בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פסטיבל הקולנוע בירושלים נפתח 

פסטיבל הקולנוע בירושלים נפתח

 
 
אודליה ברקין

סרטו החדש של אלמודובר, סרטו החדש של וודי אלן, ענטוזיה החדשים של קמרון דיאז, תביעה תקדימית נגד אלוהים ועיבוד מודרני לאמיל והבלשים. המדור שווה צפייה מסכם עבורכם מה חושבים המבקרים על הסרטים החדשים שעולים היום על המסכים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zoom In פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים

אלמודובר פותח את הפסטיבל. כרזת הסרט
 אלמודובר פותח את הפסטיבל. כרזת הסרט   
היום נפתח בחשש (בטחוני) מה, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים. כדי להעלות את מצב הרוח הכללי ולפתוח באופן ססגוני ומלודרמטי כראוי, נבחר סרטו החדש של פדרו אלמודובר, "דבר אליה" לסרט שיפתח את אירועי הפסטיבל היום בערב בבריכת הסולטן.

בפסטיבל הקולנוע בירושלים, ה-19 במספר, מוצגים כמאתיים סרטים, מסחריים ועצמאיים, מרחבי העולם. כמו כן, מתקיימות בפסטיבל תחרויות נושאות פרסים. אחד הפרסים היותר יוקרתיים הוא פרס וולגין לסרט עלילתי, עליו מתחרים חמישה סרטים ישראליים מקוריים (בשנה שעברה זכה בפרס סרטו של דובר קוסאשוילי, "חתונה מאוחרת") ופרס וולגין לסרט תיעודי. פרס נוסף שראוי לשים לב אליו הוא פרס ון ליר המוענק לסרטים המתחרים בקטגוריה "ברוח החופש"- סרטים עלילתיים ודוקומנטריים מרחבי העולם העוסקים בחתירתו של אדם אל החופש.

גם השנה מארח הפסטיבל אורחים מכובדים מחו"ל. בין האמיצים שכיבדו אותנו בנוכחותם אפשר למצוא את הבמאי והתסריטאי השנון, דיוויד מאמט (האיש שמידת הפטפטת בסרטיו ידועה כגורם ודאי לכאב ראש) את הבמאי הפולני קז'ישטוף זאנוסי ואת מילי אביטל שהגיעה היישר מלוס-אנג'לס על מנת להשתתף בהקרנת "המרד"- סרטו של ג'ון אבנט, המספר את סיפור מרד גטו ורשה. בין הסרטים היותר מעניינים בפסטיבל אפשר למצוא את "המין האנושי" של במאי הקליפים מישל גונדרי. את התסריט כתב צ'רלי קאופמן, האיש שאחראי על "להיות ג'ון מלקוביץ'" ומי שאהב את הראש שלו בוודאי ישמח לראות את יצירתו החדשה. אגב, המפיק של הסרט, אנתוני ברגמן, הוא אחד האורחים בפסטיבל.
 

דבר אליה

דבר אליה, פדרו
 דבר אליה, פדרו   
Hable con ella

אליסיה (לאונורה ווטלינג) נכנסה לתרדמת ולא פקחה את עיניה מזה ארבע שנים. בניגנו (חוויאר קאמרה) הוא אח שעובד בבית החולים הפרטי בו מאושפזת אליסיה. הוא אוהב אותה בכל מאודו ומקפיד לטפח אותה, לדאוג לה ובעיקר לדבר אליה. מרקו (דריו גרנדינטי), סופר מדריכי מסע, מגיע לבית החולים בעקבות אהובתו לידיה (רוסריו פלורס), לוחמת שוורים שנכנסה לתרדמת בעקבות נגיחה של שור זועם. בין הגברים מתפתחים יחסי ידידות ובניגנו מנסה לשדל את מרקו לדבר אל אהובתו הישנה.

במאי: פדרו אלמודובר (הכל אודות אמא), דקות, ספרד 2002

הקרנות: אבן יהודה- לב; באר שבע- אורי; הרצליה- לב דניאל; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה- סינמה קפה מוריה, אורי; ירושלים- לב סמדר; נתניה-גיל; פתח תקווה-גיל; קרית ביאליק- קריון; רחובות- רב חן; רמת אביב- לב אביב; רמת גן- לב אלרם; תל אביב- לב דיזנגוף.

