בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לרדת נמוך 

לרדת נמוך

 
 
לילך וולך

הניסויים האכזריים שמבצעים במשתתפי "לרדת בגדול", מדיפים ריח חזק של ניצול. פיתיון הדיאטה אינו תירוץ מוצדק מספיק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תמונה קבוצתית (צילום: יוסי צבקר)
 תמונה קבוצתית (צילום: יוסי צבקר)   
תוכניות הריאליטי נחלקות לשני סוגים: אלו שהמשתתפים בה מגיעים מתוך ההבנה שהם לוקחים חלק בניסוי פסאודו-אנתרופולוגי ותורמים מראש ובלי תהיות את בינתם לטלוויזיה ואת גופם לרייטינג. תוכניות כאלו, הן בדרך כלל שייכות לז'אנר של "פרוייקט Y", "העולם האמיתי", "האח הגדול" ושאר חולירות.

הסוג השני הוא זה השלב האבולוציוני השני של תוכניות הריאליטי, בו הבינו בהפקות השונות, שצריך לנפנף פיתיון בפני משתתפים פוטנציאליים, וכך לנטרל את האלמנט המציצני/אנתרופולוגי וליצור יותר אפשרויות. אז אחרי שכבר ניסינו את החמדנות הבסיסית לכסף של בני האדם ולדברים בעל ערך כספי (דירה, מכונית, וכו'), עברו לתחום החולשות האנושיות עם תוכניות מהפכים פיזיים ונפשיים. "הברבור" כנראה היתה הגרוטסקית ביותר מביניהן, אבל לפחות שם לא יצרו דינמיקה של שיסוי המתמודדות אחת בשנייה.

"לרדת בגדול", היא בגרסתה הישראלית אפילו יותר טראש-ריאליטי מאחותה האמריקאית. לא ברור אם האופי הישראלי של המתמודדים הוא זה שנרתם ברצון גדול כל כך למשימה, או שיש איזו התססה יתרה מאחורי הקלעים. אבל ללא ספק, מלבד נושא האימונים והדיאטה שלשמו לכאורה התכנסנו, המשתתפים לא נלאים מלספק לנו דרמות, שלא לומר טלנובלות.

ברור היה כבר בתחילה, שליהוק המתמודדים משך מראש ליצירת התנגחויות, התפרצויות רגשיות וקליקות חברתיות. בעצם כל תוכנית עם מלהקים טובים שמבינים משהו בדרמה, מכוונת למקסימום אפקט: האישה הננטשת שמחליטה לשנות את חייה כדי "להראות מה זה לבעלה", ואולי תבין בסוף שהיא עשתה את זה בשביל עצמה; שני ג'מוסים כוחניים, שרגילים שגודלם וקולם מרועם מספיקים כדי להנהיג, נקלעו לפתע לסיטואציית 'כפר הנופש הזה קטן מדי בשביל שנינו' ויעשו הכל כדי להדיח האחד את השני; האישה שמגלה רק בגיל 30 שהיא דוקא כן בסדר, והיא כבר לא זקוקה לשכבת שומן שתגן עליה מפני החיים; ומולה, זו שעדיין בטוחה שלאכול זו לא בחירה שלה, ושהחברה חייבת לקחת אחריות על הפרט.

את כל אותן סיטואציות אנושיות שערכן הדרמטי לא יסולא בפז, השיגו באמצעות ההבטחה הגדולה לגרום למתמודדים להיות רזים. אין בזה שום בעיה, כל זמן שכולם מבינים מה תפקידם בכוח. אבל בכל זאת, כל המצלמות הנסתרות, הנסיונות הקטנים והאכזריים שמעמידים את המשתתפים בהם, הטוויסטים המבויימים והניסיונות לסחוט בכוח את בלוטות הדמעות, מביאים לתחושת חוסר נוחות וריח לא נעים של ניצול.

ימי ד', ערוץ 10, 21:00

בקטנה
אין לי שום מושג על מה הפרסומת החדשה של ביטוח ישיר, אבל השילוב העסיסי של אסי כהן ומאור כהן הוא בהחלט שלם שעולה על סך חלקיו. יאמי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by