בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
עשה לך יוטיוב - חלק שני 

עשה לך יוטיוב - חלק שני

 
 
ניצן וידנפלד

האתר שלכם מתחיל להתמלא - אבל הכיס מתרוקן. מאיפה מגיע הכסף ואיך דואגים שהילדים עם הזמן הפנוי יבואו דווקא אליכם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
השרתים מזמזמים, הצוות הטכני מעשן והמונה דופק. אתם מחליטים שאי אפשר עוד לחכות עם זה, ועכשיו הוא הזמן הטוב ביותר לפתוח את האתר שלכם לגולשים. אתם לוחצים על הכפתור האדום, ממתינים במתח ו... ברכותי – אתם עכשיו עוד אתר וידאו באינטרנט, וזו לא סיבה טובה מספיק שמישהו יגלוש אליכם. כדאי שתתחילו מייד בעבודה האמיתית.
 

דבר אלי

 
אי אפשר להגיד שלפתוח אתר שיתוף וידאו זה רעיון מקורי (ואם אתם עדיין חושבים שכן, אז אל תשכחו אצל מי שמעתם עליו). לכן הודעה לעיתונות, במיוחד בסגנון "חדש!!!! אתר ישראלי שמאפשר לגולשים לשתף סרטוני וידאו" לא תביא לכם ולו גולש אחד.

הטכניקה הנפוצה למשיכת המאסה הקריטית שתצית את האתר היא "לרכב" על הרייטינג של אבא ואמא. האמבטיה מפורסם בשידורי קשת, ל-HEEP יש את מכונת יחסי הציבור של סלקום, Vidi מקבל הפניות מ-NFO.IL ו-Flix מתפוז. אם אין לכם הורים ללוות מהם קצת רייטינג, אתם צריכים גימיק שימשוך כתבות.

הנקודה שכדאי לשים אליה לב בנושא הפרסום היא שמרגע שהתחלתם לדחוף את האתר שלכם, התחלתם גם לעצב את הקהילה שלו. כש-Flix הציק לכל העולם ואחותו עם ילדות ללא אבר מין, שבלולים מסטולים וחיילים מתאבדים, מנהליו ידעו טוב מאוד שיהיו כאלה באוכלוסיית הגולשים שלא יכנסו לשם יותר. מצד שני, הרבה ילדים עם זמן פנוי ותוכנת עריכה החליטו שזה המקום להיות בו.

לכן, אפילו עוד לפני שאתם מתחילים לפרסם את האתר, אתם צריכים להחליט בדיוק את מי אתם מקווים שהוא ימשוך. כל החלטה שלכם תשפיע ישירות על זרם הקליקים. אפילו לכתובת האינטרנט שבה האתר שלכם שוכן יש חשיבות: אין ספק שאתרים עם סיומת .co.il משרים אווירה "ישראלית" יותר ומושכים קהל בהתאם. כשהאתר שלכם מבוסס על דבר שברירי כמו "קהילה", צריך להיות עדינים ביותר.
 

בניית קהילה

 
האתר שלכם כבר פועל ויש לו אפילו זרם יציב של משתמשים. הגיע הזמן להפעיל אותם. אבל רגע, גולשים באינטרנט הרי לא חסרים, אז למה להשקיע זמן דווקא באלו? התשובה פשוטה מאוד: חישבו, למה לאותם גולשים להשקיע זמן באתר שלכם?

כשגולש מעלה סרטון לאתר הוא משקיע מזמנו למען מטרה שברוב המוחץ של המקרים לא תשנה דבר בחשבון הבנק שלו. הוא עושה זאת מאותה הסיבה שמביאה את כולנו לפטפט בפינת הקפה – אנחנו מתים על תשומת הלב. בתור מנהלי אתר, התפקיד שלכם הוא לספק את "פינת הקפה" הזו.

המאפיין הקהילתי הנפוץ ביותר הוא כמובן הטוקבק. אבל כאן לא חידשנו כלום, הרי המושג עצמו הפך למיינסטרימי כל כך שאפילו בעיתונים מודפסים יש מדור טיקבוק. מוזר שישנם עדין אתרים שמסתפקים בו בלבד. בכדי להבין איך עושים את העבודה נכון, צריך ללמוד מיוטיוב ו-MySpace, ולראות איך כל אחד מהם, בדרכו, פוגע ומפספס את המטרה בו זמנית.

ביוטיוב לא חסרים כלים לתקשורת בין המשתמשים. לכל אחד יש דף משלו, שבו בין השאר נמצא אוסף ה"מועדפים" עליו, ישנן תגובות הירארכיות (ניתן לטקבק טוקבק) וקבוצות שמשתפות פעולה. מצד שני, התחושה המתקבלת מאוד מזכירה את אתרי הבית של שנות ה-90 ("שלום, אני ניצן ואני אוהב סימפסונס") ורוב הקבוצות מתמלאות מהר בהודעות בסגנון "אנשים, בואו נרים את הקבוצה שלנו", מלוות בשקט של עיירה לבנונית לאחר ביקור צה"לי.

