בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

השבוע מגיע למסכים סרטו החדש של טוד סולונדז ששוב בוחר להתעסק בחיי בני המעמד הבינוני, תושבי הפרברים. בנוסף תוכלו לצפות גם בדרמה אוסטרלית זוכת- פרסים, בקומדיית החלפת זהויות עם מירה סורבינו, במשפחות שעוסקות בנקמת דם בברזיל, בזוג צרפתים בורגני המגלה את עולם הרחוב ובמלך העקרבים מכה שנית

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אגדות וסיפורים

לא תשארו אדישים. אגדות וסיפורים
 לא תשארו אדישים. אגדות וסיפורים   
Storytelling

הסרט מורכב משני סיפורים שונים, המתמקדים בחייהם של מתבגרים וסטודנטים. הסיפור הראשון, מפגיש אותנו עם וי (סלמה בלייר), סטודנטית צעירה הנמשכת למרצה השחור שלה לכתיבה יוצרת, פרופסור סקוט (רוברט וויזדום), סופר עטור פרסים. במפגש בינה לבין המרצה, המתגלה כסדיסט, היא עברת חוויה טראומטית במיוחד.

הסיפור השני מפגיש אותנו עם טובי (פול ג`יאמטי), במאי צעיר שמחליט לעשות סרט תעודה על תלמידי התיכון והווי חייהם. הוא בוחר בסקובי ליווינגסטון (מארק וובר) כמועמד ראוי לתיעוד. סקובי הוא בן למשפחה יהודית, הכוללת אמא (ג`ולי הגרטי), אבא (ג`ון גודמן) ושני אחים. הנער מתגלה כאובייקט משעמם למדי, עד שמספר תפניות בחייו הופכות את הסרט עליו למרתק.

במאי: טוד סולונדז (אושר, ברוכים הבאים לבית הבובות), 87 דקות, ארה"ב 2001

הקרנות: רחובות - רב חן; דיזנגוף - לב
 
New-York Times: גדולתו של סולונדז היא בכך שהוא גורם לנו לצחוק מכל הלב לנוכח תמונת העולם מעוררת הרחמים, הסוטה והעגומה שהוא מציג בפנינו, ואחר כך להתבייש שצחקנו כל כך. רגעי קומדיה קלילים הופכים בשנייה למלאי אימה, סצינות מלאות רגש נחתמות בשורת מחץ מצחיקה. משחק מצוין של כל הצוות.

Hollywood`s Indie Voice: כמו בסרטיו הקודמים, גם הפעם סולונדז מצליח לגרום לנו לחבב את הדמויות כל כך, עד שאנחנו מוכנים לקבל כל מעשה סוטה ונפשע שהן עושות. כל הכבוד לו על כך שהוא כולל בסרטיו חומרים מסוכנים ושנויים במחלוקת. או שתשנאו את הסרט, או שתאהבו אותו - אדישים לא תישארו.

Reel.Com: סולונדז צוחק על מגוון נושאים כמו התאווה של כולנו לתוכניות מציאות סטייל "הישרדות", או כמו הרצון שיש בכולם לסחוט רגש ואמפטיה. במובן הכללי, הסרט עוסק באופן שבו אנשים מנצלים את עצמם ואחד את השני, ולכן הסרט בעצמו הופך לנצלני- מנצל אותנו, הצופים. סולונדז שואב אותנו לעולמו ומתאר את דמויותיו כך שנדמה שהוא ממש שונא-אדם.
 

לנטנה

משל מחוכם. לנטנה
 משל מחוכם. לנטנה   
Lantana

לנטנה הוא שמו של צמח מטפס אוסטרלי, אשר מאחורי פרחיו העדינים למראה ועליו הירוקים, מסתיר סבך של קוצים חדים ומסוכנים. הצמח הזה הוא משל ליחסים הנבחנים בסרט - תמימים ונעימים למראה אך טומנים בחובם סודות אפלים, פנטזיות וחולשות. ארבעה זוגות עומדים במרכז העלילה. לאון וסוניה ( אנתוני לפגליה וקארי ארמסטרונג), נשואים והורים לשני ילדים, נמצאים במבוי סתום ביחסיהם. סוניה מתוודה על מצוקתה בפני ואלרי (ברברה הרשי) הפסיכולוגית, בעוד בעלה מנהל רומן עם ג`יין (ריצ`ל בלאק), שבמקרה גם לומדת ריקוד עם סוניה. גם לואלרי וגם לג`ין יש בעיות משל עצמן בחיים הזוגיים. לסיפור מצטרף זוג צעיר נוסף, החי בשכנות לג`יין ובעלה. זוכה שבעת פרסי האוסקר האוסטרלי 2002.

