בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הגולשים מעלים את המחיר  

הגולשים מעלים את המחיר

 
 
טל היינריך ונילי אורן

שיתוף הפעולה בין אתר יוטיוב ל-CBS עלול לגרום לעלייה חדה בתעריפי הפרסום בתחנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לטרמן. יש לו סיבה לצחוק
 לטרמן. יש לו סיבה לצחוק   
לפני כחודשיים, רצו בתעשית הטלוויזיה הימורים על כך שתביעת זכויות יוצרים ענקית בדרכה לגוגל, בגלל קטעי הוידאו המופיעים ביוטיוב. היו שמועות אפילו שגוגל הקימה קרן להגנה משפטית ליוטיוב שערכה 500 מיליון דולר. ענקי הטלוויזיה נשפו ורטנו, ובתחילת נובמבר גוגל פרסמה שכבר תבעו אותה, ועולם המדיה עצר נשימתו.

אבל בדרך לבית המשפט התביעה נעצרה, כשהמדיה הישנה גילתה שיוטיוב יכולה דווקא להיות מקור נאה לרווח. זה קרה כשהאתר העלה ערוץ ייעודי במסגרת שת"פ עם CBS בו מעלה רשת הטלוויזיה קטעי וידאו חינם מתכניותיה. בתמורה, קיבלה CBS את הזכות לחפש קטעים מתכניותיה ביוטיוב, שהועלו באופן לא חוקי, ולהחליט האם ברצונה להסיר אותם מהאתר, או להתחלק ברווחים המגיעים מהפרסומות שיוטיוב העלתה לצד הקליפים הללו.

התוצאה היתה שעד חג ההודיה האחרון, העלתה CBS שלוש מאות קליפים לאתר, שזכו ב-30 מיליון צופים. 3500 איש נרשמו לערוץ החינמי באתר, והתכניות ש-CBS העלתה ליוטיוב זכו לרייטינג גבוה גם בשידוריהם הטלוויזיוניים. כך למשל זכה דייויד לטרמן בעוד 200 אלף צופים, ותכנית הלייט לייט נייט של הרשת הגדילה את הרייטינג שלה ב-7% תוך פחות מחודש.

והסוכריה בסיפור – כיוון שמדובר בחודש בו נקבעים תעריפי הפרסום ברשתות הטלוויזיה בארה"ב, יוטיוב העניקה למעשה מתנת חג יפה מאוד ל-CBS. חוץ מזה, היא גם הוכיחה מעל לכל ספק כי במאבק בין מגני זכויות היוצרים למורידים באופן בלתי חוקי מהרשת, הסטטיסטיקות דווקא תומכות באחרונים שטוענים שכיס היוצרים לא נפגע, אלא רק מרוויח, מהורדות ברשת.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by