בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

ג'ים קארי מנסה את כוחו בדרמה, מתיו מ'קונהי מגולל את זוועותיו של רוצח סדרתי, קווין קוסטנר מפציע בקאמבק, ברוס וויליס מנופף בסמכותיותו בדרמה מימי מלחמת העולם השנייה, ילדים נתקלים ברוח בבית יתומים ספרדי ומזכירה צרפתייה מתוסכלת נכנסת לעולם הפשע. המדור שווה צפייה מסכם עבורכם בקצרה מה חושבות הביקורות על שלל הסרטים שעולים היום על המסכים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מג'סטיק

 
The Majestic

הסרט מתרחש בארצות הברית בתחילת שנות החמישים. פיטר אפלטון (ג`ים קארי) הוא תסריטאי מבטיח, שעומד לכבוש את הוליווד, ובגדול. ממש לפני ההזדמנות הגדולה שלו, הוא מואשם בשיתוף פעולה עם המפלגה הקומוניסטית והופך למוחרם על ידי התעשייה. עצוב ונסער הוא נוסע לאורך החוף ונפגע בתאונת דרכים. הוא מתעורר בעיירה קטנה ומגלה שאבד את זכרונו.

תושבי העיירה משוכנעים שהוא לוק, בן העיירה שהוכרז כנעדר במלחמה ולא השמיע סימן חיים במשך עשר שנים. פיטר המבולבל, שבעצמו לא יודע מי הוא, משתף פעולה עם תושבי העיירה וביניהם גם עם אביו של לוק (מרטין לנדאו) ועם אדל, אהובתו של לוק (לורי הולדן), בה הוא מתאהב בעצמו. התושבים תולים בו את כל תקוותיהם. המצב מסתבך כשנציגי הממשל, שעדיין חושדים בנטיותיו הקומוניסטיות של פיטר, מגיעים לעיירה הקטנה. דרמה.

במאי: פרנק דרבונט (גרין מייל, חומות של תקווה), 151 דקות, ארה"ב 2001

הקרנות: אור יהודה- גיל; אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון-גיל; באר –שבע-אורי; הוד השרון-גיל; חיפה- גלובוס, אורי; חולון- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל; קרית ביאליק- קריון; קרית שמונה- גיל; ראשל"צ- הזהב; שוהם-גלובוס; תל אביב- גלובוס, פאר, הוד.


Salon.com: נעדר כל חוש של אירוניה. הבמאי לא מודע לאפשרות שייתכן שחזון העיירה האמריקנית הקטנה והשלווה שהוא מתאר, שקרי בבסיסו. הדמויות כולן שטוחות, סטריאוטיפיות ונטולות חולשות אנושיות אמינות. מסוג הסרטים הפטריוטיים והמלוקקים שגורמים לך להרגיש כאילו מנת המשכל הלאומית צנחה לפתע, מול עיניך.

Washington Post : למרות הדמות השטוחה שהוא מגלם, מוכיח ג`ים קארי שיש לו כשרון משחק דרמטי ביותר. הסרט מכיל כמה רגעים נעימים אך חוטא בכך שהוא מוקפד מדי ומעביר את המסרים בכפית, ולכן גם לא ממש משכנע. בשל תפניות העלילה הצפויות לעייפה, אין שום טעם לצפות בסרט - ממילא כל מה שעומד לקרות, ידוע מראש.

Spliced Online: הופעות מצוינות לצד רגעים מרגשים במיוחד הופכים את הסרט לחוויה שמחממת את הלב ומרחיבה את הנשמה. אבל, על מנת באמת ובתמים ליהנות מהסרט יש להשהות את כל מנגנוני הציניות והביקורתיות המודרניים בעת הצפייה ופשוט להתמכר לפנטזיה.
 

סדוק

 
Frailty

הסרט נפתח כשפנטון (מת`י מקונהי) נכנס למשרדו של חוקר FBI- (פאוארס בות`) ומספר לו שביכולתו להוביל אותו אל קברו של רוצח סדרתי הנודע בשם "יד האלוהים". פנטון טוען שהרוצח הוא אחיו הצעיר, אדם. בנסיעה הארוכה אל קברו של אדם, הוא מספר לחוקר את סיפורו של אביו (ביל פקסטון), מכונאי רכב אלמן ואב מסור, שלילה אחד, לפני כעשרים שנה, העיר את ילדיו וספר להם שזכה להתגלות.

