בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מי יתפוס את בנות הפאוור פאף 

מי יתפוס את בנות הפאוור פאף

 
 
אודליה ברקין

בנות הפאוור פאף מכסחות את הצורה באורך מלא, אדם סנדלר יורש מיליונים, גווינת' פלטרו מגלה אהבה מהי, שלוש אחיות מתמודדות עם קשיי החיים והציפורים, כהרגלן, נודדות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ZOOM IN בנות הפאוור פאף

שלוש בנות ואבא גאה
 שלוש בנות ואבא גאה   
בנות הפאוור פאף הן שלישיית ילדות קטנות וחמודות בנות חמש, שניחנות בכוחות על טבעיים- הן יכולות לעוף מהר יותר ממהירות האור, לירות קרניים מעיניהן הענקיות ובאופן כללי לכסח את הצורה לכל הרעים ולהציל את טאונסוויל, עירן האהובה. לא פלא שבמקור, קרא להן היוצר "The Whoop-Ass Girls", שם ששונה ברגע שהן קיבלו סדרת טלוויזיה משל עצמן בשנת 1998.

השלישייה, שנוצרה על ידי קרייג מק'קרקן, כוללת את בלוסום, אדומת השיער, המנהיגה הבלתי מעורערת של החבורה, דוברת סינית שוטפת. באבלס, הבלונדינית, צייצנית ומתוקה בעלת חיבה גדולה לדברים חמודים ויפים. הגירל השלישית היא באטרקאפ, שחורת השיער- לוחמת קרבית, בעלת מזג חם.

סדרת הטלוויזיה זכתה להצלחה עצומה בעיקר בגלל שהיא מצליחה לדבר לילדים ומבוגרים כאחד. הילדים נהנים מהאנימציה הפשוטה, החמודה להפליא והמלאה בקטעי אקשן חינניים ובדמויות שובות לב שקל להם להזדהות איתן. למרות יכולות העל שלהן, בנות הפאוור פאף, הן בסך הכל ילדות בנות חמש, אימפולסיביות, שובבות, פעלתניות ולא תמיד חושבות על תוצאות המעשים שלהן.

מצד שני, בכל פרק בסדרה מסתתר ממד נוסף בצורת אזכורים ומחוות בלתי פוסקות לתרבות הפופ (פעם אחת מהדמויות דיברה רק במשפטים שלקוחים משירים של הביטלס, למשל) והומור חתרני. מבוגרים מוצאים את עצמם מתענגים על האסוציאציות המעולות ועל ההומור השנון.
 
 
לאט לאט הפכו בנות הפאוור פאף לטרנד- משהו אופנתי, מתוקשר ופופולרי. אחד מסימני ההיכר של טרנד הוא כמות המרצ'נדייז שנלווית לו ואכן תעשיית המוצרים המאכלסת את בנות הסדרה היא מקור בלתי נדלה למרשרשים. סימן נוסף שהן הפכו לטרנד הוא כמות הפרשנויות לה זוכה הסדרה. חוקרים בכל העולם משבחים את המסרים הפמיניסטיים והמודרניים שהסדרה מגלמת- ילדות יכולות לקחת אחריות ולהציל את העולם, ילדות יכולות להילחם בכל הכוח ועדיין להמשיך להיות נשיות ומתוקות. בראיון ל"סלון" אומר מק'קרן שהוא בכלל לא ידע שהוא כזה. "חברה שלי היא שהפנתה את תשומת לבי למסרים הפמיניסטיים והתאכזבה מאוד לגלות שלא חשבתי עליהם מראש. אני רק באתי לכאן כדי ליהנות, וחשבתי שהרעיון שלי מגניב".

היום עולה סרט באורך מלא המבוסס על הסדרה. מתוך הכרות עם ראשם הקלוקל של המפיצים בארץ
שבוודאי תרגמו את שמות הדמויות ל"פרחונית", "בועונית" ו"נורית" והצמידו להם דיבוב מלאכותי, פצחו מעריצי הסדרה יחד עם מבקר הקולנוע יאיר רווה בקמפיין למען יוקרנו גם עותקים דוברי אנגלית- לא מדובבים, של הסרט. זה בפירוש לא סרט לילדים בלבד, הם טענו. וזה הצליח להם. רצוי לבדוק אם הסרט אליו אתם הולכים מדובב או לא. ולסיום, הזדמנות לענות על שאלה שוודאי מציקה לכם-אם הייתם פאוור פאף גירל, איזו מבין השלוש הייתם? כאן תוכלו אחת ולתמיד לברר את התשובה.
 