במאי: ריי לורנס (בליס), 121 דקות, אוסטרליה/גרמניה 2001

הקרנות: כפר סבא - גיל; חיפה - גלובוס; ירושלים - תיאטרון ירושלים; רמת השרון - כוכב; תל אביב - דיזנגוף
 
 
New-York Times: לכאורה זוהי תעלומת רצח. הצופים יושבים דרוכים במושבם מנסים להחליט מי מהנשים שמוצגות בפניהם תירצח בסוף, אבל למעשה, עיקר המתח ותחושת אי-הנוחות האפלה שמתלווה לצפייה, מתעוררים דווקא בגלל התיעוד של חיי היומיום בפרברי העיר האוסטרלית, עם כל התככים והקשרים החברתיים הצפופים. משחק יוצא דופן של כל השחקנים ובימוי מדויק גורמים לסרט לצמוח מול עיני הצופים על כל מורכבותו הנפלאה.

Hollywood`s Indie Voice: למרות שתיאור העלילה נשמע כמו אופרת-סבון ממוצעת, היא אינה גולשת למלודרמטיות ורגשנות יתר ומצליחה להעביר את המורכבות שביחסים אנושיים באופן מעניין ביותר. כל זוג מספק זווית נפרדת להסתכלות על יחסים. הרצח יוצר מבוכה מיותרת-טוב היה לו היו היוצרים מתמקדים במבוכה הקיימת ביחסים בין הדמויות בלי ליצור אחת אחרת.

Reel.Com: דרמה מרתקת. הדמויות מלאות, מורכבות ומזינות אחת את השנייה בכוח האינטראקציה ביניהן. ראויים לציון מיוחד הם ג`פרי ראש (כג`ון בעלה של ואלרי, המתאבל על רצח בתם הקטנה) ולפגליה.
 

מלך העקרבים

מופרך ומהנה. מלך העקרבים
 מופרך ומהנה. מלך העקרבים   
The Scorpion King

עלילת הסרט מתרחשת אלפי שנים לפני "המומיה" ומבוססת על דמותו של מלך העקרבים מ"המומיה 2". מתיאוס ("הסלע"), בן לשבט לוחמים נודע, מנסה למגר את הכובש הרשע, ממנון (סטיבן ברנד). הכובש הפך עצמו לבלתי מנוצח בעזרת כוחותיה של הקוסמת קסנדרה (קלי הו). בניסיונות לנצח אותו חוטף מתיאוס את הקוסמת. האם יצליח למגר את אויבו הנורא? הרפתקאות, פעולה.

במאי: צ`אק ראסל (אירייז`ר, המסיכה), 90 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אור יהודה- גיל; אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון-גיל; באר -שבע-אורי; בת ים - רב חן; הוד השרון-גיל; הרצליה - רב חן; חיפה- גלובוס, אורי; חדרה-לב ; חולון- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; כרמיאל-רב חן; מבשרת- גיל; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית ביאליק- קריון; רחובות - רב חן; רמת גן- רב חן איילון; קרית אונו- רב חן; קריית שמונה- גיל; ראשל"צ- גיל, הזהב; רעננה- רענן; שוהם-גלובוס; תל אביב- גלובוס, פאר, הוד
 
New-York Times: תערובת מבולגנת של שרירים משורגים, קרבות-חרב, כדורי-אש, אפקטים דיגיטליים אכזריים, ודמויות קומיקס גורמות לצופים להרגיש כאילו שפכו מעל ראשם פח-זבל מלא שרידי פיצה עבשה, קולה פושרת, צ`יפס ספוגי שמן ומפיות מוכתמות בקטשופ. הדרך היחידה ליהנות מהסרט היא לכבות את המוח, להשהות את ההגיון ולהתמסר להתרחשויות. אין בסרט שום עקביות רעיונית או סיפור, רק רצף בלתי-פוסק של אקשן.

Hollywood`s Indie Voice: הסרט מורכב מיסודות מופרכים לחלוטין, כך שברגע שתקדישו לו ולו שנייה של מחשבה הוא יתפורר. "הסלע", הכוכב הראשי, דווקא מצליח לבצע את המינימום הנדרש ממנו, כלומר לדקלם את שורותיו בהתלהבות ולהפגין נוכחות פיזית מרשימה, אבל קטעי האקשן השונים זניחים ומשעממים.

