בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

השבוע ג'ודי פוסטר מתמודדת עם מצבי לחץ בתוך חדר סגור במותחנו החדש של דייויד פינצ'ר, לילה שוקק חיים ועמוס תככים במסעדה איטלקית אופנתית במנהטן ומשחק כדורגל בין סוהרים לאסירים בכלא אנגלי. הזריזים יוכלו לתפוס דרמת מלחמה עם ברוס וויליס, בטרום בכורה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החדר

 
Panic Room

מג אלטמן (ג`ודי פוסטר) ובתה המתבגרת שרה (קריסטן סטוארט) מתגוררות בדירה ניו-יורקית מעוצבת ומושקעת. לילה אחד פורצים 3 בריונים לדירה (פורסט וויטקר, ג`ארד ליטו, דוויט יואקם). למרבה המזל, הדירה מצוידת בחדר ביטחון מיוחד. החדר אטום בדלת פלדה, מכיל אספקה מסוגים שונים ומלא במצלמות מעקב המתעדות את כל מה שקורה בדירה.

החדר, אם כן, הוא המסתור המושלם, עד שהפורצים ימצאו את מבוקשם וילכו. מג ושרה אינן יודעות שהפושעים מחפשים משהו שנמצא בתוך החדר המאובטח עצמו. כעת מתחילה לוחמה פסיכולוגית, אשר במהלכה מנסים הפושעים להוציא את הבחורות מהחדר והן מצדן מנסות להציל את עצמן. מותחן פסיכולוגי.

במאי: דיוויד פינצ`ר (מועדון קרב), 115 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון- רב חן; באר–שבע -רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון-גיל; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; יהוד- רב חן סביונים; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן; רעננה – רענן; תל אביב-רב חן.

EYE Weekly: בסיכומו של דבר זהו מותחן-על מלהיב, אך הצילום המסוגנן, המראה המהוקצע והבימוי המוקפד לא מכסים על העובדה שאין בסרט הזה יותר מדי חומר למחשבה. פינצ`ר לא מפתח את הדמויות ובכלל, מבמאי מוכשר כמוהו אפשר לצפות ליותר.

Jam Movies: הבמאי עצמו הגדיר את הסרט כ"תענוג מלא רגשות אשמה" בשל העובדה שהוא נעדר כל תוכן משמעותי בניגוד ל"מועדון קרב". מצד אחד הוא צודק - זהו אכן מותחן מהונדס למופת שנועד למקסם את פחדי הצופים בשפע מניפולציות. מצד שני, האמירה כי אין בסרט תוכן ממעיטה בערכו ולו רק בשל ההופעות המצוינות שפינצ`ר מצליח להוציא מכל שחקן בצוות. ברגע שאנחנו חשים ברגש כלשהו כלפי הדמויות, חווית הצפייה מתעצמת וזהו לא סתם מותחן.

Hollywood.com: הופעתה של פוסטר מצוינת ומצמררת. האינטליגנציה והאיפוק שהיא מפגינה ראויים לציון מיוחד. הכוכבת האמיתית של הסרט היא המצלמה שמוליכה את הצופה המתוח דרך חורי מנעול ומצלמות מעקב ובונה מתח גם סביב הדברים הפשוטים ביותר. שווה צפייה
 

דינר רש

 
Dinner Rush

הסרט הוא תיעוד של לילה אחד במסעדת "ג`יגינו", המסעדה האיטלקית הכי חמה במנהטן. במרכז העלילה עומדות דמויותיהן של בעלי המסעדה, עובדיה וגם אורחיה. הבעלים, לואיס קרופה (דני איילו), הוא סוכן הימורים מזדקן. לאחר ששותפו נרצח על ידי המאפיה מחליט לצאת מעסקי ההימורים ולהתמקד במסעדנות. בנו, שף עולה ואגו מניאק בשם אודו (אדוארדו בלריני), אשר הקנה למסעדה את הסגנון המעוצב שלה ומת להעביר אותה לבעלותו הבלעדית. עוזר השף, דאנקן (קירק אקאבדו), אשר מסובך מעל ראשו בחובות, המארחת היפה, ניקול (ויויאן וו) ושלל אנשי האליטה הניו- יורקיים שבאו לראות ולהראות במסעדה. האם המאפיה תשתלט על המסעדה? האם אודו יזכה בתהילה המובטחת? האם הגיעה שעתו של לואיס לפרוש? קומדיה שחורה.

במאי: בוב ג`יראלדי (במאי קליפים ומסעדן בעצמו), 98 דקות, ארה"ב 2000

הקרנות: ירושלים- גיל; תל אביב- סינמטק; רחובות- חן

Film Journal International: אפילו אוהבי אוכל מושבעים יתקשו לבלוע את התסריט המבולבל. הסרט סובל משביעות רצון עצמית, צילומים יומרניים ויוהרה הנובעת מכך שהבמאי וצוותו משוכנעים שהם הראשונים שהגו את הרעיון לצלם את ההתרחשויות בתוך מסעדה ולשלב אותם בפעילות המסעדה. דני איילו בקושי מצליח לבטא את השורות שלו.

Haro Online: התחושה היא כאילו צופים בבלגן מאורגן על ידי הבמאי שמעביר אותנו מסיפור לסיפור. הסיפורים הקטנים משלימים ומעמיקים את הסיפור המרכזי, של לואיס קרופה , בעל המסעדה. המשחק המצוין והאוכל המגרה מחמיאים לסיפור. תדאגו לבוא שבעים כדי שלא תתענו.

