בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
למין אנאלי עם עיתונאי וסופר, הקליקו כאן 
 
 פרט מתוך עטיפת הספר, ``לאהבה הקלק כאן...``   
 
גדי שמשון

גדי שמשון השתעשע מספרו החדש של אורי רדלר, עמיתו לחדרי הזיונים של האינטרנט, שמסביר את כל מה שצריך לדעת בשביל למצוא לעצמכם פרטנר הגון ללילה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רדלר. נהנה להיות עם שרלילות
 רדלר. נהנה להיות עם שרלילות   
סביר שרוב הגולשים ברשת, כולל מיטב מגיבי ג'נענע פעוטי המוח, שמעו על תת-התרבות של חיפוש דייטים, זיונים או אהבה באמצעותה. נראה שהולך ומתקרב יום שקיעתה של תרבות החיפושים האינטרנטית - עובדה, מוסף הארץ עשה כתבת יה-בה-יה! על התופעה, והוצאת אריג'נט ("אינטרנט עכשיו") חיפפה ספר בפורמט אלבומי מהודר, אותו כתב בשנינות אורי רדלר, הכותב גם ב"קפטן אינטרנט". עכשיו נותר רק לחכות לתחקיר המעמיק של הערוץ הראשון, ואפשר יהיה לסתום את הגולל על התופעה.

הספר סוקר ארבעה תחומים עיקריים בסצינת הפנויים-פנויות הרשתית, שחלק ממשתתפיה, כידוע, רק מעמידים פני פו"פיים: שידוכים, פורומים, צ'טים ואתרים הקרובים לנושא. אתרי השידוכים השונים, למשל, זוכים כל אחד לדף משלו עם תמונת מסך והסבר על הנעשה בו. מבחינה זו, הספר מהווה מפה מקיפה ומדוייקת של הסצינה הרוחשת בלילות (ובשעות העבודה, כשהבוס לא רואה) באינטרנט. בין לבין, ישנן כמה וכמה פינות משעשעות ותובנות מרגיעות, שחלקן פורסם קודם ב"אינטרנט עכשיו", בהן רדלר דן בגילוי לב ראוי להערכה בנושאים כמו סימני זהירות בצ'טים, איך לכתוב שירת פורומים רעננה בחמש דקות, 10 סימני אזהרה לפני פרידה, איך לשקר, טיפים לפלרטוט מוצלח ועוד.

כמי שכבר גולש אי-אילו שנים ויצא לאי-אילו פגישות רשת, אני יכול להעיד שהספר מדויק ומאלף. הבעיה העיקרית היא לא במה שיש בספר, אלא במה שאין בו, במיוחד בהתחשב בכך שמחירו בסביבות 90 שקל. נראה כאילו לקחו כמה טקסטים טובים ומשעשעים, הוסיפו המון סקירות של אתרים - תמונה וכמה מילים על כל אחד - וארזו את הכל בפורמט אלבומי מהודר ויקר.

הספר מיועד, מן הסתם, לאנשים העושים את צעדיהם הראשונים בשדה ההיכרויות באינטרנט. על אלו נאמר שהספר הזה (או דומים לו שהופקו באנגלית) מעט מיותר, אם לא יקר מדי: אם אתם צריכים הדרכה איך ליצור קשרים אנושיים, לא תצליחו גם אתו; אם אתם יודעים לבד את הדרך - לא בטוח שההוצאה כדאית לכם. הפורמט המצועצע הופך את הספר למתנה האידיאלית לאותו דוד מוזר, הרווק מגדל החתולים של המשפחה. ואולי גם לרוצים להבטיח שלא יהפכו להיות כמוהו.
 

שרף לעצמו את השוק

יציאת הספר לוותה בכתבת "גילינו את אמריקה" במוסף הארץ, שעסקה בצדדים האפלים של הקשר הבינאישי בעידן האינטרנט. רדלר רואיין בכתבה כמומחה בתחום, והכותבת דאה הדר (אף היא מסגל "קפטן אינטרנט") הורידה עליו איזו דאחקה שתיים, למשל לגבי מבחן הסינון הראשוני שהרכיב רדלר: "הקופידון שמוודא לפני הפגישה שהמועמדת שתשב מולו תהיה מוכנה לקלוט את חיצו בין לחייה האחוריים".

רדלר: "תראה, זה לא שזו דרישה מקדמית, אבל מישהי שאומרת 'אוי זה איכסה ופויה' על דברים, לא כל כך מעניין לי להיות אתה. כל אדם שמקבל כמות של פניות, פוסל על דברים מסוימים כי זה חוסך אנרגיה נפשית. הנקודות האישיות שלי לא מצאו ביטוי בספר, בין היתר גם בגלל שאני אישית נהנה להיות עם שרלילות, ואחרים לא".

באמת היה רושם שהדר קצת הבריגה לך. בפורום בנענע הייתה הודעה משועשעת ש"רדלר שרף לעצמו את השוק".

"אני בדעה שדבר טוב, שאני מאמין בו, שהוא חיובי, אני לא מסתיר. אין לי ממה להתחבא. אני לוקח בחשבון שאישיותי, דברי וכן הלאה לא יהיו נעימים לחלק מהקוראים. היו אנשים שזה קצת נתקע להם בגרון. נראיתי להם בוטה קצת. התגובות לא התאפיינו באשדות נואשים של בחורות שאמרו שהן חייבות להכיר את הבחור שדיבר בעיתון. באמת אחרי שהכתבה התפרסמה, בחורה אחת עברה מולי ברחוב, הסתכלה וצחקה. באתרי ההיכרות פנו שתיים שלוש בנות ואמרו "אתה נשמע מעניין" - ולא ממש יצא מזה משהו. אולי כן, עוד לא בדקתי אימייל היום".

אז לא ממש עשה לך שירות.

"כולי תקווה שהריאיון עשה שירות לספר. יצאתי קצת סמכותי מדי, בר סמכה בענייני היכרות באינטרנט, ובסך הכל אני בן אדם, לא המאסטר של הזיונים באינטרנט. מאחר ואני פוסק בצורה נחרצת, יצאתי ככה. זה גם מבריח בחורות. זה לא אפרודיזיאק רב עוצמה".

ולמה המבנה האלבומי המפואר?

"המטרה העיקרית היא לא לשמש מדריך, אלא לבדר. קראת ונהנית - עשיתי את שלי. הפורמט האלבומי היה כדי לעשות אנטי-תזה לציפייה. רוב האנשים מסתכלים מגבוה על היכרויות באינטרנט וחושבים שזו התבזות. אני? באינטרנט? למה, אני לא יכול למצוא? אז כאנטיתזה לזה בכוונה בחרתי בפורמט אלבומי, שהוא ההפך מזה".
 
אורי רדלר: "לאהבה, הקלק כאן..." (אריג'נט)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by