; נתניה - גיל; עפולה - רב חן; פ"ת - גיל (גם אנגלית); ק. ביאליק - קריון (גם אנגלית); ק. שמונה - גיל; ראשל"צ - גיל, הזהב; רחובות - רב חן; ר"ג - רב חן איילון; רעננה - פארק; שהם - גלובוס
 
 

לא סרט-חובה, קובעת הביקורת

הוליווד ריפורטר: זו לא עבודה של אולפני דיסני, ולכן היא חסרה את הקסם וההומור האופייני להם. זה יותר מזכיר את הסלפסטיק של `מאה ואחד דלמטים`. מתאים בעיקר לצופים צעירים במיוחד, רצוי חובבי חיות. חבל שעודף הפעלולים מקשה על הדמויות המרכזיות לפתח אישיות קולנועית שתרגש את הצופה ותגרום לו לחבב אותן.

שיקגו טריביון: מתאים לחובבי כלבים ולשונאי חתולים, שנראים פשוט זוועה. כל החיות עוסקות במלחמת-פעולה בסגנון `משימה בלתי אפשרית` ו`המטריקס`, אבל זה מצחיק רק עד גבול מסוים. כמה מגרעות נוספות, כמו שוביניזם ואלימות בלתי-נחוצה, פוגעות בתוצאה הסופית.

אי-אונליין: הפרסומת הקצרה לסרט טובה יותר מהמוצר השלם. אמנם יש כמה בדיחות חמודות, אבל לא הכל מוצלח כל כך, השחקנים האנושיים משעממים, והקרבות בין החיות עלולים להפחיד את הפעוטות בקהל.

* * *
 

Made In Israel

אקשן בשלג, דם על החרמון (Made In Israel)
 אקשן בשלג, דם על החרמון (Made In Israel)   
קומדיית-פעולה עתידנית ישראלית. אגון שולץ, הפושע הנאצי האחרון בעולם, מוסגר לישראל מסוריה במסגרת הסכמי שלום בין שתי המדינות. דני הופמן, איש עסקים עשיר ובנו של ניצול שואה, מוציא חוזה של 2 מליון דולר על ראשו של שולץ. הבעיה: הנאצי חייב להילכד במעבר הגבול ברמת הגולן, ולהגיע ללא פגע אל הר המאדים, ההר הגבוה ביותר במדינה. שם, על הפסגה, הופמן בעצמו יירה בנאצי האחרון את הכדור האחרון. במידה והנאצי ייפגע בדרך אל ההר, החוזה מבוטל. הסיפור מתעד את מסעם של חמישה ישראלים שהפכו בעל-כורחם לציידי נאצים. שחקנים: מנשה נוי, ששון גבאי, דרור קרן, יוסף אל-דרור, צחי גראד, איגור מירקורבנוב, ג`ניה דודינה ויורגן הולץ.
בימוי: ארי פולמן
ישראל 2001 (113 דקות)

הקרנות: ת"א - לב דיזנגוף, לב אביב; י-ם - לב סמדר; חיפה - מוריה; רחובות - חן; ר"ג - לב אלרם

 

הביקורת המקומית דווקא אוהדת הפעם

יעל מבקרת בקולנוע: לא משנה כמה פעמים היינו ברמת הגולן - הגולן שיש בסרט נראה כאילו הוא לקוח מסרט. מצחיק, שנון ויש אקשן. זה הסרט הכי ישראלי והכי לא-ישראלי שראיתי. הסיפור מתאר מציאות שבה ההיסטוריה והישראליות הן רק מיתוס, וכבר לא ברור מה הקשר בינינו לבין המיתוס, ומי יצר את מי. הצילום מדהים, והמוסיקה (ברי סחרוף) ייחודית.

