בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הצילום הטוב ביותר 

הצילום הטוב ביותר

 
 
אפרת אסקירה וצוות האוזן השלישית

סצנות עקובות מדם, צילום וירטואוזי של הטבע או קומפוציזיות מורכבות? מי יקח את פרס הצילום?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הדרך לפרדישן

 
שנת הזכייה: 2003
הצלם: קונרד ל. הול
הבמאי: סם מנדס

הסיפור: בנו של מייקל סאליבן, רוצח שכיר בשירות המאפייה, הופך לעד למעשה רצח. סאליבן נאלץ להבריח את בנו ולחמוק מרוצח סאדיסט שנשלח על ידי המאפיה לחסל את העד הצעיר. במסעם הגורלי האב והבן מגלים את חשיבות הגאולה, את הכבוד וזה את זה.

למה הוא כאן: הול זכה באוסקר על הדרך לפרדישן לאחר מותו ובנו אסף עבורו את הפרס. בחייו הוא זכה בעוד שני פסלונים על אמריקן ביוטי וקיד וקסידי והיה מועמד בסך הכל ל-10 אוסקרים. הול נודע בצילומים בעלי קומפוזיציה מורכבת ובדרך לפרדישן הוא מיישם באפקטיביות את מסורת הפילם נואר, תוך שימוש בקונטרסטיות מרהיבה והדגשת אווירת הקדרות השורה על הסרט.


הטריילר של הדרך לפרדישן>>
 

להציל את טוראי ראיין

 
שנת הזכייה: 1999
הצלם: יאנוש קמינסקי
הבמאי: סטיבן שפילברג

הסיפור: הסרט נפתח באחת מסצנות הקרב המרשימות בתולדות סרטי המלחמה, המשחזרת את הנחיתה האמריקאית העקובה מדם בחוף אומהה שבנורמנדי, לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. הסרט מתאר את מסעה של קבוצת חיילים אל מעבר לקווי האויב במטרה לאתר את טוראי ריאן, ששלושת אחיו נהרגו במלחמה, ולהשיבו הביתה. במרכז הסרט עומדת הדילמה המוסרית: האם יש להקריב כיתת חיילים כדי להציל חייל בודד?

למה הוא כאן: יאנוש קמינסקי, הצלם המועדף על סטיבן שפילברג, אסף שלוש מועמדויות לאוסקר על סרטים שצילם עבור שפילברג, מתוכם זכה בפרס גם עבור רשימת שינדלר. בלהציל את טוראי ראיין, קמינסקי מדגיש באופן ריאליסטי ומצמרר את זוועות המלחמה תוך שימוש במצלמה חסרת מנוחה ובטכניקות חדשניות ליצירת צבעוניות דהוייה ותחושה כמו-דוקומנטרית.


הטריילר של להציל את טוראי ראיין>>
 

אפוקליפסה עכשיו

 
שנת הזכייה: 1980
הצלם: ויטוריו סטוררו
הבמאי: פרנסיס פורד קופולה

הסיפור: צוות ספינת סיור מקפיץ קצין מודיעין במעלה נהרות ויטנאם במטרה לחסל קצין בכיר שיצא מדעתו והקים לעצמו ממלכה אכזרית במעבה הג'ונגל. פרנסיס פורד קופולה העתיק את עלילת "לב המאפליה" של ג'וזף קונרד למלחמת ויטנאם ויצר משל על המלחמה בשיא כוחה וכיעורה: מהפנטת, מרשימה, אכזרית, מדממת, מפחידה ובעיקר בלתי נתפסת.

למה הוא כאן: ויטוריו סטוררו, שמאז אפוקליפסה עכשיו אסף עוד שני אוסקרים ומועמדות לפרס, עושה שימוש מבריק בתנאי השמיים ובפילטריזציה צבעונית להדגשת התחושה האופראית המקנה למלחמה תכונות מופלאות של גיהינום.

הטריילר של אפוקליפסה עכשיו>>
 
 

ימים ברקיע

 
שנת הזכייה: 1979
הצלם: נסטור אלמנדרוס
הבמאי: טרנס מאליק

הסיפור: פועל תעשייה נמלט משיקגו אל שדות החיטה הטקסניים יחד עם אהובתו המתחזה לאחותו ואחותו הקטנה. בעל החווה מתאהב בנערתו של הגיבור, והיא מצידה מסכימה להינשא לו בידיעה שהוא נוטה למות וכך השלושה יוכלו לרשת את החווה. התכנון מוביל, כמובן, לתוצאות טרגיות.

למה הוא כאן: בזכות היופי החזותי הנדיר והצילום הוירטואוזי של הטבע בשעות הקסם של השקיעה והזריחה. נסטור אלמנדרוס זכה באוסקר יחיד על ימים ברקיע ובעוד שלוש מועמדויות לפרס.
 

בארי לינדון

 
שנת הזכייה: 1976
הצלם: ג'ון אלקוט
הבמאי: סטנלי קובריק

הסיפור: אחד מסרטיו הפחות מוערכים של סטנלי קובריק מתרחש באנגליה של המאה ה-18. בארי לינדון הוא בן איכרים המתגייס ועורק מצבא הוד מלכותה, הופך למרגל, לפלייבוי ולמהמר בדרכו מעלה בסולם המעמדות.

למה הוא כאן: ג'ון אלקוט וסטנלי קובריק חברו יחד לצילום בארי לינדון. השניים פיתחו עדשות מיוחדות לצילום סצינות פנורמיות רחבות שהתבססו על ציורים בני המאה ה-18. כל הסרט צולם באור טבעי או לאור נרות, בכדי להציג את המאה ה-18 כפי שנראתה לבני תקופתה.

הטריילר של


לחזרה לפרויקט ולבחירת המועמדים לחץ כאן >>

פרוייקט האוסקר של האוסקרים נערך בשיתוף עם ספריית האוזן השלישית>>
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by