בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שווה צפיה: סנדרה בולוק פותרת תעלומת רצח 

שווה צפיה: סנדרה בולוק פותרת תעלומת רצח

 
 
אודליה ברקין

סנדרה בולוק פותרת תעלומת רצח, מתיו מ'קונהי קוטל דרקונים, גאי פירס שודד בנקים והבמאי האיראני מג'יד מג'ידי מוציא סרט חדש. המהירים יוכלו לראות את ג'ניפר לופז מכסחת את הצורה לאיזה זכר לא חביב בקרב מגע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ZOOM IN סנדרה בולוק

איזה מאמי
 איזה מאמי   
סנדרה בולוק נולדה ב 1964, לאם זמרת אופרה, ולאב שהוא מורה לפיתוח קול. חצי מילדותה עברה עליה באירופה, עת ליוותה את אמה בהופעותיה, והיא דוברת גרמנית שוטפת. בולוק, שחגגה יום-הולדת 38 בסוף יולי השנה, נחשבת לשחקנית שכולם אוהבים לאהוב. דודות זקנות מתמוגגות ממנה ובחורים חנונים במיוחד מפנטזים עליה. היא הוכתרה כ"מותק של אמריקה" וטיפחה תדמית של בחורה טובה מבית טוב.

הקריירה של בולוק ידעה עליות ומורדות רציניים. היא התחילה בטלוויזיה בסיטקום הכושל "נערה עובדת"- עיבוד לסרט בכיכובה של מלני גריפית'. לקולנוע היא הגיעה במקרה, ועלתה לתודעה הציבורית בעקבות תפקידה בסרט "איש ההרס", לצד סילבסטר סטאלון. אבל הפריצה הגדולה באמת שלה הגיעה בעקבות "ספיד" (1994) לצדו של קיאנו ריבס. הבמאי, שבחר אותה לסרט, נאלץ להילחם במנהלי האולפנים שקיוו שאת התפקיד תאייש בלונדינית מאובזרת היטב חזותית, ולא שחרחורת עכברית. בראיונות היא מספרת שבחיים לא חשבה שסרט על אוטובוס יוכל לפתוח לה כל דלת אפשרית.
 
כעורה ומגושמת, אבל סוכנת FBI
 כעורה ומגושמת, אבל סוכנת FBI   
בשנת 1995, כיכבה בולוק בקומדיה הרומנטית המצליחה "בזמן שישנת" בתפקיד שיועד במקור לדמי מור החתולית, ואז פרנסה את חלומותיהם הארוטיים של אוהבי המחשבים ברחבי העולם בתור אנג'לה, מתכנתת המחשבים, במותחן המאוד בינוני, "הרשת" (1995).
בולוק, שאחר כך ככבה בשורה של סרטים לא עקרוניים, נבחרה על ידי הקהל לבחורה שמקבלת את ההחלטות הכי גרועות בנוגע לקריירה שלה, וזאת בעקבות הסכמתה לככב ב"ספיד 2" שהיה כישלון מוחלט (יחד אתה זכה בתואר גם השחקן טום סלק על כך שסירב לככב בסדרת סרטי אינדיאנה ג'ונס). היא הקימה חברת הפקות משל עצמה, התנסתה בבימוי וחזרה לתודעה הציבורית לפני שנתיים בקומדיה רומנטית "להתאהב בסערה" מול בן אפלק, האיש והלסת.

בסופו של דבר, התפקיד שהתאים יותר מכל לדימוי הציבורי שלה, הוא תפקיד סוכנת ה-FBI הכעורה והמגושמת שמשתתפת בתחרות מלכת היופי ומגלה את בטחונה העצמי ב"איזה מין שוטרת", סרטה הקודם. בולוק טיפחה תדמית מתקתקה ואנושית כבחורה הלא מוצלחת במיוחד (ולעיתים אפילו דפוקה לגמרי כמו ב"להתאהב בסערה" או "משב של תקווה"), לא יפה במיוחד, ולא חכמה במיוחד, שמצליחה בסופו של דבר להשיג את הבחור ולהגשים את חלומותיה. היא מין אנדרדוג שקל מאוד לאהוב או לחלופין לא לסבול לחלוטין. היום עולה מותחן חדש בכיכובה.
 

