בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בודדת: כמו צמח בר 

בודדת: כמו צמח בר

 
 
אמיר עמרמי

שלמה בר מתרענן, שלומית אהרון בדרך למיינסטרים ותמיר חיטמן מעייף אך מסקרן

 
 
 
 
 
 
 
 
 

שלמה בר והברירה הטבעית – דרה (4:17)

בר אקטיבי (צילום: יח"צ)
 בר אקטיבי (צילום: יח"צ)   
מילים: יעל אופנבך
לחן: שלמה בר
עיבוד: שלמה בר, אילן בן עמי ויזהר אשדות
הפקה מוסיקלית: שלמה בר ואילן בן עמי

שלמה בר והברירה הטבעית בדרך לאלבום חדש, שיצא עשר שנים אחרי אלבום האולפן האחרון שלהם. חברי הלהקה שיתפו פעולה עם יזהר אשדות, שנתן חיים חדשים למוסיקה שלהם, כפי שניתן להתרשם לטובה מהסינגל הראשון.

האסוציאציה שעולה לי כשאני שומע על שילוב של מוסיקה אלקטרונית ומוסיקת עולם, היא מיקסים זולים, מסיבות טראנס, פטריות, אמנות בשקל והאופציה לעבור למקום שלא ידע חוטי חשמל. האסוציאציה הזו לא חלה על השילוב בין הברירה הטבעית ליזהר אשדות. המינון של הנגיעות האלקטרוניות ב"דרה" מדויק ולא דוחף את שלמה בר למחוזות רחוקים שאליהם אינו שייך, וההפקה לא בולעת את הקול הדומיננטי של בר.

הטקסט של יעל אופנבך, זוגתו שתחייה, מתחבר טוב עם הלחן וההפקה המוסיקלית, ונע בין כוונה עמוקה לבין מנטרה סבירה: "נקה את שחור הזפת ושלח את היונה, המים כבר שטפו את הדם מהאדמה, הקשת צבעה הכל כבר מקושט, זו דרך חדשה ובתוכה השקט שט". בקיצור – נהניתי. קדימה לאלבום.

לבית של שלמה
 

שלומית אהרון – מפץ גדול (3:30)

יודעת משהו על העולם הזה. אהרון (צילום: אבשלום לוי)
 יודעת משהו על העולם הזה. אהרון (צילום: אבשלום לוי)   
מילים: אדמית הראל
לחן, עיבוד והפקה מוסיקלית: נועם בורג

שלומית אהרון בדרך לאלבום חדש, שש שנים אחרי 'לאהוב יותר' (הד ארצי), עליו עבדה עם ירוסלב יעקובוביץ'. באלבום שבדרך היא משתפת פעולה בין יוצרים ותיקים לצעירים, ביניהם נועם בורג, שאמון על ההפקה המוסיקלית. לפני חודש יצא השיר 'כאן הבית' שהיה שיר פשוט וטוב, ששוב הציג את אהרון כמבצעת מצוינת, אך פחות העיד על קו רענן ומחדש.

בימים אלה יוצא השיר 'מפץ גדול' שמביא איתו את בשורה חמה. הטקסט של אדמית הראל קליל ופשוט, הלחן של בורג עטוף גם הוא בפשטות, והדגש המרכזי הוא בעיבוד ובההפקה המוסיקלית של בורג, שאותי החזיר להפקות טובות של לואי להב. גם את השיר הזה, כמו ב 'כאן הבית', הנחתה מחשבה הפקתית על הכנסת הרגשה של תנועה מתמשכת, באמצעות כלי ההקשה ומחלקת כלי הנשיפה שעושה עבודה טובה. למרות האזכור של לואי להב, אני לא משוכנע שיש כאן ניסיון להפוך את אהרון לריטה (היי, ריטה יש רק אחת). השיר הזה יכול לדחוף את אהרון חזרה אל המיינסטרים, בליווי משב רוח מרענן.

אנחנו גם ישבנו לדבר איתה
 

תמיר חיטמן – את ואני (ועלי השלכת) – 3:44

הקשר הצרפתי. חיטמן (צילום: אוסנת רום)
 הקשר הצרפתי. חיטמן (צילום: אוסנת רום)   
מילים ולחן: תמיר חיטמן
הפקה מוסיקלית: אורי זך

תמיר חיטמן, אח של ואחיין של, ממשיך את הקו המקצועי של המשפחה והוא בדרך לאלבום בכורה. הוא ויתר על לימודים בבוסטון (שכללו מלגה מלאה), חזר לארץ ולמד ברימון. אחרי סיום הלימודים בחר ללמוד ב'סורבון' בפריז. ההשפעות הצרפתיות שספג שזורות בסינגל הראשון והענוג שהוא מוציא.

חיטמן משתף פעולה עם אורי זך, שגם עבד על אלבום הבכורה של אחיו אוהד. זך, אגב, הוא בעלה של מירי מסיקה, לה כתב חיטמן את השיר 'מפלס מצב הרוח'. חיטמן, כפי שהוא מצטייר בשיר כבעל זהות שונה מזו של אחיו ודודו, אפלה וצרודה יותר.

השיר עצמו, מעט בוסרי בהשוואה לניסיון המקצועי הרב שיש מאחוריו. ההרמוניות פשוטות מדי ואינן יוצרות עניין, ומשרות על המילים הטובות של השיר עייפות מסוימת, שלא עושה עימן חסד. גם בפשטות צריך להיות קסם מסוים. עם זאת, משהו בקול של חיטמן גורם לי לחכות לראות מה יוליד יום.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by