בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הזהות הכפולה של מאט דיימון 

הזהות הכפולה של מאט דיימון

 
 
אודליה ברקין

מאט דיימון מככב בזהות כפולה, רובין וויליאמס מדגים איך זה לחיות בתמונות, חיזור מגונה הורס חיים, משפחה אלג'יראית מתאחדת ביום ראשון, הספרדייה נוקמת והאיטלקים כמהים לנשיקה אחרונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

זהות כפולה

 
The Bourne Indetity

בורן (מאט דיימון) מתעורר בלב-ים, כשגופו מנוקב מכדורים והוא אינו זוכר מיהו. הדייג שאוסף אותו מוציא מגבו, יחד עם הקליעים, קופסונת ובה הוראות פתיחה של כספת בציריך. בכספת מגלה הגיבור, הון מזומן, נשק ושלל דרכונים ובהם זהויות בדויות- כולם עם תמונה שלו. תוך כדי מסעו לגלות מי הוא באמת, מגלה בורן שהוא ניחן ביכולות אתלטיות ושכליות מדהימות, ונאלץ לברוח מכל מיני אויבים עלומים שמנסים לחסלו בכל רחבי אירופה. עם: פרנקה פוטנטה (ראן לולה ראן) וכריס קופר. מותחן המבוסס על ספר של רוברט לודלום.

במאי: דאג לימן (גו!), 118 דקות, צרפת/ ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון- גיל; באר –שבע-אורי; בת ים- רב חן; הוד השרון- גיל; הרצליה - רב חן; חדרה- לב; חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס, אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; כרמיאל-רב חן; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית אונו-רב חן; קרית ביאליק- קריון; קרית שמונה- גיל; רחובות - רב חן; רשל"צ- הזהב, גיל; רמת גן- רב חן איילון; רעננה- רענן; שוהם- גלובוס; תל אביב- גלובוס, הוד, פאר.
 
 
FilmCritic: מותחן פעולה מרתק ויצירתי המתרחש במיטב מנופי בירות אירופה. העדר פרטים מספקים גורם לכך שלעיתים הסרט מעלה יותר שאלות מתשובות, והצופים כמו הגיבור, לא בטוחים מי נגד מי. הופעה מצוינת של דיימון.

Box Office Magazine: הסרט נעדר תנופה אמיתית כיוון שמול היכולות המדהימות של בורן, ניצב איש CIA אפרורי שלא באמת מהווה שום אתגר לנמלט המבולבל- זה לא כוחות. מותחן מרתק ומקורי אך היה יכול להיות הרבה יותר מספק אם בורן המוכשר, לא היה מצליח להימלט בקלות מכל מכשול.

Rolling Stone: מותחן לא רע בכלל המכיל מרדפי מכוניות מעולים סטייל "רונין", קונספירציות ריגול מרתקות, וגיבור טוב מראה ומהיר תנועה ומחשבה.
 

לחיות בתמונות

 
One Hour Photo

רובין וויליאמס הוא סיי- דה פוטו גיי, האחראי על הבודקה לפיתוח תמונות בקניון מקומי של פרבר אמריקני. סיי, הקפדן והבודד, אוהב במיוחד לפתח את תמונותיהם של משפחת יורקין ובמשך עשר שנים עוקב באהבה אחר החיזור של ויל ונינה (קוני נילסן ומייקל וארטן), נישואיהם, והולדת בנם ג'ייקוב, היום בן תשע. חייהם של משפחת יורקין הופכים להיות שלובים בשלו והוא מדמה אותם למושלמים. יום אחד מגלה סיי תמונה שמאוד לא מוצאת חן בעיניו. הוא מחליט שהוא יעשה הכל על מנת להשיב את האושר והאידיליה למשפחת יורקין- בכל מחיר. מותחן פסיכולוגי.

במאי: מארק רומנק (במאי קליפים), 95 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה- רב חן חורב, רב חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; סביונים- רב חן; רעננה- פארק; תל אביב- רב חן האופרה.
 
 
FilmCritic: לא באמת מגלה שום דבר חדש או מהפכני על הטבע האנושי. אחרי התחלה מהפנטת ומבריקה, הסרט מתקבע על מסלול צר וצפוי ומשעמם אפילו את עצמו תוך כדי התקדמותו בשלל סצינות מהורהרות ומדויקות. מלבד וויליאמס, כל הדמויות שטוחות וחסרות ברק. למה לא נותנים לנו להבין לבד את פסיכופטיותו של וויליאמס ומאכילים אותנו בכפית עם פסקול מפחיד ומחשבות בוויס-אובר?