מלאך האלוהים נגלה אליו, כך הוא אומר, והטיל עליו ועל בני משפחתו להרוג שדים המתהלכים בעולם בדמות בני אדם. בעוד האח הצעיר, אדם בן השמונה ( ג`רמי סאמפטר) משתף פעולה עם האב, האח הבכור פנטון בן העשר (מת`יו א`ולירי), משוכנע שאביו אבד את שפיות דעתו. כך מתחילה שרשרת איומה של רציחות. מותחן אימה.

במאי: ביל פקסטון, 100 דקות, ארה"ב 2001

הקרנות: חולון- גלובוס; חיפה- אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית ביאליק- קריון; תל אביב- גלובוס, הוד.


Salon.com: מבוים ברגישות רבה אך למרות זאת לא מצליח להיות גם מותחן וגם דרמה המעלה סוגיות מוסריות עמוקות. מעין תערובת מבולגנת וסנסציונית של אלימות קשה ומיותרת (שכן הצופים די מבינים את העניין כבר אחרי הרצח המפורט הראשון) ותהיות פילוסופיות. זה הסיכון שנלקח ברגע שמנסים לעשות מותחן אמנותי על רוצח סדרתי בשם האל.

Washington Post: אמנם סרטי אימה לא אמורים לגרום להארה, אך יש ביניהם כאלה שטומנים בחובם איזו אמירה מעוררת מחשבה, לא כך הפעם. הצפייה לא מביאה כל סיפוק או תובנה. בסוף הצפייה תישארו יותר המומים וקפואים מאשר מוארים.

Spliced Online: הסרט סובל מהרבה חורים בתסריט ותפניות עלילה צפויות. כל חובב סרטים ממוצע יוכל לנחש את ההתפתחויות הרבה לפני שהן קורות. טוב עשה פקסטון הבמאי כשליהק את פקסטון השחקן לתפקיד הרוצח.
 

דרגונפליי- הסימן המסתורי

 
Dragonfly

דוקטור ג`ון דארו (קווין קוסטנר) נשוי באושר לאשתו אמילי, רופאה גם היא (סוזאנה תומפסון) ומתמחית בילדים חולי סרטן. אבל אושרו של דוקטור דארו מתנפץ לרסיסים כאשר אשתו, שעסקה בריפוי ילדים בוונצואלה, נהרגת בתאונת דרכים. מוכה יגון הוא מסרב להאמין במותה. התרחשויות מוזרות במחלקת הילדים חולי הסרטן בהם טיפלה אשתו, גורמת לדארו לאמין בכל ליבו שהיא מנסה ליצור אתו קשר מהעולם שמעבר. האמנם? מותחן על- טבעי.

במאי: טום שאדיאק (פאטץ` אדאמס, שקרן שקרן), 103 דקות, ארה"ב 2002


הקרנות: אור עקיבא- רב חן; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר –שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הרצליה- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; יהוד- רב חן סביונים; ירושלים- רב חן; כרמיאל- רב חן; נתניה- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן; רעננה – פארק; תל אביב-רב חן.



Salon.com: חלק ממגמת סרטי ה"קו הישיר למתים" בסגנון "החוש השישי" ו"רוח רפאים". הסרט היה רוצה להיות יורשו של "החוש השישי" אבל אפילו כמותחן פשוט הוא לא מצליח לרתק. הצופים מגיעים לשיא הרבה לפני דמותו של קוסטנר ומחכים מפוהקים, עד שהדמות תגיע למסקנה בעצמה. משעמם. אפשר לוותר.

Washington Post: הבמאי נותן לנו להתבונן ביגונו של קוסטנר הרבה יותר מדי. מי שמחפש להתחבר לרוחניות שבו, מוטב שיחפש בבית הכנסת הקרוב למקום מגוריו ולא בסרט הזה - שם לפחות אפשר לקחת את המסרים הרוחניים ברצינות.

