בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
על קו הזינוק 

על קו הזינוק

 
 
אמיר עמרמי

ניר סנדץ' עוד לא הצליח להתברג לפלייליסט של גלגל"צ, אבל לא אומר נואש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חולה על לאה. ניר סנדץ' (צילום: שרון דרעי)
 חולה על לאה. ניר סנדץ' (צילום: שרון דרעי)   
לפני שהחל לעבוד על אלבום הביכורים שלו "ככה מקרוב" (התו השמיני) שיוצא בימים אלה, הקיף את עצמו סנדץ' באנשים טובים מהתעשייה. על ההפקה המוסיקלית של האלבום אמון אורי זך, בעלה של מירי מסיקה, שהפיק אותה, את אוהד חיטמן, את איה כורם ועוד ידו נטויה. זך קרא לקרן פלס, כותבת ויוצרת, שתבוא לעשות הפקת שירה וסנדץ' עצמו התארגן על כותבים כמו לאה שבת, אסתר שמיר, שלמה יידוב וגלי שגיא, ויצא חדור אמונה לקרב. נשמע מבטיח, נכון? אז זהו שלא בדיוק. סנדץ' טרם התברג לפלייליסט של גלגל"צ, אבל הוא כולו דרוך כרובה, מחזיק את המושכות בכל הכוח ודוהר לעבר קו האופק של ההצלחה.

ניר סנדץ' (29) נולד בת"א וגדל ביהוד (יהודי, אם תרצו), והחל לשיר כבר בימי הגן. "לא רק שם", הוא מספר "המשכתי לטקסים בבית ספר, תחרויות, הכל". את ימי התיכון העביר במגמת מוסיקה ותיאטרון של תיכון אמנויות בת"א. משם ניסה להתקבל ללהקה צבאית, אך האחרונה סגרה בפניו את שעריה אחרי כמה שלבים. סנדץ', מצדו, מברך על העניין: "אני שמח שלא התקבלתי. יש בלהקות הצבאיות את ההעמדה הזאת של הזמרים וסוג של שטנץ שאני מאוד לא אוהב".

אני מניח שאם כן היית מתקבל, היית חושב אחרת.
(צוחק) "יכול להיות. אבל יש משהו בדרך העצמאית שהלכתי בה, שאני מאוד מאמין בה. התחלתי בחיפושים אחר כיוונים, הלכתי לעבוד בחנויות דיסקים, התחלתי ללמד מוסיקה ועל הדרך גם לאסוף חומרים".

סנדץ' הקים את להקת הרוק "שום דבר קדוש" עם חבר מרעיו, שהוציאה מספר שירים לרדיו ונתנה כוחה במועדונים המקומיים בת"א ("לוגוס, לדוגמא"), עם יציאות פה ושם לפריפריות כמו חיפה ונתניה.

ניסיונות הנסיקה של ההרכב לא צלחו, וסנדץ' שם פעמיו אל קריירת סולו. כבר בשלב הזה של חייו, יצר סנדץ' קשר אישי עם לאה שבת, שהתפתח לקראת עבודה משותפת. "ההיכרות שלי עם לאה הייתה דרך רונית שחר" פורש סנדץ' את השתלשלות האירועים, "לימדנו יחד בקונסרבטוריון, ואני עוד עבדתי עם ההרכב הישן שלי. שאלתי אותה אם היא רוצה לעזור בהפקה מוסיקלית, או כל דבר אחר, אבל היא לא הייתה בעניין. היא הציעה את לאה, שהגיעה לשתי חזרות וזה די נגמר שם. הקשר בינינו הלך והתחזק ונהיו חברים טובים. כשאמרתי לה שאני הולך על זה לבד, אז היא אמרה לי שהיא איתי".

לא חשבת שאתה קופץ קצת מעל הפופיק?
"אם היו לי מחשבות כאלה, אז הם נוטרלו, כי כל מפגש איתה היה כיפי ונעים. רק בדיעבד, התחלתי להתעסק במחשבות האלה. אחרי שהסקיצות הראשונות היו גמורות, עוד לפני שפנינו לאורי, רצו לי מחשבות אם אני מתחבר לחומר ולשירים שלה, ואם לא כדאי שאני אכתוב הכל, אבל כשהסתכלתי על כל מה שנאסף, הגעתי למסקנה שבאותה מידה אני הייתי יכול לכתוב את זה. מאוד התחברתי לשירים".

איך בחרתם את השירים? אמרת "אמן" על כל דבר?
"הייתי נפגש איתה ומספר לה על דברים שאני מרגיש והיא הייתה כותבת על זה שיר. ממש כמו השיר 'כמו שבטבע' שפותח את האלבום".
 