בנות הפאוור פאף

גם יפות וגם אופות. גם למבוגרים וגם לילדים
 גם יפות וגם אופות. גם למבוגרים וגם לילדים   
The Powerpuff Girls

פרופסור אוטוניום, בודד ומיואש מהמציאות האלימה של טאונסוויל, מחליט ליצור ילדות קטנות מלאות מתיקות , תום ואהבה. הניסוי משתבש כשג'וג'ו , הקוף החכם, גורם לכך שלתערובת ממנה נוצרות הילדות, יכנס גם הכימיקל X. כתוצאה מכך, שלושת הילדות החמודות שנוצרו- בלוסום, באבלס ובאטרקאפ - הן בעלות כוחות-על אטומיים, בנות הפאוור פאף. האב הגאה רושם את בנותיו לגן, אבל בטעות הן הורסות את כל העיר ומנודות לנצח. בינתיים ג'וגו' הקוף, שנמאס לו להיות מדוכא, מחליט להקים לעצמו צבא משלו ולהשתלט על העולם. האם תוכלנה בנות הפאוור פאף לעצור אותו? אנימציה.

במאי: קרייג מק'קרקן (אנימטור, המעבדה של דקסטר), 87 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- גיל; אשדוד- גיל; באר שבע-אורי; הוד השרון- גיל; הרצליה- רב חן; חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נהריה- גלובוס; נס ציונה- גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל; קרית ביאליק- קריון; קרית שמונה- גיל; ראשל"צ- הזהב; רחובות- רב חן; רמת גן- רב חן קניון איילון; רעננה- פארק; תל אביב- גלובוס.
 
 
 
Spliced: שווה לחכות לוידיאו- היה עדיף לו היה משובץ כפרק מיוחד בטלוויזיה ולא יוצא כסרט קולנוע. עלילת היווצרותן של הבנות שהייתה בקלות יכולה להתפרש על פני חצי שעה מצומצמת לכדי חמש דקות, בעוד שאר הסרט נמרח וחוזר על עצמו על מנת להגיע למינימום הדקות הנדרש לסרט באורך מלא. הקסם של הסדרה עדיין נמצא רק שהוא מפוזר במנות קטנות מדי כדי שיחזיק סרט שלם , ונכשל.

Film Critic: מלבד קטעי האקשן התזזיתיים והמשעשעים, הסרט קצת זוחל. מהנה ומבדר- הילדים נהנים מהשטותניקיות והמבוגרים נהנים ממשחקי המילים המתוחכמים.כדי באמת ליהנות מהסרט צריך קצת סבלנות להתרגל לחן המיוחד של הבנות ההיפראקטיביות. ברגע שמתרגלים, מתמכרים.

Eye Weekly: מכיל קטעי אקשן דו-ממדיים מוצלחים יותר מאלו שרקח שפילברג ב"דוח מיוחד". סצינת השיא בסרט היא הקרב בין הבנות לג'וג'ו הקוף וצבאו, שרוצים להשתלט על העולם. ההומור החתרני חד מתמיד והצפייה פשוט מענגת.
 

מר דידס

גם ילדותי כמו ביג דאדי וגם טפשי כמו שטן על הזמן
 גם ילדותי כמו ביג דאדי וגם טפשי כמו שטן על הזמן   
MR. Deeds

אדם סנדלר הוא לונגפלו דידס, בעל פיצרייה מעיירה קטנה בניו-המפשייר שמגלה לפתע כי דוד שמעולם לא הכיר, הוריש לו מיליונים. כשהוא מגיע לניו-יורק הוא הופך להיות שיחת היום. כתבת צהובונים בשם בייב בנת' (וינונה ריידר) מתחזה לבת הכפר התמימה, נכנסת בעורמה לתוך חייו של דידס והופכת אותם לעמודי שער מביכים ביותר. כמו כן בעלי המניות בחברה של דוד של דידס, עושים הכל על מנת שדידס יעביר לידם את מניותיו ויסתלק. בעוד דידס התמים וטוב הלב מגלה עד כמה תחרותית ואכזרית ניו-יורק, בייב הצינית מתאהבת בו. עיבוד מחודש לסרטו הקלאסי של פרנק קפרה "מר דידס מגיע העירה" משנת 1936. קומדיה.

