בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רמת הגולן 

רמת הגולן

 
 
אמיר עמרמי

אייל גולן מוציא שיר אולדסקול - הכי טוב שהוציא לאחרונה, יוני בלוך עושה חשק לעוד והדורבנים מצ'פרים עם שיר מהופעה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אייל גולן - בשבילך נוצרתי (3:37)

אייל גולן עדיין מוגדר כמלך של המוסיקה המזרחית. גם אם הוא מיצה את עצמו מבחינה אמנותית, וכבר מזמן לא משחרר להיטים חדשים לאולמי השמחות, האשראי הענק מתחילת הדרך שלו עומד לזכותו.

מוזר שדווקא האלבום הכי מעניין שלו "ואני קורא לך", עליו עבד אם ארקדי דוכין, היה זה שפחות ייצר עניין, גם לא בקרב המבקרים. במלחמה האחרונה חזר גולן לרדיו עם השיר "אם יש גן עדן", שנחת במקום הנכון ובזמן הנכון, אבל עכשיו, כשעבר זעם, השיר הזה לא עובד.

עכשיו עומד גולן לפני אלבום חדש, וכרגע הוא משחרר את "בשבילך נוצרתי", סינגל אחרון לפני צאת האלבום, שהולך לגרוף מכירות לא רעות בכלל (יש להניח), שנכתב על ידי ליאור פרחי. שלמה ארצי כבר סיכם את הנושא עם "נבראתי לך" בסוף שנות השמונים, אבל היי, כבר שנים שהזמר הים-תיכוני לא התיימר להוציא משהו חדש, אז למה להתחיל עכשיו?

עם זאת, הסינגל הזה, שחוזר לסגנון האולדסקול של הז'אנר, הוא הדבר הכי טוב שיצא לאייל גולן בתקופה האחרונה, בזכות ההפקה המוסיקלית הטובה (דודו קומה).

מילים ולחן: ליאור פרחי / צילום: יח"צ
 
 

יוני בלוך - אחריות (3:12)

 ההפקה המוסיקלית על הבמה הייתה נהדרת. העיבודים היו מאוד טובים ובלוך הוכיח, בין השורות, שהוא מוסיקאי נפלא. לא היה משעמם לרגע: רגע אנחנו מקבלים דיסטורשן, ורגע אחר כך אנחנו ברוק קל; תפקידי הגיטרות תוזמנו היטב בתוך הפקת רוק'נרול אולדסקול של גיטרות-בס-תופים; אריאל ערמוני על התופים עשה חסד עם המקלות שבידיו (בג'אז, לדעתי, הוא אפילו יותר טוב); והקול הקטן של בלוך השתלב מצוין בכל זה.

לכתבה המלאה >> 
שנה שלמה עברה מאז יצא "אפשר", שהודיע בנימוס על אלבום האולפן השני של בלוך שקרב ובא. בינתיים עברה השנה, חיכינו וחיכינו, עד ששאלנו, כדברי השיר של סקעת, כמה עוד אפשר? בינתיים נאצלנו להתנחם בהופעות פה ושם (גם אצל נינט), או לבקר במופע החדש שלו, בו נתן טעימות נוספות מהאלבום הקרב ובא.

עכשיו הגיע הזמן לשחרר סינגל נוסף בשם "אחריות". את הטקסט ההומוריסטי והקליל של ברק פלדמן הלחין בלוך באופן מינימליסטי יותר מבדרך כלל (בלוך מכניס יותר מארבעה אקורדים).

נדמה כי המטרה הכללית של השיר היתה ליצור פזמון קליט עם הוק שלא עוזב את האוזן. אפשר בקלות להתמכר, אבל גם ליהנות מהספק שבלוך אינו אמן של פזמונים מהירים. יש כאן הרבה מעבר. נחכה לאלבום המלא בשאיפה שייחזק את הטענה שלי.
 