נוסחה לרצח

בולוק ואקדח
 בולוק ואקדח   
MURDER BY NUMBERS

סנדרה בולוק היא קייסי מייווטר, בלשית משטרה שיחד עם עמיתה (בן צ'פלין) עובדת על רצח של נערה צעירה. משהו בפרטי אותו רצח נראה לה מושלם מדי. כל העקבות מובילים לחשוד העיקרי, והוא כשלעצמו, נראה בדיוק האדם שמסוגל לרצוח מתוך בדידות ושיגעון. האינסטינקטים שלה מורים לה לחקור דווקא את ריצ'ארד (ריאן גוסלינג), אחד התלמידים החתיכים והפופולריים ביותר ואת ג'סטין(מייקל פיט), אינטלקטואל חובב ניטשה, תלמיד אף הוא. לכאורה אין ביניהם שום קשר אבל לאט לאט, תוך שהיא מסתמכת על זיכרונות כואבים מעברה שלה, מגלה קייסי את הנוסחה מאחורי הרצח ואת האשמים האמיתיים. דרמת מתח.

במאי: ברבט שרודר ("עכבר הבארים", "תהפוכות הגורל"), 119 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- גיל; אשקלון-גיל; באר –שבע-אורי; בת ים- רב חן; חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס, אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל; קרית ביאליק- קריון; ראשל"צ- הזהב; רמת גן- לב אלרם; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס, פאר.
 
 
 
Box Office Magazine: למרות הבלחות המקוריות והכימיה בין השחקנים, הסרט עדיין צפוי מדי ונדמה שכל מה שתראו בו (כמעט) כבר נראה בעבר. סנדרה בולוק חמודה מדי לתפקיד הזה, והמשחק שלה מלא במחוות חמידות מיותרות. ציון לשבח מגיע לגוסלינג ופיט על דמויות הפושעים שהם מגלמים בחן רב- הם פשוט גונבים את ההצגה.

USA Today: אחרי התחלה מהוססת הסרט ממריא ומרתק (בולטת במיוחד סצינת החקירה בין בולוק לגוסלינג). הדמויות בנויות היטב. שילוב מוצלח ביותר של מלודרמה ומותחן. חבל שהסרט בחר להתעמק בעכבות של דמותה של בולוק ולא במיניות המעורפלת של שני הנערים.

Apollo Guide: בנוי על פי נוסחה לסרט - סרט מתח טוב. בולוק מצליחה לגלם דמות חזקה ועמוקה (נופלת במעט מדמותה של קלריס סטרלינג ב"שתיקת הכבשים"). מכיל כמה רגעים מותחים אבל לא מקורי המיוחד.
 

שלטון האש

אחד מתלהב ואחד מיוזע
 אחד מתלהב ואחד מיוזע   
REIGN OF FIRE

הסרט מתחיל בתקופתנו עת, קווין, ילד לונדוני קטן, מעיר בטעות דרקון מסוכן שבעזרת להבותיו וכוחו האדיר, כמו גם כשרון ההתרבות המדהים שלו, מחסל אט אט את כל האנושות. 20 שנה מאוחר יותר, קווין האיש (כריסטיאן בייל) שהפך לכבאי, מנהיג את שארית הפליטה האנושית ומנסה למצוא דרך לחסל את הדרקון. לעזרתו מגיע ואן זאן האמריקני (מת'יו מק'ונהיי) והטייסת היפה שלו. יחד הם מנסים נואשות להראות לדרקון מאיפה משתין הדג... סרט הרפתקאות בדיוני.

במאי: רוב באומן ("תיקים באפילה"), 102 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אור עקיבא- רב חן; אילת-אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון- גיל; הרצליה- רב חן; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; כרמיאל- רב חן; מעלה אדומים- רב חן; נהריה- גלובוס; נתניה- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קריית אונו- רב חן; קריית שמונה- גיל; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן; רעננה - פארק; תל אביב- רב חן דיזנגוף.
 
Rolling Stone: סרט דרקונים שלא לוקח את עצמו ברצינות יתרה. היה יכול להיות מהנה למדי, אלמלא האפקטים הגרועים, הקצב המרגיז, המשחק המוגזם והעלילה הטיפשית. לא שווה צפייה.

