בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

השבוע מגיעים למסכים גבר שעבר ניתוח לשינוי מין, שמונה אנשים שרוצים להיות מיליונרים, שחקן גולף, ערפד, אישה שחיה בהכחשה, אישה שמחכה לליקוי חמה ופסיכיאטר שצריך להציל את בתו. האם הם שווים צפייה? הסתכלו בסיכום הביקורות עליהם ותחליטו בעצמכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מיליונר מי שגומר ראשון

פרוע. מיליונר מי שגומר ראשון
 פרוע. מיליונר מי שגומר ראשון   
The rat race

ג`ון קליז הוא בעל קזינו בלאס-וגאס ששולח שמונה זרים למרוץ נגד השעון - הראשון מהם שיגיע לתא בו מוחבאים 2 מיליון דולר (אי שם בניו- מקסיקו) יקבל את הכסף. חבורת מיליונרים צופה משועשעת במתחרים ומהמרת בינה לבין עצמה על כל מה שקורה למתחרים בדרך וכמובן, מי מהם יהיה זה שיגיע לאוצר. בין המתחרים: וופי גולדברג, רואן אטקינסון, קובה גודינג ג`וניור ועוד.

במאי: ג`רי צוקר (115 דקות, ארה"ב 2001).

הקרנות: ת"א - גלובוס, הוד, פאר; י-ם - גיל; חיפה - אורי, גלובוס; אילת - גיל; אשדוד - גיל; אשקלון - גיל; ב"ש - אורי; בת ים - רב חן; חולון - גלובוס; כפ"ס - גיל; נהריה - גלובוס; נתניה - גיל; פ"ת - גיל; ק. ביאליק - קריון; ראשל"צ - גיל, הזהב; ר"ג - רב חן איילון; רעננה - פארק
 
Eye weekly: אם אתם מחבבים קומדיות מפגרות ומתישות, זה הסרט בשבילכם. יש בו בדיוק דקה אחת מצחיקה בטירוף, וכל שאר הדקות יוצרות בלגאן בלתי פוסק וחסר כיוון. שורה של כוכבי עבר לא מעניינים בקומדיה שמכילה מעט מאוד נשמה והרבה מאוד תפניות עלילה מפגרות ומאולצות.

Chicago Tribune: כמה רגעי קומדיה נדירים ולצדם כמה רגעי קומדיה גסים ומטופשים במיוחד מהסוג שאחרי שצחקת מהם, אתה מרגיש צורך להתנצל. הסרט מזפזפ על פני כל אחת מהדמויות במהירות שלא מאפשרת הכרות והעמקה איתן, כך שלא באמת אכפת מי ישיג בסוף את הכסף.

Filmcritic: טוב יותר מכפי שזה נשמע. אוכל מהיר לנשמה - בדיחות מצחיקות, כשרונות קומיים בחסד עליון ותסריט משובח. החיסרון היחידי של הסרט הוא העדרה של מערכה שלישית ראויה. הבדיחות כבר נגמרו והסוף תפל.
 

הדוויג והשארית העצבנית

חתרני. הדוויג והרוק נ` רול
 חתרני. הדוויג והרוק נ` רול   
Hedwig and the angry inch

הנזל (ג`ון קמרון מיצ`ל) נולד בברלין בצד הלא נכון של החומה. כשהוא מתאהב בחייל אמריקני, מבטיח לו זה להתחתן אתו ולהביא אותו לארה"ב, בתנאי שיעבור ניתוח לשינוי מין. הניתוח לא מצליח. הנזל, שהפך להדוויג, נשארת עם שארית עצבנית בגודל סנטימטר וחצי. בארה"ב, נזנחת הדוויג לאנחות על ידי בעלה, ומוצאת את מפלטה במוסיקה. היא כותבת שירים ומקימה להקה. כאשר גם אהובה השני בוגד בה, גונב את שיריה ומתפרסם על חשבונה, היא יוצאת למסע הופעות ובו היא מגוללת את סיפורה.

במאי: ג`ון קמרון מיצ`ל (88 דקות, ארה"ב 2001)

הקרנות: ת"א - רב חן מ. האופרה
 
 
Eye weekly: נהדר! מלא תשוקה, דימיון וקצב סוחף עד אובדן חושים. מפתיע עד כמה דרמטיות סוגיות הזהות, ההקרבה העצמית והשחרור שעולות בסרט. למרות שעולמה של הדוויג מוזר ויוצא דופן, העיצוב וההגשה האמינים, מעוררים הזדהות. מחווה לרומן ארוך השנים שיש בין הרוק נ` רול לזהות מינית לא מוגדרת.

