בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אל פצ'ינו מגלה את סימון 

אל פצ'ינו מגלה את סימון

 
 
אודליה ברקין

שפע רב של סרטים. אל פאצ'ינו מציג לעולם את סימון, הריסון פורד מפקד על צוללת, הסודות של יה-יה מתגלים, עלי ג'י מגיע , שמונה נשים רוצחות, טייקון אחד מתעשר וטקס הטאהרה עדיין מתקיים במקום כלשהו בעולם

 
 
 
 
 
 
 
 
 

זום אין – טאהרה

הדוגמנית אימן, אחת הלוחמות נגד תופעת הטאהרה
 הדוגמנית אימן, אחת הלוחמות נגד תופעת הטאהרה   
הסרט עוסק באחת התופעות המחרידות ביותר שעדיין קיימות- מילת נשים. הוא נקרא על שם ה"טאהרה", שמו של טקס המילה הנשי. הטקס כולל את ההסרה של האברים הגניטליים החיצוניים – הדגדגן ושפתי הפות, מסיבות תרבותיות, שאינן רפואיות. ההסרה נעשית במגוון דרכים (בסרט למשל נחתכים האיברים על ידי פיית בקבוק שבורה) ומטרתה בין השאר, לדכא את היצר המיני של האישה, על מנת שלא תרעה בשדות זרים. בסרט "טאהרה" משחקת לואיז אשר, אשר עברה מילה בעצמה. בראיון למוסף "הארץ" היא מספרת שעשתה את זה על מנת להתקבל בקרב חוג חבריו ומשפחתו של בעלה הערבי. אשר, שמגלמת בסרט את המוהלת, מספרת שאחת הטענות מאחורי הנורמה (המוצגת גם בסרט) היא שאף אחד לא יתחתן עם אישה שלא עברה את הטקס והיא נידונה להיות מנודה חברתית. אחיה של הזמרת חיה סמיר, מגלם בסרט את מוסטפה, מספר הסיפורים המקסים- אמו, ילידת מצרים עברה אף היא מילה בגיל 12. היא דווקא מצדיקה את הטקס.

שורשי המנהג אינם ברורים, והם קודמים לעליית הנצרות והאיסלאם. ישנם אזכורים של מומיות מצריות שניתן למצוא בהן מאפיינים של סירוס נשי. היסטוריונים כמו הרודוטוס מצייינים כי כבר במאה החמישית לפני הספירה, הפניקים, החיתים והאתיופים ביצעו סירוס נשי.עד שנות החמישים בוצע הסרת דגדגן גם במדינות אירופה וארה"ב, כדרך לטיפול 'רפואי' בנשים, בבעיות רבגוניות כמו היסטריה, אפילפסיה, אי-יציבות נפשית, אוננות, נימפומניות, מלאנכוליה ולסביות. במלים אחרות, כריתת אברי המין לנשים בוצעה בקהילות שונות על ידי אנשים שונים בכל התקופות ובכל היבשות ברחבי תבל. כיום, נפוץ הטקס ב-כארבעים מדינות ברחבי העולם ובעיקר במדינות אפריקה. לרוב מבוצע טקס "הטיהור" בגילאי 7-10, או לפני ההגעה לשלב הבגרות המינית, אך דו"חות אחרונים מראים, כי גיל הטקס יורד ככל שיורד גיל הבשלות המינית אצל נערות בנות זמננו. דו"ח סטטיסטי של אמנסטי קובע:
135 מיליון נשים וילדות עברו כריתת איברי מין בדרגות שונות,
2 מיליון ילדות נמצאות בסיכון של כריתה זו, בכל רגע נתון,
6000 ילדות ונערות עוברות את הטקס מדי יום.

הסרט מציג את התופעה החברתית הנפוצה, באמצעות סיפור אישי והוא מבוסס על רומן בשם "סירוס" שכתבה דורית זילברמן לפני 17 שנה. השנה, זכה הסרט בפרס "הסרט הטוב ביותר", בפרס "הבמאי הטוב ביותר" ובפרס "התסריט הטוב ביותר" בפסטיבל הקולנוע העצמאי הבינלאומי במנצ'סטר, ארה"ב, וכן הוקרן במסגרת היוקרתית "מבט מיוחד" בפסטיבל קרלווי וארי, צ'כיה.
 

