בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שווה צפיה - מעריצות מתבגרות 

שווה צפיה - מעריצות מתבגרות

 
 
אודליה ברקין

סוזן סרנדון וגולדי הון לא דופקות חשבון, בן אפלק וסמואל ל. ג'קסון משנים כיוון, ג'קי צ'אן מתעלל בטוקסידו, לסטפן דורף יש קלף פראי, ג'יימס ספיידר מאלף את המזכירה ונזיר טיבטי מגלה את חדוות המין בסמסרה. מקבץ ביקורות על הסרטים החדשים של השבוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zoom In - גרופיות

"לא דופקות חשבון" מגולל את סיפורן של ווי וסוזט, שבילו את הסבנטיז בתחתונים של מיטב זמרי התקופה וחיו במלואה את קלישאת הסקס, סמים ורוקנ'רול. עליית הסרט למסכים היא הזדמנות מצוינת להיזכר בעוד כמה סרטי גרופיות בלתי נשכחים.

הידוע מכולם הוא "כמעט מפורסמים", שעוקב אחרי חבורת מעריצות של להקה פיקטיבית, בכיכובה של קייט הדסון (בתה של גולדי הון - המגלמת את סוזט הגרופית המזדקנת), כגרופית הראשית שמוכנה לעשות הכל למען כוכב הרוק שהיא מעריצה.

בעוד שלמתבונן השפוי מהצד, יראו כל אותן גרופיות כלוזריות - בחורות קלילות דעת שמשמשות כמזרון הכוכבים ומשפיטות את עצמן לגחמותיהן - מסתבר שגם ב"כמעט מפורסמים" וגם ב"לא דופקות חשבון" להיות גרופית מוצג כתפקיד-על, שעומדת מאחוריו פילוסופיית חיים שלמה. הגרופית נותנת כוח לכוכב, מזינה את האנרגיות שלו (וגם מזיינת אותו עד מוות, כמובן), ומשמשת לו מקור להשראה. אבל לא רק בחורות משמשות כגרופיות. האתר הבא, הוא אתר לגרופיים בנים שטוענים שהם עושים את זה לגמרי אחרת.

באתר המנוח "גרופיזסנטרל. קום" נהגו גרופיות שונות להחליף רכילות על מימדיהם וכשרונותיהם האוראליים של הכוכבים. סטיבן טיילר, סולן להקת אירוסמית', נבחר פה אחד כמענג האוראלי המושלם, ואמינם הוזכר כחובב שימוש בעזרי סקס.

מלבד הזכרונות הסוערים, חלק מהגרופיות זוכות לחיי נצח כאשר כוכב-המחמד שלהם כותב עליהם שיר. השיר "Something" של הביטלס נכתב לפטי בויד, אשתו של ג`ורג` הריסון. באותה פטי היה מאוהב גם אריק קלפטון וכשהשיבה את פניו ריקם כתב עליה את "ליילה".

"אנג'י" נכתב על ידי מיק ג`אגר לאשתו הראשונה של דייוויד בואי, שלפחות על פי האגדה, הפתיעה את השניים בעיצומו של אקט סוער, ובשלוות נפש פנתה אל המטבח והכינה להם תה. ואסור לשכוח כמובן את "הו אילנה" שלנו, שאחרי אביב שימשה השראה גם למוסיקאים אחרים בברנז'ה.
 

לא דופקות חשבון

 
The Banger Sisters

בסבנטי'ז, ווי וסוזט היו שתי חברות שתחביבן היה לענג כוכבי רוק, להשתכר ולחיות את הרגע. עשרים שנה אחרי, סוזט (גולדי הון) עדיין חיה בשנות השבעים. היא ממלצרת בבר בלוס אנג'לס, שותה ללא הכרה, ומתרפקת על זיכרונותיה כגרופית לוהטת. כשהיא מפוטרת היא מחליטה לאתר את ויי (סוזן סרנדון), חברתה הטובה שעברה לפניקס. בדרך היא לוקח את הארי (ג'פרי ראש), סופר מתוסכל ומתוסבך. בפניקס מגלה סוזט שווי חזרה למוטב - היא נשואה לעורך דין, לובשת חליפות בז' וחיה באחוזת פאר. כניסתה המחודשת של סוזט לחייה של ווי מטלטלת את כל המעורבים. דרמה קומית.

