בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
טלוויזיה אישית, זה לא חלום 

טלוויזיה אישית, זה לא חלום

 
 
אריק סאס, ``מדיה דיילי ניוז``

בקרוב מאד נוכל לצפות בשידורי הטלוויזיה איפה שרק יבוא לנו. לפניכם סקירה של כל המוצרים הטכנולוגיים שמתיימרים לספק את הסחורה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בוא חמודי, הולכים לים (יח"צ)
 בוא חמודי, הולכים לים (יח"צ)   
קהל הצופים כיום מפונק למדי. כך לדוגמא הוא רוצה להחליט איפה, מתי ואיך הוא יצפה בטלוויזיה. ותמלוגים כספיים גבוהים מצפים למי שיעזור לו לממש את הרצון. כך ש"סלינגבוקס", מכשיר מתוצרת אמריקנית, המאפשר לצפות בתכני טלוויזיה ווידאו במחשב הביתי, אינו לבד במרוץ. ברבע הראשון של 2007 נחזה בהשקתם של כמה מתחרים חדשים למכשיר בן השנתיים. עדיין לא ברור מי ינצח במערכה הזו, אבל ברור שעומד להיות כאן קרב מדמם.

אחד הדברים שעדיין לא ברורה התשובה לגביהם היא המודל העסקי. למרות שתוכן וידאו נתמך פרסום נראה כמו דרך אטרקטיבית להוריד בעלויות ולהגביר את הדרישה, מומחים בתעשיה אומרים שעדיין מוקדם מדי לדעת, כי אחוזי החדירה של וידאו נייד עדיין נמוכים מאחוז בודד.

ליקטנו את רשימת המוצרים האמריקנים הקיימים בתחום, ומה צפוי לקרות איתם ב-2007:

Slingbox

המכשיר שעדיין מנצח מבחינת חדירה לשוק, ועדיין בעל נישה יחידנית – הפניית שידורי טלוויזיה ווידאו לצפיה במחשב, כך שמנוייו יכולים למעשה לצפות בטלוויזיה מכל מקום בו יש מחשב בעל חיבור אינטרט. באוגוסט, חדרה סלינגבוקס גם לעולם הסלולרי, באמצעות מכשיר שאפשר הזרמת שידורי טלוויזיה לטלפונים ניידים מהדור השלישי, בעלי מערכת ההפעלה "חלונות" של מיקרוסופט.

בשנה הקרובה צפויה "סלינגבוקס" לנסות לבסס את מעמדה באינטרנט, ולייצר עוד כסף מהתכנים שעוברים דרך המכשיר, כנראה דרך פרסומות נלוות. הבעיה היא שאז סביר להניח שחברות המדיה המסורתיות, שמייצרות את התכנים, יכנסו איתם לקונפליקט לא קט, בטוענה שאין ל"סלינגבוקס" זכות להרוויח מתכנים שאינם שלהם.

HAVA של מונסון

אבל כאמור, תקופת הבדידות של סלינגבוקס בצמרת צפויה לחלוף בקרוב. איום אחד למשל מתקרב מכיוון חברת המולטימדיה "מונסון" שהציגה טכנולוגיה שאפתנית בשם HAVA אלחוטי ברזולוציה גבוהה, המאפשרת גם כן צפיה בתכני טלוויזיה באמצעות האינטרנט, פלוס כמה מרכיבים נוספים שיהוו עבורה יתרון בכל הנוגע לצפיה ביתית.

כך למשל טכנולוגיית VBooster תאפשר להזרים באופן אלחוטי תכניות טלוויזיה ישירות למספר רב של מחשבים, סלולרים ומחשבים ניידים. כך שהצרכן יוכל להקליט תכניות על המחשב שלו. חוץ מזה, הוא גם יוכל להעביר קטעי וידאו מהמחשב לטלוויזיה, דבר שהסלינגבוקס לא מאפשר כלל.