טאהרה

 
God's Sandbox

ליז (רזיה ישראלי), סופרת מצליחה, יוצאת בעקבות בתה רחל (אורלי פרל), שברחה ממנה אל חופי סיני. אחרי ניסיון כושל להחזירה, מחליטה ליז להישאר על החוף למרות התנגדות בתה. בהיותה על החוף היא פוגשת במוסטפה (סמי סמיר), בעל מסעדה בדווי, הידוע על החוף כמספר סיפורים "הבאים מן המדבר". מוסטפה מגלה שליז היא סופרת, ומספר לה את אחד מסיפורי המדבר שלו. הוא מספר לה את סיפור אהבתם פורצת הגבולות של ליילה (מיטל דוהן), תיירת ישראלית, ונאג'ים (ג'וליאנו מר), בן- שיח בדווי, שהתרחש על החוף שנים רבות לפני כן. הסיפור שאותו מספר מוסטפה מלווה את הדרמות והמהפכים בסיפור אהבתם יוצא הדופן של ליילה ונאג'ים, שהפגיש את ליילה, לראשונה, עם אורחות המדבר ועם ה"טאהרה" – טקס מילת נשים המבוצע בנערות צעירות בשם המסורת.

במאי: דורון ערן (הדרך לעין חרוד), 90 דקות, ישראל 2002

הקרנות: אשדוד- גיל; אשקלון- גיל; באר –שבע-אורי; חולון- גיל; חיפה- אורי; ירושלים- גיל; פתח תקווה- גיל; קריית ביאליק- קריון; ראשל"צ- גיל; רעננה- רענן; תל אביב- גלובוס.
 
 
על אף הפוטנציאל הדרמטי של הסרט, וההצצה המעניינת שהוא מספק בנושא שהוא בגדר טאבו מרתק הסרט הזה מפספס- ובגדול. התכונה העיקרית והיחידה של ליילה (מיטל דוהן) היא להיות בלונדינית - לוהטת, נטולת עכבות, נהנית מגופה וכל כולה נוטפת חושניות. מולה, ג'וליאנו מר הוא התגלמות סטריאוטיפ הפרא האציל, איש המדבר, סמל פאלי רב-און ונטול מילים. האהבה הגדולה בינו לבין אותה ליילה, לא ממש עוברת מסך. הם לא מדברים (בעיקר כי הוא בקושי יודע אנגלית והיא לא יודעת ערבית) ומבלים את הסרט בזיונים לוהטים ובנדודים מייגעים במדבר האינסופי. הטוויסט העלילתי המרכזי, אינו ברור וגם החיבור של דמותה של ליילה לשאר הדמויות בסרט מאולץ ומעייף. ועוד לא נאמר דבר על העריכה הגרועה והמשחק הגובל בפאתטיות. נדמה שהסרט הזה נעשה כולו למשוך עיניים זרות , בגדר "בואו תראו סרט אקזוטי על תרבות בדווית רחוקה וצבעונית, ותקבלו גם קצת ציצים ותנוחות כתוספת". פספוס.
 
 

סימון

 
S1m0ne

הקריירה של ויקטור טרנסקי (אל פצ'ינו), במאי עטור-פרסים נמצאת בירידה מתמדת- הכוכבת הראשית שלו (וינונה ריידר) עזבה במפתיע, והסרט האחרון שלו נגנז על ידי מנהלת האולפן הרשעית שבמקרה היא גם גרושתו (קת'רין קינר). ברוב יאושו מגיע ויקטור לידי פתרון מקורי- בעזרת פלאי- המחשב הוא יוצר לעצמו את סימון, השחקנית המושלמת שמורכבת מפיקסלים וממגוון תכונות אופי ויופי של כל השחקניות הגדולות. סימון- שמתופעלת על ידי ויקטור, אומרת את מחשבותיו, ופועלת לפי רצונו- היא הכוכבת החדשה בשמי הוליווד. הבעיה היחידה היא שהיא לא אמיתית. האם יצליח ויקטור להסתיר את סודו? קומדיה.

