בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
האגודה למלחמה בצרפת 
 
 
גדי שמשון

גדי שמשון מביט מלמעלה על כמה מהפרסומות הבולטות של השבועות האחרונים, ומגלה שסרטן אפשר להפיל, אבל פז'ו אי אפשר לסרטן

 
 
 
 
 
 
 
 
 

טונה ויליגר

הטונה, אותו מוצר לוואי בקופסאות של דייג הדולפינים, זכה לפרסומת מעצבנת המשדרגת אותו למדרגת מעדן צרפתי. בסרט שחור לבן אה-לה-אמנותי, מתגלה שף צרפתי קפדן הנוזף בשאגות בתלמידי הבישול שלו. טונה עם ויניגרט, יא משקפופר? נו! טונה עם אספרגוס, יא בכיינית? נו! נו! נו!. ואז מגיע הבחור המתולתל, הכי ישראלי מכל הגויים שנראים בפרסומת, ובאלתור של הרגע פותח את קופסת השימורים והופך את תוכנה על הצלחת: טונה ויליגר או נטורל. אה, למה לא אמרתם קודם. פשוט מעדן.

אוקיי, הבנו את המסר. הבעיה עם הפרסומת הזו היא לאו דווקא הליקוק האמנותי שמיועדים להשוויץ בפני הקולגות (כולם עושים כך), וגם לא המסר המוזר שקופסת שימורים מקווצ'צ'ת עולה על עידית המטבח הצרפתי (וממילא הצרפתים האלו, כידוע, אנטישמים). הבעיה עם הפרסומת היא פקטור חוסר הסבלנות לצפייה חוזרת (פחסצ"ח) הקיים בה: אחרי פעם אחת ששמעת את המוריס פאפון של האוכל הזה, אתה תנסה להשתיק את המקלט מייד כשהיא תעלה שוב: הצרחות שלו הן בדיוק הדבר שכדי לא לשמוע אותן שוב אנשים קמים לשירותים בזמן הפרסומות, אפילו אם הם לא צריכים.
 

פז'ו 206

על הצד השני של סקאלת הסבלנות לצפייה חוזרת, נצבת הפרסומת המענגת החדשה לפז'ו 206. זוהי הפקה תוצרת חו"ל, והיא מתארת וואחש הודי חמוד המעצב מחדש, בעזרת התנגשויות מבוקרות ופיל המושב על הטמבון, את מכונית המוריס אוקספורד הענתיקה שלו למשהו שדומה לפז'ו 206. אז, כמובן, הוא יוצא עם החברים לעיר ועושה עיניים לבחורות. נדמה שכמה פעמים שלא נראה את הפרסומת הזו, לא יהיה בה די. מעבר לקונספט המצחיק, ההפקה והבימוי המעולים (הפקת חו"ל, ושימו לב שאין שם ולו שוט אחד של "החברה מגראוויטי יקנאו בי עליו"), הפרסומת-ממתק הזו לא רק שניתנת לצפייה חוזרת בפעם המאה, היא גם סיבה טובה לשרוד עוד הפסקת פרסומות משמימה - היי, אולי יבוא שוב ההודי החמוד.

אושיית האינטרנט הלמו, פרסם באתרו את העובדה המעט מביכה, שיש בפרסומת הזו בעיית המשכיות מובנית, מהסוג שעליו כותבים כתבות משועשעות או מקימים אתרי אינטרנט. המוריס אוקספורד, כמו יתר המכוניות בהודו, היא בעלת הגה ימני. כשהבחור ההודי מסיים לעצב מחדש את מכוניתו מתגלה - הפלא ופלא - שההגה עבר מצד ימין לצד שמאל. ראשית, בשביל זה יש אינטרנט, כדי שנגלה בעיות המשכיות שלא שמנו אליהן לב בזמן הצפייה (והן נפוצות בלא מעט פרסומות וסרטים), ושנית, לזה בדיוק מתכוונים אנשי קולנוע הנתקלים בבעיית המשכיות כשהם אומרים: "אם מישהו ישים לב, מגיע לו".
 

האגודה למלחמה בסרטן

מה הם רוצים מאתנו? עומד איש בגיל העמידה במסדרון בית החולים, והאחות אומרת לו שיש לו בן. ביג דיל. מה עכשיו, למה הפרסומת? לחיתולים? התברר שנולד לו כושי? לא. הבן יוצא מחדר הבדיקות, והוא כבר נער מתבגר. הוא ניצל מסרטן. פגיעה מדויקת במפתח הלב, המקום שרוב הפרסומות מכוונות בערך 40 סנטימטר למטה ממנו. עוד הוכחה שכשיש רעיון טוב ומסר ברור, לא צריך לצעוק בצרפתית ולשבור דברים על הרצפה.
 
 

חברת החשמל

אני מקווה שאין כאן מסר סמוי שיקים עלי את האגודה לזכויות הפרט, באותה סדרת סרטונים המתארת שתי בובות זכריות מנהלות מערכוני גיחי-גיחי לא מצחיקים עבור חברת החשמל. הם ישנים יחד, משחקים ביחד ולא מצחיקים ביחד. כמו שג'ירפה היא סוס שתוכנן על ידי ועדה, כך הפרסומת הזו מדגימה מה קורה לקריאיטיב כשגוף גדול - ושנוא על רוב הציבור - כמו חברת החשמל, מחליט להסביר על כללי הזהירות בחשמל. ממש אין מה לומר על הפרסומות הללו חוץ מאיכס.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by