בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

השבוע, ניקול קידמן היא נדיה, בחורה רוסיה המשחקת משחקי פיתוי עם ג'נטלמן אנגלי ואמריקני צעיר שמחליט להתנזר ממין לארבעים יום. הזריזים יוכלו לראות את הסרט החדש של יוצרי "מועדון קרב" ואף לצפות במשחק כדורגל בין פושעים לסוהרים. שני הסרטים מוצגים בטרום בכורה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

משחקים מפתים

סקסי. משחקים מפתים
 סקסי. משחקים מפתים   
Birthday Girl

ג`ון באקינגהם (בן צ`פלין) הוא אנגלי מרובע וחסר חיים. אין לו חברים וחייו מסתכמים בעבודתו המשמימה בבנק. הוא מסדר לעצמו כלה רוסייה שתאיר את חייו ותמלא אותם באהבה. בשדה התעופה הוא פוגש את נדיה (ניקול קידמן) הכלה המיועדת. בניגוד למה שהובטח לו, היא עגמומית, מנוכרת ואינה דוברת מילה אנגלית. עיקר התקשורת ביניהם נעשית בין הסדינים. במסיבת יום ההולדת של נדיה נוחתים על סף ביתו של הג`נטלמן המהוגן, בן דודה של נדיה וחברו (מתיה קסוביץ` ווינסנט קאסל) - זוג גנגסטרים מפוקפקים. עולמו של ג`ון מתהפך לחלוטין והוא מסתבך בהרפתקאות משונות.

במאי: ג`ו באטרוורת` (מוג`ו), 93 דקות, ארה"ב 2001

הקרנות: אור עקיבא - רב חן; אשדוד - גיל; אשקלון - גיל; באר-שבע - רב חן; בת ים - רב חן; הרצליה - רב חן; חיפה - רב חן מרכז הקונגרסים, רב חן לב המפרץ; חולון - גלובוס; יהוד - רב חן סביונים; ירושלים - רב חן; כפר סבא - גיל; נהריה - גלובוס; נתניה - רב חן; עפולה - רב חן; פתח תקווה - רב חן; רחובות - רב חן; רמת גן - רב חן איילון; ראשל"צ - רב חן; רעננה - פארק; תל אביב - רב חן
 
Haro Online: האחים באטרוורת` (הבמאי והתסריטאי) לא החליטו האם זהו סיפור אהבה, מותחן פשע או קומדיה שחורה - כפי הנראה מדובר בקצת מכל ז`אנר ולכן, נקודות שונות בסרט לא מספיק מפותחות. בזכות הופעתה המשכנעת והכובשת של קידמן הסרט מתעלה מעל הסיפור הבינוני שלו.

EYE Weekly: ראוי לציין את התפניות העלילתיות המפתיעות ואת הופעתם המשובחת של כל השחקנים (ובמיוחד צ`פלין הכריזמטי). היחסים המתפתחים בין נדיה וג`ון הם הדבר הכי מעניין בסרט - חבל שאין להם יותר זמן מסך.

Entertainment Weekly: ניקול קידמן במראה האפל והמפתה תפרנס את הפנטזיות של הצופים במשך לילות ארוכים. היחסים הסוטים בינה ובין צ`פלין הם עיקר המשיכה בסרט, כמו גם הדילמה המוסרית של הגיבור הביישן האם להישאר בצד של הטובים או לחיות את חיי הפשע המרגשים.
 

לא יכול בלי

בינוני. לא יכול בלי
 בינוני. לא יכול בלי   
40 days and 40 nights

מאט (ג`וש הארטנט), בונה אתרים מסן-פרנסיסקו, לוקח קשה מאוד את הפרידה מחברתו האחרונה. הוא מחליט שנמאס לו מנשים ונודר נדר להימנע מקיום יחסים מיניים מכל סוג שהוא (גם עם נשים וגם עם עצמו) במשך ארבעים יום וארבעים לילה. חבריו המשועשעים מהמרים ביניהם מתי הוא ישבר, וגם הוא לא ממש משוכנע שיוכל לעמוד במשימה שנטל על עצמו. המצב מסתבך כשלחייו נכנסת אריקה (שאנין סוסמון). בין השניים מתפתחת מערכת יחסים המקשה עליו (תרתי משמע) עוד יותר. קומדיה.

