בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
סקין דיפּ  

סקין דיפּ

 
 
אורנה לב טוב

מבט מעמיק על העבודות הפופיות למראה ב"סלברטי סקין" מגלה עומק רגשי

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)
 מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)    
תערוכתה של האמנית מיכל בנדרסקי, "Celebrity Skin", הינה התערוכה השישית של הגלריה השיתופית אלפרד, גלריה שנפתחה לפני כחמישה חודשים (ספטמבר 2005) על ידי קבוצה של אמנים צעירים. חלל הגלריה הקטן למדי, מעוצב כך שחלון הראווה של הגלריה הפונה לרחוב פלורנטין, מתפקד כחלל תצוגה בפני עצמו, מה שמאפשר לייצר סוג של דיאלוג עם הרחוב והקהילה.

למרות ההבנה הבסיסית שהגלריה החדשה לא אמורה לענות על סטנדרטים גבוהים של מקצועיות, חבל שלא השקיעו מחשבה בהעמדת התערוכה באופן קצת יותר מקצועי וויתרו, לדוגמה, על כתיבת שמות העבודות בתערוכה עצמה, ולא רק בתיק העבודות של האמנית. יחד עם זאת, ראוי לזכור שעצם הרעיון של חבירת אמנים לעבודה משותפת תחת קורת גג אחת, הוא ללא ספק רעיון שיתופי יפה, שמאיר אספקטים חיוביים בעולם האמנות הישראלי, שבדרך כלל נתפס כזירה תחרותית שבה כל אמן פועל במרחב האישי שלו.
 
מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)
 מתוך התערוכה (צילום: יח"צ)   
בדף המידע אודות התערוכה, ניתן לקרוא כי האמנית: "עוסקת בדימויים נשיים אלטרנטיביים הלקוחים מתרבות השוליים של עולם הפופ, הרוק והקולנוע. הדימויים מייצגים אלימות כוחנית המופנית פנימה וממוקדים אל עבר סוג מסוים של ייצוג נשי המתאר קלישאות של הרס עצמי, אובדנות, חוסר שקט וחוסר יציבות". ואכן, כבר מהעבודה שממוקמת בחלון התצוגה ומופנית אל הרחוב, ניתן לשים לב לדימוי החזק של נפילה והתרסקות, שמצליח מצד אחד לשמר את הממד הריאלי של נפילה מוחשית וקונקרטית, ומנגד לקיים גם מימד פרום של נפילה במובן היותר מופשט, על ידי טשטוש הקונטרסים ויצירת תחושה חזקה של סחרור ונפילה על ידי אלמנטים ציוריים אקספרסיביים ומופשטים.

השילוב המעניין בין היכולת לייצר דימוי של אובייקט קונקרטי בעל נפח ריאליסטי, ובמקביל לכך, להקנות לעבודה נפח הזוי אשר מנתק אותה מההקשר המציאותי, מופיע כמעט בכל העבודות המוצגות בתערוכה. בנוסף לכך, ניתן לראות את המתח שנבנה בין החוץ לפנים, את הנזילות של הגבולות שמומחשת על ידי נזילות הצבע שמעמם את הגבולות הברורים ההתחלתיים ויוצר תחושה של דיסהרמוניה. נזילות זו מאוד בולטת באחד מהפורטרטים של פני אישה, שמכילים בו זמנית את המושלמות הראשונית ומנגד את הטשטוש של משיחות המכחול שהופכות אותם לפגומים, משיחות שמעלות את האסוציאציה של מריחת איפור ונזילתו על הפנים.
 
 
 
כמעט כל העבודות המוצגות בתערוכה הן גדולות מימדים ומרשימות באופן שבו הן מייצרות דימויים מענייניים של דמויות אשר נתפסות בתחילה כדמויות שטוחות, פופיות ופלקאטיות, אך במבט מעמיק יותר, ניתן להבחין בכאב וברגש שעובר באופן כן ולא שטוח כלל וכלל.

בדף המידע המצוי בגלריה עצמה (חבל שלא ברור מי ניסח אותו והאם מדובר באמנית עצמה או לא), נכתב אודות "הדימוי, המכיל בתוכו אלימות, מטופל באופן אלים וכתוצאה מכך מגיע למצב של היטמעות דו כיוונית והשלכה דו כיוונית של כאב". ואכן, מרבית העבודות מעוררות תחושה חזקה של אלימות פנימית המופנית פנימה, או אלימות מוחצנת שמטרתה להחצין את הכאב הפנימי החוצה.

זוהי תערוכתה השלישית של מיכל בנדרסקי, בוגרת המדרשה לאמנות. תערוכותיה הקודמות:
2005- "יולי" - תערוכת בוגרים של המדרשה לאמנות, "Intro" -2005 - תערוכת הפתיחה של הגלריה השיתופית אלפרד.



"סלבריטי סקין"/ מיכל בנדרסקי
הפתיחה: יום חמישי, ה- 16 במרץ 2006,
נעילה:14/4/2006
שעות פעילות הגלריה: ב'-ה': 17:00 – 22:00, ו': 10:00 – 14:00
פלורנטין 13, תל-אביב, טלפון: 03-6814410
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by