במאי: סטיבן בריל (שטן על הזמן), 96 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אור עקיבא- רב חן; אילת-אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון- גיל; הרצליה- רב חן; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז חורב, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; כפר סבא-גיל; כרמיאל- רב חן; נהריה- גלובוס; נתניה- רב חן; סביונים- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קרית אונו-רב חן; קרית שמונה-גיל; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן, הזהב; רעננה - פארק; שוהם- גלובוס; תל אביב- רב חן.
 
 
מר דידס הוא סרט לא ממש מעניין וטיפשי למדי, במיטב מסורת סרטיו הקודמים של הסנדל האנושי. אדם סנדלר הוא לא בדיוק שחקן אמין. משהו בהבעה החלולה בעיניו, בקולו המנוזל ובחוסר יכולתו להניע את החלק התחתון של פרצופו המרובע, פשוט הורס כל חיבה שיכולנו להרגיש לדמותו. אז כן- מוצגים בו שורה של טיפוסים משעשעים וכן, זה בהחלט נחמד לראות את וינונה ריידר, פעם בכמה זמן גם יש איזו בדיחה מצחיקה, אבל באופן כללי זהו סרט די בינוני ודל השראה, שמשתמש במכות (סנדלר מחטיף מכות לכל מה שזז, ומפריע לו) כדי לעורר צחוקים. משעשע קלות, אבל לא באמת ציפינו ליותר.

Spliced: משחק ומונולוגים ברמת הגנון, לא מכיל אף רגע אחד אמיתי ועשוי באופן מרושל- כל הסצינות מלאות בבעיות של רצף והמשכיות (טייקים שונים של אותה סצינה לא מתואמים) סנדלר כל כך חד-ממדי ולא מעניין שהוא כמעט שקוף. אין לנוכחות שלו שום משמעות. גרוע.

Film Critic: קומדיה פושרת ודלוחה. סנדלר נעדר כל התלהבות, מה שבולט מיוחד בסצינות הרומנטיות שלו עם ריידר. מתאים במיוחד לבני –נוער שיקרעו מצחוק מהדמויות של סטיב בושמי וג'ון טורטורו ובוודאי יהפכו את הסרט לשובר-קופות.

Eye Weekly: דידס מבלה יותר מדי זמן מסך בלהתאהב ובכך משאיר הרבה פחות מקום לבדיחות והגנבות. ריידר מקסימה כהרגלה וכוכבי המשנה גונבים את ההצגה. מטופש ומכיל כמה רגעים שווים.
 

מכתבי אהבה

גם דרמה וגם רומנטי
 גם דרמה וגם רומנטי   
Possession

רונלד מיטשל (אהרון אקהרט) הוא אקדמאי אמריקני וציני, שלא ממש מאמין באהבה. את ימיו הוא מבלה בלונדון במחקר על תולדות חייו ויצירתו של המשורר הבריטי בן המאה ה-19, רנדולף הנרי אש (ג'רמי נורתהאם). יום אחד נדהם מיטשל לגלות מכתב אהבה שכתב המשורר למי שכנראה הייתה פילגשו, משוררת בשם קריסטבל למוט (ג'ניפר אהל). הוא חובר לאקדמאית בריטית מתנשאת (גווינת' פלטרו) שחוקרת את עבודתה של אותה למוט. תוך שהשניים מתחקים אחר חלופת מכתבי האהבה הסודיים בין המשוררים, הם דנים ומתמודדים עם יחסם האישי לאהבה ומגלים כמה עובדות על החיים. דרמה רומנטית. מבוסס על רב- מכר מאת הסופרת א. ס. ביאט.

במאי: ניל לבוט (האחות בטי), 102 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נס ציונה- גיל; רמת גן- לב אלרם; ראשון לציון- הזהב; תל אביב- פאר, גלובוס.
 