MySpace מציע את ההיפך – הרבה רעש. האתר נבנה כרשת קהילתית במקור ומתפקד כמערכת בלוגים שאחד הפיצ'רים שלה הוא תמיכה בווידאו ומוסיקה. חבל שהווידאו הוא רק עוד משהו שנבלע בצעקנות הכללית, מה שמונע מ- MySpace להפוך לאתר וידאו מן המניין.

אתם תצטרכו לבחור בדרך ביניים, שתאפשר לקהילה שלכם לצמוח מאוסף קליקים אנונימיים לחברה קטנה, מבלי לאבד את המיקוד בווידאו. אם אתם צריכים דוגמה טובה, גילשו לאתר Flix, שעושה זאת מצויין בעזרת מערכת הבלוגים של תפוז.

דרך נוספת למשוך את האנשים שאתם רוצים בהם היא להציע משהו שהם לא יקבלו בשום מקום אחר. מטהקפה הוא אתר שמעוניין ביוצרים מקוריים, לכן הוא בחר בדרך מקורית: הוא מציע תשלום לגולשים שמעלים תוכן עצמאי שמביא רייטינג. Eyespot פונה לקהל ה-VJים ומעניק ספרייה גדולה של קטעי וידאו שניתן להשתמש בהם.

המטרה בכל התהליך הזה היא לטפס בשרשרת המזון של אתרי הווידאו. התוכן הטוב מופיע הרי בסופו של דבר בכולם, אבל רק קהילה יציבה, גדולה ונאמנה תבטיח שהוא יופיע אצלכם קודם. לנושא הזה, כמובן, יש משמעות כספית.
 
 

כן, הגענו לכסף

 
איך מייצרים הכנסות מאתר הווידאו שלכם? לא על ידי גביית תשלום מהגולשים, זה בטוח. מקור ההכנסה הראשוני שלכם יהיה קרוב לוודאי גוגל. פרסומות AdSense הממוקמות נכון יכולות להניב לאתר מתחיל כדולר לכל 100 יוניקים (גולשים שונים). אילנה תמיר תוכל להדריך אתכם בנושא טוב יותר ממני.

לאחר שהאתר שלכם ייצר תעבורת גולשים מכובדת (15000 יוניקים ליום היא נקודת התחלה מכובדת) תוכלו להתחיל למשוך מפרסמים ולבצע שיתופי פעולה. כאן עולה הקונפליקט התמידי שכל אתר תוכן צריך להתמודד איתו יום יום, שעה שעה: איפה עובר הגבול בין שירות לכיס של הבעלים לבין מיסחור יתר שיגרום לגולשים לעזוב למתחרה?

נחזור ליוטיוב. התוכן הפרסומי אמנם לא מסומן באופן ברור, אבל בדף הבית ישנה הפרדה ברורה בין סרטוני הגולשים לווידאו הממומן. זה דבר טוב, שתורם לאמינות של האתר. לעומת זאת, כשאתם מקישים על לינק ב-Flix אתם אף פעם לא יודעים לאן תגיעו. ערוצי שיתופי הפעולה "מטעם" מעורבבים עם סרטוני הגולשים, פינת האסטרולוגיה של רונה-לי (אתם חייבים להודות שמגיע פה לינק מיוחד) והפקות של חברת אוראנג'. זה לא טוב, אבל אפשר לעשות גרוע הרבה יותר. אף אתר עוד לא העז להציב קדימוני פרסומת לפני כל קטע וידאו, אבל לא כדאי לכם להמר שהמצב ישאר כך.

הבסיס לכל נושא ההכנסות הוא די פשוט: יותר גולשים שווה יותר הכנסות. לכן דרך טובה להגדיל את תזרים המזומנים של האתר היא לבגדיל את מספר הגולשים בו. אם אתם מאלה שחושבים בגדול, כמו יוטיוב, נסו להשיג רשות להשתמש בתוכן של אולפן סרטים או הפקות ידוע.

כמו כל דבר, ההחלטות שלכם בנושאים הכספיים ישפיעו מיידית על הקהילה שבניתם. קהילה בוגרת נוטה לייחס חשיבות לנושאים כמו סימון פרסומות ושיתופי פעולה צעקניים. גולשים צעירים נוטים להיות סלחניים יותר, ואף להימשך לחלק מהפעילויות הממומנות. את האיזון רק אתם, והכיס שלכם, יכתיבו: אל תשכחו שבסופו של דבר, שיתוף הפעולה שיניב לכם את ההכנסה הטובה ביותר יהיה עם הגולשים שלכם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by