בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בסימן בינוניות  

בסימן בינוניות

 
 
אמיר עמרמי

השיר של גורדון בינוני, שחר סוויסה לא מסתמן כהבטחה ורפאל דהאן מכוון נמוך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

טל גורדון – לחכות (3:46)

כנראה ונצטרך לחכות עוד קצת. גורדון (צילום: יח"צ)
 כנראה ונצטרך לחכות עוד קצת. גורדון (צילום: יח"צ)   
מלים ולחן: טל גורדון
עיבוד והפקה מוסיקלית: עופר קורן ושיקו פלדמן

הסינגל השני מתוך האלבום החדש של גורדון מגיש לנו אותה מעט יותר קודרת מהסינגל הראשון, "עורבים", שהיה מוצלח. בעוד שהשיר הראשון היה סוג של הוראות הפעלה לחיים קלים ונוחים, הטקסט של "לחכות" הוא מעט יותר קרוב: "מרגישה בחוץ את התנועה, אבל לא פותחת את הדלת, כבר עברו יומיים או שלושה, במבט מזוגג מול טלוויזיה מדברת... לחכות למה שלא יקרה, ללכת לאיבוד".

בניגוד לקודמו, שהיה נטול מבנה רגיל, "לחכות", בנוי במבנה של בית ופזמון, אולם הרבה פחות מעניין ולוקה בפזמונאות יתר. לכאורה, הטקסט אישי יותר. גורדון מדברת על עצמה בגוף ראשון, אך האמירה "לחכות למה שלא יקרה" לא מצליחה להעביר תחושות האובדן והתהייה שמובעת בבתי השיר.

זו תהיה הפרזה לומר שהשיר הזה צועק פלייליסט, אבל הוא לא רחוק מזה. נדמה שהפזמון החוזר דחק הצידה את השיר. ההפקה המוסיקלית של קורן ופלדמן טובה, כרגיל, אך, כאמור, ההרגשה הכללית היא שהשיר אינו שלם. אם היה לי סולם ציונים, הייתי ממקם אותו איפה שהוא באמצע.
 

שחר סוויסה – מסיבה (3:03)

הו, הא, מי זה בא? ש"ס (צילום: יח"צ)
 הו, הא, מי זה בא? ש"ס (צילום: יח"צ)   
מלים ולחן: שחר סוויסה (ש"ס)
עיבוד והפקה מוסיקלית: פילוני

מזה זמן שאני מחכה לחומר מבית היוצר של ש"ס, מאז ששמעתי אותו מתארח אצל אמנים אחרים ומייצר עניין עם האנרגיות החמות שיש בו. שיר הביכורים שלו הוא בבחינת קפיצה עצבנית אחורה, ביחס למוסיקת ההיפ הופ בארץ.

הקומוניקט המצורף לסינגל העיד כי סוויסה הוא "הפה הכי גדול בשכונה", אך לא מצאתי רמזים לכך במילות השיר. על ההפקה המוסיקלית חתום פילוני, שגם עומד מאחורי אחת ההצלחות הגדולות של שב"ק ס' - מוקי. עם זאת, אין שום רמז למוסיקלית ולכשרון של פילוני בהפקה הנוכחית.

הסינגל, שמנסה להיות שיר מסיבה קליט וכיפי, אינו מצליח לייצב את סוויסה כהבטחה הבאה של ההיפ הופ בארץ, או כנקודת ציון על המפה התרבותית. הניסיון ליצור הדים ולזעזע את רחבות הריקודים, מותיר אותנו עם משהו לחלוטין לא מקורי, שרק מזכיר לי למה ויתרתי על מסיבות, אי שם בשלהי השמינית.
 

רפאל דהאן – תני לי סימן (3:55)

אתם זוכרים את השירים? רפאל דהאן (צילום" עמירם בן-ישי)
 אתם זוכרים את השירים? רפאל דהאן (צילום" עמירם בן-ישי)   
מלים: חזי ששון
לחן: רפאל דהאן
עיבוד והפקה מוסיקלית: אורן איתן

מזהים את הפנים בתמונה? זהו רפאל דהאן, חבר להקת "עדן", שהופיעה באירוויזיון 1999. דהאן עובד על אלבום הבכורה שלו מזה שנתיים, וזה בכל זאת מעניין שהשיר יוצא בסמיכות לזכייתו של אדי בטלר, גם הוא יוצא הלהקה, בקדם האירווזיון לפני כמה ימים. עם זאת, יחסי ציבור בריאים לא הזיקו לאף אחד.

נדמה כי בתעשיית הפופ מתבססים אך ורק על האיכות הוויזואלית של הזמרים. משלבים כמה ביטים מקפיצים, מזמינים את סינגולדה שיוריד טייקים טובים של גיטרה, ושוכחים שמדובר באמנות. עם הזמן נדמה כי חלף ז'אנר הפופ האיכותי מהעולם.

שיר הביכורים של דהאן בנוי מכל המרכיבים הנכונים מהם בונים שלאגר. יש לו פזמון קליט ומדבק שגורם לראש לנוע עם הקצב, ושירה טובה, וכמובן, לוק נכון. אך האם זה יותר מדי לבקש ממוסיקת פופ בארץ ומניצני סול ו- R&B שיכוונו מעט יותר גבוה, ואולי, חס וחלילה, לייצר שיר של ממש? מי אמר שאי אפשר גם ליהנות אמנותית ממוסיקת ריקודים?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by