בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אורי ברייטמן

חמישה סרטים חדשים עלו השבוע בקולנוע - ג'ון טרבולטה מפשל במותחן מביך, קוין ספייסי משקם את עצמו, שתי נערות מתקשות להתבגר בארה"ב, מדוע אסור ללכת אל 'מאחורי קווי האויב' - וכיצד קרה ש"ג'ירפות" הישראלי זכה לביקורות טובות? המדור 'שווה צפייה' עוזר לכם ללכת לקולנוע בלי לבזבז כסף על שטויות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ג'ירפות

 
סרט ישראלי, שהוקרן מאז ספטמבר בהקרנות טרום-בכורה בת"א, שדרות וקרית-מלאכי. הסיפור נפתח במרדף לילי המסתיים בנפילתה של בחורה ממבנה נטוש בפרדס. שנתיים וחצי לאחור, בערב שגרתי, משטה הגורל בשלוש רווקות בשנות העשרים לחייהן - אפרת (מיטל דוהן), דפנה (ליאת גליק) ואביגיל (טינקרבל, או בשמה האמיתי, רווית רוזן) - החיות באותו בניין תל-אביבי.

ישראל 2001 (114 דקות)
בימוי: צחי גראד

הקרנות: תל אביב - לב דיזנגוף, רמת גן - לב אלרם, ירושלים - לב סמדר, חיפה - רב-חן חורב, פתח תקווה - רב-חן
 
 
מעריב (עירית שמגר): סיפור משעשע, מפתיע, מלא חן ועשייה קולנועית מהוקצעת, קיצבית ואף מותחת. הסוף אמנם מיותר, כי הדברים היו בהירים ממילא, אך תיאור הדמויות מעניין ומושך כל הזמן. בחירה נכונה של שחקנים - שלוש השחקניות הראשיות (גליק, דוהן וטינקרבל) עושות עבודה מצויינת.

הארץ (אורי קליין): קומדיית מתח אינטליגנטית ומהנה, שאמנם ניכרת בה ההשפעה של דיויד לינץ`, אבל היא מצליחה להצטבר ליצירה בעלת צביון ייחודי. התסריט המסועף מתקדם לרוב באופן מחוכם, שמצליח להפתיע, הדמויות מעוצבות בהומור ודיוק, ורק הסוף מעט מאכזב, מכיוון שהוא הופך את מה שהיה עד אז מעורפל במכוון למעט ברור ומפורש מדי. בסך הכל הפתעה נעימה.

תרבות בעריכת מרט: תסריט סבוך, מפותל, בלתי מאוזן, קשה, מעשה התאבדות ממש. הרבה יומרה יש כאן, ובשביל לצאת ממנה בשלום, יש צורך בכישרון לא קטן. גראד הוא במאי נפלא, ולמרות גילויים בוסריים, טמונה בו אחת ההבטחות הגדולות של הקולנוע הישראלי.
 

מאחורי קווי האויב

נפלתי בשטח עוין, אני חוזר, נפלתי בשטח עוין (מאחורי קווי האויב)
 נפלתי בשטח עוין, אני חוזר, נפלתי בשטח עוין (מאחורי קווי האויב)   
Behind Enemy Lines
כריס בארנט (אוון וילסון) הוא טייס בצי האמריקני. מטוסו מופל במהלך טיסת סיור שגרתית במדינת אויב, והוא נאבק על חייו מול משטרה חשאית, גשש קטלני וגדודי חיילים. מפקדו (ג`ין הקמן) מחליט לסרב פקודה ולנסות להצילו.