Reel.Com: הסרט רחוק מאוד מאמינות היסטורית ולמעשה מגלם פנטזיה בה גיבור אפרו-אמריקני נלחם בגיבור אנגלו-סקסי על אהבתה של דוגמנית אסיאתית דקיקה וגמישה כקפיץ. חבל שלדמותו של מתיאוס ניתנו כל כך מעט שורות בתסריט, שכן "הסלע" בהחלט מפגין פוטנציאל משחק וכוכבות.
 

ניצחון האהבה

ב-16 מ"מ. ניצחון האהבה
 ב-16 מ"מ. ניצחון האהבה   
The Triumph Of Love

מירה סורבינו היא נסיכה צעירה שהתאהבה באויבה המושבע, הנסיך הצעיר אגיס (ג`יי רודן). הנסיך גודל וחונך על ידי פילוסוף משכיל ואחותו הרווקה (בן קינגסלי ופיונה שאו), אשר לא רק חינכו אותו לשנוא את הנסיכה על כך שהיא בראש הממלכה ולא הוא, אלא אף גרמו לו לחשוב שאהבה היא רגש מיותר לגמרי. על מנת לכבוש את ליבו ולהציע לו את ממלכתה כאות לאהבתה, הנסיכה מתחפשת לבחור. זאת הדרך היחידה בה היא יכולה להתקרב אל הנסיך ולנסות לשנות את דעתו עליה. קומדיה המבוססת על מחזה מהמאה ה-18.

במאית: קלייר פפלו, 112 דקות, איטליה/בריטניה 2001

הקרנות: חיפה- גלובוס; ירושלים- גיל; תל אביב- פאר
 
New-York Times: הסיבה העיקרית בגללה שווה לראות את הסרט היא דמויות מחנכי הנסיך, המגולמות בחן רב וביכולות קומיות מדהימות על ידי בן קינגסלי ופיונה שאו. הבמאית (שכתבה את התסריט עם בעלה הבמאי ברנרדו ברטולוצ`י) בחרה לצלם את הסרט במצלמת יד של 16 מ"מ. בהתחלה קשה להתרגל לרעידות, לחיתוכים ולקפיצות התזזיתיות, אך בהמשך הם משתלבים היטב באווירתו הקלילה והדינמית של הסרט ומוסיפים לו נופך שובב ומעניין.

Hollywood`s Indie Voice: למרות שצולם בווילות מרהיבות בגני טוסקנה, הסרט מעורר תחושה קלאוסטרופובית בשל צילומי הפנים המרובים שבו. אמנם סורבינו לא כל כך משכנעת בתור גבר, אבל ברור לחלוטין מדוע כל הדמויות (גברים ונשים כאחד) מתאהבות בה. אכן ניצחון האהבה- אהבת המשחק, אהבת ההנאה ומעל לכל האהבה לאהבה עצמה.

Reel.Com: לא ברור מה ניסתה הבמאית להראות כששילבה בהתרחשויות גם שוטים של הקהל בן-זמננו, שצופה בהם. הרי הסיפור עצמו מספיק משעשע ומעניין גם מבלי ההצגה הסכיזופרנית שמערבת את המאה ה-18 עם המציאות בת זמננו. משחק מצוין, סיפור מהנה ומבדר - שווה צפייה.
 

מאחורי השמש

סאגה משפחתית. מאחורי השמש
 סאגה משפחתית. מאחורי השמש   
Abril Despedanado

כפר נידח בברזיל, בתחילת המאה הקודמת. הסרט מגולל את סיפור נקמת הדם בין שתי משפחות יריבות. מזה שנים שבני שני המשפחות נרצחים, נוקמים, נרצחים ושוב נוקמים. לאחר שאחיו הבכור נרצח, שולח אבא את טוהו בן העשרים, הבן האמצעי, לנקום את מותו. קוד הכבוד מצווה שלא תתבצע הנקמה עד שלא יתייבש כתם הדם על חולצתו של הנרצח ויהפוך לצהוב. אחיו הצעיר של טוהו, מנסה לשכנע אותו שיש דרך אחרת ושאינו חייב להמשיך את מעגל האלימות. באותו זמן מגיע לכפר קרקס ואתו בולעת אש יפה, שמציעה לטוהו עתיד אופטימי יותר. דרמה. דובר פורטוגזית.
עם: חוזה דומונט, רודריגו סאנטורו, ריטה אסמאני ועוד.

במאי: וולטר סאלס (תחנה מרכזית ברזיל), 105 דקות, ברזיל/צרפת 2001

הקרנות: חיפה- רב חן חורב; ירושלים- רב חן; תל אביב - רב חן האופרה
 
New-York Times: צילום מרהיב ומלא רגש של נופיה הצחיחים וצרובי-השמש של ברזיל הכפרית, על שדות הסוכר הרוחשים, ותושביה קשי- היום. השילוב של אלימות עגומה עם התלהבות רומנטית נוטה לרגשנות.