במאי: אנדרו ניקול (מה קרה בגטקה, התסריטאי של "המופע של טרומן"), 117 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אשדוד- רב חן; בת ים- רב חן; הרצליה- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; נתניה- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קריית אונו- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רחובות- רב חן; רעננה- פארק; תל אביב- גת.
 
Box Office Magazine: מתקפה צינית על התקשורת תאבת הסלבריטאים, המפיקים תאבי הבצע ותעשיית הזוהר והאשליות. סרט מצחיק ביותר! כל כך משעשע ומהנה שאפשר לסלוח לבמאי על העלילה הלא- אמינה לעיתים.

FilmCritic: הנושא עסיסי, אך הטיפול בו חסר עומק, אירוניה ואומץ. חבל שהבמאי הלך על הדרך הקלה ובחר להעביר את רעיונותיו המרתקים על הטבע האנושי בצורת קומדיה פשוטה הכוללת אפילו קטעי סלפסטיק.

Rolling Stone: התחלה מבטיחה וחריפה, אמצע מקרטע למרות שפצ'ינו מפגין את מנועי הקסם האישי שלו בכל עוצמתם, וסוף דלוח סנטימנטלי ומטופש. סופסוף סרט עם רעיון מקורי, שלמרות מגרעותיו בהחלט שווה צפייה.
 

K-19

 
K-19: The Widowmaker

הסרט מבוסס על סיפורה האמיתי של K-19, צוללת גרעינית רוסית שבשנת 1961, בעיצומה של המלחמה הקרה, נקראה למשימת בדיקה של ראש חץ גרעיני בקוטב. לאחר מכן, היה עליה לעקוף את בסיס נאט"ו ולפטרל לאורך חופה של ארה"ב. כשמפקד הצוללת (ליאם ניסן) מוחה בטענה שהצוללת עדיין לא מוכנה לצאת למסעה הראשון, הוא מודח לדרגת מפקד שני. במקומו ממונה מפקד אחר (הריסון פורד)- קשוח ומאיים. בלב הים מגלה הצוות דליפה גרעינית שעלולה לשחרר את הפצצה סמוך לבסיס נאט"ו ובכך לגרום למלחמת עולם שלישית. על שני המפקדים המסוכסכים ביניהם להחליט מהר כיצד לצאת מהמשבר, ולהציל את צוות הצוללת. דרמת מתח.

במאית: קתרין ביגלו (פוינט ברייק), 138 דקות, ארה"ב/בריטניה 2002

הקרנות: אילת- אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון- רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הרצליה- רב חן; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; כרמיאל- רב חן; נתניה- רב חן; סביונים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רחובות- רב חן; רעננה- רענן; תל אביב- רב חן דיזנגוף.
 
Box Office Magazine: משחק תיאטרלי ודרמטי מדי לעיתים, סצנות מותחות ותסריט מרגש- אין ספק שזהו סרט שנועד לגרום לגברים לבכות. הבעיה היא שהיוצרים משתמשים בסרט כתעמולה שטחית ומגמתית למען שלום.לועס לעייפה את כל קלישאות סרטי הצוללת- מתח בין הקצינים, קלאוסטרופוביה, חדרים קטנטנים. שום דבר שלא ראינו קודם.

FilmCritic: קצת קשה לראות את פורד האמריקני מחקה מבטא רוסי אך הכימיה בינו לבין ניסן פשוט מצוינת. הבמאית מצליחה לעורר בצופים תחושה מתמדת של חרדה וסכנה קרבה גם לפני שמשהו באמת קורה. חבל שהיא לא קיצצה קצת מאורכו של הסרט ומהדרמה המוגזמת לעתים שבו.

