בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ספין דוקטורז  

ספין דוקטורז

 
 
נילי אורן

הסדרה Justice עוקבת אחר עורכי דין המתמחים בספינים תקשורתיים, שיכולים לעשות בית ספר ליועציו של אולמרט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צוות המשרד המבריק והמלוטש (יח"צ)
 צוות המשרד המבריק והמלוטש (יח"צ)   
פעם, בניינטיז, היתה להקת רוק בשם ספין-דוקטורז. כמה שנים אחר כך, בשנות האלפיים, דוקטורים למדע הספין התקשורתי העלו מפלגה נטולת מצע או מדיניות לשלטון בישראל. והשנה, בסוף אוגוסט, העלו ברשת FOX האמריקנית סדרה על עורכי דין יוקרתיים שתחום ההתמחות שלהם הוא יצור ספינים תקשורתיים לטובת לקוחותיהם. כן, מדובר בתחום הלוהט ביותר כיום, מה שלצערי מותיר מעט מאוד מקום לאמת או לערכים אמיתיים. אבל למה להתקטנן?

הסדרה נקראת באופן אירוני למדי Justice, והמוטו שלה המדוקלם על ידי גיבור הסדרה בתחילת כל פרק הוא: "מערכת המשפט האמריקאית נפלאה, אם רק יש לך את הפרקליט הנכון", או משהו בסגנון. אכן, מחמם את הלב, בעיקר אם מאשימים אותך בפשע שלא ביצעת, ואין לך ממש כסף לשכור את שירותיו של מקבילתו האמריקנית של דוב וויסגלס.

משרד עורכי הדין שבמרכז הסדרה נקרא TNT&G וכנראה שהספין פה הוא ששמות של חנויות בגדים מרתיעים לקוחות פוטנציאליים פחות משמות משפטיים רגילים. בעליו של המשרד הוא רון טרוט (ויקטור גארבר – "זהות בדויה", "טיטאניק", "לא רק בלונדינית"), פרקליט אמביציוזי וחסר עכבות, שכפי שכבר ציינתי, מומחה בעיקר בלתחמן את התקשורת ואת חבר המושבעים, וכתוצאה מכך, גם לזכות במשפטים שמתנהלים נגד לקוחותיו. סוג של ששי גז, אם תרצו.

איתו במשרד עובדים גם טום ניקולסון (קר סמית – "דוסון קריק", "מכושפות") היפיוף, המצפוני והמיוסר, שהמושבעים אוהבים לאהוב; אלדן טולר (רבקה מאדר – "מורעבים", "השטן לובשת פראדה") הג'ינג'ית היפהפיה והמבריקה; לות'ר גרייבס (אימון ווקר – קארים סעיד מ"אוז") החוקר האפרו אמריקני; וד"ר מארק דקלין הפתולוג המסוקס.

עלילת הסדרה מוקדשת בכל פרק לפשע ונאשם אחר. במהלך הפרק, הצופים, כמו הפרקליטים, מנסים להבין בדיוק מה קרה בעת הפשע, ובסוף כל פרק לאחר תוצאות המשפט, נראה הפשע בעת התרחשותו. זה גימיק נחמד מאוד, רק חבל שבינתיים כל לקוחות המשרד באמת תמימים וטהורים. או.ג'יי סימפסון ומייקל ג'קסון הם רק שתי דוגמאות מייצגות למציאות העגומה בה בדרך כלל זה ממש לא עובד כך.

את הסדרה הפיק ג'רי ברוקהיימר ("שודדי הקריביים", "קון אייר", "פשע מהעבר"), והיא נראית כמו "פרקליטי אל.איי" משודרגת. גם פה יש הרבה משפטנים חטובים, דילמות מוסריות, ובעיקר רוחה השטחית של לוס אנג'לס שמורגשת היטב בכל פריים ודיאלוג. אבל הפעם יש גם המון המון אפקטים טכנולוגיים נוצצים, שחלקם משונים קמעא. למשל, למה בדיוק משרד עורכי דין צריך מסך שתמונותיו צצות באבחת יד באוויר? היתכן שזהו פשוט ציוד שנשאר מהסרט "דו"ח מיוחד" ושפילברג מכר אותו במחיר מציאה לברוקהיימר?

ולדאבוני, זה לא הדבר היחיד התמוה בסדרה. גם בעלילה יש כל מיני אי דיוקים צורמים, כמו למשל כשאחת מעובדות המשרד נכנסת במרוצה ומזהירה שסגן השריף נמצא למטה כדי לעצור לקוח שלהם, אבל רק כשכולם הולכים אל חלון המשרד, מגיע סגן השריף במכוניתו, וחונה בחריקת בלמים אל מול עיניהם. ואילו בחלק אחר בעלילה, ברור לחלוטין לתביעה איך ומאיזו זווית נרצחה בחורה כלשהי, למרות שעדיין לא נמצאה גופתה, ואין להם שום דרך לדעת את הפרטים הללו. כך שניכר שרוב הכסף הלך על פעלולי מחשב, ופחות על התסריט. ועם כל כמה שהספין הטכנולוגי הזה אכן מרגש ומפעים, הוא עדיין לא מהווה בעיני תחליף ראוי לאמינות בעלילה. מצטערת.

עד עתה לא זכתה הסדרה לרייטינג מרקיע שחקים בארה"ב, אך היא לא שונה בכך מיתר אחיותיה שיצאו למרקעים האמריקניים במהלך החודשיים האחרונים. ועם זאת, הוזמנו ממנה מספר פרקים נוספים. אולי כי גם קברניטי פוקס אוהבים פעלולי טכנולוגיה חדשניים וספינים תקשורתיים לכל המרבה במחיר. בהתחשב בעובדה שזו התחנה שאחראית באופן ישיר לעלייתו של ג'ורג' בוש האוויל לשלטון, זה גם לא ממש מפליא.

המלצה לזכייניות לסיום: פשוט אימרו לא
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by