במאי: מייקל להמן (על גברים נשים וחיות אחרות), 94 דקות, אנגליה/ארה"ב, 2002

הקרנות: אור יהודה- גיל; אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון-גיל; באר -שבע-אורי; בת ים - רב חן; הרצליה - רב חן; חיפה- גלובוס, אורי; חולון- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; כרמיאל-רב חן; נהריה- גלובוס; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית ביאליק- קריון; רחובות - רב חן; רמת גן- רב חן איילון; קרית אונו- רב חן; ראשל"צ- גיל, הזהב; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס, פאר, הוד
 
 
Haro Online: דמויות הנשים מוצגות באופן לא מציאותי - הן כולן נראות כנגזרות של פנטזיות גבריות, פרי דמיונם הקודח של הבמאי והתסריטאי, שטופי ההורמונים. הארטנט, שמין הסתם לקח על עצמו את התפקיד כדי להוכיח לעולם שהוא טוב גם כקומיקאי, בעיקר מחייך נוגות, ומתגלה כיבשושי ומשמים. לא ברור מדוע דמותה של חברתו, שכל שכך מבינה אותו בשאר התחומים, לא מסוגלת לוותר לו על העדר הסקס.

EYE Weekly: ההחלטה להתעסק בסוגיית ה"חיים ללא סקס" היא מאוד בוגרת, אבל העיסוק המתמיד באיבר מינו של מאט, מבטיח שהסרט לא יהיה בוגר מדי. ההתפתחויות צפויות מראש, אבל השחקנים הטובים, הדיאלוג השנון והבימוי הססגוני של להמן הופכים את הסרט למשעשע למדי. חבל שהפין של מאט גונב כל הזמן את ההצגה.

Entertainment Weekly: למרות הנושא המקורי, זאת קומדיה נעורים שגרתית למדי הכוללת בדיחות ויאגרה, אזכורי הפרשות ותפקודי גוף וסלפסטיק למכביר. למרבה הצער, אף אחד מאלו לא ממש מצחיק. הגברים בקהל יזדהו וייהנו מול סבלו של מאט שכמעט ומשתגע מעודף חרמנות.
 

החדר - טרום בכורה

מותח. החדר
 מותח. החדר   
Panic Room

מג אלטמן (ג`ודי פוסטר) ובתה המתבגרת (קריסטן סטוארט) מתגוררות בדירה ניו-יורקית מעוצבת ומושקעת. לילה אחד פורצים 3 בריונים לדירה (פורסט וויטקר, ג`ארד ליטו, דוויט יואקם). למרבה המזל, הדירה מצוידת בחדר ביטחון מיוחד. החדר אטום בדלת פלדה, מכיל אספקה לחודש ימים ומלא מצלמות מעקב המתעדות את כל מה שקורה בדירה. מג ובתה משוכנעות שבחדר הזה הן תהיינה בטוחות עד שהפושעים ימצאו את מבוקשן וילכו. הבעיה היא שהן לא יודעות שהפושעים מחפשים משהו שנמצא בתוך החדר המאובטח. כעת מתחילה לוחמה פסיכולוגית במהלכה מנסים הפושעים להוציא את הבחורות מהחדר והן מצדן מנסות להציל את עצמן. מותחן פסיכולוגי.

במאי: דייויד פינצ`ר (מועדון קרב), 115 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב-חן; אשקלון - רב חן; באר שבע - רב חן; בת ים- רב חן; חיפה - רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; יהוד- רב חן סביונים; ירושלים - רב חן; נתניה-רב חן; פתח תקווה - רב חן; רעננה - רענן; ת"א - רב חן דיזנגוף
 
Jam Movies: הבמאי עצמו הגדיר את הסרט כ"תענוג מלא רגשות אשמה" בשל העובדה שהוא נעדר כל תוכן משמעותי בניגוד ל"מועדון קרב". מצד אחד הוא צודק - זהו אכן מותחן מהונדס למופת שנועד למקסם את פחדי הצופים בשפע מניפולציות. מצד שני, האמירה כי אין בסרט תוכן ממעיטה בערכו ולו רק בשל ההופעות המצוינות שפינצ`ר מצליח להוציא מכל שחקן בצוות. ברגע שאנחנו מרגישים משהו לדמויות, חווית הצפייה מתעצמת וזהו לא סתם מותחן.

