בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אל תגעו לו בפלייליסט 

אל תגעו לו בפלייליסט

 
 
אמיר עמרמי

קובלנץ, העורך המושמץ של גלגל"צ, לא סיפק תשובות מספקות בכיתת אומן

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לוגו התחנה (מתוך אתר Muzik)
 לוגו התחנה (מתוך אתר Muzik)   
אלדד קובלנץ, מנהל השידורים של גלגל"צ, הוא דמות שנויה במחלוקת. אפשר לטעון מה שרוצים כנגד קובלנץ, זולת הטענה שהוא אדם לא אינטליגנט. קובלנץ וחבר מרעיו עלו לכותרות בתקופה האחרונה בעקבות פרסום לוח השידורים החדש של התחנה, שהצית את התרעומת כנגדו בעקבות קיצוץ תוכנית "הקצה" של איל פרידמן (קוואמי).

קובלנץ הגיע (אמש) לכיתת אמן בבי"ס Muzik, בהנחייתו של מורה ביה"ס ובכיר בתעשיית המוסיקה בארץ, חיים שמש. להבדיל משאר כיתות האמן שנערכו עד כה, לא נרשם פיצוץ אוכלוסין במסדרונות בית הספר, ומספר כסאות נשארו יתומים מישבן שיחמם אותם.

בחצי שעה הראשונה של הערב, שמש ביקש לשמוע מאורחו על הפעם הראשונה שהוא שמע מוסיקה, סיפורים על הילדות, הקריירה, על האהבה לרדיו, על לימודים בחו"ל ועל התמודדות עם המקצוע.

זה היה מעניין, אפילו מרענן. השיח סביב קובלנץ בשבועות האחרונים היה בעיקר עכור, כזה שביקש לתלות אותו בכיכר העיר. אמרו עליו שהוא הורס את המוסיקה הישראלית, שיש לו פלייליסט נוקשה מדי ושטעמו המוסיקלי שלו מצומצם כמו של אדם שמתבסס על כרסום כעכים בלבד.

הסבלנות של הקהל בחדר החזיקה מעמד בדיוק 30 דקות, עד שהתחילו קריאות J'accuse עדינות, שביקשו לגשת להארדקור. כבר בראש השיחה, שמש ביקש מקובלנץ שבסוף הסדנה נקבל ממנו תשובות שטרם נשמעו. זהירות, ספויילר לפניכם - זה ממש לא קרה.

גלגל"צ היא התחנה המושמעת ביותר בישראל, וביום טוב יש לה קרוב ל-2 מיליון מאזינים. אפשר לדבר כמה שרוצים על מיינסטרים ועל פופ להמונים, אבל אחת הסיבות המרכזיות להצלחתה היא העדר פרסומות. לשמע הטענה הזאת קובלנץ אמר שאם יש אמת בדברים, אזי הערוץ הראשון אמור להיות משגשג. ההבדל הוא שטלוויזיה מדליקים כדי לצפות במה שהיא משדרת, ואילו רדיו אפשר לשמוע כשעושים עוד אלף דברים אחרים. כך שלא מדובר באותה משוואה וגם לא באותם משתנים.
 

מעשה בחמישה סינגלים

מירי מסיקה (צילום: יח"צ)
 מירי מסיקה (צילום: יח"צ)   
קובלנץ טען שבאמת ובתמים, הוא לא יודע מה רוצים מגלגל"צ. אמירה כזאת היא בגדר עלבון לאינטליגנציה שלו ושל כולנו. הוא מתייחס אל התחנה כאילו היתה עסק מסחרי שעליה להגיש דוח רווחים בסוף החודש, בעוד שהיא תחנה ציבורית שאני ואתה מממנים.

מספר שאלות נוספות לא עלו לדיון, חרף חרון אפם של הנוכחים, שמדי פעם לא נתנו לשמש לסיים את דברו: מדוע התחנה רוקדת לפי חליל היחצ"נים ואינה מגבשת סינגלים משל עצמה? מדוע אי אפשר לשמוע אלבום שלם מתחילתו ועד סופו ואז לבחור סינגלים להשמעה? ועוד המון שאלות לא פתורות שקצרה הרשימה מאשר להעלות את כולן לדיון כרגע.

קובלנץ עצמו לא רואה ממטר. הוא נעול על האמת שלו ואי אפשר להזיז אותו ממנה. עם זאת, יש עם מי לדבר. הבנאדם מנומק וסיפק תשובה אפילו לכאלה שלא היוו עבורו אתגר פילוסופי.

לגלגל"צ אין בעיה עם מאזיניה. יש להניח שאנשים לא יזהו את קובלנץ ברחוב אפילו אם הוא יציג את עצמו. לגלגל"צ יש בעיה עם אנשי התעשייה ועם מוסיקאים שטוענים שלא נותנים להם מקום. מדוע, שאל שמש, צריך להשמיע חמישה סינגלים של מירי מסיקה, במקום 2-3, ולתת מקום לעוד שני אמנים חדשים. קובלנץ אמר שהוא מעדיף להשקיע הרבה במעט. מילה במילה.

לסיום, אבקש לשתף אתכם באכזבה העמוקה שלי מהקהל בסיום הסדנה. כל אלה שהובילו את הערב, שאלו שאלות חריפות ולא נתנו לקובלנץ להתחמק עם טיעונים חלביים, קמו והגישו לו סינגלים בשנייה שהכל נגמר. כל האידיאולוגיות התיישרו כשרגע האמת הגיע. היה מאוד נוח להתווכח מהכסא. אנחנו שונאים אותך, ושונאים את התחנה, אבל באמא ש'ך, תקשיב לסינגל. מי יודע, אולי גם הדעה שלנו תשתנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by