בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מל גיבסון נלחם בחייזרים 

מל גיבסון נלחם בחייזרים

 
 
אודליה ברקין

חייזרים משמידים את שדות התירס של מל גיבסון, מלאכיות נלחמות על נשמתו של מתאגרף, רומן מתפתח בין צעירה ערביה לעולה רוסי וביום שישי בערב, ג'ניפר לופז מכסחת את הצורה לבעלה המתעלל

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zoom In: חייזרים בקולנוע

סימנים של אוהבים? לא ממש. הם כאן כדי להשתלט על העולם
 סימנים של אוהבים? לא ממש. הם כאן כדי להשתלט על העולם   
מאז ומעולם תהו בני האדם האם ישנם חיים בחלל החיצון. מה יש שם בחוץ? האם פניו לשלום? האם הוא יותר מתקדם מאתנו? אם כן, במה מתבטאת העליונות שלו? בעליונות טכנולוגית? עליונות שכלית? הקולנוע ניסה לתת תשובות משלו לשאלות הללו. במשך השנים סרטים שונים ניסו לתאר את היחסים בין המין האנושי לשאר המינים החיים ביקום. הנחות היסוד נעו בין שתי קצוות מנוגדים - חיזרים זה טוב לאנושות וחיזרים זה רע מאוד לאנושות.

היו קולנוענים שגרסו שחיזרים הם טובים בבסיסם וכל מגע שלהם עם אנשי כדור הארץ נועד לעזור ובטח שלא לפגוע. בסרטים כאלו היו אלו בני האדם שנהגו בבוטות כלפי היצורים השונים מהם, צדו אותם והתייחסו אליהם כאויב.כזה מין יצור הוא החיזר הכי מתוק בעולם, E.T (1982). בני האדם הרשעים, מגיבים בחוסר סובלנות אופיינית ומתייחסים אליו כאויב האנושות מספר אחת וכאובייקט מעניין למחקר וניסויים. אבל למרות יכולות הטלפתיה והריפוי המופלאות שלו, E.T הקטן הוא בסך הכל ברנש רגיש וטוב לב שרוצה לחזור הביתה.

סרט נוסף שתומך בדימוי של חיזרים כישויות תבוניות, מלאות רצון טוב הוא "קונטקט" (1997). ג'ודי פוסטר היא אסטרונאוטית שיוצאת אל החלל והיצורים שהיא פוגשת נגלים לפניה בדמות אביה המת, ומבטיחים לה שבני האדם לא לבד ביקום. הנחת היסוד של הסרט היא שמספר הכוכבים המקיפים אותנו הוא כה עצום שמין ההכרח, אפילו מבחינה הסתברותית, שאיפושהו בחלל ישנם חיים נוספים מלבדנו.

סדרת הסרטים "גברים בשחור" (1997, 2002) נוקטת בגישת ביניים ומציגה את החיזרים כיצורים בעלי שונות עצומה. זן זן ואופיו שלו. חיזרים כמו בני אדם הם לא טובים מוחלטים ולא רעים מוחלטים. חלק טובים, חלק רעים וחלק בסך הכל מנסים לעבור את הקיץ בשלום.

אבל הגישה הכי נפוצה לתיאור חיזרים היא הגישה לפיה יצורים מהחלל החיצון הם מרושעים ומטרתם האחת היא להשתלט על האנושות ולהשמיד אותה. גישה זו מתחברת לפחדים העמוקים ביותר של כל אחד מאתנו מפני הבלתי ידוע. סרטים כמו "הפלישה ממאדים" (1996) או "היום השלישי" (1996) מתארים את ניסיונות הפלישה של יצורים מהחלל החיצון לכדור הארץ, תוך שהם משמידים כל מה שבדרכם. סרטים אחרים דוגמת "אבולוציה" (2001) או "פלישת חוטפי הגופות" (1956) מייחסים לחיזרים תכונות של טפילים- אחד מגיע, מתעלק, ומיד מביא את כל החברים שלו. הסרט החדש של מל גיבסון שזכה לתרגום המזעזע "סיינס", שייך אף הוא לז'אנר "החיזרים שרוצים לכבוש את העולם ואין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות בנידון". מהיום תוכלו לראות אותו בקולנוע הקרוב לביתכם.
 

