בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
איה אחרת 

איה אחרת

 
 
אמיר עמרמי

איה כורם הוכיחה בהופעה שיש בה הרבה מעבר לשירים המוכרים מגלגל"צ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
איה כורם (צילום: עדי אורני)
 איה כורם (צילום: עדי אורני)   
קל מאוד לא לסמפט את איה כורם. קל מאוד ללעוג לה ולומר שהיא משעממת. לומר שהיא נכנסה לגלגל"צ בגלל שאורי זך, המפיק המוסיקלי שלה, תפר לה אלבום ביי דה בוק, כפי שעשה לזוגתו שתחייה, מירי מסיקה. קל מאוד לטעון שהפלייליסט טוחן אותה כמו קפה.

אפשר לפתח את הדיון על חלק מהטענות הללו וגם להגיע למסקנות מעניינות, אבל ספק אם זה יקרה. כי אנחנו בעיקר טובים בלהתלונן ובלמצוא פגמים אצל אלה שמצליחים, אפילו לחכות להם בפינה, כדי שיחלקו איתנו את הבינוניות המוכרת.

אנשים מכנים את המוסיקה של איה כורם מיינסטרים, כאילו שמיינסטרים זה ז'אנר. למתג כך את המוסיקה של איה כורם היא טעות לשמה.

כשיצא אלבום הבכורה של מירי מסיקה לפני שנתיים, האיש הפשוט התגעגע לדיווה חדשה. מסיקה התאימה לזה כמו כפפה ליד. איה כורם האלמונית כתבה שיר אחד לאלבום של מסיקה, שספק אם מישהו יכול לשלוף את שמו מהשרוול. אולי באמת קשה לעכל את איה כורם. היא לא כתבה להיטים גדולים מדי, היא אינה הבת של ולא האחיינית של, לא אייטם מעניין מספיק לרכילות, והחוצפנית הזאת עוד מעזה לפרוץ עם חומרים מקוריים בלי שום מקדמים מוכרים? לעזאזל, מי הזיז את הפלייליסט שלי?
 

אמש בתיאטרון

רק קצה הקרחון. איה כורם (צילום: אמיר עמרמי)
 רק קצה הקרחון. איה כורם (צילום: אמיר עמרמי)   
כורם עלתה אמש (רביעי) עם מופע השקה. כשהיא לבושה שמלה חגיגית ובשיער אסוף, הוכיחה כורם שיש לה הרבה מה להציע למוסיקה הישראלית זולת השירים "קיץ" ו"שיר אהבה פשוט". אלבום הבכורה שלה היה אמנם מוצלח, אבל גם חלבי למדי, ללא ספק. מישהו אמר ביי דה בוק?

השירים במופע הוגשו מזווית חדשה ומרעננת, שונה מההגשה באלבום. רובם אף קיבלו זריקת מרץ עצבנית. את מחלקת כלי המיתר והעטיפה המתוקה, החליפו הגיטרות החשמליות, שהיו חסרות באלבום, תחת ידיו המפנקות של אייל וייס. גיא ברתור (בס) ורן לבנון (תופים) ניהלו דיאלוג במשך כל הערב והיו לשטיח מצוין.

"בסוף הלילה", המוגש במקור עם פסנתר וכלי מיתר, לווה בגיטרה אקוסטית. אותה רצועה שקטה, אבל שקט אחר. וב"נגד הרוח", שירו של שלום חנוך, שביצעה באופן אנרגטי וסוחף, הוכיחה שיש לה את זה, לילדה החמודה והקטנה הזאת, לא משנה כמה תנסו להתעצבן עליה.

מעמד הדיווה הוא ממנה והלאה, וטוב שכך. משפטים כמו "אני כל כך מאושרת שאתם איתי" או "אני מתרגשת להופיע כאן מולכם" לא נמצאים בארסנל השליפות שלה. מדי פעם זרקה איזה פרצוף, בלעה מילה או שתיים, ונשמעה כמו הילדה הקטנה של אבא.

סולדי גלגל"צ למיניהם לא מתעלפים מהאיכות האמנותית שלה, וזה בסדר גמור. אבל מי שמכיר אותה רק מהרדיו, מפספס אותה בגדול. גם אלבום הבכורה שלה איננו תעודת זהות חתומה. מדובר במוסיקאית שיש לה פוטנציאל גדול לממש. מיינסטרים? אולי לפי ההגדרה היבשה. טוחנים אותה ברדיו? תחליפו תחנה. אבל תעשו לעצמכם טובה, ותבואו להופעה שלה.

איה כורם בהופעה: איה כורם – שירה ; אורי ויינשטוק – קלידים ; אייל וייס – גיטרות ; גיא ברתור – בס ; רן לבנון – תופים ; אורי זך – עיבודים והפקה מוסיקלית
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by