Jam Movies: חגיגת להבות פוסט- אפוקליפטית, כתובה רע ומכילה סצינות אלימות ואקשן קאמפיות. יוצא מנקודת הנחה שאם לא נשאר שום דבר מהתרבות האנושית, אז גם אין צורך להשקיע כסף בתפאורה וניצבים . מת'יו מק'ונהיי מתנהג כמו מ"כ על אקסטזי - היסטרי, מזיע וטעון אנרגיות.

Entertainment Weekly: בי מובי במלוא מובן המילה. אפקטים מעפנים, דמויות עם עומק של משחק מחשב, שפע של אקשן, קללות ואלימות, ואפילו פסיכולוגיה בגרוש ובלונדה עם שפתיים מעוררות תאווה. מה עוד אפשר לבקש בקיץ?
 

באראן

נוגעים ללב
 נוגעים ללב   
BARAN

בשלהי שנות השישים פלשה רוסיה לאפגניסטן, ובכך נוצר מעמד שלם של פליטים אפגניים שברחו לאיראן וכעת נאלצים להתקיים מעבודות מזדמנות, כיוון שאין להם אישורי שהייה חוקיים. כזאת היא גם רחמאט (זהרה בהרמי). על מנת להביא אוכל למשפחתה, נאלצת הנערה הצעירה לצאת ולעבוד באתר הבנייה במקום אביה שנפצע, כשהיא מחופשת לבן. בשל כושרה הגופני הלקוי, היא מופנית על ידי מנהל האתר למטבח ומנשלת את לטיף (חוסיין אבדיני), הנער האחראי על המטבח, מתפקידו.

לטיף הממורמר, שנשלח לעבוד בבנייה, עושה הכל כדי להקשות על הנער החדש- עד שהוא מגלה שהוא בעצם נערה. באותו רגע הוא מחליט להקריב הכל על מנת שרחמאט תוכל לשמור על עבודתה ולא תאסר.
מג'יד מג'ידי, מתבונן במציאות הקשה בה שרויים האיראנים והאפגאים דרך עיניו של מתבגר. הוא מראה לנו בתוך העליבות והעוני את אורו של היופי ואת חומה המתוק של האהבה. דרמה.

במאי: מג'יד מג'ידי ("צבע גן העדן"), 95 דקות, איראן 2001

הקרנות: חיפה- פנורמה; ירושלים- בניני האומה; רחובות- רב חן; תל אביב- לב דיזנגוף
 
Film Journal International: מגי'ידי בכשרונו המופלא משכיל להציג אמירה חברתית על מצבם של פליטים אפגניים באיראן, בעזרת הדרמה האנושית והאישית. גיבורי הסרט הם בלתי-נשכחים. עשוי ברגישות רבה ומעורר מחשבה.

Slant magazine: עגום יותר וציורי פחות, מסרטיו הקודמים של הבמאי. השימוש המרובה בהילוך איטי, מאט את העלילה ומכביד עליה. המסר החברתי נוקב וקשה, ומועבר במקוריות ואמינות רבה. נקווה שמישהו באיראן יפנים את הביקורת.

New-York Times: סרט שמוכיח את כוחו של הקולנוע בכך שהוא מתמקד בחלקיקיו של חיי היומיום במקום רחוק ושונה, ובאופן פרדוקסלי, מעביר חוויה אוניברסלית. הסרט מצליח להפוך את המציאות היומיומית האפורה והקשה, לחגיגה של חיזיון לירי.
 

כוחה של מילה

דרמטי. גאי פירס
 דרמטי. גאי פירס   
THE HARD WORD

דייל (גאי פירס), מל (דמיאן ריצ'ארדסון) ושיין (ג'ואל אדגרטון) הם שלושה אחים, אסירים, שמתמחים בשוד מזויין. יחד עם עורך דינם ושני שוטרים מושחתים, הם יוצאים מהכלא לחופשות קצרות, בהן הם מבצעים מעשי שוד ומתחלקים בשלל ביניהם. שחרורם הסופי של האחים נראה באופק ולפניהם עומדת עוד מכה אחת אחרונה. הבעיה היא שאשתו של דייל (רייצ'ל גריפית'ס) החלה לשכב עם עורך הדין של החבורה(רוברט טיילור) וביחד הם מתכננים לשנות את כל הכללים. האם יצליחו האחים להימלט מהמלכודת שטומנים להם? קומדיה דרמטית ומותחת.