Spliced Online: למרבה הפלא, המותחן הבינוני הזה דווקא מצליח להפתיע ולעתים אפילו למתוח. הבמאי מצליח להמחיש את אווירת המתח והחרדה גם בסצינות המצולמות באור-יום, דבר בו רבים אחרים נכשלו. אבל - תסריט קלוש ולא מתוחכם, עלילה צפויה מדי וסוף פלצני הופכים את הסרט ללא ראוי לצפייה.
 
 

על שפתיי

 
Sur Mes Levres

קרלה (עמנואל דבו, זוכת פרס הסזאר לשחקנית השנה) סובלת מליקוי שמיעה חמור ומרכיבה שני מכשירי שמיעה, בלעדיהם היא חרשת. למחייתה היא עובדת כמזכירה בחברה גדולה, וחייה משעממים למדי. הכל משתנה כאשר מצמידים לה את פול (וינסנט קאסל), אסיר משוחרר שתפקידו לעזור לה בשגרת תיוקיה ופקסוסיה. קרלה מחליטה להיעזר בפול על מנת לנקום בחברי המשרד שהתעללו בה. פול, שאמור להתרחק מהפשע, כל עוד הוא תחת פיקוחו של קצין המבחן, נאלץ לעזור לה והשניים מסתבכים מעל לראש עם המאפיה. מותחן. דובר צרפתית.

במאי: ז`אק אודיאר (גיבור בזכות עצמו), 115 דקות, צרפת


הקרנות: תל אביב -מוזיאון תל אביב לאומנות.


Jigsaw Lounge: מותחן מהפנט, סוחף ועשוי היטב. התסריט מפגין שליטה מרשימה ביסודות המותחן, ומצליח לשלב בתוכו בדיוק את הכמות הנכונה של הומור. הסרט היה יכול להיות מושלם אלמלא עלילת משנה אחת (זאת שעוסקת בקצין המבחן), שנוכחותה קצת מקלקלת את הרושם הכללי. הבימוי מזכיר לנו כל הזמן שמדובר בסוג של פילם נואר (המוסיקה, התאורה). ברור לחלוטין מדוע דבו קטפה את האוסקר הצרפתי על משחקה בסרט זה. שווה צפייה.

Inside Out Films: מה שמעלה את הסרט באין ספור רמות מעל סרט הגנגסטרים הממוצע, הוא השימוש המחוכם של הבמאי בקולות ותאורה וכמובן התסריט המקורי שנמנע מליפול לכל מלכודות העלילה הצפויות של סרטים מסוג זה. חוויה מקורית ושווה.

Shadows On The Wall: למרות הדמויות הראשיות, מפסידנים מעוררי רחמים שקשה מאוד לחבב אותם, ולמרות הטון המציק, המותחן הצרפתי מלא-מצבי-הרוח הזה, מצליח לשבות אותנו ברשתו לחלוטין. הדמויות נמשכות אחת לשנייה ומרתק לראות את התפתחות מערכת היחסים ביניהן. מעט החזרות (שמאריכות אותו במקצת) לא מונעות מהסרט להיות מותח ביותר, מתחילתו ועד סופו.
 

בחירתו של הארט

 
Hart’s War

ברוס וויליס הוא קולונל וויליאם מק`נמרה, שיחד עם פלוגת חיילים אמריקניים נכלא במחנה שבויים של הגרמנים, בזמן מלחמת העולם השנייה. מפקד המחנה, קצין האס אס, מייג`ור וילהלם ויסר (מרסל איורס), ממנה את מק`נמרה לאחראי על השבויים.

רצח המתרחש במחנה נותן למק`נמרה הזדמנות לתכנן בריחה נועזת. הוא מחליט לארגן משפט צבאי שיקבע את עונשם של הרוצחים . לוטננט טומי הארט (קולין פארל), צעיר מפונק ותמים, בנו של סנאטור חשוב, עוזר לו בהכנת המשפט ומגלה תוך כדי כמה אמיתות חשובות על מהותה של מלחמה ועל החלטות בעת משבר.

במאי: גרגורי הובליט (תדר גבוה, פחד ראשוני), 125 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: באר –שבע-רב חן; חיפה-רב חן מרכז חורב, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קרית אונו- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רמת גן- רב חן; רעננה – רענן; תל אביב-רב חן.


