בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
וידאו גולשים: תחזית ל-2007 

וידאו גולשים: תחזית ל-2007

 
 
תרבות נענע

סטיב ברייאנט, כתב ה"הוליווד ריפורטר" מסכם את שנת 2006, וחוזה מה צפוי לנו ב-2007 מבחינת התפתחות שוק הווידאו ברשת ובסלולר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
איכות קטעי הוידאו צפויה להשתפר ב-2007
 איכות קטעי הוידאו צפויה להשתפר ב-2007   
אם 2006 היתה שנת ההתנצלויות, כמו שהדגימו יפה מל גיבסו ומייקל ריצ'ארדס, הקרדיט צריך ללכת לווידאו האינטרנטי שאפשר לנו לצפות בפדיחות הללו שוב ושוב. אף אחד לא יכול לצפות מה תביא לנו 2007 מבחינת תכני וידאו מדוברים, אבל השנה היו כמה טרנדים שכדאי לשנן כדי להתכונן ל-2007.
 

פרסום אחר

 
קודם כל, כמובן, ראשיתו של כל דבר חינמי: פרסום. בסביבות ה-225 מיליון דולר הוצא השנה על פרסום בווידאו, מספר שצפוי להשליש עצמו ב-2007, לפי מכון הסקרים eMarketer. וככל שהווידאו האינטרנטי צובר מעריצים, כך גם הדיון בנוגע לדרך הטובה ביותר להמיר את זוגות העיניים הללו לדולרים מפרסומות.

השיטה המועדפת ב-2006 היתה של פרסומת לפני השידור. כלומר פרסומת בת 15-30 שניות שמודבקת בתחילת קליפ הווידאו הרצוי. למרות שהשיטה מצויה באתרים הגדולים כמו AOL וידאו ו-ABC.com , הפורמט מתסכל את המשתמשים, כיוון שהוא מפריע להם להגיע ליעדם. או אם להציב את זה באנלוגיה מעולם הרכב: אם היית רוצה לקחת ב.מ.וו לנסיעת מבחן, וסוחר המכוניות היה מציק לך לקחת לפני זה לנסיעת ממבחן קצרצרה מכונית אחרת, נגיד פג'ו, האם לא היית בוחן פחות מכוניות כתוצאה מכך?

מו"לים ומפרסמים מתנסים כיום בכמה צורות של פרסום בווידאו, אבל פרסומות אינטראקטיביות המופיעות על המסך כשהווידאו מנגן, אינן מלהיבות. בדיוק כמו לוגו התחנה שמופיע בזמן שידור תכניות טלוויזיה מצד ימין למטה של המסך. כשהגולש לוחץ על אנימציית הפרסומת, היא מנגנת בדיוק מעל מסך הווידאו, ובסיומה הגולש חוזר לנקודה בוידאו ממנה יצא. כמה מפרסמים בישרו על עליה בלחיצות על הפרסומות הללו של 7%.
 

החיפושים נמשכים

טרנד אחר שכדאי לעקוב אחריו הוא חיפוש וידאו, שקשה בגלל שהגולשים שמעלים את קטעי הווידאו לרוב לא נותנים תיאור מספק של מה שהוא מכיל. מנועי חיפוש סומכים על תיאורים שכאלה כדי לאנדקס היטב את קבצי הווידאו. AOL וידאו מתקדמת בתחום הזה, כמו גם חברה קטנה בשם "פודזינגר" הממירה קבצי קול ותמונה לטקסט שניתן לחפש בו. גם גוגל עושה צעדים בכיוון, והיא חתמה לאחרונה הסכם שת"פ עם חברת הלוויין הבריטית "סקיי" כדי לבחון ביחד שירותי חיפוש וידאו.
 
 

סלולר, מומחים ווידאו טייפ

2007 תהיה גם שנה גדולה לווידאו בסלולרי. רווחי הווידאו בשוק הסלולרי היו 62 מיליון דולר ב-2005, אבל מצופה שיצמחו ל-500 מיליון דולר עד 2010, על פי חברת המחקרים יופיטר. לאחרונה חברת הסלולרי האמריקנית "וורייזון" החלה לשת"פ עם אתרי שיתוף הווידאו "יו טיוב" ו-"רוור", כדי להציע תכני וידאו למשתמשיה. כמה מבכירי גוגל, וביניהם המנכ"ל אריק שמידט, אמרו שברצונם לפתח אפליקציית סלולרי שתאפשר נשיאת מידע, כמו למשל קטעי וידאו. ובאופן מפתיע, הפרסום בווידאו הסלולרי רק עולה.

שני הטרנדים האחרונים הצפויים ב-2007 הם וידאו מומחים ועריכת וידאו. הראשון ברור: ככל שכמות הווידאו ברשת תלך ותגדל, והרעיון של "הנצפים ביותר" יהיה פחות חדש, גולשים יתחילו לחפש קטעי וידאו ספציפיים הנוגעים במה שמעניין אותם. כלומר אתרים פחות נודעים שיתמחו בתוכן ספציפי, יקבלו עדיפות על פני אחרים.

הטרנד השני כמעט ברור מאליו, אבל חזק הרבה יותר. צרכנים שולטים בכלי העריכה, ותשוקתם לתקשר עם תכנים אחרים, ולהתערבב בהם, רק תגדל. לכן יאהו, שהצטרפה לבום תוכן הגולשים והרשתות החברתיות על ידי רכישת אתר התמונות החברתי "פליקר" בתחילת 2005 – רכשה את אתר עריכת הווידאו "ג'אמפ קאט" בספטמבר האחרון. ב-2007 עדיין נצפה במגוון קטעים שצולמו במצלמות וידאו רועדות, אבל במרבית המקרים, איכות קטעי הווידאו של הגולשים תעלה.

כשאנחנו היינו קטנים, לא היה לרובנו מושג מה זה "קרוס פייד". אבל היום בני הנוער והילדים כבר מכירים את המושגים הקולנועיים באופן אישי, עובדה שתהיה לה השפעה רבה על התפתחות שוק הווידאו-גולשים בשנים הבאות.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by