במאי: בוב דולמן (תסריטאי), 97 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; סביונים- רב חן; פתח תקווה- רב חן; ראשל"צ- רב חן; רעננה - פארק; שוהם- גלובוס; תל אביב- רב חן.
 
"לא דופקות חשבון" היא קומדיה משעשעת שעונה על השאלה שבוודאי מציקה לכולנו - מה קרה לשרמוטה של השכבה, אחרי עשרים שנה. במקרה של סוזט (גולדי הון), היא פשוט לא התבגרה מעולם, במקרה של וויולט, היא הפכה לכלבה פריג'ידית. כשהשתיים נפגשות הכימיה ביניהם מציתה את המסך. מלבד כמה חטאי אופנה קלים (סוזן סרנדון בטייץ) הסרט מצליח להצחיק והוא נועז באופן מפתיע.

Slant Magazine: הפה הגדול\ שמחת החיים והחמוקיים המושלמים של הון, מקלים מעט על חווית הצפייה בסרט שאחרת היה בינוני וצפוי למדי. דמותו של ג'פרי ראש מעצבנת ביותר. מי שתהה איך מתפקדות סרנדון והון כאמהות ומבוגרות, מוזמן לצפות בסרט.

Exclaim: צפוי מדי - ההתפתחות של הדמויות צפויות לחיזוי כבר בהתחלה, ומתרחשות בקלות רבה מדי. אפילו שחקנים מעולים כמו סרנדון וראש, לא יכולים לרומם את הדרמה הבנאלית והמתוקה הזאת.

FilmCritic.com: מי שציפה לדרמה משפחתית פרוותית וחמימה לימות החורף הקרים כדאי שיכין את עצמו לכמות הגסויות וניבולי הפה שמכיל הסרט הזה. מתמשך מדי, מבלי להוביל לשומקום. הסוף המושלם מגיע באופן מלאכותי. חבל שדמותה של הון, לא קיבלה יותר זמן מסך.
 
 

משנים כיוון

 
Changing Lanes

גאווין בנק (בן אפלק) הוא עורך דין ניו-יורקי מצליח וקרייריסט. דויל גיבסון (סמואל ל. ג'קסון) הוא אלכוהוליסט בתהליכי גמילה, סוכן ביטוח שמנסה לשקם את חייו ולהשיג חזקה משפטית על ילדיו. בעקבות תאונה בה מעורבים השניים על הכביש המהיר שמשבשת את מהלך חייהם, הם מקדישים את זמנם להרוס איש את חייו של רעהו. דרמה.

במאי: רוג'ר מיטשל (נוטינג היל), 99 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; רחובות- רב חן; תל אביב- גלובוס, פאר.
 
Slant Magazine: הבמאי מתאר את ניו-יורק ככרך גדול ובו שלל טיפוסים פסיביים-אגרסיביים שרק מחכים להתקל בניצוץ שיגרום להם להתלקח ולפעול מבלי להתחשב באף אחד ומבלי לקחת אחריות על התוצאות של המעשים שלהם. הדיון שהסרט מנסה להעלות בנוגע למוסריות ולאחריותו של היחיד קצת שטחי, אך מעורר-מחשבה.

E! Online: דרמה חזקה בעלת גיבורים מתחלפים, זעם וייאוש. אפלק כהרגלו הוא העשיר המרוצה מעצמו וג'קסון כהרגלו הוא האדם הפשוט והעצבן. כמו תאונה בכביש המהיר שמעכבת את התנועה כי סקרנים לא יכולים שלא להסתכל עליה, כך גם הסרט המלוטש והדרמטי הזה.

FilmCritic.com: התנגשות מלאת אקשן בין שני ענקים, שלמרבה ההפתעה מציעה גם מבט מעמיק יותר על החיים. דרמה מתוחכמת ומלאת מחשבה שממחישה את ההשלכות של ההחלטות שאנחנו מחליטים בשבריר שנייה.
 

טוקסידו

 
The Tuxedo

ג'קי צ'אן הוא טונג, נהג פרטי אתלטי וזריז שמוצא את עצמו מעורב בפרשיית ריגול בינלאומי, לאחר שהבוס שלו מת באופן מפתיע. מסייעים לו חליפת הטוקסידו המשוכללת של מעבידו, המשמשת כנשק מתוחכם במיוחד, והמרגלת הטירונית והיפה, דל בליין (ג'ניפר לאב היואיט). קומדיה.