Chicago Sun Times: דופק של כנות פועם מתחת למשטח הזוהר והמנצנץ של עולם הגלאם רוק, אולי בזכות סיפור חייו האמיתי של הבמאי, שגם מככב בתפקיד הראשי. נדמה שהסרט צעקני, ראוותני ושטחי, אך למעשה הוא מעניק ממד של עומק לדמויות בו. ג`ון קמרון מיצ`ל מחשמל את המסך.

Filmcritic: דמות כריזמטית מעין כמותה ושילוב מנצח (לשם שינוי) בין שירים לעלילה, הופכים את הצפייה לתענוג. אך תענוג זה מלא רגשי אשמה הנובעים מההתבדרות באמצעות צפייה בכאבו של האחר. מדהים עד כמה סרט שעוסק בחצי אישה-חצי גבר, יכול להיות טוב.
 

צלו של הערפד

מבריק. צלו של הערפד
 מבריק. צלו של הערפד   
Shadow of the vampire

הסרט מנסה להציג גרסה של מה שאולי קרה בעת צילומי סרט האימים הגרמני הידוע "נוספרטו" (1922). הסרט שבויים על ידי אדון מורנאו (ג`ון מלקוביץ`) מספר את סיפורו של הערפד נוספרטו, בגילומו של השחקן מקס שרק (וויליאם דפו). מסתבר ששרק הוא ערפד אמיתי, והסיבה היחידה שהסכים להשתתף בסרט היא שיותר לו לשתות את דמה של השחקנית הראשית בסצינת הסיום. מורנאו, מאוהב ביצירתו הקולנועית, מוכן לעשות הכל כדי להשלים את הסרט שלו ולספק את הערפד, גם במחיר חייהם של אנשי הצוות.

במאי: אי. אליאס מרהיג` (93 דקות, ארה"ב/בריטניה 2000)

הקרנות: ת"א - לונדון; הרצליה - סטאר; רחובות - חן
 
Eye weekly: מצחיק עד דמעות ומהפנט, לסירוגין. סרט על סרט, שמעביר את התחושה שעולם הקולנוע הוא אשליה שבסופו של דבר יכולה להיות אמיתית יותר מהכל. משחק מעולה של ג`ון מלקוביץ` כבמאי חולה השליטה.

Chicago Sun Times: משל על תעשיית הקולנוע. כאשר מקס שרק השחקן/ערפד, מבקש לסעוד את ליבו בדמו של התסריטאי, ולהרוג אותו, זה דומה למה שקורה עם כוכבי הוליווד היום. השחקן הראשי רשאי לבוא בדרישות ולא אחת אף לדרוש מהתסריטאי לשנות הכל למענו, גם אם זה עולה לתסריטאי בדם.

Filmcritic: מצליח לשחזר במדויק את המראה הכללי של הסרט המקורי, ולצמרר בדיוק כמוהו אם לא יותר. מחיאות כפיים למלהק שבחר צוות כל כך מרשים של שחקנים ושחקני משנה.
 

אל תוציא מילה

מותח. אל תוציא מילה
 מותח. אל תוציא מילה   
Don`t say a word

נ`ייתן קונרד (מייקל דאגלס) הוא פסיכיאטר מצליח נשוי ואב לבת, אשר עולמו מתהפך עליו בבת אחת כאשר חבורת פושעים חוטפת את בתו בת השמונה. אם ברצונו לראות אותה בחיים עליו להוציא ממוחה של מתבגרת מופרעת המאושפזת במוסד מקומי (בריטאני מרפי), צירוף של מספרים הנחוץ לפושעים. לרשותו של נ`ייתן עומדות רק כמה שעות - האם יצליח להציל את בתו?