Box Office Magazine: הבמאי, יוצר קליפים במקור, יצר סרט יפהפה חזותית. תפקידו הטוב ביותר של וויליאמס. בדומה ל"אמריקן ביוטי", הסרט מסיר את המסכה מעל החלום המושלם של חיי הפרברים האמריקניים חושף אותם במערומיהם.

Rolling Stone: וויליאמס מצליח להעביר צמרמורות של פחד ואימה בגילומו של המופרע הפאסיבי והמעודן, הלא- מזיק לכאורה. אך גם בשליש האחרון של הסרט, כשהוא רחוק מלהבריק, וויליאמס מצליח לזהור ולרתק. חבל שהבמאי בחר לשטח את דמויותיו ולספק הסברים פסיכולוגיים נדושים לפעולותיהם.
 

חיזור מגונה

 
Swimfan

לבן קרונין (ג'סי ברדפורד) יש הכל - הוא שחיין מצליח, חתיך ובעל עתיד אקדמאי וחברה אוהבת (שירי אפלבי). אך מדיסון בל (אריקה כריסטנסן) הנערה החדשה בשכבה, מתאהבת בו ונחושה לעשות הכל כדי שיהיה שלה. אחרי סטוץ מלא תשוקה עם מדיסון , מתחרט בן וגומר אתה, אך לא בחורה אובססיבית כמו מדיסון תוותר על אהובה והיא מתחילה לרדוף אותו ולמרר את חייו. מותחן.

במאי: ג'ון פולסון (שחקן- משימה בלתי אפשרית 2), 85 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; סביונים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; ראשל"צ- רב חן;
רעננה- פארק; תל אביב- רב חן דיזנגוף.
 
FilmCritic: לעלילה אולי יש הגיון כלשהו, אך היא עשויה בצורה משעממת שלא מייצרת ולו ריגוש אחד קל בצופים. צוות השחקנים תפל במיוחד. חד-משמעית,זהו אחד הסרטים הגרועים של השנה!

Box Office Magazine: משחק גרוע ועלילה קלושה- נדמה שהסרט הזה נוצר אך ורק כדי להביא צעירים לקופות ולקחת להם את הכסף. כריסטנסן לא מגלמת פסיכופטית משכנעת , היא מקרינה אנרגיה של מלפפון קפוא ונזכרת להתחיל לשחק בשלב מאוחר מדי. מרדים.

Rolling Stone: הסרט גרוע מכדי להיחשב אפילו לבי-מובי. לא מעניין ומשוחק רע. בכל זאת, באורח פלא הצופים עדיין מפתחים רצון לראות את השחקנית הראשית נמחצת על ידי סמיטריילר.
 

הנשיקה האחרונה

 
L' Ultimo bacio

חבורה של גברים איטלקיים, בשנות השלושים לחייהם, מתמודדת עם בעיות באינטימיות ובמחויבות.
לאחר שחברתו הודיעה לו שהיא בהריון, קרלו מנסה להשיג נשיקה אחרונה מתיכוניסטית יפהפייה לפני שיחתום קבע. בעוד חברו אלברטו שוכב עם כל מה שזז , חברו השני, פאולו, שונא את עבודתו, וחברו השלישי, אדריאנו, אוהב את אשתו אך שונא להיות נשוי. קומדיה. עם: סטפנו אקורסי, סטפניה סנדרלי ועוד.

במאי: גבריאל מוצ'ינו, 115 דקות, איטליה 2001

הקרנות: חיפה- רב חן חורב; תל אביב-רב חן האופרה.
 
Filmcritic: שעתיים של דמויות מעצבנות וילדותיות שמקטרות כמה רע להן בחיים, הסרט הזה הוא יותר זעקה בלתי פוסקת לתשומת לב, מאשר חוויה בידורית. המניעים של הדמויות לחלוטין לא ברורים- הצופה לא מזדהה איתן ואדיש לסבלן ולאושרן.