 
 
אלמודובר הוא מלך המלודרמות. הוא מצליח להעביר את הצופה בעיסה דביקה אך יעילה של רגשות וצפייה בסרטיו הקודמים כמוה כהתעמלות לשריר הלב, שרגע ממרר בבכי ומיד צוחק בהיסטריה. בשונה מסרטיו הקודמים של הבמאי, הפעם הגיבורים הראשיים הם דווקא גברים ולכן הסרט מאופק יותר, צעקני וצבעוני פחות. הוא מרתק לצפייה ועוסק בנושא בעייתי מזוית בעייתית (מטעמי ספוילר עדיף שלא לפרט). חווית הצפייה היא בראש ובראשונה אסתטית שכן הוא אמן הצבעים והצורות, אך גם מהפנטת וסוחפת. מומלץ בחום.


Slant Magazine: אחד מסרטיו היותר מלאי- נשמה של אלמודובר. מבטו המרחף של הבמאי סוקר את טיב היחסים בין גברים לנשים שהם אוהבים וממחיש את הגבולות בין חופש למאסר, בין חיות ותרדמה. נע בקלילות ומורכב.

El Criticon (בספרדית): סוד ההצלחה של הסרט הוא שהוא מצליח להעביר לצופה את מניעיהן ורגשותיהן של הדמויות. הבמאי לוקח אותנו למסע מרתק ומעורר מחשבה בעל דימויים ויזואליים יפים. מעורר הזדהות.

Cine Estrenos: מלודרמה מקסימה המתעסקת בעיקר ב"איך" ולא ב"מה". כמו בסרטיו הקודמים , סיפור העלילה הוא רק תירוץ של אלמודובר שמבקש לשתף את הצופה במראות מרהיבים עמוסי פרטים, מחוות ואמירות אישיות וכלליות על טיבם של בני אדם. סצינות עשויות בטוב-טעם.
 
 

הכי מתוק שיש

מתגעגעים למרי. ולקלי
 מתגעגעים למרי. ולקלי   
The Sweetest Thing

קורטני (כריסטינה אפלגייט), ג'יין (סלמה בלייר) וכריסטינה (קמרון דיאז) -שלוש חברות, מעבירות את זמנן בקפיצה מבחור לבחור וממועדון למועדון בלוס- אנג'לס. הגרועה מכולן היא כריסטינה, שלא מאמינה באהבה ובמערכות יחסים וחושבת שבחיים צריך ליהנות כמה שיותר. עד שיום אחד היא פוגשת את הבחור האחד והמיוחד, שמשנה את דעתה. יחד עם חברותיה היא יוצאת למסע בעקבותיו. קומדיה. נכתב על ידי ננסי פימנטל, תסריטאית "סאות'פארק" בעברה.

במאי: רוג'ר קמבל (משחקי פיתוי), 84 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון- רב חן; באר שבע- רב חן; בת ים- רב חן; הרצליה- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; סביונים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; רחובות- רב חן; רעננה - רענן; תל אביב-רב חן דיזנגוף.

 
Box Office Magazine: הנחת היסוד של הסרט היא שבנות יכולות להיות שפלות ומגעילות לפחות כמו גברים- הסרט מדגים את הרעיון הזה בצורה מפורשת וגרפית ביותר. העלילה דקה כנייר ולא מקורית. הסרט הזה הוא תירוץ לחבר סצינות מגונות זו לזו. חלקן מצחיקות, חלקן סקסיות והרוב ממש לא קשורות.

Entertainment Weekly: קומדיית הפרשות וולגרית שמעמידה פנים שהיא קומדיה רומנטית. פורנו רך במסווה של סרט על "גירל פאואר". קמרון דיאז לחלוטין מאוהבת בדמותה ולא נותנת לצופים לשכוח לרגע שהיא הדבר הכי מתוק שיש. הציון: 7.5.

USA TODAY: משעשע לפרקים. הבמאי התיימר ליצור גרסה קולנועית של "סקס והעיר הגדולה" אך בפועל הסרט נראה כמו סאות'פארק למבוגרים. קמרון דיאז מגלמת ואריאציה של הדמות שגילמה ב"משתגעים על מרי", רק שהיא עושה את זה בהרבה פחות חן. יותר דוחה מאשר סקסי.

