בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אוכלים ומרזים 

אוכלים ומרזים

 
 
תרבות נענע

אולגה רז חושפת את דיאטת הלחם בה נוכל לאכול טוב ולרדת במשקל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאכול לחם ולרזות (Photos.com)
 לאכול לחם ולרזות (Photos.com)   
איך הגעת לדיאטה שמבוססת על לחם?

אני פיתחתי את הדיאטה על סמך מחקר מדעי בביה"ח איכילוב. המחקר בדק השפעה של מזון על המוח ובעיקר על החומר סרוטונין שהוא מוליך עצבי. יודעים בודראות שיש לו השפעה על מצב רוח, זיכרון, מה נבחר לאכול וכמה נאכל- אם הרמה שלו נמוכה נרגיש מדוכאים, מצוברחים, עצבניים ורעביםם לממתקים. ממתקים מעלים את רמת הסרוטונין במוח במהירות, וזאת הסיבה שכאשר אנחנו אוכלים שוקולד אנחנו מרגישים טוב, אבל הרמה שלו יורדת במהירות ואז חוזרים של מצב של חוסר.

המחקר הראה שאם אוכלים לחם, רמת הסרוטונין עולה בהדרגה ונשארת ברמה גבוהה בערך 3-4 שעות. זה נתן לי פוש לחשוב על איך בנויות דיאטות. כי הדבר הראשון שמוציאים בדיאטה זה לחם. ברגע שמוציאים לחם גורמים לשרשרת האירועים שלעיל שגורמת לנו להפסיק לעשות דיאטה.
אם כך- לחם בדיאטה זה הדבר הכי נכון. יוגורט או לבן שאנשים מרבים לאכול בדיאטה זה מאה קלוריות, וגם שתי פרוסות של לחם קל עם ממרח זה 100 קלוריות- אז גם מבחינה חשבונית עדיף לאכול לחם
.
ואז התחלתי לתת לאנשים דיאטה שמבוססת על בין 8-12 פרוסות לנשים ו10-14 לגברים, לחם קל. אנשים הופתעו מאד ושאלו אותי "מה, לשבוע"? אנשים היו המומים.

עקרונות הדיאטה:

· לאכול כל שלוש ארבע שעות-
· כל ארוחה לאכול פחמימה מורכבת (לחם, פסטה אורז וכו')
· לשתות בין 8-10 כוסות נוזלים ביום- כולל קפה, תה ומשקאות דיאט
· לאכול ירקות ללא הגבלה
· לפחות שלוש פעמים בשבוע- בשר רזה או דג
· 3-4 ביצים בשבוע בכל צורת הכנה
· שמן- חובה כל יום 1-2 של שמן זית או קנולה
· לצמצם את כמות הפירות
· לאכול גם בשעות מאוחרות של הערב- לא ללכת לישון רבעים- זה משפר את השינה והמצב רוח.

היתרונות של הדיאטה:

· ירידה ממוצעת של 7-8 קילו בממוצע תוך 8 שבועות
· מרישים נפלא- מצב רוח טוב, הדרישה למתוק יורדת
· רגועים בלילה
· ירידה מובהקת ברמת הכולסטרול, סוכר בדם, לחץ דם, אינסולין
· יש ירידה משמעותית מאד בהיקפים

למי זה מתאים?

זה מתאים כמעט לכולם- זאת דיאטה בריאה שמתאימה לחולי לב ויתר לחץ דם וסוכרת. טובה לאנשים עם בעיות צרבת ובעיות בקיבה, האכילה של הפחמימות כל שלוש שעות מפחיתה צרבת. מתאים לרוב האנשים שרוצים לרדת ולשמור ולאכול בריא.

ולמי לא?

זה לא מתאים למי שלא אוהב לחם אלא בשר. אנשים עם מחלת צליאק (חלבון החיטה) ואז אפשר להשתמש בפחממות מורכבות אחרות. גם נשים בהריון צריכות לאכול יותר מוצרי חלב

אפשר להתמיד בה ולהשיג תוצאות טובות?

בניתוח סטטיסטי שעשיתי. בדיאטות רגילות מתמידים 5% אחרי שנתיים, ואצלי זה בין 12-15% יותר מפי 2. יש ירידות עצומות. כמו בכל דבר אחר, אם לא מתמידים ההשפעה פגה.

הוצאת עכשיו גם ספר חדש

שמו "סודות התזונה- מדריך לתזונה בריאה" זה ספר שנולד כלקט של ידע עדכני מכל שטחי התזונה. זה כמו אנציקלופדיה קטנה- זה ממש מדריך פקרטי לנשים, נוער, הסטוריה של מזון. אני כתבתי חצי מהחומר ואת החצי האחר כתבו חברי המחלקה שלי. הספר עוזר לתזונה נכונה, יש גם פרק על דיאטות הרזיה אבל זה מדריך כללי לתזונה נכונה. זה ספר יפה וכתוב מאד פשוט ונגיש ומספק מידע חיוני.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by