בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אפילו הציצי לא עלה 

אפילו הציצי לא עלה

 
 
אורי דישון

הפרסומת ל"ויזה אקטיב" היא מניפסט קפיטליסטי סר טעם הלוקה באמינותו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ויזה אקטיב (צילום: יח"צ)
 ויזה אקטיב (צילום: יח"צ)   
המוצר
סיפורה של אישה שמחה בשמלה אדומה, מלווה בלהקת גוסטפל שחורה בבגדים לבנים, ששרה בקולי קולות את עלילות מסעה האירוטי של האדומה, בדרכה לבזבז כסף בכל מקום אפשרי. כל זאת, כמובן, כשהיא נטולת דאגות תקציב, מאחר שהיא מחזיקה בכרטיס אשראי, להלן ייקרא: המוצר "אקטיב". הויזה כאל המאפשר לה לבחור מתי וכמה תשלם. בפונט הקטן למטה: "השימוש בכרטיס כרוך בעמלה חודשית".

הלוק
הקול, קול יופלה והידיים ידי דנונה. אדום לבן ומקהלת סיסטרס זה יוגורט א', ואקטיב הוא יוגורט ב'. יש מלא קאטים, סאונד עשיר, סטים מתחלפים, תנועות מצלמה על מנופים וניצבים. מראה של מיליון דולר. המסר העיקרי שלו, כמו בהרבה פרסומות, הוא כסף וציצים. מחליש את המראה - הליהוק של הבחורה, שלא נקלטת בזיכרון גם כשהפרסומת משודרת, והתחושה הכללית שכבר ראינו את זה פעם.

הקופי
הרבה פחות ממוצלח. הפסקול הוא ואריצייה בשינוי מילים לשיר הילדים: "ביום ראשון גרעינים וזרעונים". ראשית, צריך לעגן חוק כנגד שינוי מילותיו של שיר - תופעה האופיינית לחתונות ולמסיבות פרידה במקומות עבודה משרדיים. שנית, המבוגרים יותר מכירים גרסה מוקדמת יותר של שיר ה"גרעינים וזרעונים" שהולכת ככה: "בשדה כותנה קבוצת שחורים קוטפת, בשדה כותנה קוטפת כל היום". אז בסדר, זה לא בילי הולידיי, אבל המראה של האחים כהי העור מבצעים את המנגינה הזו, גורם, אפרופו יופלה, לתחושה לא נעימה בבטן.

אתיקה
לפרסומות יש את התפקיד שלהן. הן לא חלק מלוח השידורים הכולל, למרות שהן מופיעות בו הרבה יותר מכל תוכנית אחרת, ובכל זאת, נראה שהמוצר בא לענות בצורה צינית על התקנה החדשה למניעת אוברדרפט, שנכנסה לתוקף אתמול (שבת). תקנה זו אמורה להפחית את רווחי הבנקים ולשמור על הציבור, וזה ממש לא מה שחברות האשראי, להלן יקרא: המפרסם, רוצה. אז מה המפרסם עושה? כרגיל, מוכר לנו אמריקה, על כל המשתמע מכך. לא רק הפקה גדולה ומקהלת גוסטפל (שהאל שלה הוא ישו וזה כבר עניין לדיון אתי אחר), אלא בעיקר התדרדרות של ערכי המוסר, והיא מוחבאת מאחורי השיניים הלבנות של הגיבורה המספרת.

סטריאוטיפ
הבחורה, לפי הגירסה שלה, מבזבזת מלא כסף. בינואר היא דפקה את השאסי (המילה שאסי נהייתה פופולרית - מופיעה גם בפרסומת "שאסי וקלאצ'" לביטוח רכב), בפברואר היא הרימה קצת את הציצי, ובין לבין, קנתה פלזמה ענקית לבעלה אסי. אז מה למדנו עליה? למדנו שהיא כוסית שנוהגת גרוע ואסור לתת לה את כרטיס האשראי כי היא תצא משליטה. ניתן לקוות שבעלה מרוויח מספיק כסף לכסות את כל ההוצאות האלו, כי אפילו שבאמצעות המוצר החדש אפשר לשלם כמה שרוצים, יהיה מאד קשה להחזיר את האוברדראפט שהיא יוצרת.

אגב, בדקתי - הציצי שלה לא עולה במהלך התשדיר, למרות מה שהרופאים שרים מאחוריה. בחייאת אנשים, קצת אמת בפרסום.

קטנות:
•הפרסומת של בזק מספרת שהם יצאו לרחוב לראיין אנשים. לא רק ששלושה מהמרואיינים מצולמים בים (כלומר, לא ברחוב), מן הראוי שיוסיפו כוכבית למטה שאומרת שהמרואיינים אינם עוברי אורח.
•תדירות האיזכורים של יחסי ההימורים ב"ווינר" במהלך שידורי אולפן המונדיאל בערוץ 2, בעיקר על ידי נדב יעקבי ואבי מלר, היא לא לעניין. זהו אזכור חינם למוצר. יכול להיות שהם התמכרו להימורים?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by