היתרון הגדול של HAVA הוא התאמתו למוצרי מייקרוסופט, כמו Xbox וסלולריים מבוססי ווינדוז, בהם גם כן יוכלו הצרכנים לצפות בטלוויזיה. החסרון של הטכנולוגיה הוא שסביר להניח שהיא לא תמכר ישירות לצרכן, אלא באמצעות הסכמים עם יצרני מחשבים.
 
גם אותה תוכלו לקחת לאן שתרצו (רויטרס)
 גם אותה תוכלו לקחת לאן שתרצו (רויטרס)   
אפל: iTV, iPod

המערכת מבוססת HAVA נראית כרגע כאלטרנטיבה הבטוחה למערכת ה-iTV החדשה של אפל, שאמורה להיות מושקת גם כן ברבע הראשון של 2007. המערכת של אפל גם אוחזת בכמה מרכיבים שדומים מאוד ל-HAVA כמו האפשרות להעביר וידאו מהאינטרט לטלוויזיה, באופן אלחוטי.

עם זאת, עדיין לא ברור האם היא תאפשר למשתמשיה להקליט ולצפות בשידורי טלוויזיה על המחשב. לאפל יש אינטרס פיננסי להביא תעבורה לחנות התוכן המקוונת שלה iTunes, שאת התוכן שקונים בה ניתן לראות או לשמוע רק במחשבי אפל, iPod ו- iTV.

חסרון משמעותי נוסף ל-iTV לעומת סלינגבוקס ו-HAVA הוא העובדה שהיא אינה מאפשרת צפיה מרוחקת בטלוויזיה, דרך האיטרנט. אבל לאפל יש יתרון עקב שליטת של ה-iPod בשוק נגני המוזיקה והוידאו הניידים. למיליוני הצרכנים שכבר מנויים ב-iTunes, ה-iTV תראה כמו הרחבה הגיונית וקלה של השירות.

אבל ל-iPod גם חסרונות משלו. להמיר קובץ וידאו מפורמט mpg לפורמט אייפוד, גוזל זמן ארוך מדי – יותר מעשר שעות. מה גם שהמכשיר הנייד לא יכול לאגור תוכן וידאו רב לצפייה מרוחקת, בניגוד לסלינגבוקס ששולב בדגם החדש של טיבו. מכשיר הסלינגבוקס-טיבו מסוגל להכיל עד 300 שעות של תוכן וידאו באיכות גבוהה, בו ניתן לצפות היכן שרוצים. שזה פי שתיים מכמות תוכן הווידאו באיכות נמוכה, שמסוגל להכיל האייפוד החדש בן חמשת הג'יגה.

מייקרוסופט Zune

מתחרה אחר לאייפוד הוא מוצר נוסף של מייקרוסופט – Zune. המכשיר יכול להציג תוכן לצפיה ניידת דרך מרכז המדיה של מייקרוסופט, באותה דרך בה האייפוד מציג תוכן מהחנות המקוונת של אפל. היתרון של ה-Zune על פני האייפוד הוא המסך שלו, שגדול כמעט ב-50%, וכמות הפיקסלים שלו שגדולה פי שניים מזו הקיימת ברוב מחשבי הלפטופ. בהחלט נקודות חשובות כשמדובר בצפיה בוידאו.

אבל לנגן של מייקרוסופט יש גם כמה חסרונות. ראשית, נתוני חדירתו לשוק פושרים לכל היותר. שנית, למרבה ההפתעה, הוא לא לגמרי מסונכרן עם הגרסא האחרונה של נגן המדיה של "חלונות". שלישית, בדומה לאייפוד, גם ה-Zune לא מאפשר צפייה ניידת בוידאו חי, ומאפשר רק הורדת קבצים והעברתם בין המשתמשים באופן אל חוטי.

חוץ מזה, צרכנים גם התלוננו על איכות קטעי הווידאו שהומרו מפורמטים אחרים, ואפילו פונקצית שיתוף הקבצים, שזכתה ליח"צ עודף, מסתמנת כחסרון לאחר שמשתמשים הביעו תסכול מהעובדה שקבצים משותפים נעלמים לאחר 3 ימים.
 