 

סוף הוליוודי

יאללה לך לסון-יי, וודי
 יאללה לך לסון-יי, וודי   
Hollywood Ending

וודי אלן הוא ואל וקסמן, במאי הוליוודי מזדקן ועטור פרסים, שנשכר על ידי האולפנים לביים פרוייקט ענק שאולי ישיב לו קצת מתהילת העבר ומכבודו האבוד. מרוב לחץ מתעוור וקסמן ונאלץ לביים את הפרויקט שלו מבלי להסגיר לסובבים אותו שלמעשה הוא אינו רואה דבר.
עם: טריט וויליאמס, טיה ליאוני, דברה מסינג, טיפני אמבר ת'יסן ועוד. קומדיה.

במאי: וודי אלן (קללת אבן העקרב הירוקה, הסיפור שלי עם אנני), 114 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל ; קרית מוצקין- גלובוס; רמת גן- לב אלרם; ראשל"צ- הזהב; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס, פאר.
 
Village Voice: לראשונה מעז אלן להתמודד עם סוגייה עמה היה צריך להתמודד מזמן- חוסר רלוונטיות של יוצר. אחת העלילות המשעשעות ביותר שרקח הבמאי. למרבה הצער הוא לא הלך עד הסוף בהדגשת החיבור שבין החיים והאמנות והעדיף להתמקד בחיי יוצר שהוא גאון. פספוס.

New-York Magazine: הרעיון (במאי עיוור מצליח לביים ולהסתיר את עיוורונו) הרבה יותר מצחיק מהביצוע. אלן יורה ביקורת על תעשיית הוליווד, אך בו בזמן גם על עצמו - לא ברור מה הופך את וקסמן לכזה במאי גאון, חלק מהדמויות בכלל לא סובלות אותו.

Reel.com: זה די דוחה ולא אמין שוודי אלן מלהק נשים שגילן מחצית מגילו, כמאהבות. צופים שגילם פחות מחמישים ירגישו כאילו הם חוזים בסבא שלהם ממזמז את החברה שלהם. סאטירה של אלן על עסקי השעשועים ועל עצמו. בדיחת הבמאי העיוור די ממצה את עצמה ככל שהסרט מתקדם, ואפשר היה להשאיר בחוץ כמה עלילות משנה.
 

האיש שתבע את אלוהים

כבר עדיף לשחק שחמט עם מלאך המוות
 כבר עדיף לשחק שחמט עם מלאך המוות   
The Man Who Sued God

סטיב מאיירס (ביל קונולי), עורך דין לשעבר, בחר לעזוב את המקצוע ולהתמסר לאהבתו האמיתית- סירת הדיג שלו. כאשר הסירה נהרסת כליל במהלך סופה, פונה מאיירס לחברת הביטוח שלו ומבקש פיצויים. החברה מודיעה לו שאין בידה לתת לו את הכסף כיוון שהאסון שארע לסירתו נכלל בקטגוריית אסונות שנגרמו על ידי אלוהים. בצר לו ומתוך פרינציפ, מחליט מאיירס לתבוע את אלוהים, ואת נציגיו עלי אדמות, מוסדות הדת השונים. ג'ודי דיויס מגלמת את העיתונאית שמסקרת את המשפט המוזר. דרמה קומית.

במאי: מארק ג'ופה, 102 דקות, אוסטרליה 2001

הקרנות: חיפה- גלובוס; ירושלים- תיאטרון ירושלים; רחובות- רב חן; רמת השרון- כוכב; תל אביב- דיזנגוף.
 
eFilmcritic: קריאת תגר על מוסדות הדת היא עניין מסוכן, אך התסריט מלא-הכבוד מונע שערוריות ופגיעה ברגשות דתיים. החיסרון בזהירות תסריטאית שכזאת הוא שהיא באה על חשבון הצחוקים. הללו פזורים ומעטים מדי. יש להתייחס לסרט הזה כדרמה קלילה וככזאת, הוא מרתק מספק ואפילו מעורר מחשבה.

Movie Marshal: קונולי הוא קומיקאי בחסד, ההתלהבות שהוא מפגין סוחפת ומדבקת. משעשע, מקורי ומעניין. ההנאה מובטחת. הציון: 8.

New Zealand Herald: דרמה מבדרת ושנונה שתגרום לכם לבדוק היטב את האותיות הקטנות שבפוליסת הביטוח שלכם. הסרט מבוים באופן אנרגטי למדי אך ניכר שנעשה בתקציב עלוב.
דמויות המשנה (אחיו של הגיבור והעיתונאית שמלווה אותו) לוקות בחסר ומבולבלות.