Hollywood.com: הופעת של פוסטר מצוינת ומצמררת. האינטליגנציה והאיפוק שהיא מפגינה ראויים לציון מיוחד. הכוכבת האמיתית של הסרט היא המצלמה שמוליכה את הצופה המתוח דרך חורי מנעול ומצלמות מעקב ובונה מתח גם סביב הדברים הפשוטים ביותר. שווה צפייה.

EYE Weekly: בסיכומו של דבר זהו מותחן-על מלהיב, אך הצילום המסוגנן, המראה המהוקצע והבימוי המוקפד לא מכסים על העובדה שאין בסרט הזה יותר מדי חומר למחשבה. פינצ`ר לא מפתח את הדמויות ובכלל, מבמאי מוכשר כמוהו אפשר לצפות ליותר.
 

משחק מכור - טרום בכורה

חיקוי. משחק מכור
 חיקוי. משחק מכור   
Mean Machine

הרכילות על דני מיהן (ויני ג`ונס), שחקן כדורגל מהולל לשעבר, טוענת שהוא מכר את המשחק הכי חשוב וגרם לקבוצה שלו להפסיד בכוונה. מדוכא, שיכור ומתוסכל הוא מסתבך עם שוטרים בתגרה שעולה לו בשלוש שנים באחד מבתי הכלא הקשוחים ביותר באנגליה. על דני מוטל לארגן משחק כדורגל בין נבחרת האסירים (המונה שלל פסיכופטים משעשעים) לנבחרת הסוהרים (המונה פסיכופטים משעשעים לא פחות). מי ינצח במשחק הגורלי? קומדיית כדורגל אלימה.

במאי: בארי סקולניק, 98 דקות, אנגליה/ארה"ב, 2001

הקרנות: באר-שבע - אורי; חיפה - אורי; חולון - גלובוס; ירושלים - גיל; כפר סבא - גיל; נתניה - גיל; קרית ביאליק - קריון; ראשל"צ - הזהב; תל אביב - פאר, הוד
 
Jam Movies: מועתק כמעט לגמרי מסרט אמריקני משנת 1971 בכיכובו של ברט לנקסטר בשם: The last yard. נדמה כאילו לקחו את התסריט של הסרט ההוא (שנצפה על ידי כל זכר אמריקני ממוצע) ואפילו את זוויות הצילום המדויקות ושחזרו אותו מחדש עם שחקנים בריטים. שווה צפייה בעיקר למי שהתלהב מהמקור, רק כדי לספק את הסקרנות.

Hollywood.com: ג`ונס מצליח להוציא מעצמו שתי הבעות פנים בלבד - עגמומי ועגמומי יותר. אולי שווה לו לשקול קריירה חלופית על פני משחק. נדמה שאת כל הטיפוסים בסרט כבר ראינו במקומות אחרים. ובכלל כדורגל אנגלי לא מעניין כמו הפוטבול בסרט האמריקני המקורי.

EYE Weekly: עלילה צפויה מדי. הבמאי, שזה סרטו הראשון, מחקה את סגנונו התזזיתי של גאי ריצ`י ואף השאיל כמה משחקניו הקבועים של ריצ`י לסרט הזה. אבל אין מה להשוות בין הבימוי הלא מרגש של סקולניק לעומת הגאונות והמקוריות של ריצ`י.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו לבחור לאיזה סרט בא לכם ללכת.

ממעמקי הגיהנום, נבואות איש העש, מכונת הזמן, חתונת מונסון, שארלוט גרי, חוקר המס

ג`ון קיו, קטע מהסרטים, אי.טי, עידן הקרח, מציצים, פגיעה היקפית, פיטר פן

קרוסרודס, ראש בראש, מוסקיטר, ואמא שלך גם, ילד רע, טקסי 2


האם ניקול קידמן משכנעת ככלה רוסיה חובבת סאדו? האם אפשר לחיות ארבעים יום וארבעים לילה בלי סקס? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע

לארכיון הביקורות המלא -
movies.nana10.co.il
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by