Rolling Stone: מרענן ומעניין לראות אפיק הוליוודי מסופר מנקודת מבט רוסית. הבמאית יודעת לנווט בקרקע גברית מבלי לאבד את המצפן האנושי שלה. סרט שיש בו הכל – מתח, דרמה, סכנה אמיתית ובעיקר רגש.
 

הסודות של יה- יה

 
Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood

סידא (סנדרה בולוק), מחזאית צעירה שחיה בניו-יורק מתראיינת לעיתון "הטיימס" וחולקת עם הקוראים את סיפור ילדותה הבעייתית בצל אמה ויוי (אלן בורשטיין). האם הנעלבת מחליטה להחרים את בתה. במאמץ לפייס בין האם לבתה, חוטפות חברותיה של ויוי בנות אחוות היה- יה (אגודה סודית שהקימו הבנות כשהיו נערות) את סידא, ובדרך מניו יורק לאמה שבלואיזינה, מספרות לבת הממורמרת סיפורים מעברן כחברות צעירות. הסרט רצוף בפלשבקים ומתאר שלושה דורות של חברות והורות. מבוסס על ספרה רב- המכר של רבקה וולס. עם אשלי ג'אד וגי'ימס גרנר.

במאית: קאלי קורי (תסריטאית זוכת אוסקר על "תלמה ולואיז"), 116 דקות, ארה"ב 2001

הקרנות: אשקלון- גיל; הוד השרון- גיל; חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס, אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל;נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית ביאליק- קריון; ראשל"צ- הזהב; רמת גן- לב אלרם; תל אביב- גלובוס, הוד, פאר.
 
Box Office Magazine: בימוי רופף גורע מהשיא של הסרט. מדבר במיוחד לנשים. הפלאשבקים אמנם מציגים כמה רגעים מרגשים, אך נראים שרירותיים ולא קשורים זה לזה. מיטיב לגלם את רוח התקופות שחלפו וממלא את הצופים בנוסטלגיה מתקתקה ורגשנית.

FilmCritic: היה עדיף לו היו קוראים לסרט "זקנות חסרות-מנוח". גברים, נוסו על נפשותיכם, זהו סרט לנשים בלבד! קיטש מחניק ועשוי באופן בינוני למדי.


Rolling Stone: מלבד הופעתה החיננית של ג'אד כויוי הבייב מלאת החיים, אין לסרט מה להציע. הצופים מרגישים כאילו הם נקברים אט אט בדבש מתוק וסמיך ולא יכולים לקום מהכסא. לאוהבי סנטימנטליות בלבד.
 

שמונה נשים

 
8 Femmes

הסרט מתרחש בשנות החמישים, באחוזה מבודדת בצרפת. כל המשפחה מתכנסת כדי לחגוג את חג-המולד אך אב-המשפחה נרצח. שמונה נשים חשודות ברצח הזה, כולן נמצאות באחוזה. האם הרוצחת היא אשתו (קתרין דנב) ? אחת מבנותיו היפות? אולי חמותו, ואולי המשרתת? קומדיית מסתורין מוסיקלית.
עם: עמנואל ביאר, פאני ארדן, איזבל הופרט, וירג'יני לדויין ועוד.

במאי: פרנסואה אוזון (מתחת לחול), 103 דקות, צרפת 2002

הקרנות: חיפה- גלובוס, אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל; קרית ביאליק- קריון; ראשל"צ- הזהב; תל אביב- גלובוס, פאר.
 
Box Office Magazine: מהנה יותר מכל קומדיית פשע ממוצעת בשל חיבתו של הבמאי למסתורין, ולמחזות-זמר. העלילה פשוט לא מפסיקה להפתיע. הלוק המתקתק של הסרט ברוח שנות השישים הופך אותו לעוד יותר מהנה לעיכול. יצירתיות מבורכת ומשעשעת.