הדורבנים - הידעת? (3:46)

 
אם חשקה נפשכם בהופעה טובה, לכו לראות את "הדורבנים". הם עושים מוסיקה נהדרת, שבאה לידי ביטוי הרבה יותר טוב על הבמה. כשיצא "לוי" בסתיו האחרון, הוא אמנם לא עשה את העבודה כמו "קובי", אלבומם הראשון, אבל הוכיח שמדובר בחבר'ה מוסיקליים להפליא, שיש להם הרבה מה להציע.

הדבר הכי מוצלח שיכולתי לסמן מתוך האלבום היתה הרצועה "הידעת?". הקו הטקסטואלי שלו, השנינות וההגשה - הכל עובד שם מצוין. עכשיו יוצא "הידעת?" - גרסת ההופעה החיה. איזה תענוג - גם השיר הכי טוב באלבום וגם בביצוע חי. שניים במחיר של אחד.

מילים ולחן: עידו אופק / צילום: גלעד לנגר
 
 
 

רם אוריון - אינסוף (4:22)

רם אוריון, לפחות לפי הסינגל הזה, משתייך לאותה קבוצה של מוסיקאים שעושים מוסיקה בשם האמנות. עכשיו, אחרי שהיה חבר בכמה הרכבים (הפה והטלפיים, נושאי המגבעת, בתרי זוזיי ועוד), הוא נמצא בדרך לאלבום בכורה כפול שייצא בחודש הבא.

"אינסוף" נשמע כמו אפריטיף משכנע במיוחד, עם עבודת גיטרות מצוינת ולחן נהדר. ממש עושה חשק לשבת עם אוריון בחדר כשהוא מלחין את שיריו, או מפיק מוסיקלית אמן אחר. נשמע שהוא תמיד מחפש את עצמו מחדש, עד שהוא מגיע לתוצאה מרתקת. אני התאהבתי בשיר הזה, ויש עוד אלבום כפול בדרך. זהירות, סיום קלישאתי לפניכם: יש למה לחכות.

מילים ולחן: רם אוריון / צילום: איל לנדסמן

לצפייה לחצו פליי
 
 

פרדוקס - גלעד (4:20)

ישראל מאוד אוהבת לחבק את תרבות האבל. קחו כל נושא כואב, תכתבו לו כמה בתים ופזמון, תלחינו אותם וכל עורך מוסיקלי שלא יתייחס אליו ייחשב כאטום לב. השיר הכי כואב של המלחמה האחרונה היה "מיליון כוכבים" ששרה עמית פרקש לאחיה תום ז"ל. הכאב של עמית ומשפט הפרידה שלה בסופו נגע בכולם. עכשיו אפשר לומר, ויסלחו לי כולם, שלא מדובר באבן דרך מוסיקלית כמו "פרי גנך" לדוגמא.

צמד מוסיקאים בשם "פרדוקס" הכולל את אבי ביטון ורפאל חוזנצ'יק, שני חייילים בסדיר המשרתים בחיל השיריון, כתבו את השיר "גלעד", כמה ימים לאחר חטיפתו של גלעד שליט. אחרי שהקליטו את השיר באולפן, הם פנו למשפחת שליט היקרה וביקשו אישור מהמשפחה להוציא את השיר לתקשורת. המשפחה אישרה. יש להניח שכל ההתקשרות הייתה מרגשת עד דמעות. אין ספק, הנושא רגיש וטרי מאוד.

השיר הזה נשמע כמו השירים שסאבלימינל הוציא בתחילת דרכו. השילוב הזה של פזמון המושר בפי זמרת (הפעם זאת אור בר), וקטעי הראפ בבתים, משחק על אותה נוסחה מוכרת שאפשר לזמזם - רצועה שכל עורך רדיו שלבו אינו אטום יישדר. תקראו לי אטום לב, אבל אני חושב שלפעמים זה לא מספיק להוציא שיר על נושא כואב רק בגלל הכאב שבו.

מילים: אבי ביטון ורפאל חוזנצ'יק / לחן: חן ביטון / עיצוב עטיפה: "תגלית" סטודיו
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by