Box Office Magazine: קומדיה קולחת אף קצת מיושנת כיוון שהיא מעדיפה את דמויות הגברים על פני דמויות הנשים- בעוד שלשגיאות הגברים מייחסים חן וקסם, הנשים (מלבד אחת) מתוארות כיצורים תלותיים ומרושעים. יומרני, מפוספס ומלא בדמויות מבולבלות ואבודות.

Rolling Stone: כמו פרק ארוך בסדרה "סקס והעיר הגדולה", רק עם גברים איטלקיים שעושים הרבה יותר רעש ותנועות ידיים. סיפור ידוע על התבגרות והגשמה עצמית, מעובד בצורה מקורית ומצחיקה. סוף מפתיע ומשעשע.
 

אולי ביום ראשון

 
Inch'Allah Dimanche

זואינה האלג'יראית (פז'ריה דליבה) מגיעה לצרפת, להתאחד עם בעלה אותו לא ראתה עשר שנים. מלווה בשלושה ילדים קטנים, היא נמצאת בהלם תרבות מוחלט לנוכח אורחותיהם המערביות של הצרפתים ונתונה למרותם של חמתה השתלטנית ובעלה. אבל, כשהיא שומעת שיש משפחה אלג'יראית נוספת באזור, היא מחליטה לצאת החוצה לבד (לאישה אלג'יראית אסור לצאת לרחוב בלי בעלה!) לרחובות העיר הזרה ולחפש אותה. דרמה.

במאית: ימינה בן גיגי, 98 דקות, צרפת 2001

הקרנות: חיפה- סינמה קפה מוריה; ירושלים- לב סמדר; רחובות- רב חן; רמת אביב- לב אביב.
 
The Village Voice: מכיל יסודות אגדתיים ומצייר תמונה מרגשת ומלאה בפרטים. סרט מלא חיות וצוות שחקנים מרשים. רביה מוקדים מפחידה כמו שצריך בדמות החותנת המרשעת. בוחן את השפעותיו הפסיכולוגיות של המרחק הגיאוגרפי.

Wolf Entertaiment: גילוי מרגש של הבעיות איתן מתמודדת אישה צעירה מחברה מסורתית במאבקה להשיג כבוד ועצמאות. חיי המשפחה האלג'יראית כפי שהם נשקפים בסרט, מציקים מאוד. למרות שהסיום הקצבי לא ממש משכנע, דליבה מצוינת בתפקידה .
 

הספרדיה

 
La Spagnola

שנות השישים באוסטרליה. קהילת מהגרים ספרדיים. בעלה של לולה (סימון פאלומרס) עזב אותה ואת בתם המתבגרת לוסיה (אליס אנסארה) למען בלונדינית מקומית. לולה (לולה אנסארי) הזועמת והקולנית, שכל הגברים רוצים להשכיב, מתכננת מסע נקמה בבעלה הלא- יוצלח ומאמללת מאוד את בתם. קומדיה שחורה.

במאי: סטיב ג'ייקובס, 90 דקות, אוסטרליה 2001

הקרנות: חיפה- פנורמה; ירושלים- הקולנוע החדש בניני האומה; תל אביב- לונדון.
 
EfilmCritic: קומדיה המציגה מגוון סצינות משעשעות בסגנונות שונים, מפנטזיה סוריאליסטית עד הריאליזם של "כיור המטבח". אך זוהי לא קומדיה שובבה אלא יותר מרירה שחורה. כל הדמויות נפגעות ממסע הנקמה של האם הזועמת. קשה לחבב את הדמויות הוולגריות ולכן קשה להתחבר לסרט. לולה מרסלי פשוט מדהימה.

InsideOut Films: המוח של כל דמויות הגברים בסרט נמצא עמוק בתוך המכנסיים שלהם והנשים יודעות את זה ומשתעשעות בהם בהתאם. הבעיה היא שדמותה של לולה כל כך אינטנסיבית ורועשת שאחרי כמה זמן הצופים מתחננים לשקט.

Urban Cinefile: הכוכבות האמיתיות של הסרט הן מרסלי ואנאסרה כלולה ולוסיה- שתיהן נותנות הופעות מלאות ומורכבות. רק בזכות אנסארה השקטה ומלאת ההבעה, אנחנו מתחברים לסרט הזה.
 