מקווה לטוב. סנדץ' (צילום: שרון דרעי)
 מקווה לטוב. סנדץ' (צילום: שרון דרעי)   
סנדץ' המשיך לחפש כותבים ויוצרים לאלבום הבכורה שלו. הוא יצר קשר עם שלמה יידוב שהלחין שיר ששלח לו, ואסתר שמיר כתבה שלושה שירים. היא גם הייתה זאת שחיברה בין סנדץ' למפיק המוסיקלי, אורי זך.

למרות כל השמות הגדולים, לא זכור לי באזז כלשהו. קצת פספוס, לא?
"האמת היא שבתקופה האחרונה אני מתחיל לקדם דברים לבד, כי אני רואה שדברים לא זזים בדיוק כמו שאני רוצה, וזה קצת פספוס. אסתר ושלמה, למשל, הם אנשים שאני מעריך כבר שנים, וגדלתי על השירים שלהם. פשוט שלחתי סקיצות להמון יוצרים, ציינתי שאני מוציא אלבום בקרוב ושאני אשמח אם הם יכתבו לי. הגיעו הרבה תגובות. יש כאלה שלא היה לי מקום לשירים שלהם, כמו אילן וירצברג וחמוטל בן זאב. פשוט לא היה מקום".

סנדץ' מדבר על הכל בענווה מסוימת. הוא ידע שישאלו אותו על התעוזה והיומרנות, ולכך הוא הכין תשובה מראש. "אם אני אתחיל לחשוב מה כולם יגידו, אני לא אצא מזה. תמיד יהיה לכל אחד מה לומר, אם זה טוב ואם זה רע. אמרתי לעצמי שאני הולך עם האמונה שלי ועם הכותבים שלי, ופשוט מקווה לטוב".

נשמע כאילו האלבום שלך לא מנסה לחדש או לרענן את הנוף הקיים.
"אני לא חושב שחידוש זה משהו צריך להביא כל הזמן. קח למשל את החומרים של מירי מסיקה. אין בהם משהו חדש שעדיין לא שמענו. העניין הוא שלמירי יש קול מדהים וזה פשוט עובד".

החיבור בין סנדץ' לאורי זך היה מיידי. האחרון רתם גם את קרן פלס למאמץ המשותף. לצד כל המקדמים הגבוהים הללו, סנדץ' קיבל פרגון מתחנות רדיו רבות ("היו לי המון ספיישלים בתקופה האחרונה") אך לא הצליח להתברג לאם כל התחנות - גלגל"צ. "הוצאתי לרדיו שלושה סינגלים", מסביר סנדץ' את הלך העניינים, "המסר שקיבלנו מגלגל"צ הוא שהכתיבה של לאה שבת קצת מיושנת בשבילם. אני עכשיו מנסה להוציא שיר נוסף שאני כתבתי ומקווה לטוב. תראה, מאוד חשוב לי להיות שם - יש להם אימפקט מאוד חזק - אבל אני לא מחכה להם. אני כבר יוצא להופעות ומוציא קליפים לערוץ 24, ואם אני אחכה להם, זה יכול לקחת עוד הרבה זמן".

אז הזמר העולה אינו מחכה לדבר, ופועל על פי צו לבו. "באופן כללי, זה הולך קשה, אבל האנשים סביבי מאוד תומכים. גם אורי, למשל, שהוא גם מפיק עכשיו את איה כורם, והיא כן נכנסה לפלייליסט, מאוד מפרגן ומאמין, והחברים תומכים, התו השמיני תומכים, וזה מרים אותך להמשיך הלאה".

אפרופו אורי, הוא בטח יודע איך העניינים מתנהלים. זה לא משהו שעלה בתהליך העבודה על האלבום?
"היו לנו 25 שירים ומתוכם נבחרו 10, ואורי אהב את כולם. גם אני אהבתי, אבל הייתה לי תחושה שמשהו אולי התפספס, אבל בסוף ירדתי מזה. זה האלבום ואני מאוד שלם איתו. הייתה לי שיחה איתו על זה, אבל אני מניח שגם בעוד 10 שנים אני אסתכל על האלבום ואחשוב איך הייתי עושה את הדברים קצת אחרת".

אתה מקנא באיה כורם?
"לפעמים. יוצא לי לחשוב למה אני לא מצליח ואני נהיה רגיש כזה, ולפעמים אני מתעצבן. אני יושב וחושב, ופתאום שומע שיר שלה ברדיו. אבל אני מאוד אוהב אותה, את השירה ואת הכתיבה שלה ואני מאמין שכל המחשבות האלה זה להתעסק בשטויות. זה לא עוזר להיות ממורמר. שום דבר טוב לא יצא מזה. אני הולך לכיוון של עשייה ושומר על חיוביות".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by