בימוי: ג`ון מור
ארה"ב 2001 (105 דקות)

הקרנות: תל-אביב - רב-חן, ירושלים - רב-חן, חיפה - רב-חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ, רמת גן - רב-חן, ראשל"צ - רב-חן, נתניה - רב-חן, פתח תקווה - רב-חן, רחובות - רב-חן, הרצליה - רב-חן, בת-ים - רב-חן, באר-שבע - רב-חן, אשדוד - רב-חן, מעלה אדומים - רב-חן, כרמיאל - רב-חן, אשקלון - רב-חן, עפולה - רב-חן, אור עקיבא - רב-חן, רעננה - רענן, אילת - אילת
 
 
 
שיקגו סאן-טיימס: כוכב וחצי מתוך ארבעה. הגיבור הראשי כל כך עלוב, הרעים כל כך חסרי-יכולת - זה נראה כמו מופע של אדם המתחנן שיירו בו ואויב שלא מסוגל לקלוע בשום דבר. התנהגותו של וילסון מופרכת, קטעי היריות בלתי-מציאותיים והסוף צפוי.

בי-בי-סי: שלושה כוכבים מתוך חמישה. בימוי מרושל ותמוה, עם משחק טוב של וילסון. בסך הכל מדובר בסיפור נדוש, נוסחתי וצפוי של מותחן חתול-ועכבר, בעולם שבו הרעים תמיד מפספסים את המטרות, והטובים מתחמקים מכל הקליעים. אם תשאירו את המוח ליד דלת הכניסה לאולם הקולנוע, אולי תהנו מהעניין.

הוליווד ריפורטר: סרט-מלחמה פשטני, מלווה בקטעי פעולה בסגנון MTV וגישה שיטחית לפוליטיקה. הבמאי המתחיל התמחה קודם בפרסומות - והדבר ניכר. שני השחקנים הראשיים כבולים בתפקידים שטחיים (נדמה כאילו וילסון מגלם אצן למרחקים ארוכים) והרעים נראים כמו קריקטורות.
 

חדשות הספנות

ספייסי ומור משקמים את עצמם (חדשות הספנות)
 ספייסי ומור משקמים את עצמם (חדשות הספנות)   
The Shipping News
קוייל (קוין ספייסי) הוא עיתונאי זוטר החוזר עם בתו הקטנה ודודתו (ג`ודי דנץ`) לבית משפחתו בעיר דייגים קטנה בניו-פאונדלנד, לאחר שהילדה עברה חוויה טראומתית כשאימה פייטל (קייט בלאנשט) ניסתה למכור אותה לסוכנות אימוץ. האם כבר מאז נהרגה בתאונת דרכים. דווקא בעיירה הנידחת, מוצא הטור השבועי של קוייל קהל קוראים נאמן, ובמקביל הוא מפתח רומן עם וייבי (ג`וליאן מור) ומתחיל לאחות את רסיסי חייו. מבוסס על ספרה זוכה פרס הפוליצר של אני פרו.

ארה"ב 2001 (114 דקות)
בימוי: לאסה הלסטרום (`שוקולד`, `תקנות בית השיכר`)

הקרנות: תל-אביב - רב-חן מגדל האופרה, חיפה - רב-חן חורב, רב-חן לב המפרץ, ירושלים - רב-חן, סביונים - רב-חן, הרצליה - קולוני
 
 
שיקגו סאן-טיימס: שני כוכבים מתוך ארבעה. ככל הנראה הספר `חדשות הספנות` הוא נפלא - אבל הסרט המתבסס עליו יותר מדי חמוד וצבעוני. הדמויות לא-הגיוניות וכל המקום עצמו לא יכול להתקיים במציאות. כאן הכל מתמוטט.

הוליווד ריפורטר: יש הרבה דברים יפים כאן, צוות השחקנים מראה יכולת גבוהה, אבל התוצאה הסופית לא מצליחה ליצור קשר ריגשי מתמשך. נכון - הצילום מוצלח והפסקול אפקטיבי, אבל הסרט לא חודר לעומק הפסיכולוגי הנדרש.

לוס אנג`לס טיימס: ההפלגה חלקה מדי. כל ההיבטים האקסצנטריים והייחודיים בספר מוחמצים בעיבוד הקולנועי. הבעיה המרכזית היא הליהוק של ספייסי - הדמות לא מתאימה לו, ולכן הוא מציג גיבור פתטי, בלתי-משכנע ולא מעניין. הנופים היפהפיים תופסים את העין אבל לא מצליחים לגעת בנשמה.
 