 
Spliced: סרט מקורי ושובה לב, בקסם הרומנטי האפל שלו. לבוט משכיל לשלב את שני הסיפורים במקצועיות רבה. פלטרו מגלמת את הבריטית הסנובית כאילו נולדה לתפקיד (למרות שהיא כמובן אמריקנית) ואף לאקהארט מגיע ציון לשבח על משחקו. הכימיה בין השניים מצוינת.

Film Critic: הספר הרבה יותר טוב מהסרט. המבט הבוחן על גלגולה של האהבה הרומנטית מהמאה התשע-עשרה עד לעידן המודרני המנוכר והציני יוצא קצת מפוספס. נדמה שמיראמקס הפיקה את הסרט הזה כי קיוותה לעשות קופה על גבם של קוראי הספר ומעריצי הדרמות הרומנטיות ההיסטוריות.

Eye Weekly: בניגוד לסרטיו הקודמים של הבמאי שהצטיין בלגרום לקהל שלו להרגיש לא נוח, בסרט זה הקהל לא חש כמעט מאומה. הצגת הרומן בין שני החוקרים כמתפתח במקביל לרומן המשוער בין שני המשוררים היא בנאלית וצפויה. דרמה רומנטית עשויה היטב אך לא יוצאת דופן.
 

ממש מושלמות

גם קומדיה וגם שנונה
 גם קומדיה וגם שנונה   
Lovely & Amazing

כשג'יין מרקס (ברנדה בלת'ין) מתאשפזת לצורך ניתוח של שאיבת שומן, היא מפקידה את בתה המאומצת בת השמונה, אנני (רייבן גודווין), בידי אחיותיה הגדולות, מישל ואליזבת'. מישל (קתרין קינר) הייתה הבטחה גדולה בתיכון- וכיום בגיל ארבעים היא אומנית מתוסכלת. אליזבת' (מישל מורטימר) היא שחקנית מתחילה, חסרת ביטחון וביישנית. אנני, אפרו-אמריקנית שנמסרה לג'יין אחרי שאמה המכורה לקראק לא יכלה לטפל בה, מעמידה בפני אחיותיה המבולבלות שאלות קיומיות רבות. האחיות מצדן פוצחות ברומנים עם האנשים הכי לא נכונים. קומדיה שנונה.

במאית: ניקול הולופסנר (סקס והעיר הגדולה), 89 דקות , ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה- סינמה קפה מוריה; ירושלים- לב סמדר; רמת אביב- לב אביב; תל אביב- לב דיזנגוף.
 
 
אסופה של דמויות מורכבות בשלל רגעים לא ברורים אך משעשעים. אומנם הדמויות כתובות ברגישות רבה, והמצבים בהם הן מוצאות את עצמן בהחלט מפתיעים ומקוריים (במיוחד ההתמודדויות השונות של אנני השחורה והשמנה, עם עולם של לבנים אנורקטיים) אבל למעשה אין ממש חוט שמקשר בין המאורעות ואנחנו מקבלים הצצה זמנית וחסרת פואנטה לחייה של משפחה אחת שמנסה לתפקד ככל יכולתה בעולם מנוכר ומאוכלס באגואיסטים. שווה צפייה רק בשל הדמויות המיוחדות על שלל הנוירוזות הכל כך מובנות שלהן. כל אחד ימצא בעצמו קצת מחוסר הביטחון של אליזבת', הביצ'יות של מישל והרצון להיות נאהב של ג'יין.

Film Critic: סרט פשוט מושלם. חמוד, ישיר ולא עוסק בחיי הפרברים האמריקניים באותו עומק של "אמריקן ביוטי" אלא לוקח את עצמו הרבה פחות ברצינות. הסרט ניזון מהפתעה ומספונטניות. הדמויות כתובות בחיות ובפרוטרוט ומעניין לעקוב אחר מעלליהן.

Eye Weekly: לראות את קינר מגלמת את הביץ' האולטימטיבית זה פשוט תענוג! הבמאית נוגעת במגוון סוגיות מעניינות כמו דימוי גוף ויחסים בין גזעים אך לא מעמיקה בהם מספיק וזה חבל. צוות שחקנים מיוחד במינו.

Spliced: הדמויות, כתובות בכשרון רב וניכר שהשחקנים נהנו מאוד לגלם אותם. ככל שהסרט מתקדם הוא הופך למדכא יותר ויותר. נראה כאילו הבמאית השתמשה בסרט כסוג של טיפול פסיכולוגי עבורה.
 

