בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יום הזיכרון לניינטיז 
 
 
אורלי גונן

כשאדי ודר וכריס קורנל חוזרים לעניינים, אורלי גונן מסרבת לשמור על שלוות הנפש הידועה שלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"סיאטל זה כ-א-ן", הדביק ברווזוני את הסטיקר על הקורקינט שלו והחל לדהור ברחובות העיר עת בלוריתו המתנפנפת הופכת מפוני בעל שלוש שערות לשערה מתנפנפת אחת בקושי.

בחודש בו יוצאים אלבומי אולפן ואוספים לפו פייטרס, נירוואנה, פרל ג'אם ו-Audioslave (שהם איחוד שאריות של סאונדגארדן ורייג' אגיינסט דה מאשין), אפשר בהחלט להדביק בגאון את הסטיקר ולהצהיר - הניינטיז חזרו! הרוק האמיתי כבר כאן - אפשר שוב להתעלם מיציאות מביכות לגיל ההתבגרות של להקות וונֵבּיז סטייל קריד, לינקין-פארק, פי.או.די. ודומיהן.

אלבום האולפן השביעי של פרל ג'אם, "Riot Act", הוא יצירה - במלוא המובן האמנותי של המילה. יצירה יפהפייה. זה מתחיל מהעטיפה המושקעת (אם כל האמנים ישקיעו בעטיפה כמו פרל ג'אם, אולי נמצא בקרבנו מקום לסלוח על המעבר האכזרי מתקליטים לדיסקים) ואריזה מעוצבת להפליא עם חוברת בגודל לא סטנדרטי, שנראית יותר כמו תוכניה או ספרון (חלק גדול מהצילומים צולמו על-ידי הבסיסט, ג'ף אמנט).

זה ממשיך בחמישה-עשר שירים, שרובם מצויינים, ולבסוף - האלבום גם מוקדש לשלושה בסיסטים שהלכו לעולמם השנה (תוך חודשיים): די די ראמון (מייסד הראמונס), ג'ון אנטוויסל (מלהקת The Who) ונגן הג'אז ריי בראון. בלי להשמע יוצר מידי פלצנים - אמן שמקדיש את יצירתו ליוצרים מעוררי-השראה הוא אמן שמודע ליצירתו ולאמנותו, ואת פרל ג'אם בהחלט ראוי להכתיר ככאלה.

"Riot Act" הוא לא אלבום "רגיל" של פרל ג'אם בכמה מובנים: הוא הוקלט בהפקה עצמית יחד עם אדם קספר, לראשונה שולב קלידן (בום ג'ספר), כל אחד מחברי הלהקה חתום לפחות בשיר אחד על המילים/מוסיקה (פרל ג'אם היא להקה שמחליפה מתופפים בקצב שכיסאות ממשלת ישראל מחליפים את יושביהם - הפעם חזר המתופף מאט קמרון, אקס סאונדגארדן, ואפילו הוא כתב 2 שירים), ומוסיקלית - זה ממש לא אלבום שכולו גראנג'.

קצת פסיכדליה ("HELP HELP"), קצת פאנק ("Green Disease"), קצת ניק קייב משודרג ב"Bu$hleaguer" המצוין, והבלדות, הו הבלדות - חוץ מהעומק הרגשי במילים ובמוסיקה של ודר, הוא אחד מהסולנים הכובשים האלה (ע"ע מאט ג'ונסון מ-The The וכריס קורנל מסאונדגארדן), שכל בחורה היתה רוצה שישיר לה, ורק בשבילה שיר נוגה. בינינו, אם הייתי חברה של ודר והוא היה זורק אותי ושר לי שיר פרידה, אז עם עיניים מזוגגות וכבוד עצמי מאודה הייתי מתחננת: "אפשר הדרן?". בנות (ובנים) - "Riot Act" כבר בחנויות.
 
ואם כבר הזכרנו את כריס קורנל - כולם לנעול את הנעליים הצבאיות, לגדל שיער וללבוש בעדינות את חולצת מטאליקה המתפוררת, הגיעה השעה לעבור למשקל כבד. תארו לעצמכם את שתי הבנות הכי שוות שהיו לכם בשכבה, יש? או.קיי, עכשיו, מה תעשו אם תגלו ששתיהן הפכו לזוג ועברו לככב בסרטי פורנו איכותיים?

זה בערך הסיפור של Audioslave - ארבעה חברים משתיים מלהקות הרוק החשובות ביותר בשנות התשעים הפכו לסופרגרופ: כריס קורנל, סולן וגיטריסט סאונדגארדן, שהתחילה כבר מאמצע שנות השמונים להמציא את הגראנג' וב-97' התפרקה; וטום מורלו, בראד ווילק וטים קומרפורד, יוצאי "רייג' אגיינסט דה מאשין", שדרך רוק-כבד העבירו מסרים אידאולוגיים ופוליטים זועמים, עד שהסולן הכאריזמטי שלה, זאק דה לה רוחה, החליט לעזוב לפני שנתיים.

מודה - מעולם לא הייתי מלובשי השחורים הכועסים, אין לי חולצה של מטאליקה, אלא של ראדיוהד והרגעים הכי קרובים שלי לרוק-כבד היו סֵמי-הערצה לגאנז וניסיונות פוגו כושלים במועדון ה"קומפיוטר" עליו השלום, תוך צעקות "פאק יו איי וונט דו וואט יו טל מי".

אז הייתי סבורה שמי שאוהב רוק-כבד הם בדרך-כלל נערים חסרי בטחון שמקבלים המון תמיכה ותחושת שייכות מהמוסיקה הזאת, וברגע שיצמחו להם זיפים הם יהפכו רגישים ויבינו שזה עושה המון רעש ובכלל, ראדיוהד זה הדבר האמיתי ( או אם אתם מייחלים להרבה דיסטורשן, אז נירוואנה ופרל ג'אם).

למרות כל האמור לעיל התאהבתי ב-Audioslave. אולי בזכות קורנל, שנותן לזעם את קולו השובה, אולי בזכות מורלו, הגיטריסט האגדי, שמוציא צלילים בלתי-אפשריים מהכלי שלו, בוודאי בזכות השילוב המצויין בין המוסיקה של רייג' למוסיקה של סאונדגארדן, שיוצרת משהו חדש ומעניין (שלא תמיד כולל מטח תותחי גיטרות חשמליות) ואולי פשוט בזכות העובדה שזה דיסק מגניב שטוב שיהיה על המדף לכל מקרה של מצבי-רוח משתנים.


Pearl Jam: Riot Act, (אן.אם.סי/Sony)
Audioslave: Audioslave, (אן.אם.סי/Sony)

האתר הרשמי של פרל ג'אם
קטעים מכל השירים ב"Riot act"
האתר הרשמי של אודיוסלייב
קטעים מכל השירים ב"Audioslave"
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by