Film Journal International: הסרט נמנע בהצלחה מכל מיני סטריאוטיפים כמו להציג את המפקד הנאצי כמפלצת, ואת החיילים האמריקנים כמלאכים טהורים. למעשה, דמותו של הנאצי מורכבת ומעניינת ובין האמריקנים ניתן למצוא כמה גזענים בורים. תסריט מעניין ואמין.

Haro Online: וויליס מגזים במשחקו- הוא עונה במסתוריות ומתנהג באדישות. נדמה שהוא פועל על טייס אוטומטי. משחקו של פארל טוב אך במעט. למרות שהסרט מזכיר מאוד סרטי בריחה מהכלא ו/או סרטי מחנות שבויים אחרים, הוא עדיין מעניין ומהנה.

BBC Films: הסרט מנסה לתבל את ז`אנר דרמות השבויים בתוספת של דרמה משפטית המטפלת בסוגיית הגזענות בין החיילים בצבא ארה"ב. צילומים מרהיבים הופכים את הצפייה לתענוג. חבל שהמסר לא ממש אינטליגנטי.
 

ילדים של אף אחד

 
El Espinazo Del Diablo

קרלוס (פרננדו טילבה) הוא הילד החדש בבית יתומים שכוח- אל בספרד. הימים הם ימי מלחמת האזרחים. קרלוס היתום, שזה עתה ננטש על ידי מורהו, מגיע לבית היתומים ונתקל בקשיי רעב, התעללות והישרדות. חיימה הבריון לא מפסיק להציק לו (איניגו גרכס), וגם המבוגרים המנהלים את המקום לא ממש שומרים על קור רוח וכללי התנהגות נאותים.

קרלוס מתיידד עם רוח- רפאים, רוחו של נער יתום שנרצח לא מזמן, באותו בית יתומים. הרוח מודיעה לו שעל כולם להתפנות או שיהיו מתים נוספים. המבוגרים, שקועים בענייניהם ולא מוכנים להקשיב לקרלוס הקטן. קרלוס והילדים האחרים מחליטים לחקור את הרוח. מותחן אימה. דובר ספרדית.

במאי: גיירמו דל טורו (בלייד 2), 111 דקות, מקסיקו/ספרד 2001

הקרנות: הרצליה- סטאר; חיפה- אורי; קרית אונו- רב חן; קרית מוצקין- גלובוס; תל אביב- קולנוע לונדון.


Film Journal International: הסרט מדגים את יכולותיו המופלאות של הבמאי, המערבב מלודרמה ואימה ביד חזקה. מכיל כמה רגעי אימה מצמררים במיוחד. החברות הנרקמת בין שני האויבים חיימה הבריון וקרלוס, הילד החדש, מתוארת בצבעים אמינים ביותר.

Haro Online: דל טורו נמנע מלנקוט בפתרון הקל של להראות אלימות קשה ודימויים מגעילים ורווי דם, ובוחר להעביר תחושת אימה מצמררת ונוקבת באמצעים מורכבים ועדינים. הוא דואג שלאורך כל הסרט תישמר מעין אווירה מפחידה ומורטת עצבים. מבחינתו האווירה היא הכל.

BBC Films: מותחן אימה שיעביר צמרמורות בעמוד השדרה שלכם. הבמאי מנצל את הסיפור על מנת להגיד אמירה פוליטית על טבע האדם, זוועות המלחמה בכלל ומלחמת האזרחים בספרד בפרט. השיא קצת מאכזב, אך המתח והעניין נשמרים לאורך כל הסרט.
 

בשבועות הקודמים

 
לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

מלך העקרבים, אגדות וסיפורים, ניצחון האהבה, כאוס, לנטנה, מאחורי השמש

דינר רש, החדר, משחק מכור

שואוטיים, בלייד II, שטח הפקר

האם לג`ים קארי יש יכולת לשכנע כשחקן דרמטי? האם למלך הפלופים המזדקן, קווין קוסטנר מגיע צ`אנס נוסף? האם מותחני אימה על טבעיים זה לא ז`אנר שמיצה את עצמו?

בואו להביע את דעתכם על כל זאת ועוד
בפורום הקולנוע של נענע

לארכיון הביקורות המלא
 

אתרים

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by