בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אורי ברייטמן

ביקורות קולנוע בדיוק כשאתם ממש זקוקים להן - האם לקלוני יש את היכולת להנהיג כנופיית פושעים? למה לבנות בית אם אתה בכל מקרה עומד למות? מה לאינגמר ברגמן ולבגידות בחיי הנישואים? ולמה טריפו ממשיך לעניין אותנו? המדור 'שווה צפייה' עם פתרונות לשאלות מטרידות במיוחד

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אושן 11

משמאל לימין - קלוני, פיט, דיימון, גולד, שידל (אושן 11)
 משמאל לימין - קלוני, פיט, דיימון, גולד, שידל (אושן 11)   
Ocean`s 11

דני אושן (ג`ורג` קלוני) הוא אסיר משוחרר שאיננו מבזבז דקה ומתכנן שוד שאפנתי חדש עם צוות מומחים הכולל את בראד פיט, מאט דיימון ודון שידל. התוכנית: לקחת הביתה 150 מליון דולר משלושה בתי קזינו בבעלותו של טרי בנדיקט (אנדי גרסייה) - שיוצא עם גרושתו של אושן (ג`וליה רוברטס). וכאן גם העניין מסתבך והולך.

ארה"ב 2001 (116 דקות)
בימוי: סטיבן סודרברג (`טראפיק`, `ארין ברוקוביץ`)
הקרנות: ת"א - גלובוס, פאר, הוד, ירושלים - גיל, חיפה - אורי, גלובוס, חולון - גלובוס, ראשון לציון - גיל, הזהב, נס ציונה - גיל, כפר סבא - גיל, הוד השרון - גיל, פתח תקווה - גיל, היכל, נתניה - גיל, אור יהודה - גיל, אשדוד - גיל, אשקלון - גיל, באר שבע - אורי, אילת - גיל, קריות - קריון, מבשרת - גיל הראל, נהריה - גלובוס, שהם - גלובוס, בית גבריאל - בית גבריאל, הרצליה - רב חן, איילון - רב חן, רחובות - רב חן, בתי ים - רב חן, רעננה - רענן, חדרה - לב.
 

הביקורות מחבבות את אושן 11

 
שיקגו סאן-טיימס: שלושה מתוך ארבעה כוכבים. לא גאוני או חסר-תקדים, אבל קלוני ורוברט אלגנטיים, הדיאלוג עשיר, הסיום מעודן ומתוחכם, ובסך הכל מהנה. לא מרגש מדי, וגם לא ממצה את הפוטנציאל של הבמאי.

בוסטון גלוב: מותחן מהוקצע, מסוגנן, חלקלק ושובה-עין. משחק קבוצתי עסיסי של קבוצת רעים-טובים המנסים לשדוד את כספו של רע-רע. הקסם הרגוע של קלוני מכתיב את הקצב הנינוח של הסרט, שמתפתח כמו סדרה של פעלולי קלפים.

הוליווד ריפורטר: כל העסק מבקש מאיתנו לא לקחת את העניין יותר מדי ברצינות, אבל לפעמים התחושה כה קלילה עד שהמתח מתפוגג. לכל כוכב יש הזדמנות להבריק, אבל קצת קשה להאמין שמדובר באמת בפושעים - הם לא מתווכחים, לא מרימים את הקול, ולפעמים נראה שהם לא ממש עושים את זה בשביל הכסף. זה תרגיל בברק הוליוודי, שבו השחקנים נהנים והטכנאים הקולנועיים מפגינים את יכולתם.
 

החיים כבית

מי יציל את הבית שלי? (קווין קליין, מתוך `החיים כבית`)
 מי יציל את הבית שלי? (קווין קליין, מתוך `החיים כבית`)   
Life As A House

השחקן קווין קליין מגלם את דמותו של ג`ורג` מונרו, אדם מריר ומדוכא, שמאבד את שמחת חייו, אשתו (כריסטין סקוט-תומס), בנו ועבודתו. יום אחד הוא מגלה שנותרו לו רק ארבעה חודשים לחיות. הוא לוקח על עצמו פרוייקט אחרון - בניית בית חלומותיו. לצורך העניין הוא מנסה גם לשקם את מערכת היחסים עם בנו.

ארה"ב 2001 (124 דקות)
בימוי: ארווין ווימקלר
הקרנות: תל-אביב - רב חן דיזנגוף, רב חן מגדלי האופרה, ירושלים - רב חן, חיפה - רב חן חורב, רב חן לב המפרץ, אשקלון - רב חן, באר שבע - רב חן, אור עקיבא - רב חן, אשדוד - רב חן, רחובות - רב חן, נתניה - רב חן, הרצליה - רב חן, פתח תקווה - רב חן, סביונים - רב חן, רעננה - רענן.
 
