בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מהפה לחוץ 

מהפה לחוץ

 
 
אמיר עמרמי

בלקפילד לא משכנעים וסגיב כהן מנסה ללא הצלחה לעשות סאטירה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Once - בלקפילד (4:03)

מילים ולחן: סטיבן ווילסון

אביב גפן היה מבחינתי מושא הערצה בכל מה שקשור ליצירה ישראלית, עד השנה. מאחורי אביב יש עשור שלם של הצלחה, אלבומו האחרון ("עם הזמן") היה נפלא, והחיבור שלו עם סטיבן ווילסון פתח לכולם את התיאבון. אולי לא כולם שבעו מאלבום הבכורה שלהם כבלקפילד (כולל הח"מ), אבל גפן קיבל מזה המון ריספקט.

ואז באה נינה. כלומר, הוא בא אליה, או שפשוט הפגישו ביניהם. לא משנה. אבל אז הכל התמוטט. לפחות אצלי. היצירה, המקוריות, השנינות, האמת האמנותית. הכל נעלם. הכל בצדקת המכירות הלוהטות.

אבל גפן מתנהל בשני עולמות. מצד אחד הוא מרוויח את לחמו ומצד שני הוא משביע את נשמתו. לגיטימי? כנראה שכן. אף אחד הרי לא יממן את קניותיו במכולת אם הוא רק יעשה את מה שהוא מאמין בו (לא שהוא לא מרוויח מהופעות ותמלוגים, אבל נניח לזה בינתיים).

Once עובר טוב בתור שיר רדיו, עם עיבוד והפקה מוסיקלית טובה. אבל הנוכחות של ווילסון בשיר כמעט ולא מורגשת, ותחושת הפספוס שמביע הטקסט עוד שנייה מתפספסת. הטקסט מרגיש כמו אסופת מילים ובליל רגשות שמבקשים ליצור פזמון מהיר וחסר זהות. אני, ברשותכם, מעכשיו ועד להודעה חדשה, נשאר עם "עם הזמן" דרומה. בלי נדר.
 
 

הידי ליברמן - בוץ (3:58)

 
מילים ולחן: אלון אדירי והידי ליברמן

אחרי שהוציא את "מחכים", יוצא להידי ליברמן סינגל שני מאלבום הבכורה שלו. הראשון היה מושתת על טהרת הרגאיי, הפאן והלל קטן לג'ה שכולם מחכים לו. אז הוא לא יקבל על זה את פרס המקוריות לשנת 2006, אבל הסינגל, כולל הקליפ, היו סך הכל טובים מאוד.

"בוץ" הוא שינוי כיוון קונספטואלי מסינגל הבכורה, וזה כשלעצמו מבורך. עם זאת, הוא לא מצליח לעניין כמו קודמו. הביקורת החברתית הסמויה, הצעקה שמתיימרת להיות הצעקה של כולנו, בדיוק כמו ב"מחכים", לא מצליחות לגרד את סף הגירוי. זה מתחיל בהפקה המוסיקלית שנשמעת כמו רצועת היפ-הופ מנונמנת, עם ביט משעמם שלא השאיר אותי ער לאורך כל השיר, ובטח שלא הצליח להעביר את הנקודה. תוסיפו לזה גם את השילוב של שפת הלעז (אנגלית) שאיך לומר, לא עושה את זה ביג טיים.

אני הייתי חוזר להתעניין בגיטרה האקוסטית של ליברמן בסינגל הבא שלו, לכשייצא, וגם מקווה לשמוע איזה סיפור אישי ואינטימי, ולא רק ביקורות חברתיות וזעקות גדולות.
 
 

סגיב כהן וג'קי מקייטן - סופרים את הקופה (3:31)

מילים ולחן: סגיב כהן

סגיב כהן וג'קי מקייטן משתתפים באוסף "2 סוכר" השלישי, שייצא בקרוב. את הסינגל החדש שיצא מתוכו כתב כהן עצמו, זמר יוצר שאני משתדל להעריך בתור אחד שנמצא בז'אנר הים תיכוני ולא תמיד נופל לשבלונות המוכרות. אמנם טרם פיענחתי את משמעות צמד המילים "התגשמי לי", שמו של אלבומו האחרון, אבל היי, אולי זה רק אני.

אך נחזור לעניינינו: "סופרים את הקופה" מבקש להיות פארודיה על ההווי של תעשיית החתונות ו"הציניות בה מובלים אחריה שולל הזוג הנאיבי אל היום המאושר בחייו", כדברי הקומוניקט המצורף. זה קצת משעשע לשמוע את הביקורת הזאת מזמר שמשתייך לז'אנר שמתקיים על אירועי שמחות, ומראש לא מתיימר (או הפסיק באיזשהו שלב, לפני עשרים שנה או יותר) לומר משהו רציני.

הטקסט כאן לא מספיק חריף או חכם כדי להיכנס לנישה של הומור עצמי בריא. יש כאן כוונה אחת ברורה ומכוונת, והיא להיכנס לפלייליסט של רחבת הריקודים. הזוג המאושר, כולל כל המוזמנים, יהנו מבדיחת ההפוך על הפוך, ואף אחד לא יישאר עם הערך המוסף שמישהו (הכותב), בעצם, ביקש להעביר. אולי, אפוא, זה בגלל שהוא לא באמת התכוון לזה?
 
 
 

יובל זדרמן - לא ליפול (3:03)

מילים ולחן: יובל זדרמן

יובל זדרמן, בוגר להקת פיקוד מרכז, נמצא בדרך לאלבום בכורה (התו השמיני) ומחזיק ביד כבר שני סינגלים. הראשון שיצא, "ערב שבת", היה סיפור על השחור שבשגרה המשעעמת. הלחן היה טוב, ההגשה העבירה את המסר. ועכשיו מגיע "לא ליפול" שעושה את העבודה בצורה טובה הרבה יותר.

בניגוד לדברים שקראתי עליו אצל קולגות, אני לא מרגיש אצלו בוסריות. אני מרגיש את האמת באמנות של זדרמן וברצון שלו לירוק דם אל המיקרופון שמולו. הטקסטים שלו, אפעס, אמנם לא מהמבריקים שקראתי, אבל העניין, התסכול, הרצון לדבר על הכל - מובנים בהחלט. אז בוסריות? לא בטוח. בשלות? אפשר להמר על זה. בשאיפה שנוכל לקטוף את הפירות כשייצא האלבום. מי שירצה יוכל לתפוס את יובל זדרמן בהופעת השקה חגיגית לאלבום הבכורה שלו ב-25 בינואר 2007 במועדון הבארבי.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by