במאי: קווין דונובן, 99 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אילת- גיל; אשדוד- גיל; אשקלון- גיל; באר -שבע-אורי; בת ים- רב חן; הרצליה - רב חן; חולון- גלובוס; חיפה- גלובוס, אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; כרמיאל-רב חן; נהריה- גלובוס; נס ציונה-גיל; נתניה- גיל; פתח תקווה- גיל, היכל; קרית אונו-רב חן; קרית ביאליק- קריון; רשל"צ- הזהב, גיל; רמת גן- רב חן איילון; רעננה- רענן; שהם- גלובוס; תל אביב- גלובוס, הוד, פאר.
 
Slant Magazine: ההשפלה העצמית של צ'אן בתפקיד טונג, עצובה יותר מחוסר היכולת של הוליווד לתפור לו תפקיד מתאים לכשרונותיו המרובים או אפילו ללהק בחורה אמריקנית לבנה בתפקיד מושא אהבתו. למעריצי צ'אן בלבד.

E! Online: הקומדיה הלא-הולמת הזאת מכילה מעט מדי סצינות חביבות. נדמה שהעלילה המחורבנת וה"רעים" המגוחכים יצאו ישר מתוך פארסת ריגול סטייל אוסטין פאוורס. לאב היואיט משתמשת בחזה המפואר שלה כגאג. אין ספק שזה סרטו הגרוע ביותר של צ'אן.

FilmCritic.com: העלילה מיותרת לחלוטין ומשמשת לצ'אנג ולטוקסידו המגניב שלו, תירוץ להפגין את יכולותיו וזריזותו. כשלא מתעסקים בחליפה והגנבותיה, הסרט משעמם מחץ - למרבה המזל יש מספיק סצינות אקשן ששווה לסבול בשבילן את שאר הסרט.
 

קלף פראי

Deuces Wild

השנה היא שנת 1958. בשכונת סאנסט פארק בברוקלין, פועלות שלוש קבוצות דומיננטיות: ה"Deuces", חבורת הבנים שמגנה על השכונה, ה"Velvets", חבורת הבנות המובילה וה"Vipers", שהחדירו אל האזור פשע, סמים ואקדחים.

כשאחיו הצעיר מת ממנת יתר, מחליט ליאון, מנהיג ה"Deuces", שעל האלימות בין החבורות להיפסק ומנסה לשכנע את אחיו בובי (בראד רנפרו) להפסיק לצאת עם אחותו של אויבם מהחבורה היריבה. אבל כשמרקו (נורמן רידוס), הדילר שדרדר את אחיו, משתחרר מהכלא, הוא רוצה לנקום בליאון ובני משפחתו ולא מוכן לקבל על עצמו את הפסקת האש. על החבורות נגזר להילחם עד הסוף. דרמה.
במאי: סקוט קאלברט (יומן נעורים), 96 דקות, ארה"ב/גרמניה 2002
 
Slant Magazine: יותר נוסטלגי מריאליסטי, הסרט משרטט דיוקן דל-דמיון של בולשיט מצ'ואיסטי. שום דבר שלא ראינו קודם - דמויות גנגסטרים שחוקות ומספר רקע כמו ב"החבר'ה הטובים". היתרון היחיד של הסרט הוא הלוק המיוחד שלו, העריכה הקצבית, השימוש בצבעים חמים ובפסקול תואם. אבל מה זה שווה אם לא ממש אכפת לך מהדמויות?

Exclaim: למרות ההתחלה המבטיחה הסרט מדרדר לקלישאות ולצילום בומבסטי ודרמטי מדי. הבמאי לא מצליח לביים סצינת אקשן אחת כמו שצריך.למרות שרנפרו חינני למדי, הכוכב האמיתי והכריזמטי של הסרט הוא דורף. אפשר לוותר.

FilmCritic.com: בגלל ההצלחה של "הסנדק" נוצר הרושם שכל סרט שמציג גנגסטרים איטלקיים הוא בהכרח מעניין. ההנחה המוטעית הזאת היא שמסבירה את קיומו של סרט כמו "קלף פראי". שטוח ונטול השראה. לא מעניין.
 

