בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שווה צפיה: רווק פלוס ילד, קדמה והנערה מריו 

שווה צפיה: רווק פלוס ילד, קדמה והנערה מריו

 
 
אודליה ברקין

יו גרנט שב ומפציע כרווק הולל ואגואיסט שלומד דבר או שניים על אחריות, עמוס גיתאי מביא את ראיית עולמו בנוגע לתלאות שעברו תושבי הארץ ערב הקמת המדינה, פקיד בנק בורח לריו ומשנה את חייו, אנתוני הופקינס מחנך את כריס רוק ובסוף יש גם מבצע טעים במטבח של מרתה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ZOOM IN - ניק הורנבי

ג'ון קיוזאק משחק גבר לפי הורנבי. נאמנות גבוהה
 ג'ון קיוזאק משחק גבר לפי הורנבי. נאמנות גבוהה   
"רווק פלוס ילד" הוא עיבוד קולנועי לרב- המכר המצליח של ניק הורנבי משנת 1998, "About a Boy". הורנבי, אחד הסופרים הבריטיים הפופולריים, נולד בשנת 1957. הוא למד אנגלית בקיימברידג' ואף שמש כמורה וכמארח של אנשי עסקים עבור חברת "סמסונג" הקוריאנית. בתחילת שנות התשעים החל לכתוב ספרים. שניים מספריו האחרים עובדו אף הם וזכו להצלחה מסחרית בקולנוע. "אהבה על הדשא", שנכתב בשנת 1992, מספר את סיפורו של אוהד כדורגל מושבע שמנסה לשלב בין אהבתו לכדורגל לאהובתו החדשה.

עלילת ספרו "נאמנות גבוהה", שנכתב בשנת 1995, הועברה לארצות הברית והפכה לסרט מצליח בכיכובן של ג'ון קיוזאק, כבעל חנות תקליטים, די.ג'יי בעברו, שמנסה להבין מדוע כל מערכות היחסים שלו עם נשים כושלות.
 
גם יו גרנט מנסה לעשות הורנבי. רווק פלוס ילד
 גם יו גרנט מנסה לעשות הורנבי. רווק פלוס ילד   
העולם של הורנבי, כפי שמשתקף בספריו, מכיל בעיקר חוויות לונדוניות, הרבה מאוד מוזיקה, בעיות ביצירת אינטימיות ומחויבות ביחסים, וגם אובססיות. בין אם זה לכדורגל, לנשים, למוסיקה או לדירוגים (גיבור "נאמנות גבוהה" נוהג לדרג כל דבר בחייו במצעד שנע מאחת עד חמש- חמשת הרגעים הכי מביכים, חמשת הבחורות הכי שוות, חמשת התקליטים שהיה לוקח לאי בודד). כתיבתו של הורנבי שנונה ומצחיקה, וגיבוריו לעיתים מעוררי רחמים ובעיקר - אנושיים.

"רווק פלוס ילד" הוא ספרו השלישי של הורנבי שמעובד לקולנוע. כאן תוכלו לשמוע אותו מקריא קטעים מהספר בקולו הערב. כשנשאל איך הוא מרגיש עם העובדה שספריו נהפכו לסרטי קולנוע, ענה כי ברגע שהוא קיבל כסף על הזכויות להסרטת ספרו, אין לו שום זכות או עמדה כלפיו. "זה כמו למכור מעיל", ענה, "אתה לא יכול להגיד 'אני לא רוצה שהברנש השמן הזה ילבש את המעיל שלי כי הוא לא נראה טוב עליו'". הורנבי בכלל טוען שאין שום דבר קולנועי בספריו, ושכל שמי שבחר לעבד אותם לסרט, עשה זאת רק כי אהב את הספר.

"מה הרעיון הגדול שעומד מאחורי 'נאמנות גבוהה'? זה סתם סיפור על בחור שנפרד מחברה שלו. כל אחד היה יכול לחשוב על זה".


רווק פלוס ילד

וויל, רווק לונדוני בשנות השלושים לחייו, חי לו בנחת כשהוא מתפרנס מהתמלוגים של שיר מצליח לחג המולד שחיבר אביו המנוח. את זמנו הוא מעביר בקניית דיסקים, רביצה בבתי קפה ובשבירת ליבן של בנות העיר בזו אחר זו. במסגרת החיפוש המתמיד שלו אחר בחורות שוות, הוא מצטרף לקבוצת תמיכה להורים חד- הוריים. ויל ממציא לעצמו ילד בשם נד ומנסה נואשות לכבוש את ליבה של סוזי (ויקטוריה סמרפיט), אחת האימהות. על הסוד שלו עולה מרקוס בן ה-12 (ניקולאס הולט), שאמו (טוני קולט) חברה בקבוצה. מרקוס מאמץ את וויל ונדבק אליו, כשהוא מאיים לחשוף את סודו. הרווק השטחי ונטול הדאגות מוצא עצמו אחראי לילד וחייו משתנים.