אין כמו אלבמה - טרום בכורה

 
Sweet Home Alabama

ריס וויתרספון היא מלאני, מעצבת אופנה מוכשרת שמגיעה לניו-יורק וכובשת אותה בסערה. חייה נראים מושלמים כשאנדרו (פטריק דמפסי), בנה של המועמדת לראשות העיר (קנדיס ברגן), עשיר, מצליח ומיוחס, מציע לה נישואים. מה שמלאני שכחה להזכיר בפני אנדרו הוא שטכנית היא עדיין נשואה לג'ייק (ג'וש לוקאס) אותו היא נטשה לפני שבע שנים באלבמה הדרומית. מלאני חוזרת הביתה, רק כדי לגלות שג'ייק לא מוכן לוותר עליה בכזאת קלות ושהעבר שלה עתיד להתגלות לאנדרו. במי תבחר? קומדיה רומנטית.

במאי: אנדי טננט (אנה והמלך), 108 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב חן; הרצליה- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; תל אביב- רב חן דיזנגוף.
 
Apollo Guide: לא מספיק נעים, משעשע ומהנה. התסריט מכיל הברקות מעטות מדי ומגוון סצינות שלא מתחברות היטב זו לזו. מומלץ רק למעריציה המושבעים של ריס וויתרספון ושל קומדיות רומנטיות.

Reel.com: גם חינניותה של וויתרספון, מלכת הקומדיות הקלילות לא מספיקה כדי להפוך את הזבל הזה לזהב. דמויות סטריאוטיפיות ושטחיות. סרט טיסה קלאסי- תפל, לא פוגע וצפוי מספיק כדי שאפשר יהיה לנמנם פה ושם מבלי להפסיד דבר.

Eye Weekly: פשטני ולא מציאותי- הבחור הכפרי מייצג ערכים של עיירה קטנה וקסם חם וביתי והבחור העירוני מייצג כסף, כוחניות, רכוש רב ויאפיות. וויתרספון, השחקנית המוכשרת, היתה צריכה לבחור סרט טוב בהרבה מהסרט הזה.
 

פודינג אירופאי - טרום בכורה

 
L'Auberge espagnole

חאבייר בן ה-27 (רומיין דוריס) הוא סטודנט פריזאי לכלכלה שמגיע לברצלונה ושוכר חדר במרכז העיר. חאבייר חולק דירה עם צעירים מכל רחבי אירופה: בחור איטלקי, בחורה אנגלית, נער מדנמרק, אישה צעירה מבלגיה, בחור גרמני ונערה מאנדלוסיה. כולם לומדים בברצלונה תודות לתוכנית חילופי הסטודנטים האירופאית. חאבייר, שהשאיר בפריז חברה אוהבת (אודרי טאטו), מגלה לראשונה בחייו את עצמאותו ונאלץ לקבוע מהם רצונותיו האמיתיים בחיים. קומדיה.

במאי: סדריק קלפיש (כל אחד מחפש את החתול שלו), 120 דקות, צרפת/ספרד 2002

הקרנות: תל אביב- גלובוס, הוד, פאר.
 
קומדיה קצבית וססגונית שיותר מכל דבר אחר עושה חשק לעזוב הכל ולנסוע לברצלונה. העיר מדהימה, מלאה בצעירים מכל העולם, ונראית מזמינה ומלאת חיים. קסבייר, הגיבור הראשי הוא טיפוס די דביל וסתמי מה שמעלה עוד יותר את חינו של הסרט - אם צרפתי חנון רופס כמוהו הצליח למצוא את דרכו בחיים, להעשיר את החוויות המיניות שלו וללכת בעקבות חלומו, אז זה נותן תקווה לכולנו. בשורה טובה לכל מי שיימנע מלראות את הסרט רק כי פיתח אלרגיה לאודרי טאטו (אמלי)- היא בקושי מופיעה. סרט חמוד, מקורי, משעשע וקליל.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

הפיתוי, לעולם אל תשחקו עם זרים, בלזאק והתופרת הסינית הקטנה
הפסנתרן, הדרך לפרדישן, עירום מלא, חוכמת הבייגלה, ארוכה הדרך הביתה
הדיקטטור הגדול, אינסומניה, בלאדי סאנדיי

כל הביקורות, כל הסרטים


האם זהות כפולה יאפיל על "ממנטו"? האם סרטים איטלקים הם "ים-תיכוניים" כמו הספרדיים, רק עם הרבה תנועות ידיים? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

קדימונים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by