עד לרצח

ג`ון טרבולטה, אב אחראי (עד לרצח)
 ג`ון טרבולטה, אב אחראי (עד לרצח)   
Domestic Disturbance
אב גרוש (ג`ון טרבולטה) מגלה שאביו החורג החדש של בנו (וינס וון) הוא יותר מסתם אבא - הוא רוצח. הוא פותח במסע להצלת חייו.

ארה"ב 2001 (95 דקות)
בימוי: הרולד בקר (`ים של אהבה`)

הקרנות: תל-אביב - דיזנגוף, ירושלים - גיל, חיפה - גלובוס, אורי, רמת גן - אואזיס, בת-ים - רב-חן, כרמיאל - רב-חן, אשקלון - גיל, כפר סבא - גיל, ראשון לציון - הזהב, חולון - גלובוס, רעננה - פארק, הרצליה - רב-חן, נתניה - גיל, אשדוד - גיל, נהריה - גלובוס, רחובות - חן, באר שבע - אורי, נס ציונה - גיל, פתח תקווה - גיל, פתח תקווה - היכל, אילת - גיל, קרית ביאליק - קריון
 
 
שיקגו סאן-טיימס: כוכב וחצי מתוך ארבעה. זוהי חופשה בתשלום עבור הבמאי הרולד בקר, שמסוגל להרבה יותר. המתח נבנה באופן מעורער, חלק מן הפרטים נראים מאולצים, העימות הסופי בין שתי הדמויות המרכזיות מבוים רע, והסרט מסתיים בצורה חסרת-טעם.

לוס אנג`לס טיימס: כל כך מתחשק לקחת את השלט ולהעביר לערוץ הספורט. כל כך מתחשק גם להבין למה סרט כל כך נדוש זוכה להפצה מסחרית. הודעה עבור הוליווד - הקהל לא כל כך טיפש כמו שאתם חושבים.

וואלה תרבות ובידור: מועמד לא רע לתואר הסרט הגרוע של השנה. התסריט לא אמין, הדמות של `הרשע` מתנהגת כמו גרגמל, בתור סרט מתח הוא לא מותח - ורק טרבולטה כריזמטי כהרגלו.
 

העולם שבפנים

ת`ורה בירץ` (העולם שבפנים)
 ת`ורה בירץ` (העולם שבפנים)   
Ghost World
אניד (ת`ורה בירץ`) ורבקה (סקרלט ג`והנסן) הן שתי בחורות מיוחדות, שמסתייגות מהתרבות האמריקנית המקיפה אותן. לאחר סיום לימודיהן הן עושות את דרכן בעולם קשה. אניד מוצאת בחור ושמו סימור (סטיב בוסמי), אספן תקליטים, ומגלה שלא הכל אבוד. מבט עצוב על תהליך התבגרות בסביבה עירונית.

ארה"ב 2001 (111 דקות)
בימוי: טרי זוויגוף

הקרנות: תל-אביב - פאר
 
 
שיקגו סאן-טיימס: ארבעה כוכבים מתוך ארבעה. הסרט יוצא למסע מסוכן ולא כושל. הדמויות מיוחדות, אמינות, מקוריות, קל להתאהב בהן. `העולם שבפנים` מספיק חכם כדי לדעת שסימור ואניד לא יוכלו להגיע לאושר תוך שבוע או שניים, אבל הוא מציין שזה אפשרי. מי אמר שזה לא סוף טוב?

הוליווד ריפורטר: משחק מצוין של בירץ` ובימוי חכם, מצחיק, אנרגטי, אנושי וחם. מצב הרוח הקסום לא נשבר עד הסוף - זו פנינה מהרגע הראשון ועד האחרון.

גרדיאן: התענוג מן הצפייה טמון באיטיות של הסיפור, העצב והתפיסה ההומניסטית של בני האדם השגרתיים. עם זאת, הסרט צולע לא פעם בהדגשתו את המגעיל והדוחה, חלק מן הדמויות דו-ממדיות - ועדיין סיפור האהבה עובד יפה, והבמאי מסרב לתת לנו סוף טוב.
 

בשבועות הקודמים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by