בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רוק נ' פאקינג רול 
 
 
ליאור כהן

ליאור כהן מודיע שהגיע הזמן לאוורר את הטי-שירט של "לד זפלין" מהתיכון ולהדביק את הקאמל בזווית של הפה. הרוק חוזר לאופנה, ואנחנו חוזרים לזיין כמו שפנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ה``ווייט סטרייפם``. לא חייבים להיות יפים
 ה``ווייט סטרייפם``. לא חייבים להיות יפים   
למי מאיתנו אין בארון לפחות חולצה שחורה אחת עם הדפס של "לד זפלין" או ה"דורס", לי למשל יש שתיים כאלה שמלוות אותי מאז התיכון. מדי פעם, באירועים חשובים באמת, אני גם מוציא אותן לאוורור ויוצא לסיבוב שמלווה בדרך כלל בג'ינס צמוד, זיפים וקאמל.

הפעם האחרונה שהוצאתי את ה"לד זפלין" לסיבוב היתה לפני כמה ימים בפגישה מכרעת לגבי התפתחות הקריירה שלי. להפתעתי, הלוק של "הרגע סיימתי חזרה, ואני גם לא שם זין על אף אחד אבל מזיין כמו שפן" לא עבד הפעם. הרגשתי קצת לא שייך ולרגע אחד אמרתי לעצמי, נו טוב, הגיע הזמן להמשיך הלאה. אבל מצד שני אני באמת מזיין כמו שפן, אז תעשו את החשבון לבד.

אז בסדר, הקריירה לא ממריאה בינתיים, אבל מצד שני אופנת הרוק חוזרת לאופנה, ובגדול. ה"טיים אאוט" הקדיש לנושא את גליונו האחרון, הטרנד הכי חזק בשבוע האופנה שהסתיים לא מזמן בניו-יורק היה אופנת הרוק, ובכלל - לאיפה שלא מסתכלים זה הדבר הנכון.

עולם האופנה, שמחפש כל הזמן גיבורי תרבות חדשים, קלט את חזרתן לקדמת הבמה של להקות הרוק. אחרי שנים של להקות בינוניות וזמרות-ילדות שהשתלטו על עולם המוסיקה, אנחנו נתקלים פתאום בלהקות רוק אוונגרדיות ומעניינות כמו ה"סטרוקס" ה"ווייט סטרייפס" וה"ליירס", שהושפעו ממדיומים שונים והכניסו אנרגיה חדשה לז'אנר.

המעצבים הנחשבים הלכו השנה על לוק הרוקר המיוסר. ג'ינסים צמודים, מכנסיים וז'קטים מעור, חגורות רחבות ואטיטיוד מרכיבים את הקולקציות שלהם. אבל פה זה לא נגמר, המעצבים גם פונים לרוקרים צעירים להנחות את התצוגות שלהם, דוגמניות על מתחברות ללהקות, וחנויות אופנה שיקיות מתחילות למכור דיסקים ומזכרות רוק.
 

כמו אדגר אלן פו

הרוקרים, למרבה ההפתעה, משתפים פעולה ואפילו נהנים מחיבוק הדוב של תעשיית האופנה. רוקרים מחפשים אנשי אופנה שישמשו כסטייליסטים של ההופעות שלהם, ללהקות היום יש מלבישות צמודות, ואני לא מדבר על להקות בנים, אלא על רוקיסטים אמיתיים, אלה הרזים והכועסים עם השיער הארוך והמלוכלך.

יש גם מוסיקאים שלא מספיק להם להיות בשוליים של האופנה ורוצים לעצב בעצמם את הבגדים. סינדי גרין מלהקת "פישרספונר" יצאה עם ליין משלה של בגדי וינטאג' עם גרפיקות שמזכירות את העיצובים של אדגר אלן פו. "אני לא מאמינה שאנשים יקנו בגדים רק בגלל שאני מהלהקה" היא מספרת, "אנשים בסופו של דבר קונים מה שהם אוהבים".

כריסטיאן גוי'ן, שמלבישה את "יה יה יה" אומרת שהיום התלבושות של הרוקיסטים הרבה פחות משעממות. לדבריה הדלק של הטרנד הזה הוא לא רק המוסיקה אלא גם היצירתיות של ה"פאק יו מיוזיק" של להקות שיודעות איך להרים הופעה טובה. "יש הערצה הדדית בין המוסיקאים למעצבים. יש ביניהם סוג של תיאום".

וזה לא שמוסיקה ופאשיון אף פעם לא הלכו ביחד. בטסי ג'ונסון הלבישה בזמנו את "מחתרת הקטיפה", וויויאן ווסטווד עשתה ל"סקס פיסטולס" את הטי שרטס של "God Save the Queen", אבל היום זה כבר הרבה יותר ממוסד.

אתה יודע שטרנד הופך להיות מסיבי כשחברות גדולות כמו "ברבריס" ו"ראלף לורן" מבקשות מדמויות רוק למכור את הבגדים שלהם. את הקמפיין החדש של "ברבריס" מובילה הבת של מיק ג'אגר, אליזבת, בסגנון "דוגמניות בחזרות של להקת רוק". בקמפיין של "ראלף לורן" הדוגמנים לובשים גיטרות.

גם זמרי הפופ רוצים לקחת חלק במהפיכה. תראו לדוגמה את הוונבי'ז, כמו בריטני עם בגדי העור והגיטרות ב"איי לאב רוק אנד רול", ואת ג'סטין עם הלוק המלוכלך החדש, ותבינו כמה זה חם.

כל ההתלהבות מוצאת כמובן ביטויים בכל מיני בוטיקים ברחבי העיר. אם בעבר רק חנויות כמו "ליווי'ס" שילבו מוטיבים של רוק (תקליטים וחולצות קאובויס) אז היום גם החנויות היותר יקרות רוצות חלק מההצלחה. מגזינים ישנים של "רולינג סטונס" שתלויים על התקרה וכל מיני ספרי רוק ואביזרים, שמוצעים למכירה, הם היום מאסט בכל חנות.

מוסיקה ואופנה הם בעצם מדיומים שמשולבים היום אחד בתחת של השני, ועוד מעט זה יגיע גם אלינו. לי לפחות, הריח הזה עושה רק טוב, ולמי שחולם רק על סקס סמים ובחורות, זה הזמן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by