BBC Films: הבמאי מקדיש למסעדה את אותה תשומת לב שהוא מקדיש לשחקנים והפך אותה לדמות בפני עצמה. משחק מעולה ותסריט שנון וחד. התוצאה היא סרט מהנה ביותר, מגרה ומשעשע.
 

משחק מכור

 
Mean Machine

הרכילות על דני מיהן (ויני ג`ונס), שחקן כדורגל מהולל לשעבר, טוענת שהוא מכר את המשחק הכי חשוב וגרם לנבחרת שלו להפסיד בכוונה. מדוכא, שיכור ומתוסכל הוא מסתבך עם שוטרים בתגרה שעולה לו בשלוש שנים באחד מבתי הכלא הקשוחים ביותר באנגליה. על דני מוטל לארגן משחק כדורגל בין נבחרת האסירים (המונה שלל פסיכופתים משעשעים) לנבחרת הסוהרים (המונה פסיכופתים משעשעים לא פחות). מי ינצח במשחק הגורלי? קומדיית כדורגל אלימה.

במאי: בארי סקולניק, 98 דקות, אנגליה/ארה"ב, 2001

הקרנות: באר –שבע-אורי; חיפה- אורי; חולון- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נתניה- גיל; קרית ביאליק- קריון; ראשל"צ- הזהב; תל אביב-פאר, הוד.

EYE Weekly: עלילה צפויה מדי. הבמאי, שזה סרטו הראשון, מחקה את סגנונו התזזיתי של גאי ריצ`י ואף שאל כמה משחקניו הקבועים של ריצ`י לסרט הזה. אבל אין מה להשוות בין הבימוי הלא מרגש של סקולניק לעומת הגאונות והמקוריות של ריצ`י.

Jam Movies: מועתק כמעט לגמרי מסרט אמריקני משנת 1971 בכיכובו של ברט לנקסטר בשם The last yard. נדמה כאילו לקחו את התסריט של הסרט ההוא (שנצפה על ידי כל זכר אמריקני ממוצע) ואפילו את זוויות הצילום המדויקות ושחזרו אותו מחדש עם שחקנים בריטים. שווה צפייה בעיקר למי שהתלהב מהמקור, רק כדי לספק את הסקרנות.

Hollywood.com: ג`ונס מצליח להוציא מעצמו שתי הבעות פנים בלבד- עגמומי ועגמומי יותר. אולי שווה לו לשקול קריירה חלופית על פני משחק. נדמה שאת כל הטיפוסים בסרט כבר ראינו במקומות אחרים. ובכלל כדורגל אנגלי לא מעניין כמו הפוטבול בסרט האמריקני המקורי.
 
 

בחירתו של הארט- טרום בכורה

 
Hart’s War

ברוס וויליס הוא קולונל וויליאם מק`נמרה, שיחד עם פלוגת חיילים אמריקניים נכלא במחנה שבויים של הגרמנים, בזמן מלחמת העולם השנייה. מפקד המחנה, קצין האס אס, מייג`ור וילהלם ויסר (מרסל איורס), ממנה את מק`נמרה לאחראי על השבויים. רצח המתרחש במחנה נותן למק`נמרה הזדמנות לתכנן בריחה נועזת. הוא מחליט לארגן משפט צבאי שיקבע את עונשם של הרוצחים . לוטננט טומי הארט (קולין פארל), צעיר מפונק ותמים, בנו של סנאטור חשוב, עוזר לו בהכנת המשפט ומגלה תוך כדי כמה אמיתות חשובות על מהותה של מלחמה ועל החלטות בעת משבר.

במאי: גרגורי הובליט (תדר גבוה, פחד ראשוני), 125 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה- רב חן חורב; ירושלים- רב חן; רעננה- רענן; תל אביב- רב חן דיזנגוף.

Film Journal International: הסרט נמנע בהצלחה מכל מיני סטריאוטיפים, כמו להציג את המפקד הנאצי כמפלצת, ואת החיילים האמריקנים כמלאכים טהורים. למעשה, דמותו של הנאצי מורכבת ומעניינת ובין האמריקנים ניתן למצוא כמה גזענים בורים. תסריט מעניין ואמין.

Haro Online: וויליס מגזים במשחקו- הוא עונה במסתוריות ומתנהג באדישות. נדמה שהוא פועל על טייס אוטומטי. משחקו של פארל טוב אך במעט. למרות שהסרט מזכיר מאוד סרטי בריחה מהכלא ו/או סרטי מחנות שבויים אחרים, הוא עדיין מעניין ומהנה.

BBC Films: הסרט מנסה לתבל את ז`אנר דרמות השבויים בהוספת דרמה משפטית המטפלת בסוגיית הגזענות בין החיילים בצבא ארה"ב. צילומים מרהיבים הופכים את הצפייה לתענוג. חבל שהמסר לא ממש אינטליגנטי.

 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו לבחור לאיזה סרט בא לכם ללכת.

שואוטיים, בלייד II, שטח הפקר

לא יכול בלי, משחקים מפתים

ממעמקי הגיהנום, נבואות איש העש, מכונת הזמן, חתונת מונסון, שארלוט גרי, חוקר המס


האם זה הוגן לצפות מדיויד פינצ`ר שכל סרט שלו יהיה מלא אמירה כמו "מועדון קרב"? האם תיעוד של לילה שלם במסעדה איטלקית יכול להיות מרתק? האם בתי הכלא באנגליה קשוחים מהמוצע?

בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע

ארכיון הביקורות המלא

 

אתרים

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by