וואלה תרבות (רואי וולמן): עלילת מתח פנטסטית במונחים ישראלים. הסרט מותח את פני המציאות מעבר למה שהיא מאפשרת, ומיטיב לנסח את מאפייני הבלגן התרבותי שייווצר פה יום אחד, מתישהו בעתיד הלא נראה לעין, לאחר שקרום הבתולין של החברה הישראלית ייקרע.

עכבר העיר (נחמן אינגבר): נפוח, הגיגני ופוסט-מודרניסטי. אנחנו מסתובבים ברמת הגולן, מושלגת, פוטוגנית ומצולמת לעילא, ושומעים טקסטים מתחכמים, אינטלקטואליים-כאלה-כאילו ואבסורדיים. העלילה מסתבכת למשהו קצת בסגנון טרנטינו והחבר`ה שלו.

* * *
 

תומא מאוהב

סייבר-סקס בבלגיה. תומא מאוהב
 סייבר-סקס בבלגיה. תומא מאוהב    
Thomas est amoureux
תומא (בנואה ורהר), גבר בן 30 ומשהו, סובל מאגרופוביה (פחד ממקומות פתוחים) ולכן לא יוצא החוצה מביתו. את צרכיו מספקים לו שליחים שמביאים לביתו את כל הנחוץ לו. הוא אינו בא במגע עם איש ומנהל לבדו את חייו, כולל חיי המין שלו, בעזרת קישורי מחשב מתוחכמים ונשים וירטואליות. יום אחד הוא מתוודע לאווה (איילין יאי), נערת ליווי `בשר ודם`, ומתאהב בה.
בימוי: פייר פול רנדר
בלגיה/צרפת 2000 (92 דקות)

הקרנות: מוזיאון תל-אביב (בלבד)
 

חלק אוהבים, חלק שונאים, חלק לא מתלהבים

לוס אנג`לס טיימס: זה מתחיל בעדינות ובשעשוע, הופך רציני ופרובוקטיבי, אך לא מאבד את הקלילות לאורך הדרך. הבימוי בלתי-שגרתי, התסריט הרפתקני, והצופה מרגיש היטב את התחושה המבודדת של תומא, בעולם ללא מגע אנושי.

שיקגו טריביון: התרגום החזותי של התסריט מהמם, המשחק מרשים. החזון העתידי שהוא מבשר עליו משכנע מאוד - מכון ליווי וירטואלי ושירותי שידוכים ממוחשבים מגבירים את בידודינו מן העולם, אך מקלים על המציאות החיצונית לחדור אל המרחב האישי שלנו. הדקות האחרונות מרגשות במיוחד.

ריל.קום: מוזר, אבל לא מספק. הסאטירה ארוכה מדי, והנקודה המרכזית חוזרת על עצמה. מטרתו של הבמאי היא ליצור בנו הרגשה קלסטרופובית, אבל אחרי זמן-מה הצופה מתחיל להרגיש שהוא פשוט רוצה לברוח מן האולם. הדמות הראשית איננה סימפטית, ולכן איננו מאחלים לה הצלחה ואהבה. הדבר היחיד שמציל את העניין כולו הוא העיצוב החזותי וכמה קטעי אנימציה מוצלחים.

* * *
 
בקולנוע לונדון בת"א מקרינים שוב את `הנבואה` של ג`פרי רג`יו, עם המסרים האוניברסליים-אקולוגיים ומוסיקת-הרקע המפורסמת של פיליפ גלאס.

 

בשבועות הקודמים

אנחנו לא נולדנו אתמול. הארכיון של `שווה צפייה` גדוש בעשרות סרטים וביקורות. הנה 3 דוגמאות מהשבועות האחרונים:

נשיקת הדרקון, מולין רוז`, אבודות והזויות

לצאת מהארון, אמריקן פאי 2

החייט מפנמה, לאקי ברייק, אספלט צהוב

ראיתם סרט לאחרונה? בא לכם לכתוב עליו כמה מילים טובות או רעות? פורום הקולנוע של נענע פתוח 7 ימים בשבוע. לחצו כאן לכניסה.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by