במאים: כריס ופול וויץ (אמריקן פאי), דקות, ארה"ב/בריטניה 2002
 
 
הקרנות: אור יהודה- גיל; אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון-גיל; באר –שבע-אורי; בת ים - רב חן; הוד השרון-גיל; הרצליה - רב חן; חיפה- גלובוס, אורי; חולון- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; כרמיאל-רב חן; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית ביאליק- קריון; רחובות - רב חן; רמת גן- לב אלרם; קרית אונו- רב חן; ראשל"צ- גיל, הזהב; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס, פאר, הוד.


BBC Online: עיבוד חד ואירוני לספרו של הורנבי. סוף סוף גרנט מתנער מדמותו הקולנועית הקבועה של טיפוס מגמגם וחסר ביטחון, ומצליח להביא לידי ביטוי באופן מצחיק ביותר את קיסמו האישי של וויל ואת שטחיותו. מצחיק ומהנה ביותר.

The Guardian: בעוד שב"מועדון קרב" הגיבור הצטרף לקבוצות תמיכה וגילה את גבריותו דרך אלימות, כאן מגלה הגיבור את גבריותו תוך שהוא לומד לקחת אחריות, להתייחס לנשים כפרטים, כשוות, וליצור קשר עם ילדים. הסרט נוטה לכיוון קדורני ומהורהר, אין מספיק אתנחתות קומיות ודמותו של גרנט מצחיקה לעיתים רחוקות מדי.

This Is London: חוש התזמון הקומי של גרנט יוצא מין הכלל. דמויות הנשים בסרט אינן טובות מספיק לעומתו. הוא זה שעושה את הסרט, ומצדיק כל דקת מסך שניתנה לו.
 
 

קדמה Kedma

השואה והתקומה לפי עמוס גיתאי
 השואה והתקומה לפי עמוס גיתאי   
"קדמה" מספר את סיפורם של אנקה, מנדל ואלכס, פליטים ממזרח אירופה, שגורלם נקשר על סיפון ספינת המעפילים "קדמה", שהגיעה לחופי הארץ בשנת 1947. הבריטים מבקשים לגרש את הספינה, אך בעזרת יחידת פלמ"ח הנאבקת בבריטים, מצליחים מספר ניצולים להגיע אל החוף. במסע התלאות של השיירה בדרך אל המחנה שממנו יצאו לאחד הקרבות , עוברים אנשי הקבוצה דרך כפר ערבי שתושביו נמלטו . אנקה, מנדל ואלכס מצטרפים אל חברי הפלמ"ח, אשר לומדים תוך כדי המסע על הזוועות שעברו המעפילים, למרות שאינם יודעים את שפתם. במהלך הזמן מתקרבים אלה לאלה וביחד עושים את דרכם הקשה אל קרב קטלני בדרך לירושלים.
משתתפים: מוני מושונוב, ג'וליאנו מר, סנדי בר ועוד.

זהו סרטו השלישי של הבמאי עמוס גיתאי (כיפור, קדוש) שזוכה להשתתף בפסטיבל הסרטים בקאן.

100 דקות, ישראל 2001.
 
הקרנות: אשדוד- רב חן; באר שבע-רב חן; הוד השרון-גיל; חיפה-רב חן מרכז חורב, רב-חן לב המפרץ; טבריה- בית גבריאל; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קריית אונו- רב חן; רחובות- רב חן; ראשל"צ- רב חן;ת"א-רב חן מגדל האופרה.


Plume Noire: גיתאי מנסה להמחיש את נתיבה הכאוטי של קהילה קטנה, בחיפושיה אחרי הקיבוץ, הנחלה, המקום בו יוכלו לחיות בבטחה. אבל דווקא אותו מקום, אותה אדמה, היא אדמת מחלוקת עליה טוענים זכות גם היהודים וגם הערבים. רגעי המפגש ביו היהודים לערבים הם הרגעים הכי אינטנסיביים ודרמטיים בסרט. הסרט נפתח ומסתיים בשתי סצינות לונג שוט ובמהלכן נראה הגיבור כשהוא שבע קרבות וסבל, מוכה ועייף. גיבור שניצל משואה והגיע למלחמה.