FilmCritic: למרות הפוטנציאל, הסרט לא מצליח לספק בידור אסקפיסטי ומהנה. ההומור ישן, אף אחת מהדמויות לא שובת- לב במיוחד (למרות צוות השחקניות המדהים) והדיאלוג צפוי. כל דמות מגלמת סטריאוטיפ אחר ואין ביניהן כמעט אינטרקציה. היתרון היחידי של הסרט הוא הצילום המרהיב.

Rolling Stone: כשהעלילה נוטפת ארוטיות ורמיזות לסרטים קינקיים משנות החמישים, לא נותר לנו אלא לפצוח בשיר- כמו הדמויות. השחקניות המגוונות מדהימות. סרט קלאסי, שיוציא מכם את ה"או-לה-לה".
 

עלי ג'י

 
Ali G Indahouse

עלי ג'י (סשה ברון כהן), בחור לבן גנגסטר וראפר בפוטנציה, שובינסט, וולגרי והומופוב למעשה, מתבאס לגלות שסגרו את המרכז הקהילתי בו הנחה קבוצות והעביר להם את פילוסופיית החיים על פי ג'י. בצר לו, הוא נוקט פעולה חברתית שמערבת אותו בפוליטיקה, ומממקמת אותו בפרלמנט הבריטי לצדו של ראש הממשלה (מייקל גמבון) ועוזרו התככן (צ'ארלס דאנס). עלי ג'י מנסה לגרום ללחוצים בממשלה להירגע קצת וללמד אותם איך צריך לחיות את החיים. קומדיה.

במאי: מארק מילוד(במאי טלוויזיה, "רגליים קרות"), 88 דקות, בריטניה 2001

הקרנות: חיפה-גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; קרית ביאליק-קריון; ראשל"צ- הזהב; תל אביב- גלובוס, הוד, פאר.
 
EFilmcritic: הוא אולי לא יגרום לכם להתפעל מהדיאלוגים השנונים שלו ולהרהר במשמעות החיים, אבל הוא יצחיק אתכם וזה מה שחשוב. כולם, כולל היוצרים, חושבים שזה סרט מטופש וקליל שמראה כמה טיפשי זה להעמיד פנים שאתה מישהו שאתה לא, ומספק קרקע נוחה לשפע של בדיחות זין.

Inside out: מפוספס. העלילה החלשה והאגו של עלי ג'י מחמיצים הזדמנויות לסאטירה מבריקה ומעדיפים להתמקד באמירות שוביניסטיות גסות. עלי ג'י לא מחזיק סרט באורך מלא. המעריצים וודאי יתלהבו מה שמוכיח את ההשערה שהסרט הזה הוא בסך הכל הזדמנות לעשות קופה.

BBC Film : היה ברור שעלי ג'י יככב בסרט באורך מלא יום אחד. הומור ירוד וולגארי שיגרום לכל בן 15 להסמיק מבושה, המון בדיחות מעולות והופעות אורח של סלבריטאים, דחקות ובידור. מומלץ לאוהבי הז'אנר.
 

טייקון

 
Tycoon

פלאטו מקובסקי וארבעת חבריו המבריקים מן האוניברסיטה זונחים את לימודי המדעים מתוך רצון לעשות כסף ולהתעשר בחברה הפוסט-סובייטית. כשניסיונותיו הראשונים של מקובסקי בכלכלה קפיטליסטית הופכים אותו למיליונר, שובל ארוך של מתנגדים ואויבים רודפים אחריו וגם מוצאו היהודי מוסיף למדורת השנאה. ניסיון התנקשות בחייו של מקובסקי מביא לחקירת משטרה החושפת את חייהם הפרטיים והרקע של ארבעת החברים ואת השחיתות השלטת בחברה הרוסית הישנה והחדשה.