סיינס

הכומר מל והמשפוחה
 הכומר מל והמשפוחה   
Signs

מל גיבסון הוא הכומר גרהם הס. לאחר מות אשתו פרש גרהם מהנהגת הקהילה כי התערערה אמונתו. הוא מתגורר עם שני ילדיו ואחיו הצעיר (חואקין פניקס) בחווה שלו. יום אחד הוא ממגלה מעגלים מוזרים בשדה התירס שלו. הוא משוכנע שזאת מתיחה, אך מעגלים דומים שמופיעים במקומות אחרים בעולם ואירועים שונים גורמים לו ולבני ביתו לשנות את דעתם.. מי יצר את המעגלים? מה הם מסמנים?
מותחן על טבעי.

במאי: מ. נייט שאמאלאן (החוש השישי), 106 דקות , ארה"ב 2002

הקרנות: אור עקיבא- רב חן; אילת-אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון- גיל; הרצליה- רב חן; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב חן מרכז חורב, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; כפר סבא- גיל; כרמיאל- רב חן; מעלה אדומים- רב חן; נהריה- גלובוס; נתניה- רב חן; סביונים- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; צמח-בית גבריאל; קריית אונו- רב חן; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון, רב חן אואזיס; ראשל"צ- רב חן, הזהב; רעננה - פארק; תל אביב- רב חן דיזנגוף, גת.
 
 
Slant Magazine: דומה מאוד למותחנים העל-טבעיים הקודמים של שאמאלאן. הרבה מאוד זוויות צילום גיאומטריות ועיצוב חזותי מוקפד מגבירים את האימה והמתח. הדגש שהבמאי נותן לצירופי מקרים, נסים והסתברויות יוצרים אווירה מסתורין כבדה. מותחן ניו- אייג'י עשוי כהלכה.

EYE Weekly: אחד מסרטי האימה המוצלחים ביותר שנעשו. הבמאי, מעריץ של היצ'קוק (ואף כמוהו, מופיע בסרט בהופעת אורח זעירה) מצליח לספר סיפור מפחיד ומרתק בכשרון רב. חובה ללכת לסרט הזה כשיודעים עליו כמה שפחות, הוא מכיל הפתעות מדהימות.

Haro Online: שילוב מרענן ומדויק של אימה אמיתית וחוש הומור מתוחכם. הבמאי מתמקד בדמויות שלו נותן להם עומק ולנו יכולת להזדהות עמן. איפוק רב מאפיין את הסרט, הן מבחינת המשחק והן מבחינת המידע שמתגלה לנו עם התקדמות העלילה. אפשר היה לחתוך כמה סצינות מיותרות החוצה ולזרז קצת את הקצב.
 
 

אין חדשות מאלוהים

פנלופה השולתת
 פנלופה השולתת   
Sin Noticias De Dios

שתי מלאכיות- אחת מגן עדן ואחת מהגיהינום, נשלחות להיאבק על נשמתו של מני (דמיאן ביצ'יר), מתאגרף מסובך בצרות. מי מהן תצליח למשוך אותו לצידה? האם תהיה זאת לולה (ויקטוריה אבריל) המתחזה לאשתו של המתאגרף או שמא שליחת הגיהנום, כרמן (פנלופה קרוז) המתחזה לבת דודתו של מני ועוברת לגור בביתו. מאבק קומי בין כוחות האור לכוחות החושך.

במאי: אגוסטין דיאז יינס, דקות, ספרד/צרפת 2001

הקרנות: תל אביב- פאר.
 
 
Cine Estrenos (בספרדית): המעברים בין גן העדן המעוצב כמו פריז ומצולם בשחור לבן (נדמה כאילו לקוח מסרט של טריפו) לגיהינום, שלעומת זאת, נראה לקוח מתוך פרוייקט בלתי גמור של טרטנטינו או דיויד פינצ'ר, פוגמים מאוד בקצב של העלילה ובזרימה שלה. אחרי ההתחלה המרשימה, הסרט מאבד מכוחו. סצינות הסיום מחזירות את התנופה והמקוריות לסרט ומצולמות בצורה מקורית ומדהימה. מכיל הומור שחור משעשע למדי.

El Criticon (בספרדית): מאכזב. תיאור המאבק בין כוחות הטוב לרע כבר נעשה בעבר בקולנוע ובצורות טובות יותר. יש שיחשבו שזהו סרט מקורי שקשה לסווג אותו לז'אנר מסוים, אך למעשה הסרט כושל כמעט בכל ההיבטים שלו. ויקטוריה אבריל מצוינת, פנלופה קרוז בינונית ומטה.

Earthlink: אלים מדי שלא לצורך. לא ברור למה הנשמה שצריך להציל היא דווקא מתאגרף ולא משהו יותר סולידי ופחות מלא דם. גם למי שדובר את כל שלושת השפות שבהן דובר הסרט, המעבר משפה לשפה הוא מבלבל ומקשה על הריכוז.
 