המזכירה

 
Secretary

לי (מגי גיילנהל), בחורה שקטה ומתוסבכת, עובדת כמזכירה אצל אדוארד (ג'יימס ספיידר) הסמכותי וחולה-השליטה. לי המופנמת נוהגת לחתוך את עצמה להנאתה מפעם לפעם. כשאדוארד מגלה זאת הוא מפציר בה להפסיק ולפצוח במערכת יחסים סאדו-מזוכיסטית עמו. למרבה הפתעתה, לי נהנית מהתעללויותיו של אדוארד הרבה יותר משחשבה. קומדיה. זוכה פרס השופטים על מקוריות בפסטיבל סאנדנס האחרון.

במאי: סטיבן שיינברג, 104 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: חדרה- לב; חיפה- אורי; קריית ביאליק- קריון; ראשל"צ- גיל; נס ציונה-גיל; תל אביב- לונדון.
 
Slant Magazine: תהליך התמכרותה של לי לסטיותיו של אדוארד מושך ומרתק באופן מוזר. הסרט אמנם מציג את כוחם המרפא של יחסי S&M אך מקומם בכך שהוא מותיר את הגיבורה הראשית שלו במצב כנוע ומקבל לכל אורכו.

Exclaim: כדאי שכל מיני פמיניסטיות וחסרי-הומור שיתקוממו לנוכח התסריט ייקחו בחשבון שהוא נכתב על ידי אישה. למרבה הפלא זהו אינו סרט שערורייתי וגם אינו סרט מבריק אך יש בו משהו משחרר, מתוק ומצחיק.

FilmCritic.com: שופע רמיזות ואמירות עסיסיות כבר ברגעי הפתיחה. חוקר מיניות באור חדשני וייחודי. הסרט נבנה לקראת השיא שלו בצורה יוצאת מין הכלל, אך מגיע לשיא הזה מוקדם מדי. למרות המערכה השלישית החלשה, שווה צפייה ביותר.
 

סמסרה

Samsara

"סמסרה" הוא מושג מרכזי בפילוסופיה ההודית. הוא מתייחס למסע של הנפש העוברת בין היצורים החיים במעגל החיים. "סמסרה" הוא סיפור אהבה רוחני וייצרי, ובה בעת סיפור של חזרה בשאלה, המתרחש בנופיו הקסומים של חבל לדאק שבהרי ההימלאיה.

הנזיר טאשי (שון קו) חוזר ממדיטציה שערך משך שלוש שנים בבקתה מבודדת בהרים. גופו המותש מתעורר לחיים ומתאושש במנזר בו גדל. על אף הכבוד על ההישג הרוחני אליו הגיע טאשי, לשיבתו יש תוצאות לא צפויות. הוא פוגש בפמה, בת איכרים יפיפייה, מתחתן איתה, מקים משפחה והופך לעובד אדמה. יחד אתה הוא מגלה את חדוות המין, את ההנאות והסבל שבהחזקת רכוש משלך ואת החוויה שבגידול ילדים. הקשר החושני עם האדמה מחליף את עולם הרוח והלימודים שעזב, וטאשי מוצא את עצמו לא מוכן לפניהם האחרים של החיים, ליצרים, לחולשות ולרוע לבם של בני האדם. האם יתמיד טאשי בקיום הגשמי או יחזור לדרכו הרוחנית?

במאי: נאלין פאן, 145 דקות, הודו 2001

הקרנות: אבן יהודה- לב; חיפה- סינמה קפה מוריה; רחובות- רב חן; רמת אביב- לב אביב; תל אביב- לב דיזנגוף.
 
Exclaim: סרט עשיר וחושני המציע מגוון צלילים, צבעים, קולות ותחושות- חוויה. סרט רב עוצמה שיותיר עליכם את רישומו זמן רב אחרי הצפייה. צילומים מרהיבים ועלילה נוגעת לב. מתעסק בשאלות קיומיות מרתקות אך לא נותן עליהם תשובה חד-משמעית.

Australian News: כש"סידהארתא" פוגש (ומיישם) את ה"קמה- סוטרא" התוצאה מספקת למדי.
הנופים מדהימים. דמותה של אשתו של טאשי היא עגולה, מלאה, בעלת עוצמות רוחניות ויופי פנימי וחיצוני כאחד.
 

בשבועות הקודמים

 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by