במאי: גארי פלדר (113 דקות, ארצות הברית 2001)

הקרנות: ת"א - רב חן דיזנגוף; י-ם - רב חן; חיפה - רב חן לב המפרץ, רב חן מ. הקונגרסים; אור עקיבא - רב חן; אשדוד - רב חן; אשקלון - רב חן; ב"ש - רב חן; בת ים - רב חן; הוד השרון - גיל; הרצליה - רב חן; חולון - גלובוס; יהוד - רב חן סביונים; כפ"ס - גיל; כרמיאל - רב חן; מעלה אדומים - רב חן; נהריה - גלובוס; נתניה - רב חן; עפולה - רב חן; פ"ת - רב חן; ראשל"צ - רב חן; רחובות - רב חן; ר"ג - רב חן איילון; רעננה - פארק
 
Eye weekly: אם אתם מצליחים להתעלם מהעלילה הלא אמינה זהו מותחן ראוי למדי. הבימוי, הצילום והעריכה המוקפדת יוצרים סרט בעל מראה ואופי ייחודי ביותר. חבל שהפוקוס מונח תמיד על דמותו של דאגלס ולא מתמקד יותר בדמויות המשנה המצוינות.

Chicago Sun Times: ארבעת קווי העלילה המצטלבים מטילים עומס על הצופה, מסבכים את הסיפור ופוגמים באמינות העלילה. המראה כללי של הסרט מוקפד ומעוצב מאוד, ונראה לעיתים כמו ציור. המשחק המצוין והמראה הכללי של הסרט, גורמים לו להראות הרבה יותר ממה שהוא - מותחן בינוני.

Filmcritic: סרטון הבקרוב המרשים וצוות השחקנים המשובח, מעוררים תקוות גדולות שמתנפצות אחת אחת בעת הצפייה. שילוב של "נערה בהפרעה" ו"כופר". מותחן תפל ומשעמם. המשוגע היחיד בסרט הוא הבמאי, שעושה שימוש מופרז בסצינות פלאש-בק. הסרט הזה מציע כוכבים וריגושים זולים.
 

משחק החיים - האגדה של באגר ואנס

מחכים. משחק החיים
 מחכים. משחק החיים   
The legend of Bagger Vance

כשראנולף ג`ונו חוזר מהמלחמה הוא שבור, רצוץ וחסר שמחת חיים. השנים הם שנות השפל הגדול בארצות הברית, וג`ונו שפעם היה שחקן הגולף הטוב ביותר בסוואנה, מבלה את זמנו בשתייה והימורים. אהובתו מלפני המלחמה, אדל (שרליז ת`רון), בצרות. אביה התאבד והשאיר אותה עם מגרש גולף ענק. היא מגייסת את כל הונה ומקיימת טורניר גולף בין שני אלופים רציניים. ברגע האחרון משתכנע ג`ונו להשתתף. חלוד ומיואש הוא נעזר בבאגר ואנס (ויל סמית`), נושא מחבטים בעל חוכמת חיים שמלמד אותו את סודות הגולף וכמה אמיתות על משמעות החיים.

במאי: רוברט רדפורד (127 דקות, ארה"ב 2001)

הקרנות: ת"א - דיזנגוף; י-ם - גיל; חיפה - גלובוס; חולון - גלובוס; כפ"ס - גיל; נ"צ - גיל; נתניה - גיל; פ"ת - גיל; ק. ביאליק - קריון; רחובות - חן; רמה"ש - כוכב; רעננה - פארק
 
Haro online: דמותו של ואנס מעצבנת. לא ידוע עליה כלום וכל תפקידה הוא לפלוט הגיגים קיומיים בשעת הצורך כמו איזה גורו הודי מרוצה מעצמו. את הסרט הזה לא רואים בשביל הסיפור, הקלוש ביותר יש לציין, אלא בשביל האווירה. רדפורד שם דגש מיוחד על אווירה וצילומי נוף פסטורליים.

Chicago Sun Times: הסרט עוסק בניסיונו של אדם למצוא שלווה בדבר אותו הוא עושה הכי טוב. סרט הזן הראשון על גולף. הסרט מתחמק מליפול למלכודות של קלישאות (ילד חמוד להחליא, מתח מיני בין אוהבים שרבים ומתפייסים) ומציג את הכל בעידון מופלא.

Filmcritic: סרט חזק ובלתי נשכח המלא בדיאלוג עשיר וצילומים מדהימים. כצפוי, קל מאוד לחבב את דמותו השנונה והפקחית של וויל סמית`. הוא זה שמציל את ג`ונו, את העלילה ואת הסרט כולו משקיעה מוחלטת.
 