 

הביקורות ממוטטות את 'החיים כבית'

 
סלון.קום: מחלת הסרטן גורמת לתופעות נוראיות לבני-אדם, אבל היא גם מזיקה מאוד לסרטים. הסיפור נמתח ונמתח, ומנסה להעביר לנו את המסר שאנחנו צריכים להיות אסירי-תודה על מה שיש לנו. במקום המסר הזה, אנחנו פשוט אסירי-תודה על כך שההקרנה הסתיימה.

שיקגו סאן-טיימס: שניים-וחצי כוכבים מתוך ארבע. הרבה רגש ומעט שכל. אמנם שני השחקנים הראשיים (תומס וקליין) יוצרים דמויות עמוקות יחסית, אבל הכל צפוי מדי, הדיאלוגים רחוקים מלהיות חכמים, ורבות מן הסצינות אינן מרגשות או דרמטיות.

CNN: אי אפשר להאשים את השחקנים יותר מדי. זה הבמאי - הוא היה חייב לזהות את הבעיות בתסריט. קליין משחק נהדר, אבל השכנים שלו בסרט מתנהגים בצורה מוזרה ובלתי הגיונית. הצילום יפה, אבל כשאין יסודות יציבים, זה לא עוזר.
 

בגידות בחיי נישואין

רומן סוער ומסוכן (בגידות בחיי נישואין)
 רומן סוער ומסוכן (בגידות בחיי נישואין)   
Faithless
(שם הסרט בשוודית Trolosa)

ברגמן, סופר, נאבק בכתיבת רומן המבוסס על סיפור אהבה מעברו, ללא הצלחה. עד שהוא שומע קול פנימי, שבעזרתו הוא מצליח להידמות לדמות אישה, מריאן הוא קורא לה. דרך דמותה של מריאן מתגלה הסיפור: מריאן, שחקנית, נשואה באושר למרקוס, המנצח והמצליח, והם הורים לאיזבל בת התשע. חברו הטוב ביותר של מרקוס, דויד, מבלה זמן רב בחברת בני הזוג ואהוב על איזבל. ערב אחד, כשמרקוס אינו בבית בשל נסיעה, דויד מבקר את מריאן. מה שהיה בעבר מערכת יחסים אפלטונית בטוחה, משתנה - לפתע מריאן רואה את דויד באור אחר ומוצאת אותו מושך מינית ורגשית. רומן סוער פורץ בין השניים, הנמשך גם כשהם חוזרים לשוודיה. מרקוס מגלה את הרומן, וכאן מתחיל משחק מסוכן, מורכב, שמשנה את מהלך חייהם של הגיבורים.

שבדיה/איטליה 2000 (147 דקות, שבדית וצרפתית)
בימוי: ליב אולמן (על פי תסריט מאת אינגמר ברגמן)
 

הביקורות משבחות, בלי הסתייגויות

 
שיקגו סאן-טיימס: מרתק בעיקר בגלל הדרך שבה הוא מדלג פנימה והחוצה מתוך האוטוביוגרפיה של ברגמן. לבמאית יש שליטה וביטחון, והיא מכירה היטב את ברגמן. שלושה-וחצי כוכבים מתוך ארבעה.

פילם.קום: סרט נפלא החוקר את מערכות היחסים המיניות שלנו, טבעו של האושר ואפילו משמעות החיים. המחצית הראשונה מתפתחת אמנם באיטיות, אבל אסור לוותר ולעזוב באמצע: הסיפור הולך ומתחזק על לסיום המרשים. המשחק טוב, הבימוי נותן כבוד לתסריט של ברגמן, והיצירה כולה ממחישה לכולנו את כל מה שחסר בקולנוע העכשווי.

בי-בי-סי: ארבעה כוכבים מתוך חמישה. השחקנים והבימוי פועלים בהרמוניה מלאה, מפגינים הבנה מלאה כלפי התסריט של ברגמן. פועל באיטיות, אך בסופו של דבר מהמם.
 

לפתע ביום ראשון

כרזת הסרט המקורית (לפתע ביום ראשון)
 כרזת הסרט המקורית (לפתע ביום ראשון)   
Vivement Dimanche

סרטו האחרון של טריפו, שהופק שנה לפני מותו. אדם נרצח במסע ציד, וסוכן נד"לן שיצא לצוד באותו זמן, נחשד ברצח. הוא בורח מן המשטרה, ומזכירתו מנסה לחקור את המקרה כדי להציל אותו מן הכלא. החקירה שלה מתפתחת לכיוונים בלתי-צפויים, ואנשים נוספים נרצחים.
צרפת 1983 (110 דקות)
בימוי: פרנסואה טריפו
הקרנות: לב תל-אביב

 

מצאנו רק ביקורת אחת...

 
Edwin Jahiel: קליל ומהנה, מושפע מהיצ`קוק, לפעמים מעט מטורף. סרט טוב, אם כי לא גדול, של טריפו.
 

בשבועות הקודמים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by