בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מפגשים מהסוג השלישי 

מפגשים מהסוג השלישי

 
 
אמיר עמרמי

החדש של Third World Love נועז בהרבה ממה שתשמעו בפסטיבל הג'אז

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עטיפת האלבום (יח"צ)
 עטיפת האלבום (יח"צ)   
האלבום החדש של Third World Love עושה טוב על הנשמה, אבל שם הלהקה עושה כאב ראש. בואו נעשה ניסוי קטן: תנסו לומר את שם הלהקה ברציפות למשך דקה תמימה, והנה אתם מתקשרים לאורתודנט כדי לקבוע תור ליישור הלסת. אבל כאן מסתכמות כל הצרות ומתחיל כל הכיף.

"Sketch Of Tel Aviv", אלבומם השלישי של TWL (ברשותכם) כולל שמונה רצועות חדשות, כשכל אחת מהן מרגישה כמו מסע. הבסיס המוסיקלי של חברי ההרכב הוא הג'אז, אבל האלבום הזה, כמו הקו המוסיקלי והעקבי שלהם עד היום, הוא מאוד לא קונבנציונאלי או מסורתי. רוצה לומר – למדתם ג'אז אקדמי, בסדר. עכשיו תביאו לנו משהו אחר - וזה גם מה שאנחנו מקבלים.

TWL לא מנגנת ג'אז קלאסי והולכת מאוד רחוק כדי להביא איתה משהו חדש. התחושה היא של להקה אחת מלוכדת, שאינה יכולה להתקיים תחת הכותרת "הרביעייה של..."'. חברי ההרכב לא מתנצחים אחד עם השני ולא מתחרים על תואר "וירטואוז השנה". את זה תלכו לחפש בג'אמים מסורתיים. יש כאן ארבעה מנהיגים, ואנחנו - בתור נתינים - יכולים ליהנות משרביטו של כל אחד מהם.

האלבום נפתח עם הקונטרה בס של עומר אביטל בקטע פרי עטו - A Touch Of Tahini, שכולל בייס ליין ממכר במיוחד. אין באלבום הזה ניסיון ליצור סטנדרטים חדשים לארסנל הג'אז העולמי, והמבנה המוכר של קטע פתיחה, סולואים וקטע מסכם, איננו משהו שאופייני לו. זה אלבום חוצה גבולות פאר-אקסלנס.
 
 למרות שזה אולי נשמע כך, לא הייתה טיפת אוונגרד בערב הזה. חלק גדול מהקטעים שנוגנו לא היה מורכב ממהלכים הרמוניים שלא נשמעו קודם לכן. חלקם אפילו היו פשוטים וברורים למדי. יונתן אבישי הקיש על קלידי הפסנתר בנועם וניכר עליו שהוא נהנה מכל רגע, דניאל פרידמן ליטף את מערכת התופים והקפיד לא התפרץ, וכל זאת, תוך משחקים בין מקצבים שונים במהלך כל קטע. חברי ההרכב שמרו על קשר מהוקצע, כשפרידמן קשוב לכל פריטה על הקונטרבס של אביטל, גם בלי להביט בו.

לביקורת המלאה >> 
יש באלבום ניסיון לגעת בכל מיני ז'אנרים ולקשר בין כל החלקים - כמו בקטע הנושא של האלבום שנכתב על ידי יונתן אבישי, שהוא גם הטוב מבין רצועות האלבום. שעטנז של ג'אז, מוסיקת עולם, פסקולי מיוזיקל, מוסיקה צוענית, רוק ו- Fאנק. גם בשמיעות החוזרות של הקטע, אתה תוהה מאיפה תבוא לך ההפתעה הבאה.

אחד המוסיקאים הבולטים בהרכב, החצוצרן אבישי כהן, זוכה מטעמי להערה בסגנון "כתב ידו נאה, אך אינו מרבה להשתתף בשיעורים". החצוצרה שלו מאוד דומיננטית, אך הנוכחות שלה אינה מספקת. האוזן מבקשת עוד ולא מקבלת. גם בקטעים שכתב בעצמו ("Suite African", "S'ai N'wai", "Suzanna" ו- "Horizon" שמיד נגיע אליו) וגם ברצועות בהן הוא "רק" משתתף, כהן מוכיח שהוא מלודיסט מבריק, שמשאיר בסופו של האלבום טעם של עוד. של עוד הרבה, ליתר דיוק.

אביתר בנאי הנפלא בא להתארח בקטע הממסטל "קו האופק". אלוהים נתן לאביתר בנאי מיתרי קול בדיוק בשביל זה. למה רק שיר אחד? יאללה, אלבום שלם בבקשה. שתי רצועות נוספות שכדאי לאמץ קרוב ללב הן "Hareshut", שכולל מוסיקה תימנית בליווי טקסט של רבי שלמה שבזי והקטע החותם של האלבום "three Four", שנכתב ע"י עומר אביטל.

תחושה נוספת שמתלווה לשמיעת האלבום היא קנאה טהורה. קנאה מהיכולת של יוצרים להוציא מעצמם כל כך הרבה, ולתת ביטוי למבט נוסף על החיים. בעוד שבוע ימים יעלה באילת פסטיבל הג'אז השנתי. אירוע מסורתי שכשמו כן הוא - מסורתי. אם אתם בעניין של מוסיקה טיפה יותר נועזת וסוחפת, וגם לא רוצים לטייל בין הקונטיינרים של "צים" בים האדום, אז תדעו ש- TWL נמצאים בימים אלה בסיבוב הופעות מקומי. סתם שתדעו. בזאפה, ברמת החייל, ליתר דיוק. מופע ראשון מחר (שלישי), בשעה 21:00. זהו. נתראה שם.

Third World Love – "Sketch Of Tel Aviv" / Strange Fruit Music Group

65:21 דקות
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by