חצוצרה בואדי

 
עיבוד קולנועי חדש לספרו הקלסי של סמי מיכאל, המספר את סיפור אהבתם הבלתי שגרתי של הודא (חאולה חאדג'-דיבסי), צעירה ערבייה משכילה מואדי ניסנאס, ואלכס (אכסנדר סנדרוביץ'), השכן החדש מלמעלה - עולה חדש מרוסיה, תפרן נמוך קומה אך עשיר בחוש הומור.

הסרט "חצוצרה בואדי" שהופק בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי ו-ICP, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בחיפה, בפרס האקדמיה לדרמה הטובה ביותר וכמו כן בפרס הקהל ובהצלחה ביקורתית גדולה בפסטיבל הקולנוע הישראלי בניו יורק. לאחרונה התקבל לפסטיבל מונטריאול.
דובר עברית וערבית.

במאים: סלבה ולינה צ'פלין (זוג בחיים- ביימו בעבר סרטים טלוויזיה וסרטי תעודה), 97 דקות, ישראל 2001

הקרנות: חיפה- רב חן מרכז חורב; ירושלים- תיאטרון ירושלים; סביונים- רב חן; רעננה - רענן; תל אביב- רב חן מגדל האופרה.
 
 
ראיון עם כוכבת הסרט מתוך "פנאי פלוס"

על הסרט הזה לא נמצאו ביקורות. ספרו לנו מה דעתכם עליו בתגובות לכתבה זו או בפורום קולנוע.
 

עד כאן - טרום בכורה

ג`ניפר המאממת
 ג`ניפר המאממת   
Enough

כשסלים (ג'ניפר לופז), הכירה את מיץ' בעלה (בילי קמפבל), היא לא העלתה על דעתה שיום יבוא והוא יכה ויתעלל בה. אחרי מספר שנות נישואים, היא לוקחת את בתה בת החמש ועוזבת את הבית אבל מיץ' האובססיבי לא מתכוון להניח לה. סלים המבוהלת מחליטה שעליה ללמוד קרב מגע (המידע היחצ"ני על הסרט מציג את אומנות הלחימה הזאת כאומנות הנלמדת על ידי חיילי צה"ל) ולהתעמת מולו בעצמה. האם תצליח סלים לגבור על בעלה הפסיכופט? מותחן פעולה.

במאי: מייקל אפטד ("ג'יימס בונד- העולם אינו מספיק"), 111 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון-גיל; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז חורב, רב חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; רחובות- רב חן; רעננה - רענן; תל אביב- גת.
 
 
EYE Weekly: הסרט מטפל בתופעת הנשים המוכות באופן לא רציני ולא אינטליגנטי. במקום להעמיק נתנו לבעל המכה זוהר הוליוודי, והפכו אותו לפסיכופט. דמותה של לופז חלולה לחלוטין ורוב הזמן היא בעיקר מזיעה והולכת מכות.

Haro Online: זה לא הגיוני שדמותה של לופז לא מדווחת על כל ההצקות של בעלה למשטרה ועוד יותר לא הגיוני הידע הרב שבעלה מפגין במחשבים ובשיטות ציתות לטלפונים. המתח והדרמה הפוטנציאליים מתפוגגים ככל שהעלילה הולכת ונעשית טיפשית ולא הגיונית. טוב כסרט טלוויזיה בלבד.

Reel.com: התחלה מבטיחה ותסריט מלא הומור לא מונעים מהסרט להידרדר, אבל - יש משהו בסרטי נקמה שעושה טוב על הלב. הצופים ימצאו את עצמם מחכים בכיליון עיניים לרגע שבו לופז תכסח את הצורה לבעלה המתעלל, וכשזה קורה - ייהנו מכל רגע.
 

בשבועות הקודמים

 
לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

נוסחה לרצח, שלטון האש, באראן, כוחה של מילה
דו"ח מיוחד, דוקטור סליפ, תמונות מזירת הפשע
אוסטין פאוורס- גולדממבר, אשתי השחקנית

האם שאמאלאן אגו מניאק כמו שמספרים? האם כשפנלופה קרוז משחקת בסרטים דוברי ספרדית המשחק שלה משתפר? כמה תלמידים יבחרו לראות את הסרט "חצוצרה בואדי" במקום לקרוא את הספר? ואיך הסרט בהשוואה לספר?

בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by