Hollywood`s Indie Voice: סאלס מגולל את מעגל האלימות חסר-הסיכוי והאהבה הבלתי-אפשרית בדיוק מופלא. בשל העובדה שקו העלילה הפשוט מסופר בכזאת עוצמה וחיות, בהחלט ניתן להעלים עין מהרגעים בהם הסרט גולש לסמליות יתרה ולהתרכז במסר החזק שהוא מעביר. סאגה משפחתית המסופרת לפי מיטב המסורת של מערבוני סרג`יו ליאונה הגדול.

Reel.Com: מעשייה מחודדת, מצולמת היטב ורבת- עוצמה על חוסר הטעם שבנקמה. סיפור פשוט שמצליח לגעת ללב ולעורר מחשבה בו-זמנית. מכיל כמה דימויים פואטיים בלתי נשכחים. למרות שכמה משחקני המשנה מגלמים דמויות סטריאוטיפיות מדי (אביו של טוהו, למשל), הסרט בהחלט מומלץ.
 

כאוס

ריאליסטי. כאוס
 ריאליסטי. כאוס   
Chaos

הלן ופול (קתרין פרו, ונסן לנדון), זוג צרפתים בורגני יוצא לבילוי, כשפתאום מתדפקת על מכוניתם מליקה (רשידה ברקני), זונה אלג`יראית פצועה, ומבקשת את עזרתם. פול ממהר לנעול את הדלתות ומסרב לעזור לה בתואנה שעם אנשים כמוה לא כדאי להסתבך. למחרת, יוצאת הלן מוכת רגשות אשמה, לחפש את הזונה הפצועה ולברר מה עלה בגורלה. ההכרות אתה תשנה את חייהם של בני הזוג לעד. דובר צרפתית. דרמה קומית.

במאית: קולין סרו (רומואל וז`ולייט, 3 גברים ותינוקת), 109 דקות, צרפת 2001

הקרנות: הרצליה- קולוני; חיפה- פנורמה; ירושלים-הקולנוע החדש, בניני האומה; רעננה-פארק; תל אביב- הקולנוע החדש, בית ציוני אמריקה
 
New-York Times: תיאור קשה וריאליסטי של חייהם של המהגרים האלג`יראים החיים בשיכונים מסביב לפריז. הסרט מציג את משפחות המהגרים ככאלה שבהן נשים ובנות נרדפות תמידית על ידי בעלים ובנים.

Los-Angeles Times: סרט מלא הומור מחד, אך רציני ביותר מאידך. הבמאית מוקיעה את הסטטוס הנמוך לו זוכות הנשים בתרבות הערבית ואת האנוכיות המשתוללת המהווה חלק בלתי נפרד מהחיים בעולם המודרני. לינה רנוד מעולה בתפקידה כאמו המוזנחת אך הסופגת, של פול. סרט שאפתני ומבדר שמצליח לרתק לאורך כל 109 הדקות שלו.

הארץ (גואל פינטו): הבמאית מביאה למסך סיפור אנושי כאוב, מלא הצהרות פוליטיות ושונה לחלוטין מהקומדיה הקלילה שבזכותה פרצה. הסרט היה מועמד השנה לחמישה פרסי הסזאר הצרפתי. רשידה ברקני זכתה בפרס השחקנית המבטיחה, את שאר הפרסים הפסיד הסרט ל"אמלי".
 

בחירתו של הארט - טרום בכורה

הסרט בחירתו של הארט מופיע גם השבוע בהצגות טרום בכורה בשישי שבת בלבד.

הקרנות: אשדוד- רב חן; באר -שבע-רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; יהוד- רב חן סביונים; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רעננה - רענן; תל אביב-רב חן
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

דינר רש, החדר, משחק מכור

שואוטיים, בלייד II, שטח הפקר

לא יכול בלי, משחקים מפתים


האם גם הסרט השלישי בסדרת "המומייה" הוא תירוץ קלוש לשפע מרצ`נדייזינג ואקשן פלקטי? אילו סטיות מוזרות טומן הפעם סולונדז באמתחתו? האם "לנטנה" היא הגרסה האוסטרלית ל"מגנוליה"?

בואו להביע את דעתכם על כל זאת ועוד בפורום הקולנוע של נענע.

לארכיון הביקורות המלא -
movies.nana10.co.il
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by