הסרט מבטא את עמדתו השמאלנית של הבמאי, שיוצא נגד מלחמה. היהודים מוצגים כעם ללא היסטוריה- עם שלא שולט בגורלו ושגורלו נקבע על ידי אחרים. הטענה היא שהקיום היחידי האפשרי לעם היהודי הוא זה של קדוש מעונה. גיתאי מציג את שני הצדדים, הערבי והיהודי כששניהם כואבים. הסרט מראה כיצד לצד הכאב, נמשך מעגל האלימות וספירת הגופות הבלתי פוסקת של שני הצדדים. סרט מטריד ומעורר מחשבה.
 

נערה מריו Girl From RIO

ברזיל בעיניים אנגליות. פשוט יפה. נערה מריו
 ברזיל בעיניים אנגליות. פשוט יפה. נערה מריו   
ריימונד (יו לאורי) הוא פקיד בנק בריטי שתחביבו הוא ריקוד הסמבה. כשהוא מגלה שאשתו בוגדת בו עם הבוס, אוזר ריימונד אומץ, שודד את הבנק בו הוא עובד ועולה על המטוס הראשון לברזיל. בריו דה ז'נירו, הוא מקווה לאתר את אלילתו, כוכבת הסמבה אורלינדה (ונסה נונז).
בחיפושיו עוזר לו פאולו (סנטיאגו סגורה), נהג מונית מקומי, ששמח לעזור לו לבזבז את כספו. כשריימונד מוצא את אורלינדה הוא מסתבך עד מעל לראש. קומדיה רומנטית.

במאי: כריסטופר מונגר ( האנגלי שעלה על גבעה וירד מהר), 102 דקות, בריטניה/ברזיל 2001
 
הקרנות: ת"א-הוד

Cinestrenos.com: היתרון של קופרודוקציה מסוג זה הוא שהיא משלבת את הטוב שבשני עולמות הקולנוע, הבריטי והברזיליאני. ברזיל מוצגת בסרט כמדינה נטולת דאגות, בעלת נופי גלויה ציוריים. הבמאי אפילו לא מנסה להעמיק בהכרות שלו עם המדינה ולהיכנס לעובי הקונפליקטים, לתאר את העוני ואת הפערים החברתיים. לורי מצליח לעורר סימפטיה בקרב הצופים ואילו נונז מצליחה לזהור ולנענע את גופה בקצב המטריף של הסמבה, בעודה מוקפת במראות שקריים של ריו דה ז'נירו האידיאלית
 

באד קומפני Bad Company

מאוד פוליטיקלי קורקט. כבר אמרנו. באד קומפני
 מאוד פוליטיקלי קורקט. כבר אמרנו. באד קומפני   
ג'ייק (כריס רוק) הוא נוכל קטן, עסקן רחוב ניו-יורקי, בעל לשון חדה וחיבה לשחמט. לג'ייק אח תאום אותו מעולם לא הכיר, שעבר כסוכן CIA. כשאותו אח נהרג בעיצומו של מבצע מסובך, פונה הסוכן המיוחד אוקס (אנתוני הופקינס) לג'ייק ומבקש ממנו להתחזות לאחיו, על מנת שתושלם המזימה, ילכדו הפושעים וינצל העולם. לרשותו עומדים שמונה ימים בלבד ללמד את ג'ייק איך להיות סוכן סמוי. מסתבר שלג'ייק יש דרכים יצירתיות משלו לפתור את התסבוכת. קומדיית פעולה.

במאי: ג'ואל שומאכר (אנשים פשוטים,8 מ"מ), 116 דקות, ארה"ב 2002

 
הקרנות: אור עקיבא- גיל; אילת-אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון-גיל; הרצליה- רב חן; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז קונגרסים, רב-חן לב המפרץ; טבריה- בית גבריאל; ירושלים- רב חן; כפר סבא-גיל; כרמיאל- רב חן; מעלה אדומים- רב חן; נהריה- גלובוס; נתניה- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קריית אונו- רב חן; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן, הזהב; תל אביב-רב חן דיזנגוף


Sound Waves: סרט ממוחזר, ללא אף סצינת אקשן מקורית. כל הקלישאות כבר כאן - שעון מתקתק, כיתוב דיגיטלי שמסביר לצופה מהו המקום בו הוא צופה, גיבור לא טיפוסי שנאלץ להתמודד עם מצבים קשים ומוסיקה רועמת ומותחת. שומאכר עושה אותה טעות, שעשה בשנה שעברה עם "פרל הרבור", ומביא סרט זבל- מ'ק מובי, בהנחה שגויה שזה מה שצופיו רוצים. כריס רוק מפגין משחק מצוין, גם ברגעי הקומדיה וגם ברגעי הדרמה.