ספור הסרט מבוסס על חייו של בוריס ברזובסקי וקבוצת האוליגרכים - חבורת גברים שצברו הון גדול בתקופת שלטונו של ילצין. עם עלייתו של פוטין לשלטון, הוא הפך אותם למטרות בשל מעורבותם בעסקים שהיו לא תמיד חוקיים. ברזובסקי נכלל ברשימת האנשים העשירים בעולם של עיתון הכלכלה פורבס ויחד עם זאת הואשם על ידי אותו עיתון בהעברת מיליוני דולרים של חברת התעופה איירופלוט לחשבונות פרטיים בשוויץ. ברזובסקי חי היום בגלות מרצון בכדי להתחמק מהעמדה לדין בגין האשמות של שחיתות ושוחד, המונעות לטענתו, משיקולים פוליטים. למרות זאת טוען ברזובסקי כי הוא יחזור לרוסיה , ללא ספק.

במאי: פאבל לונגין, 128 דקות, רוסיה/צרפת 2002

הקרנות
 
כל הביקורות שנמצאו לסרט הזה הן ברוסית כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם בה מוקרן הסרט, אחרי רוסיה. לצערי, אני לא דוברת רוסית. אתם מוזמנים להביע את דעתכם על הסרט בפורום קולנוע.
 

כנפיים שבורות - טרום בכורה

 
Broken Wings

דוד אולמן מת באופן פתאומי וטיפשי ומותיר אחריו את אשתו הכואבת (אורלי זילברשץ-בנאי) ואת ארבעת ילדיו (בת 5, בן 10, נער מתבגר והאחות הגדולה בת השבע-עשרה).החופש הגדול נגמר וכעת על כל אחד מבני המשפחה לשוב לחיים רגילים ומתפקדים ולהתמודד עם האובדן והחסר. דרמה משפחתית.
עם: מאיה מרון, דנה איבגי, מוקי ועוד.

במאי: ניר ברגמן, 87 דקות, ישראל 2002

הקרנות: תל אביב- לב.
 
מעריב (מאיר שניצר): "... נתפר באופן השמרני ביותר כמלודרמה ריאליסטית הדוקה, שבינה ובין פריצת דרכים בתחום אופני הסיפור הקולנועי אין ולא כלום. ... הלך על הפורמט הדרמטי המיושן כביכול, והוציא מעצמו את אחת מההבעות הפילמאיות המרשימות שנוצרו כאן בעשור האחרון. ... ברגמן יודע לשמור על כללים בדוקים: הבעה צלולה, בלי התחכמויות שאינן במקומן ועם הרבה נאמנות וכבוד לגיבורים".

Indiwire : תסריט יפהפה ועלילה מעוצבת באלגנטיות. מלודרמה משפחתית מרגשת, ללא זכר לפוליטיקה.אין ספק שהסרט יקטוף הצלחה מרובה בחו"ל.
 

דרקון אדום - טרום בכורה

 
Red Dragon

זהו הסרט השלישי בסדרת עלילותיו של חניבעל "הקניבל" לקטר. עלילת הסרט מתרחשת לפני עלילת הסרט הראשון, בשנת 1981. לקטר הכלוא, משתף פעולה עם סוכן ה-FBI שהביא לכליאתו (אדוארד נורטון), על מנת לעלות על עקבותיו של רוצח משפחות פסיכופת (ג'וזף פיינס). עם: אמילי ווטסון, הארווי קייטל, פיליפ סימור הופמן ועוד. עיבוד מחודש לסרטו של מייקל מאן (המקור, עלי), "Manhunter", משנת 1986.

במאי: ברט ראטנר (שעת-שיא), 136 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון- גיל; באר –שבע-אורי; הוד השרון- גיל; חולון- גלובוס; חיפה- אורי; כפר סבא- גיל; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- היכל; קרית ביאליק- קריון; ראשל"צ- גיל, הזהב; רמת גן- לב אלרם; רעננה- פארק; שוהם- גלובוס; תל אביב- גלובוס, הוד.
 
Apollo Guide: ההמשך הבינוני אך המתוקשר של "שתיקת הכבשים", הוריד את רף הציפיות מהסרט השלישי בסדרה לאפס- אך הוא מפתיע לטובה. אינטנסיבי, מטלטל ומהווה סיפור התחלה מצוין לטרילוגיה. הרוצח החדש, הסוכן הממולח, וכמובן חניבעל יגרמו לדם בעורקיכם לקפוא. מעולה בדיוק כמו "שתיקת הכבשים" אם לא יותר.