 

אמיל והבלשים

אמיל ופוני. פעם היו גיבורים
 אמיל ופוני. פעם היו גיבורים   
Emil und die Detektive

עיבוד מודרני לספרו הנודע של אריך קסטנר. עלילת הסרט הועתקה לברלין של ימינו ובמרכזה אמיל, נער בן 12 שחי עם אביו לאחר שאמו עזבה אותם ועברה לארץ אחרת. בעקבות תאונת דרכים בה שובר האב את ידו, הוא מחליט לשלוח את אמיל לחופשה בת שבועיים בברלין, אצל משפחה של חבר. ברכבת לברלין נתקל אמיל במקס, טיפוס מפוקפק שגונב ממנו את כל כספו. אך לא נער כאמיל יוותר. ללא פרוטה ועם מזוודה ענקית, עוקב אמיל אחר הפושע. לעזרתו מתגייסת פוני, ילדה עירונית חכמה שמגייסת למשימה את כל חבריה. חבורת הבלשים הצעירים מסתבכת בהרפתקאות מרתקות ומשעשעות. הסרט מוקרן בדיבוב עברי בלבד.

במאית: פרנצ'סקה בוך, 110 דקות, גרמניה 2001

הקרנות: אבן יהודה-לב; אילת- גיל; באר –שבע-אורי; בת ים - רב חן; הוד השרון-גיל; הרצליה- סטאר; חיפה- גלובוס, אורי; חדרה-לב; חולון- גלובוס; כפר סבא- גיל; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה-גיל; קרית אונו-רב חן; קרית ביאליק- קריון; קרית שמונה- גיל; ראשל"צ- גיל, הזהב; רמת גן- לב אלרם; רמת השרון- כוכב; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס, פאר.
 
לקחת יצירה קלאסית כזאת, ולעבד אותה לשנות האלפיים נשמע מיותר ומאוד מסוכן. למרבה הפלא, העיבוד המודרני חינני למדי - הוא מכיל הרפתקאות יצירתיות (בהם מסתייעים הילדים בטלפונים סלולאריים, ומחשבים), קטעי מרדף מותחים ביותר, הצצה לעולם התחתון של ברלין, סיור בנופי העיר, אבל הכי חשוב- הוא עדיין מצליח לתאר את החברות היפה בין הילדים, את התושייה שלהם ואת יכולת ההישרדות שלהם בעולם שנשלט כולו על ידי מבוגרים.

הנקודה החיובית בסרט היא שסוג המשפחות המתואר בו מודרני ושכיח מאוד בימינו אלו. רוב הילדים בחבורה, כולל אמיל עצמו באים ממשפחות חד הוריות או על סף גירושין. התיאור החי של המציאות המורכבת, ידבר אל ליבם של הילדים שמכירים מציאות זו מסביבתם. באתר של הסרט יש משחק משעשע.

להלן כמה ביקורות של ילדים שצפו בסרט:

אנדרו ביילי, בן 13 : הסרט עוסק בכוחם של ילדים. למרות כל הבעיות שלכל אחד מהבלשים הצעירים יש בבית, כאשר הם נמצאים ביחד הם מתחזקים ומסוגלים לפתור כל בעיה.

איימי מגוואן גרין, בת 12: אני מסכימה. אהבתי את הדמויות ואהבתי את הרעיון שהילדים הצליחו לעלות בחכמתם על זו של המבוגרים.

ג'וני קלרק, בן 12: הצילום היה מעולה, במיוחד במהלך סצינת המרדף, כשאמיל בורח מהמשטרה ברחובות העיר. הצילום גורם לך להיות מעורב לחלוטין, ואתה תוהה האם הוא יצליח להימלט.

 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

החתונה היוונית שלי, סקס ולוסיה, להשתחרר מטונגי, סוס פרא, היי ריסק
דמעות הנמר השחור, איטלקית למתחילים, פשוט נהדרת, זהות שאולה, לילו וסטיץ'

ארכיון הביקורות המלא


האם אתם מתכוונים לחרף את נפשותיכם ולנסוע לפסטיבל הקולנוע בירושלים? האם אלמודובר חוזר על עצמו? ומה לגבי וודי אלן?
על כל זאת ועוד, בואו לדבר בפורום הקולנוע של נענע

 

אתרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by