במאי: סקוט רוברטס, 103 דקות, אוסטרליה 2001

הקרנות: באר שבע- אורי; הרצליה- סטאר; חיפה- אורי; נס ציונה- גיל; קריית ביאליק- קריון; תל אביב- לונדון.
 
Hollywood Reporter: טעון אנרגיה ושערורייתי. תסריט מסוגנן ומוקפד (לאחים אפילו יש סלנג מיוחד משלהם). המעברים החדים בין קטעי אלימות וסקס מפורשים ובוטים לקומדיה ראויה לשמה, מטלטלים את הצופים.

EFilmCritic: הדמויות שבהתחלה נראות כמו קריקטורות מקבלות עומק ועניין בזכות המשחק המצוין והתסריט השנון. השילוב של אלימות והומור מזכיר במקצת את טרנטינו. סרט אנרגטי , מקפיץ ותזזיתי. קל מאוד להתחבר לדמויות ולרצות בטובתן גם אם הן פושעים.

Movie Marshal: מכיל תפניות עלילה מסקרנות ומפתיעות. סרט שמדברים עליו גם אחרי שהוא נגמר. רבע השעה האחרונה, המהווה בדרך כלל את נקודת התורפה של כל סרט, פשוט מעולה, חזקה ומעניינת. קצבי, מותח ומצחיק.
 

עד כאן- טרום בכורה

ג'ניפר לופז הולכת מכות כמו חייל צה"ל. מדכדך
 ג'ניפר לופז הולכת מכות כמו חייל צה"ל. מדכדך   
ENOUGH

כשסלים (ג'ניפר לופז), הכירה את מיץ' בעלה (בילי קמפבל), היא לא העלתה על דעתה שיום יבוא והוא יכה ויתעלל בה. אחרי מספר שנות נישואים, היא לוקחת את בתה בת החמש ועוזבת את הבית אבל מיץ' האובססיבי לא מתכוון להניח לה. סלים המבוהלת מחליטה שעליה ללמוד קרב מגע (המידע היחצ"ני על הסרט מציג את אומנות הלחימה הזאת כאומנות הנלמדת על ידי חיילי צה"ל) ולהתעמת מולו בעצמה. האם תצליח סלים לגבור על בעלה הפסיכופט? מותחן פעולה.

במאי: מייקל אפטד ("ג'יימס בונד- העולם אינו מספיק"), 111 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון-גיל; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז חורב, רב חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; רחובות- רב חן; רעננה - רענן; תל אביב- גת.
 
EYE Weekly: הסרט מטפל בתופעת הנשים המוכות באופן לא רציני ולא אינטליגנטי. במקום להעמיק נתנו לבעל המכה זוהר הוליוודי, והפכו אותו לפסיכופט. דמותה של לופז חלולה לחלוטין ורוב הזמן היא בעיקר מזיעה והולכת מכות.

Haro Online: זה לא הגיוני שדמותה של לופז לא מדווחת על כל ההצקות של בעלה למשטרה ועוד יותר לא הגיוני הידע הרב שבעלה מפגין במחשבים ובשיטות ציתות לטלפונים. המתח והדרמה הפוטנציאליים מתפוגגים ככל שהעלילה הולכת ונעשית טיפשית ולא הגיונית. טוב כסרט טלוויזיה בלבד.

Reel.com: התחלה מבטיחה ותסריט מלא הומור לא מונעים מהסרט להידרדר, אבל - יש משהו בסרטי נקמה שעושה טוב על הלב. הצופים ימצאו את עצמם מחכים בכיליון עיניים לרגע שבו לופז תכסח את הצורה לבעלה המתעלל, וכשזה קורה - ייהנו מכל רגע.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

דו"ח מיוחד, דוקטור סליפ, תמונות מזירת הפשע
אוסטין פאוורס- גולדממבר, אשתי השחקנית
חשיבותה של רצינות, המין האנושי, סטיוארט ליטל 2, סקובי דו

ארכיון הביקורות המלא


איזו סצינות ב "נוסחה לרצח" שאולות מהיצ'קוק? האם מתיו מק'ונהי התחרפן לגמרי? איזה סצינות ב"אל תגיד מילה" מושפעות מטרנטינו? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by