בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הספינה שטה  

הספינה שטה

 
 
גולן כספי

הבימוי המיומן ב"פוסידון" מכסה על תסריט בנאלי ומספק הנאה חלקית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוך הסרט "פוסידון" (צילום: יח"צ)
 מתוך הסרט "פוסידון" (צילום: יח"צ)   
הטרנד ההוליוודי של מתיחות הפנים וההפקות המחודשות להצלחות עבר, ממשיך. אחד מסרטי האקשן הגדולים של הקיץ, "פוסידון", הגיע אלינו - גרסה עדכנית ועתירת תקציב של הבמאי והמפיק וולפנג פיטרסון לסרטו של הבריטי רונלד נים מ- 1972 "הרפתקה בפוסידון" (המבוסס על רומאן מאת פול גליקו).

סרטי אסונות הם מאפיקי ההשקעה החביבים על אנשי ההון של הוליווד. הנוסחה פשוטה: בימאי בולט ושאפתן, סיפור אסון ממוצע, הרוגים - כמה שיותר, ומיקס אינטנסיבי של דרמות אנושיות שטוחות. והכי חשוב - תקציב אינסופי שיספק אריזה מרשימה לטרגדיית האפקטים. עשרות מיליוני דולרים השקעה יחזירו את עצמם תוך שלושה שבועות בקופות, כל עוד מספקים את הסחורה. האם עמד פיטרסון הקבלן הראשי של הפרויקט הסתמי הזה במשימה? ככה, לא ממש.

הסיפור די ברור: "פוסידון" אוניית פאר עמוסת נוסעים בערב השנה החדשה, נתקלת בנחשול בודד, גל נדיר, או משהו כזה, וכמעט כולם טובעים, נופלים, מתחשמלים ומתים בדרך כזו או אחרת. קבוצת הניצולים היחידה שהשכילה לשרוד, מורכבת מאוסף דמויות, זרות זו לזו, שמתלכדות למאבק מבעית על נפשם.

מתוך מאות האנשים שעל סיפון האונייה, אנו נשארים עם קבוצת ניצולים אינטימית המורכבת מדילן ג'ונס(גו'ש לוקאס), מקצוען פוקר שנוהג להצטרף להפלגות יוקרה ולרושש את הגברים המרופדים על שולחן ההימורים, ומתגלה כסוג של אינדיאנה גו'נס רגיש ורב אופי שמוביל בעל כורחו את החבורה; רוברט רמזי (קורט ראסל), ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שבעברו שירת ככבאי נועז; בתו היחידה של ראש העיר בדימוס (אמי רוסום); ידיד של הבת, שמתגלה כארוסה בסתר והופך למשפחה; הומו מזדקן (ריצ'ארד דרייפוס הנפלא), שננטש על ידי בן זוגו ערב השנה החדשה, שיוצא למאבק מחודש על חייו בערב בו עמד להתאבד; אם חד הורית נאה ובנה בן ה-8 .

פיטרסון בחר להימנע מסרט מלא בכוכבים, על מנת לחזק את התחושה שכל אחד מהגיבורים עלול למות בכל רגע נתון. החבורה נאלצת לעבור דרך עמוסת פאניקה ובהלה שמתורגמת לסצנות אקשן שמבוימות כהלכה. הקטסטסטרופה המאיימת על גורלם וההתמודדות עם מצבי הלחץ, מאפשרים לדמויות, כל אחת בתורה, לחשוף את החומרים מהם היא קורצה. פיטרסון לא טרח לטוות בין גיבוריו אינטראקציות טעונות וכולם פועלים למעשה בדיוק כמו שמצופה מהם.

הסט המטורף שנבנה לצרכי הפרויקט, איפשר לפיטרסון מגרש משחקים בלתי מוגבל. האונייה הופכת למפלצת קטלנית ופצועה שנשקה הוא מים. קבוצת הניצולים, שעד לפני רגע חגגו בפאר את כניסת השנה החדשה, נאלצים לצאת למרדף הישרדות רווי הרפתקאות ומתח. עבודת הצילום של גו'ן סיל והנוכחות של מצלמות רבות בכל טייק, מצליחים לכסות על תסריט בנאלי ולייצר תחושה של נוכחות רגשית ופיזית אמינה של השחקנים בעלילה.

פיטרסון, חובב של אסונות ימיים, הוכיח להוליווד את יכולתו ביצירת מצבי לחץ ואקסטרים בדרמת המתח הקלאוסטרופובית והאיכותית" הצוללת". הסרט הפך אותו מבימאי גרמני צעיר ומבטיח לבימאי הוליוודי עסוק שעומד מאחורי פרויקטים כמו "הסיפור שאינו נגמר","התפרצות" עם דסטין הופמן, "אייר פורס 1", "הסערה המושלמת" והאפוס ההיסטורי "טרויה" עם בראד פיט. המיומנות והניסיון שלו מצילים את הסרט מלהיות לקט קאברים של סצנות מתח נדושות שהוכיחו את עצמן בפרויקטים דומים.

אולם, הסרט לא עמד בציפיות בארה"ב, ובגדול, הוא ליהוק מושלם לסרט די. וי. די., לצפייה על הספה בסלון. בתוך גבולות הזאנ'ר, פיטרסון מצליח לצוף ולשייט את הסרט אל סופו, עם הנאה יחסית לצופיו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by