מתחת לחול

מרשים. מתחת לחול
 מרשים. מתחת לחול   
Sous le sable

מארי ובעלה הולכים לים. כשמארי (שרלוט רמפלינג) מתעוררת מהתנומה שנפלה עליה, היא לא מוצאת את בעלה ז`אן (ברונו קרמר). גם כוחות המשטרה לא מוצאים אותו והיא נאלצת לחזור לביתה בלעדיו. האובדן כל כך קשה לה, עד שהיא מתעלמת ממנו וממשיכה להתנהג כאילו ז`אן בעלה עדיין חי. חבריה מנסים לעזור לה והסרט עוקב אחר ניסיונותיה לשקם את חייה מצד אחד ולוותר על העבר שלה מצד שני.

במאי: פרנסואה אוזון (95 דקות, צרפת)

הקרנות: תל אביב- לב, רמת גן- לב אלרם
 
Haro online: "מתחת לחול" בוחן אובדן והשפעתו על החיים. רמפלינג בהופעה מצוינת, מצליחה להביע כאב עמוק אפילו באמצעות חיוך. הסרט מתמקד במארי עצמה ולכן העלילה מאוד איטית. מלבד רמפלינג אין ממש מה לראות, והיא נושאת את כל הסרט על כתפיה.

Chicago Sun Times: סרט שגורם לנו לחוש בדיוק את מה שהבמאי התכוון שנחוש מבלי להשתמש ברמזים ברורים או טכניקות קולנועיות מיוחדות. הרגשות שלנו מתעוררים מתוך נשמתו של הסרט, ולא בעקבות פיתולי העלילה.

Filmcritic: סרט טורדני, חד אבחנה ומינימליסטי. הבמאי לא מגלה הרבה אך שומר על קו עלילה ברור ומדויק. מארי מתעלמת מכך שבעלה לא ישוב ומתנהגת כאילו הוא עדיין בחיים, והקהל עובר אתה את שלבי ההכרה בהעדרו.
 

ליקוי חמה בקנדהאר

חשוך. ליקוי חמה בקנדהאר
 חשוך. ליקוי חמה בקנדהאר   
Safar e ghandehar

נפאס (גילופאר פזירה), עיתונאית קנדית ממוצא אפגאני, מקבלת מכתב מאחותה שנשארה בקנדהאר שאפגניסטן, הכותבת שבכוונתה להתאבד ביום ליקוי החמה. אחותה היא אחת מקורבנות המלחמה, שהפכה לנכה כשעלתה על מוקש, ולכן גם לא הצטרפה לבני משפחתה כשהגרו מאפגניסטן לקנדה, לפני שנים. נחושה בדעתה לעצור את אחותה, יוצאת העיתונאית במסע כנגד השעון לעבר עיר הולדתה. בדרך היא פוגשת דמויות שונות ואף נמצאת בסכנת חיים.

במאי: מוחסן מחמלבאף (85 דקות, איראן 2001)

הקרנות: ת"א - בית ציוני אמריקה; רעננה - רענן
 
Eye weekly: הסרט מתאר את אפגניסטן כארץ שתושביה למודי קרבות וסבל בשל המלחמה התמידית ושלטון הטאליבן. כל הדמויות שאובות מהחיים האמיתיים כמו גם סיפור העלילה, מה שנותן לסרט כוח רב.

Jam movies: סאגה חריפה ומלאת עוצמה אודות צרותיהן של נשים מדוכאות באפגניסטן. מצולם בסגנון תיעודי, ובקצב מהפנט, הגורם לצופים להרגיש כאילו הם עצמם חלק מהמסע. למעשה הסרט מאכזב - המדשחק חובבני, הדיאלוג והסצינות חוזרות על עצמן. יצירה בינונית.

Insideout: הסרט ניחן בפשטות מטעה והוא בגדר שירה צרופה. לא ממש סרט תעודה אך גם לא סרט בדיוני, ולכן מצליח לאמץ לעצמו מאפיינים משני הז`אנרים. כך למעשה סצינות מסוימות בו יכולות להיחשב כמלאות דמיון, או כחדות אבחנה, או כשניהם. מומלץ ביותר.
 

בשבועות הקודמים

למדור שווה צפייה ארכיון ביקורות מלא בכתובת:
http://movies.nana10.co.il

הנה כמה דוגמאות מהשבועות הקודמים:

ג`יי וסיילנט בוב מכים שנית, חתונה מאוחרת, הכלה לבשה שחורים

קללת אבן העקרב הירוקה, הקרקס הנעלם, מישהו לסמוך עליו, הבטחות

לא רק בלונדינית,אחי, מורטל טרנספר


ראיתם את הסרטים? יש לכם מה להוסיף? בואו לדבר עליהם בפורום הקולנוע של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by