ציפורים נודדות

גם אחלה שחקנים וגם לא קורעים במשכורת
 גם אחלה שחקנים וגם לא קורעים במשכורת   
סרט מרהיב שעקב אחר 40 סוגים של ציפורים נודדות במשך ארבע שנים ומזמין את הצופה לחוות את הסכנות והאתגרים הטמונים במסע הנדודים השנתי של הציפורים. הסרט צולם בטכניקות צילום מיוחדות על ידי מטוסים שעפו ממש עם להקות הציפורים השונות ובסמוך אליהן. על מנת לאפשר קרבה כזאת גדולה לציפורים (עד כדי אקסטרים קלוז-אפים וצילום ממעוף הציפור) הבמאי והמפיק ז'אק פרין, הפך בית כפרי ישן בנורמנדי, לבית-ספר לדרמה לציפורים היחידי בעולם. שם הוא אילף את הציפורים המובילות שלו. על הציפורים היה להתרגל לקול מנוע המטוסים עוד בהיותם בביצה מעל לכל היה עליהם לראות בבני-אדם הורים חלופיים.

"הלימודים" בכפר נמשכו כשנתיים , 600 ציפורים הוחתמו טרם חזרתם אל הטבע והוכשרו כ"שחקניות", ואז במשך 3 שנים צילמו 5 צוותים את נדידתן – על פני 5 יבשות, מקוטב לקוטב, מהאוקיינוסים לפסגות ההרים המושלגים, מכיפת השמיים לביצות, מאזורי קרח למדבריות לוהטים.

במאי: ז'אק פרין (מיקרוקוסמוס), 90 דקות, צרפת 2001

הקרנות: חיפה-גלובוס; ירושלים- תיאטרון ירושלים; נס ציונה- גיל; פתח תקווה- היכל, גיל; רחובות- רב חן; רמת השרון- כוכב; תל אביב- סינמטק.
 
סרט נפלא שגורם להתרוממות נפש מיידית. בסיום הצפייה עולה תחושה שהעולם הוא מקום קסום ונהדר, רב-עוצמה ומלא סכנות. קשה להתעלם מהמסר הסביבתי העדין שעולה מהסרט בדבר התערבותם הבוטה וחסרת ההתחשבות של בני האדם בסביבה והנזק שהם גורמים, לציפורים הנודדות בפרט ולשאר העולם בכלל. חוויה מהפנטת וגדולה מהחיים. כל הכבוד לפרין על ההתמדה, היצירתיות והנחישות שהוא הפגין במשך ארבע השנים הארוכות בהן עבד על הפרוייקט.

Montreal Film Journal: אין מילים שתוכלנה לתאר את יופיו הפואטי של הסרט הזה. פרין נותן לצופים ללכת לאיבוד בתוך מגוון נופים וציפורים ומשתמש במספר החולק עמנו תובנות, מעט מאוד פעמים. עיקר החוויה היא הצילומים והקולות שמשמיעות להקות הציפורים עצמן, מלוות בפסקול יפהפה של ברונו קולאיס ששלב בו את ניק קייב, רוברט וויט ומקהלת ילדים בולגרית. הסרט לוקח אותנו לטיול מסביב לעולם ותמיד תוך שמירה על נקודת המבט של הציפור (ומאפשר גם הזדמנות לראות את מגדלי התאומים בניו-יורק).

Cinopsis (מצרפתית): פרין, שהביא לעולם את אחד מסרטי התעודה המרגשים ביותר- מיקרוקוסמוס- פצח בהרפתקה המשוגעת של צילום ציפורים נודדות. סרט סמי-תעודי שכן יש בו עלילה כלשהי וביום מכוון של המאורעות. נדמה שצופים בעולם אחר- שזה סוג של מדע בדיוני. מרהיב ומאלף.
 

בשבועות הקודמים

 
לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

XXX
עד כאן, כל הפחדים כולם
סיינס, חצוצרה בואדי, אין חדשות מאלוהים

כל הביקורות, כל הסרטים


מהם המסרים החתרניים של בנות הפאוור פאף? אדם סנדלר באמת מצחיק או שמא לאף אחד לא נעים להגיד שהוא לא נהנה מהסרטים שלו? אלו סיפורים היו וודאי לציפורים? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

קדימונים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by