משפחה שתבוא אתכם לכל מקום (יח"צ)
 משפחה שתבוא אתכם לכל מקום (יח"צ)   
סוני LocationFree

בתחום נגני הוידאו הניידים, ב- Zune ואייפוד מתחרים לא רק סלינגבוקס ו-HAVA שמציעים צפיה בוידאו חי בנגנים ניידים, אלא גם המצטרפת החדשה למרוץ – סוני. החברה הותיקה תפרסם את ה-PSP (פלייסטיישן נייד) גם כמכשיר לצפיה ניידת בווידאו, החל מהרבעון הראשון של 2007.

בדומה לסלינגבוקס, שירות הווידאו של סוני – LocationFree משתמש באינטרנט כדי להעביר קבצי וידאו למקומות מרוחקים. הוא דורש ממשתמשיו לאחוז בציוד AV של סוני, כדוגמת ה-PSP, ולשהות במקום בו ניתן לקלוט שידורי אינטרנט אלחוטיים (WiFi), כדי לבצע הורדות. פונקציית הווידאו החדשה גם מחייבת זכרון נייד בן 4 ג'יגה כדי לאחסן את תוכן הווידאו.

יתרונותיה של המערכת של סוני טמונים בשמועה שהיא עומדת לחתום על הסכמים עם כמה ענקיות תוכן, כדי לאפשר צפיה בתכניות וסרטים פופולריים. מלבד זאת, המסך של ה-PSP גדול בהרבה משל מתחריו, הרזולוציה שלו עולה בהמון על זו של כל נגני הווידאו הניידים כיום, והוא כמעט לא דורש המרות פורמטים של וידאו.

הסיבה לזה היא המודל העסקי של סוני, השונה מזה של אפל. אצל סוני היתד השיווקי הוא המכשיר עצמו, בעוד שאפל בנתה מקדש לתוכן אינטרנטי – חנות iTunes, סביב הפופולריות של האייפוד. לכן לסוני אין אינטרס להקשות על הצפיה בפורמטים כאלה או אחרים של וידאו. בעינינו זה כמובן פלוס גדול. מצד שני, לא השקענו את כספנו ב-iTunes.

החברות הסלולריות

גם החברות הסלולריות מנסות להוסיף תכני וידאו לרשתות שלהן, גם כדי להרוויח כסף על ההובלה, ההמרה, וזמן האוויר של הצפיה, וגם כדי להפוך למעשה לרשתות מדיה. רוב חברות הסלולר האמריקניות הגדולות – Verizon, Cingular, Sprint ואחרות כבר מוכרות תוכן וידאו נייד כמנוי חודשי, בנוסף לתשלום דמי השימוש הרגילים.

V-Cast של Verizon לדוגמא, מציעה מבחר קטעי וידאו ב-VOD של חדשות, בידור, ספורט, ותחזית מזג אוויר, עבור דמי מנוי חודשיים של 15 דולר. בסינגולר לוקחים על אותו שירות כ-20 דולר לחודש. הווידאו המבוקש מועבר ישירות לטלפון של המנוי, ואין הגבלה על כמות הצפיות. לרוב השירותים הללו גם מוכרים "אקסטרות" כמו טפטים למכשיר הסלולרי, ורינגטונים ב-2 דולר ומעלה.

עם זאת, חשוב להבחין שלא מדובר כאן ב"טלוויזיה אישית" אמיתית, כי היא לא מאפשרת לצופים גישה ישירה לשידורי הטלוויזיה. חברת הסלולרי משתפת פעולה עם ספק תוכן ידוע, כמו רשתות הטלוויזיה, שנותנות לה מגוון מצומצם של וידאו קליפים קצרים, בדרך כלל באורך 2-3 דקות. כך שלמעשה, בעוד התעשיה מתנסה במודל עסקי של מנוי חינמי ותוכן נתמך פרסומות, אף אחת מהחברות הסלולריות הגדולות עדיין לא באמת הצטרפה לחגיגה.

למאמר המלא באנגלית >>
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by