בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
כוכביהם דורכים 

כוכביהם דורכים

 
 
אמיר עמרמי

הראל סקעת סודק את הלב, שי גבסו מתבגר ואפרת בן צור ייחודית ומקסימה. אמיר עמרמי מגיש ביקורת סינגלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הראל סקעת – ואת (3:39)

יוצא מן הכלל. סקעת (צילום: רונן אקרמן)
 יוצא מן הכלל. סקעת (צילום: רונן אקרמן)   
מלים ולחן: קרן פלס
הפקה מוסיקלית: יזהר אשדות

שוב ושוב אני לוחץ כל כפתור הפליי במערכת, מאזין בשקיקה לסינגל הבכורה של הראל סקעת ותוהה האם באמת הגיעו הימים הטובים או שמא חלום אני חולם. "ואת" הוא הדבר הכי טוב שיצא לי לשמוע מכל פליטי 'כוכב נולד' לדורותיו.

אני לא מתבייש לומר שהראל סקעת מרגש אותי. הכניסה שלו ושכמותו לשורת המתמודדים של "כוכב נולד" הפכה אותה משעשועון מצליח למשהו יומרני שמבקש להפוך את התרבות בארץ. לצערי הרב, זה גם הצליח. נו שויין, הרי אין בכוחי לשנות את העולם.

ואז הגיע השיר הזה - בלי הפקה גרנדיוזית, בלי פזמונאות בשקל וסיסמאות לא מובנות שלא מצליחות להתרומם, ובלי עבודה עם מספר מפיקים. פשוט שירה אמיתית וכנה. סיפור שסופר אינספור פעמים, אבל עם מלים שחודרות וביצוע שמשאיר אותך עם סדק בלב ורצון לעוד.

מבחינה הזאת, הראל סקעת הוא היוצא מן הכלל שגם מעיד עליו. אני ממתין בטוב לאלבום הבכורה שלו - כבר הכנתי חבילת טישו, למקרה הצורך.

לאתר הרשמי
 

שי גבסו – במקומי (3:33)

לוקח את עצמו ברצינות. גבסו (צילום: אלעד וייסמן)
 לוקח את עצמו ברצינות. גבסו (צילום: אלעד וייסמן)   
מלים ולחן: שי גבסו
עיבוד: תומר הדדי
הפקה מוסיקלית: תומר הדדי ושי גבסו

אם כבר בפליטים עסקינן, אז אין סיבה שנפסח על הפליט הראשון שהפיץ את בשורתו המוסיקלית. אני זוכר את הרגע שבו שמעתי את 'יום או יומיים' מאלבומו הראשון, שבקע ממקלט הרדיו של מכוניתי. אני זוכר ששאלתי את עצמי מי זה הזמר הזה, יען כי היה משהו בשיר שתפס את האוזן. עם זאת, האלבום הראשון לא חבק רגעים שהוספתי לפסקול של החיים שלי.

סינדרום האלבום השני אינו חל על המקרה הזה. הנה מגיע השיר החדש של גבסו, ובהחלט נשמע שהבחור לוקח את עצמו ברצינות. הקול שלו נשמע הרבה יותר טוב מהאלבום הקודם וגם השיר נשמע די מבטיח. הלחן וההפקה מעידים על בגרות מוסיקלית ועל כברת דרך שגבסו עבר בתור כותב ויוצר.

"לא רציתי ללכת, לא רצתי להיות שם, כשהגיע הסוף, ביקשתי להיות סתם, האור המהבהב, פסק היות קיומי, אני השארתי מילים, דיברו במקומי". שיר של שלושה בתים קצרים והגשה בהחלט טובה. אילו גבסו לא היה כוכב בטרם הוציא שיר לרדיו, אני מניח ששיר כדוגמת הסינגל הזה, היה בין הדברים הראשונים שהוא בכלל היה מוציא לרדיו. לי נשאר רק לקוות שהסינגל הבא, כל שכן האלבום כולו, לא יוציא לי את הרוח מהמפרשים, כמו קודמו.
 

אפרת בן צור – כל יום (3:15)

השנים שעברו. בן צור (צילום: יח"צ)
 השנים שעברו. בן צור (צילום: יח"צ)   
מלים ולחן: אפרת בן צור
עיבוד והפקה מוסיקלית: עודד פרח

משהו באלבום הבכורה של אפרת בן צור ("צוללת" / נענע דיסק), שיצא לפני כחמש שנים, גרם לי לא לחבב אותה במיוחד. כעבור שמיעה של כמה רצועות באלבום, נשברתי. יכול להיות שהיה זה הקול הגבוה מדי שלא מצאתי בו חן, או שמא היו אלה השירים עצמם שהמושג 'אלטרנטיבי' ריחף מעליהם כבלון צפלין, והקשה עליי להתחבר.

היום, כשאני מקבל לידי את הסינגל השני מהאלבום הבא שלה, אני מעדיף לתרץ את הרתיעה שלי ממנה בעובדה שהייתי נער חסר סבלנות אחרי שירות צבאי. הסינגל הראשון שיצא, "אבוא אליך" בהפקה מוסיקלית של פיטר רוט, העיד כי ללא ספק משהו השתנה הן באפרת בן צור והן בכותב שורות אלה. היה נדמה כי הראשונה פיתחה את הקו האמנותי שלה וכי האחרון פשוט התבגר.

ב"כל יום" שיוצא עכשיו לפני צאת האלבום, ניתן לעמוד על האיכויות של בן צור כיוצרת ומבצעת - יש לאפרת קסם והגשה ששמורים אך ורק לה. עם זאת, הפן הטקסטואלי אינו כובש במיוחד וכולל כמה משפטים כלליים שאינם עומדים בקו אחד עם השירה והמוסיקה. "כל יום נתרחק קצת יותר, עד שלא נרגיש ככה נוותר, שמש גולשת מצד לצד ירח מטייל, אני אוהבת אותם יותר ויותר". יש תחושה שהטקסט בא לשרת את קולה של בן צור, ולא עומד בזכות עצמו.

נכון לעכשיו, נראה לי שזה יהיה הכי נכון פשוט לשים יד שוב על אלבום הבכורה שלה ולנסות להחזיר את השנים שהלכו לאיבוד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by