בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הבמאי שמעולם לא זכה  

הבמאי שמעולם לא זכה

 
 
אפרת אסקירה וצוות האוזן השלישית

מרטין סקורסזה, צ'ארלי צ'אפלין או אלפרד היצ'קוק האם גם אצלכם הם לא יזכו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

צ'ארלי צ'פלין

 
הכי קרוב לאוסקר: גדול במאי הסרט האילם מעולם לא זכה באוסקר בקטיגוריה תחרותית. כשחקן היה מועמד לפרס על הדיקטטור הגדול ופעם נוספת על הקרקס אולם שמו הוסר מרשימת המועמדים. כתסריטאי זכה במועמדות אחת על מסייה ורדו ואת האוסקר אסף רק עבור הפסקול של אורות הבמה.

סרטים נבחרים: הדיקטטור הגדול, אורות הכרך, הנער, הקרקס, אורות הבמה, מסייה ורדו, זמנים מודרניים.

מגיע לו: על השכלול הגאוני של הקולנוע כאמצעי ליצירת מצבים קומיים ומלודרמטיים, לעתים קרובות תוך שילוב בין השניים. על הדמות הבלתי נשכחת של הנווד הקטן ועל הפיכת שיטת הכוכבים ההוליוודית לכה אפקטיבית.
 

מרטין סקורסזה

 
הכי קרוב לאוסקר: ככל הנראה גדול מפספסי האוסקרים. סקורסזה היה מועמד לפרס 6 פעמים ומעולם לא זכה. מביכה עוד יותר העובדה שסקורסזה הפסיד את הפסלון פעמיים לקלינט איסטווד.

סרטים נבחרים: נהג מונית, השור הזועם, צבע הכסף, החבר'ה הטובים, פסגת הפחד, עידן התמימות.

מגיע לו: על החייאת הקולנוע האמריקאי לאחר תום התקופה הקלאסית ועל הצבת הגיבור החריג, האלים והמרדן במרכז הבמה והנפתו לדרגת קדוש מעונה. על שליטתו האין סופית בתולדות הקולנוע ובמבע הקולנועי, שליטה שהביאה ליצירותיו וירטואוזיות ושיאים של רגש.
 

סטנלי קובריק

 
הכי קרוב לאוסקר: קובריק היה מועמד לאוסקר 5 פעמים וזכה רק בפרס משני עבור האפקטים המיוחדים ב-2001: אודסיאה בחלל. ב-1999 הוא מת ללא אוסקר אחד לרפואה.

סרטים נבחרים: התפוז המכני, 2001: אודסיאה בחלל, פול מטאל ג'אקט, The Killing, הניצוץ, לוליטה, ד"ר סטריינג'לאב.

מגיע לו: על השימוש בכל ז'אנר קולנועי אפשרי על מנת להעמיק את הדיון הפילוסופי במצב האדם. על העובדה ששוב ושוב הצליח להמציא מחדש את אומנות הקולנוע. על קלאסיקות דוגמת התפוז המכני שייצר דור חדש של פושעים קולנועיים מופרעים ומחוננים.
 
 

רוברט אלטמן

 
הכי קרוב לאוסקר: רוברט אלטמן צבר לאורך הקריירה 5 מועמדויות לאוסקר ופרס מפעל חיים אחד, אך מעולם לא זכה בפרס בקטיגוריה תחרותית.

סרטים נבחרים: תמונות קצרות, השחקן, מאש, נאשוויל, פארק גוספורד.

מגיע לו: על יצירת סגנון חדש בתחום הדיאלוג הקולנועי והמיזנסצינה על ידי שימוש בשוטים ארוכים ולהקות מרובות משתתפים. על אינטראקציה בין הדמויות המייצרת תחושת ריאליזם בלי לוותר על האלגנטיות. על מלחמתו העיקשת בממסד הבוהמייני ועל נצחונותיו הקטנים-גדולים.
 

אלפרד היצ'קוק

 
הכי קרוב לאוסקר: היצ'קוק היה מועמד לאוסקר 6 פעמים ומעולם לא זכה. כדי להוסיף חטא על פשע, רבקה שלו זכה באוסקר לסרט הטוב אבל הפסלון הלך למפיק הסרט והיצ'קוק נותר מיותם.

סרטים נבחרים: פסיכו, החלון האחורי, מזימות בינלאומיות, רבקה, מארני, ורטיגו, הציפורים.

מגיע לו: על שהפיח חיים באומנות השביעית תוך שהוא שכלול אינסופי של אמצעי המבע השונים. על הפרפקציוניזם הבלתי נלאה. על יצירות הסטורי-בורד שהיו מופת לדורות. על כך שהיה השראה מתמדת לכל יוצר קולנוע שאי פעם עסק בז'אנר סרטי המתח והאימה. על הנחלת איכות בריטית בפשטות אמריקאית.



לחזרה לפרויקט ולבחירת המועמדים לחץ כאן >>

פרוייקט האוסקר של האוסקרים נערך בשיתוף עם ספריית האוזן השלישית>>
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by