בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

המדור שווה צפייה מסכם עבורכם מקבץ בקורות עולמי על הסרטים החדשים שעולים בבתי הקולנוע. והשבוע אתם מוזמנים להילחם בנרקומנים ובשוטרים מושחתים, לצאת נגד קיפוח זכויותיהם של עובדי מסילת הרכבת, לבדוק מהי עמדתכם בנוגע לעונש מוות וליפול ברשתה של פושעת סקסית

 
 
 
 
 
 
 
 
 

יום אימונים מסוכן

כימיה טובה. יום אימונים מסוכן
 כימיה טובה. יום אימונים מסוכן   
Training Day

לג`ק הויט (איתן הוק), השוטר החדש והצעיר, יש בדיוק יום אחד להוכיח למפקד היחידה המיוחדת ללוחמה בסמים, הבלש אלונזו האריס (דנזל וושינגטון), שהוא מספיק מוכשר ואמיץ על מנת להתקבל ליחידה האליטיסטית. לחרדתו הוא מגלה שלהאריס יש שיטות מאוד לא מקובלות לשמור על החוק והסדר בקרב נרקומני לוס אנג`לס. הויט מוצא עצמו נקרע בין הרצון להראות למפקד שהוא מסוגל לעמוד בלחצי התפקיד, לבין הבעיות המוסריות שיש לו עם השיטות של האריס המושחת.

במאי: אנטואן פוקואה (120 דקות, ארה"ב 2001)

הקרנות: ת"א - גלובוס, פאר, הוד; י-ם - גיל; חיפה - אורי, גלובוס; אילת - גיל; אשדוד - גיל; אשקלון - גיל; ב"ש - אורי; הוד השרון- גיל; חולון - גלובוס; כפ"ס - גיל; נהריה - גלובוס; נ"צ - גיל; נתניה - גיל; פ"ת - גיל; ק. ביאליק - קריון; ראשל"צ - גיל, הזהב; ר"ג - רב חן אואזיס; רעננה -פארק; שהם - גלובוס
 
Exclaim: מעין מעשייה טיפוסית של שוטר טוב/שוטר רע, הכוללת מרכיבים של שחיתות, רצח ובצע כסף, לאו דווקא בסדר הזה. צוות השחקנים קולני ומפחיד. חבל שהעלילה שנעה במישורים מובנים, מקבלת תפנית סופית מעט לא הגיונית.

The Hollywood Reporter: שלא כהרגלו מגלם הפעם וושינגטון את האיש הרע של הסיפור, והוא עושה זאת באופן מחשמל. ניכר עליו שהוא נהנה מכל רגע. דרמה מותחת מלאת חיוניות מצולמת ומבוימת היטב.

Film Journal International: מאופיין בדיוק רב בפרטים ובצורת צילום מיוחדת, המקנים לו אווירה של סרט תיעודי. גם אם התסריט לעיתים לא אמין, הכימיה בין הוק הצעיר לוושינגטון עושה את הסרט. מותחן טוב.
 

האלמנה מסן-פייר

הומני. האלמנה מסן-פייר
 הומני. האלמנה מסן-פייר   
La Veuve de Saint-Pierre

הסרט מתרחש באי הצרפתי סן-פייר שמול חופי קנדה. השנה היא .1850 ניל אוגוסט (אמיר קוסטריצה), פועל איטי ומגודל, הורג בשוגג אדם ונשלח לכלא. על אוגוסט הוטל עונש מוות אך באי הקטן אין לא גיליוטינה ולא תליין. בעודו מחכה לביצוע העונש (עת תגיע הסירה שנושאת את הגיליוטינה והתליין) נרקמת בינו ובין הקולונל הצבאי באי (דניאל אוטיי), ידידות אמיצה. אשתו של הקולונל (ז`ולייט בינוש), שמתרשמת מהאסיר, עוזרת לו להשתלב בחיי הקהילה הקטנה של סן-פייר. במהרה רוכש האסיר את ליבם של התושבים והם מתגייסים כדי לבטל את עונשו, כשמולם עומד קומץ פוליטיקאים קטנוניים שדורשים לבצע את גזר דין המוות ויהי מה.

במאי: פטריס לקונט (107 דקות, צרפת 2000)

הקרנות: ת"א - לב דיזנגוף, לב אביב; י-ם - לב סמדר; רחובות - חן; רעננה - פארק
 
 
Exclaim: סרט מורכב ויפה שעוסק בסוגיות אומץ ואהבה. הופעת בכורה לבמאי אמיר קוסטריצה שזו לו הפעם הראשונה בצדה השני של המצלמה. הדמויות מעניינות ומורכבות מאוד. הבמאי מצליח להעביר את הטרגדיה מבלי לגלוש לרגשנות יתר.

