בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
דחוף לוויפסאנה 
 
 
צביקה בשור

צביקה בשור קיווה להפגין קצת מהנון-קונפורמיזם המפורסם שלו גם למראה "השיבה מהודו", אך נאלץ לבסוף להודות כי אכן מדובר בחרא של סרט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סרט פשוט מצוין, "השיבה מהודו", באמת. פשוט יצירת מופת. לא.

סרט כל-כך רע, שזו אפילו לא חוכמה לרדת עליו. שום דבר לא מתפקד שם כמו שצריך - לא המשחק, לא הסיפור, לא עריכה. רק מדי פעם איזו חתיכת הודו נראית כמו משהו שראוי להתרשם ממנו, וזו באמת לא חוכמה גדולה לצלם את הארץ שכבר הפכה מזמן לקלישאת אקזוטיות.

זה כמעט בלתי נתפס, מה עבר לאנשים שאחראים על הדבר הזה בראש תוך כדי היצירה עצמה, והרי לא מדובר כאן בחבורה של טירונים שאתמול ראו מצלמה לראשונה. יכול להיות שאקי אבני, שמשחק את ד"ר בן רובין היוצא להודו עם זוג בגיל העמידה כדי לחלץ את בתם החולה, באמת האמין לבמאי התרח מנחם גולן, כשזה אמר לו שאם הוא יאמר "דוקטור בן רובין" בחשיבות מספיקה, תוך כדי בהיה עצירותית, אז פתאום תופיע לה על המסך דמות אמינה? מה, הוא טמבל?

ואורלי פרל מה? איך זה שגולן אומר לה שסצינה של בדיקה רפואית מחייבת חשיפת שד, אבל לא מחייבת משחק, והיא קונה את זה? ובלי קשר, איך זה שהיא הצליחה השנה לתת הופעות כלום בשני סרטי בלאי שמתעסקים בשאנטי וכל החרא שמסביב לזה? לא אמור להיות לה כשרון או משהו? מסטולה.

ואסי דיין, שמשחק את הבעל המזדקן ואחר-כך גם מתקרנן, הוא לא הצליח לקלוט ממעבה ניסיונו כבמאי ותסריטאי, שמה שקורם עור וגידים אל מול עיניו הוא, איך לאמר, לא לגמרי מופלא? איך זה שהוא לא לקח את המגאפון מהידיים של הפנסיונר ושבר לו אותו על הראש, צועק "יאללה, מעכשיו א-נ-י אומר לכם מה לעשות"? מה, אחרי שהוא שחט את אבא שלו, אז דווקא לבמאי של מופתים כמו "מעבר לשיא" הוא דופק חשבון?

וגולן עצמו, יכול להיות שהוא לא צפה באף חתיכה מהסרט עד שהושלם? הוא לא קלט שכלום לא עובד לו שם? הוא לא שם לב שהשחקנים אבודים לחלוטין, שהבחירה בריקי גל כאישה שנוטלת את נפשו וכלי זיינו של אבני היתה גרועה יותר מעוד ארבע שנים של אריק ופואד? הוא לא קלט שהמוסיקה של דובי זלצר מקושקשת ולא אפקטיבית? הוא לא הבחין שהתסריט שכתב יחד עם חנן פלד (היוצר של "האינסטלטור" המיתולוגי, שלא נדע) הוא חור בלי עלילה? החמקה ממנו העובדה ששחקנית המגלמת דמות של יפנית ניחנה במבטא הודי כבד? איך שזה הוא לא שבר לעצמו את המגאפון על הראש? בחיי שאני לא מצליח להבין את האנשים האלה.

ועוד כמה תעלומות, אם אנחנו כבר במצב הרוח השאלתני שהודו נוטה להשרות: מי הוא אותו מאראט פארחומובסקי שהשאיר ביקורת המתפעמת כל-כך מהסרט ב-IMDB, וגרם לי לרגע לחשוב שנכנסתי לדף של הסרט הלא נכון? האם באמת, כמו שמצויין באתר הכל-יודע, ביים מנחם גולן גרסה משלו ל"החטא ועונשו" של פיודור מיכאלביץ', עם וויליאם הארט, ונסה רדגרייב ואביטל דיקר? האם מישהו שצפה בפלא יכול לספר לנו אם בעיבוד של גולן, רסקולניקוב גם אונס את המשכונאית הזקנה, כדי להצדיק הצצה רגועה על עוד חתיכת ציץ קמל?

האמנם הדברים מצביעים על כך שהיקום, לא רק שאינו חדל מלהתפשט, אלא שהוא אף נעשה מופרך יותר ככל שהשנים חולפות? האם יש באפשרותו של עמרם מצנע להפוך את המגמה הזו כבר בבחירות הקרובות?


"השיבה מהודו", ישראל 2002, 96 דקות (למידע על זמני הקרנת הסרט)

אתר הסרט
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by