Slant Magazine: עלילה שנדמה שנלקחה מאופרות סבון (אח תאום אובד שנקרא לעזרה) ותסריט גרוע ביותר. הופקינס, שנראה משועמם, מגלם את דמותו השחוקה של סוכן מנוסה וקר רוח. ברור לחלוטין שהוא הסכים להשתתף בסרט הזה רק בשביל הכסף. כריס רוק מביא את קסמו הרגיל, עם אמירות שנונות ומהירות והומור גס. אפשר לוותר.

Movie Guy: הבדיחות של כריס רוק הן הדבר היחיד שהופך את הצפייה לנסבלת. שומאכר יודע לתת לנו קטעי אקשן כמו שצריך (מרדפי מכוניות הם המומחיות שלו). גם הצילומים בנופי פראג מדהימים. אבל- הכימיה בין רוק להופקינס כמעט ולא קיימת והתסריט צפוי ומשעמם. אפשר לחכות עד שהסרט יצא לוידיאו.
 

המטבח של מרתה Mostly Martha

סרט טעים. המטבח של מרתה
 סרט טעים. המטבח של מרתה   
מרתה (מרטינה גדק) היא שפית מדהימה ויצירתית, אישה צעירה המתקשרת עם העולם סביבה באמצעות מאכלי הפלא שהיא הוגה. אף אחד לא נמלט מנדיבותה ולכל אחד היא מתאימה את המאכל המיוחד שלו. מרתה מתרכזת כל כולה באוכל, אך כשאחייניתה בת השמונה מתנחלת בדירתה, היא נאלצת לצאת מהמטבח ולהתמודד עם העולם. במשימה מסייע מריו (סרג'יו קסטליטו), שף איטלקי ומקסים, שעוזר לה לנתב את האהבה הגדולה שיש בתוכה לדברים נוספים מלבד אוכל.

במאית: סנדרה נטלבק, 105 דקות, גרמניה 2001
 
London Food Film Fiesta: מלודרמת מיינסטרים אינטיליגנטית, בעלת קסם רומנטי ניכר. הגיבורה הראשית מושכת, הילדה שובת הלב, ופוטנציאל האהבה בין שני השפים משעשע ומרגש. זהו סרט קליל ונעים לאוזן ולעין. גדק נעה לה בחן חושני, מתחבטת ברגשות אשמה, צורך, תשוקה ואהבה והופכת מול עיני הצופה לאישה מלאה ומלבלבת.

Sympatico: סרט מצחיק ביותר המציג שלל סצינות משעשעות למדי ונוגעות ללב (הפגישות של מרתה עם הפסיכולוג, בעיות היקיצה שלה). הילדה הקטנה מבריקה ואמינה- לא עוד ילדה הוליוודית מלוקקת , אלא ילדה אמיתית. שווה צפייה.

מבצע סרט וארוחה
כיוון שבלתי אפשרי שלא לצאת מן הסרט רעבים לארוחת גורמה טובה, יוצאים בתי קולנוע לב במבצע גורמה מפתה עם מסעדות מובילות בתל אביב ובירושלים.
כל צופה שיגיע עם כרטיס של הסרט לאחת מהמסעדות המוזכרות לעיל, יזכה בארוחה מלאה במחיר הנחה מיוחד - המסעדות מעניקות תפריטים מיוחדים למבצע הכוללים מנות ראשונות, עיקריות, אחרונות ויין. כמו כן, ניתן לממש את ההטבה בכל ימות השבוע ובכל שעות פעילות המסעדות, גם בסופי שבוע!
המסעדות:
תל- אביב: "פסטה מיה", "דוקסה", "וונגולי", "White Hall" ו"ג'קומטי"
ירושלים: "דארנא" ו"מסריק".
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

מונסטר בול, בוגדת, קולו של הים
חיילים היינו, וואסאבי
פעם בחיים, צרה גדולה, המבצר האחרון

האם יו גרנט הוא קומיקאי בחסד? מה יש לעמוס גיתאי לחדש בנושא השואה והתקומה? האם לא הגיע הזמן שאנתוני הופקינס יפרוש ממשחק כמו שהבטיח ויפסיק להיראות משועמם כל כך (באחת הסצינות הוא קורא ספר תוך כדי דקלום השורות שלו)?

בואו להביע את דעתכם, בפורום הקולנוע של נענע

ארכיון הביקורות המלא
 

אתרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by