Chicago Reader: החיסרון היחידי (אך הבולט) הוא שהסרט, שעוסק בסוגייה עמוקה ומרתקת כמו עונש המוות וכדאיותו, מנסה להסיח את דעתם של הצופים מהמחשבה על הנושא. הבמאי משתמש באמצעים קולנועיים: הוא בוחר שחקנים מלאי כריזמה, מביא צילומי נוף עוצרי נשימה, מתמקד יותר בהבעת רגשות ולא בטיעונים ולכן התוצאה היא סרט מהנה למדי אך לא מעורר מחשבה, שרק בצפיות חוזרות ניתן להבין את מלוא מורכבותו.

Film Journal International: קוסטריצה מפגין כשרון משחק משובח. הפקה מרהיבה ומוקפדת המעבירה את רוח המאה התשע עשרה. הפוליטיקה של הסרט מושתקת על ידי צילומי הנוף. חוויה אסקפיסטית - מסע אל סיפור מסופר כהלכה, בתקופה ומקום אחרים.
 

סיפורים מהמסילה

חיוני. סיפורים מהמסילה
 חיוני. סיפורים מהמסילה   
The Navigators

העלילה מתרחשת במהלך תקופת ההפרטה של חברת מסילות הרכבת הבריטית. עובדי המסילה ניצבים בפני שתי ברירות: לעזוב את עבודתם, ולהצטרף לשוק המובטלים המתפתח, או להישאר בעבודתם אצל הבוסים החדשים שלא מכבדים את כללי האיגוד המקצועי, שלא דואגים לכללי בטיחות לעובדים, מעסיקים אנשים חסרי ניסיון במינימום שכר ומסכנים את הצוותים שלהם. העלילה עוקבת אחר חמישה אנשים, הגיבורים, שמתמודדים איש איש בדרכו, עם המצב החדש שנכפה עליהם. בין השחקנים: דין אנדריוס, טום קרייג, ג`ו דוטין.

במאי : קן לוץ` (92 דקות, אנגליה 2000)

הקרנות: ת"א - מוזיאון תל אביב
 
Exclaim: קן לוץ` מפליא ביכולתו להציג את מאבקי העולם באמצעות תיאור חייהם של קומץ אנשים. סרטיו לעולם אינם שטחיים ואינם קלים להבנה. כמו בסרטיו הקודמים, גם כאן חלק מהדמויות בוחרות בחירת מוטעות ועל הצופה שרואה את התמונה המלאה, נגזר להתייסר ולהתפתל בכיסאו.

The Hollywood Reporter: מסע צלב נוסף של לוץ`, לוחם העוולות החברתיות המהולל. המוסיקה, הצילום והתסריט, כמו גם צוות השחקנים, משלימים אחד את השני ויוצרים דרמה טובה. מקור המשיכה של הסרט נובע מכך שהתסריטאי שלו, שביסס את התסריט על 18 שנותיו כעובד מסילות הברזל באנגליה, נפטר לאחרונה מסרטן שנגרם בשל התנאים הירודים בהם הועסק.

Inside Out Film: כל כך ריאליסטי בתיאור קשייהם ועמל יומם של פועלי הרכבת ביורקשייר, שלידו "ללכת עד הסוף" נראה כמו מופע קברט מצועצע. צוות שחקנים מצוין ותסריט טוב ושנון. בסופו של הסרט, לאחר שנקשרת לדמויות, אתה מוצא את עצמך תוהה מה עלה בגורלם.
 

נערה מדהימה כמוני

ממוחזר. נערה מדהימה כמוני
 ממוחזר. נערה מדהימה כמוני   
Une Belle Fille Comme Moi

הסרט השלישי בסדרת סרטי הפשע של פרנסואה טריפו. סוציולוג מכין עבודת מחקר אקדמאית על נשים פושעות. לצורך התחקיר הוא מראיין אסירה בשם קמיל בליס (ברנדט לפונט), צעירה יפה וחושנית, המואשמת בשורה ארוכה של רציחות - ביניהם גם בעלה ומאהבה. בעוד הוא נופל ברשתה ומתאהב בה, היא מנצלת אותו.

במאי: פרנסואה טריפו (98 דקות , 1972)

הקרנות: ת"א - לב דיזנגוף
 
Chicago Reader: הסרט כולו הוא מחווה ללפונט, שהופיעה בסרטיו המוקדמים של טריפו. היא מלאת חיים ומקסימה, אך הסרט נראה כמו עיבוד מחדש לסרטו האחר של טריפו "הכלה לבשה שחורים", הפעם באווירה קומית. המחוות התכופות של הבמאי להיצ`קוק מרמזות על כך שלו עצמו לא היו מחשבות חדשות משלו לבטא בסרט.
 

בשבועות הקודמים

למדור שווה צפייה ארכיון ביקורות מלא בכתובת:
Movies.nana10.co.il

הנה כמה דוגמאות מהשבועות הקודמים:
אמלי, קטנטנות, הפנטסיה של האל, משחק ריגול

הארי פוטר, או, לפניך ברעדה

לצאת נקי, על האהבה, מי ירה בפסנתרן?


ראיתם את הסרטים? יש לכם מה להוסיף? בואו לדבר בפורום הקולנוע של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by