Reel.com: מפחיד ומרתק. עלילות המשנה שמשולבות בחוכמה בעלילה המרכזית. הכוכב האמיתי של הסרט הוא דולרהייד הרוצח - הופעותיהם של נורטון והופקינס לא טובות, וגו'זף פיינס גונב את ההצגה.

Entertainment Weekly: כשאנחנו חושבים על חניבעל לקטר אנחנו חושבים על אנתוני הופקינס- הוא לא ממש צריך לשחק, קלוז-אפ אחד על פניו, מספיק כדי להפחיד אותנו. זוהי הקללה והברכה של הסרט. הופקינס חי את דמותו של חניבעל ולא ממש מתאמץ לשחק, ודמותו די שחוקה ולא מפתיעה.
 

הגורו - טרום בכורה

 
The Guru

ראמו (ג'ימי מיסטרי) הוא מורה לריקוד הודי, שחולם על חיי הזוהר והתהילה שבארצות הברית ומעריץ את ג'ון טרבולטה. כשהוא מגיע לאמריקה הוא מוצא עבודה כמלצר ובטעות מתגלגל לככב בסרט כחול. ראמו המבוייש לא עומד במשימה, תרתי משמע, ומקבל טיפים משרונה (הת'ר גראהם), כוכבת פורנו מצליחה. באחת מהמסיבות בהן הוא ממלצר, הוא נקרא להחליף גורו מקומי שהשתכר, ובצר לו מתחיל לצטט את דברי החוכמה של שרונה על סקס. לקסי (מריסה טומיי), מיליונרית ניו-יורקית קצת מופרעת הסוגדת לניו- אייג', הופכת אותו לגורו הסקס של כל חבריה ומסייעת לו לרכוש תהילה ועושר. אבל מה שראמו באמת רוצה הוא את שרונה, שעומדת להתחתן עם אחר. קודמיה רומנטית מוסיקלית.

במאית: דייזי פון שרלר מאייר (מדלן), 91 דקות, בריטניה 2002

הקרנות: חולון- גלובוס; חיפה-אורי; כפר סבא- גיל; נתניה- גיל; קרית ביאליק-קריון; תל אביב- גלובוס.
 
Box Office Magazine: למרות שהוא צפוי (עני שהופך לעשיר, הצלחה מול אהבה) הסרט קליל זורם ומהנה ביותר בדיוק בגלל שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. תסריט מעולה, קטעי שירה שמחים, הופעות אורח חביבות- מומלץ.

BBC Online: בוליווד פוגשת את הוליווד, קומדיה רומנטית מתערבבת עם סאטירה והכל תוך שירה שמחה וריקודים (שרק בשבילם שווה לראות את הסרט). הכוכב הראשי, מיסטרי, פשוט ענק!

InsideOut: התפקיד הגרוע ביותר של מריסה טומיי. מלא בהומור מהסוג הגרוע והנחות ביותר ובעלילה לא מקורית (הזונה בעלת לב הזהב מכה שנית). כל ההודים בסרט הם פשוט קלישאה אחת גדולה.
 

אין כמו אלבמה - טרום בכורה

 

פודינג אירופאי - טרום בכורה

 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר ביקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

זהות כפולה, לחיות בתמונות, חיזור מגונה, אולי ביום ראשון, הספרדייה, הנשיקה האחרונה
הפיתוי, לעולם אל תשחקו עם זרים, בלזאק והתופרת הסינית הקטנה
הפסנתרן, הדרך לפרדישן, עירום מלא, חוכמת הבייגלה, ארוכה הדרך הביתה

כל הביקורות, כל הסרטים

האם מיטל דוהן היא אכן הבטחה? האם הקריירה של אל פצ'ינו חווה תחייה מחודשת ? היש טעם ברימייק לעלילותיו של חניבעל הקניבל? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע
 

אתרים

 

קדימונים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by